Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spottti
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 597
    • Valkeakoski

    Kaverin muovissa on ilmennyt käyntiongelma. M52B28. Aikaisemmin vain kampuran tunnistin oireili, joka on nyt vaihdettu. Auto ei käy tyhjäkäyntiä lainkaan enää. IMM:n piuhan irroitus palauttaa tyhjäkäynnin, eli se olisi kunnossa?

    Vikakoodit on nollattu moottorista, ja ainoa joka tulee aina vaan on "fuel trim bank 1 ja 2".

    Livedataa pääsee moottorin kautta katsomaan, mutta ecuun en omalla koneella pääse.

    Onko alla olevien kuvien arvot tyhjäkäynnillä(silloin kun sattuu hetken pysymään) ok, tai mitä noiden pitäisi suurinpiirtein olla ja milläkin kierrosluvulla? Adaptaatioita ei huomattu katsoa kun auto oli viimeeksi piuhan päässä.



    Last edited by spottti; 19-08-2015, 19:32.
    F11 530DA X-drive M-sport -12
    Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think

    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Comment

    • Couja
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2012
      • 582
      • Valkeakoski

      Spotttin tekstiin lisäten mitä lämpösemmäksi kone käy sitä paremmin tyhjäkäynnillä pysyy käynnissä, kun parilla ensimmäisellä kylmä köynnistyksellä sammuu lähestulkoon heti :think

      Vedot tuntuu olevan tallella eikä muutakaan erikoista ole tullut havaittua..

      T. Auton omistaja
      Nykyinen:
      BMW e36 323i Touring :think

      Ex:
      BMW e36 328ia coupe
      BMW e36 320i sedan

      Originally posted by Miltzu
      Joku mikä on toiselle kasa muovia ja peltiä on toiselle erittäin rakas harrastus ja kolmannelle jotain siltä väliltä.

      Comment

      • jope88
        BTCF Member
        • Mar 2015
        • 137
        • Siilinjärvi, pohjois-savo

        Originally posted by spottti View Post
        Kaverin muovissa on ilmennyt käyntiongelma. M52B28. Aikaisemmin vain kampuran tunnistin oireili, joka on nyt vaihdettu. Auto ei käy tyhjäkäyntiä lainkaan enää. IMM:n piuhan irroitus palauttaa tyhjäkäynnin, eli se olisi kunnossa?

        Vikakoodit on nollattu moottorista, ja ainoa joka tulee aina vaan on "fuel trim bank 1 ja 2"
        Siis kun millä lailla ei kä tyhjäkäyntiä kierrokset +1k? Ja imm kun ottaa pois niin pelaa tyhjäkäynti? Eli imm sökö ilman sitä auton pitäisi sammua? Ja tuo fuel trim=polttoaine seos eli käy joko rikkaalla taikka köyhällä? :think
        [email protected]
        523i m52b25tu Schwarz 2 -99
        316i m40b16 Schwarz -88

        Comment

        • Couja
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2012
          • 582
          • Valkeakoski

          Originally posted by jope88 View Post
          Siis kun millä lailla ei kä tyhjäkäyntiä kierrokset +1k? Ja imm kun ottaa pois niin pelaa tyhjäkäynti? Eli imm sökö ilman sitä auton pitäisi sammua? Ja tuo fuel trim=polttoaine seos eli käy joko rikkaalla taikka köyhällä? :think
          Sammuu jos ei avita kaasulla mutta lämpösenä käy tyhjää normaalisti
          Nykyinen:
          BMW e36 323i Touring :think

          Ex:
          BMW e36 328ia coupe
          BMW e36 320i sedan

          Originally posted by Miltzu
          Joku mikä on toiselle kasa muovia ja peltiä on toiselle erittäin rakas harrastus ja kolmannelle jotain siltä väliltä.

          Comment

          • COOL
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 99
            • Kajaani / Vaala

            Miten menee m52 328 lambdojen liittimet..siis tarkemmin kannen päällä on kaks liitintintä.kumpi menee takimnaiseen ja kumpi etummaiseen lambdaan ja onko niillä väliä miten menee

            Comment

            • COOL
              Bimmer Rookie
              • May 2006
              • 99
              • Kajaani / Vaala

              Originally posted by COOL View Post
              Miten menee m52 328 lambdojen liittimet..siis tarkemmin kannen päällä on kaks liitintintä.kumpi menee takimnaiseen ja kumpi etummaiseen lambdaan ja onko niillä väliä miten menee
              Ei taida ketään kiinnostaa..

              Comment

              • spottti
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 597
                • Valkeakoski

                Originally posted by COOL View Post
                Ei taida ketään kiinnostaa..
                Samat piuhat ainakin realoemin mukaan.
                Kokeile? Kyllähän tuon pitäisi ristiinkin toimia...

                EDIT: Jos oikein muistan, niin piuhat sopivat pituuksiltaan toinen toiseen ja toinen toiseen? Pistokkeethan on eri kohdissa venakopan päällä, tai ex 328 toukassa ainakin oli...
                Last edited by spottti; 18-10-2015, 22:47.
                F11 530DA X-drive M-sport -12
                Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think

                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                Comment

                • COOL
                  Bimmer Rookie
                  • May 2006
                  • 99
                  • Kajaani / Vaala

                  Originally posted by spottti View Post
                  Samat piuhat ainakin realoemin mukaan.
                  Kokeile? Kyllähän tuon pitäisi ristiinkin toimia...

                  EDIT: Jos oikein muistan, niin piuhat sopivat pituuksiltaan toinen toiseen ja toinen toiseen? Pistokkeethan on eri kohdissa venakopan päällä, tai ex 328 toukassa ainakin oli...
                  Tuli vaan lambdojen vaihdon jälkeen sellainen tunne että meniköhän nuo oikein päin kun vaihdon jälkeen veto ei ole aivan niin tasainen kun aikasemmin rikkinäisillä lambdoilla. Kokeilin ristiin niin alkoi nykimään ihan kunnolla..johdot kun on irti niin toimii parhaiten..liekkö nuo shmiedmanin lambdat sitten kovin laadukkaita.

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    Originally posted by spottti View Post
                    Samat piuhat ainakin realoemin mukaan.
                    Kokeile? Kyllähän tuon pitäisi ristiinkin toimia...

                    EDIT: Jos oikein muistan, niin piuhat sopivat pituuksiltaan toinen toiseen ja toinen toiseen? Pistokkeethan on eri kohdissa venakopan päällä, tai ex 328 toukassa ainakin oli...
                    Ei toimi todellakaan jos laittaa ristiin.
                    Johdot on eripituiset ainakin oem lambdoissa joten muistaakseni niitä ei helposti saa väärin.
                    Olikohan jopa niin epäloogisesti että etummainen liitin on 4-6 syl lambdalle...
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • COOL
                      Bimmer Rookie
                      • May 2006
                      • 99
                      • Kajaani / Vaala

                      Originally posted by JJT View Post
                      Ei toimi todellakaan jos laittaa ristiin.
                      Johdot on eripituimennakin oem lambdoissa joten muistaakseni niitä ei helposti saa väärin.
                      Olikohan jopa niin epäloogisesti että etummainen liitin on 4-6 syl lambdalle...
                      Scmiedmanin lambdoissa oli saman mittaset johdot..laitoin kyllä mieleen kumminpäin ne alkuperäiset oli mutta jälkeenpäin tuli vaan epäilys että menikö sittenkään oikein kun meinasi nykiä.. no mutta nyt on todettu että ei todellakaan toimi väärin päin

                      Comment

                      • spottti
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 597
                        • Valkeakoski

                        Originally posted by JJT View Post
                        Ei toimi todellakaan jos laittaa ristiin.
                        Johdot on eripituiset ainakin oem lambdoissa joten muistaakseni niitä ei helposti saa väärin.
                        Olikohan jopa niin epäloogisesti että etummainen liitin on 4-6 syl lambdalle...
                        Tätä mietin itsekin, että olisivat erimittaiset piuhat mut en ollut varma. Vaihdosta kun on kuitenkin 5 vuotta aikaa. Hyvä et joku muukin muistaa näin.
                        Itse vaihdoin silloin yksi kerrallaan, jotta poissulki ristiinmenon...
                        F11 530DA X-drive M-sport -12
                        Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think

                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                        Comment

                        • Controll3d
                          BTCF Member
                          • Nov 2009
                          • 332
                          • Iisalmi

                          Itse juuri testailin noiden M52 lambdojen kanssa. Kun ei ollut ihan varmuutta oliko ne oikeinpäin. Kun ovat johdot vielä saman mittaiset.

                          Ollut nyt etummainen taempaan liittimeen ja taiempi etummaiseen. Katsastuksessa oli ongelmia saada päästöt kuriin mutta kun tarpeeksi lämpimäksi niin meni ok.


                          Tänään laitoin sitten piuhat toisinpäin. Kylmänä ei eroa, mutta heti kun lämpesi niin eron huomasi. Tehottomuus, nykyminen, kierrosten "humpaus" ja pysähdyksissä meinasi välillä sammuakin. Välillä sitten toimi kuitenkin ihan normaalisti.


                          Kuten edelläkin, pääteltävissä että todellakin etummainen liitin syl 4-6 ja taempi liitin on 1-3?
                          Käyttis: -
                          Projekti: E36 328i Coupe M-Sport -95

                          °•. controll3d.kuvat.fiat-r.fi .•°

                          Comment

                          • COOL
                            Bimmer Rookie
                            • May 2006
                            • 99
                            • Kajaani / Vaala

                            Originally posted by Controll3d View Post
                            Itse juuri testailin noiden M52 lambdojen kanssa. Kun ei ollut ihan varmuutta oliko ne oikeinpäin. Kun ovat johdot vielä saman mittaiset.

                            Ollut nyt etummainen taempaan liittimeen ja taiempi etummaiseen. Katsastuksessa oli ongelmia saada päästöt kuriin mutta kun tarpeeksi lämpimäksi niin meni ok.


                            Tänään laitoin sitten piuhat toisinpäin. Kylmänä ei eroa, mutta heti kun lämpesi niin eron huomasi. Tehottomuus, nykyminen, kierrosten "humpaus" ja pysähdyksissä meinasi välillä sammuakin. Välillä sitten toimi kuitenkin ihan normaalisti.


                            Kuten edelläkin, pääteltävissä että todellakin etummainen liitin syl 4-6 ja taempi liitin on 1-3?
                            Järjestys on juurikin näin eli etummaainen liitin takimmaiseen lambdaan ja takimmainen tulee etulambdaan.

                            Comment

                            • 426Hemi
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2008
                              • 621
                              • Pälkäne

                              e: ei mitään
                              Last edited by 426Hemi; 02-11-2015, 21:01.
                              ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                              Comment

                              • 426Hemi
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2008
                                • 621
                                • Pälkäne

                                e: ei mitään
                                Last edited by 426Hemi; 02-11-2015, 21:02.
                                ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎