e: ei liittynyt tän topicin juttuihin
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Tudmas View PostTuota CO lukemaa ei meinannut saada millään pysymään kierroksilla kohdillaan. Kone oli jo konttorille tullessa varmasti kuuma, mutta silti joutu huudattamaan minuuttitolkulla että hetkellisesti oli hyväksytty... Vähän kävi jo vanhusta sääliksi.
Comment
-
-
Originally posted by Tudmas View PostNo joo, on se tietenkin vähän eri kun saa jäähdytystä samalla.
9v kuitenkin käyttänyt E36 korista autoa katsastuksessa ja nyt oli ensimmäinen kerta kun ei meinannut saada läpi. Vähänkään vittumaisempi katsastaja ja hylsy olisi tullut.
Eli joku fiba siellä nyt kuitenkin on.
Koneet on tehty kiertämään.
Comment
-
-
Kävin ottamassa vähän päästöjä seuraavin lukemin:
@2000rpm
CO% 4.23 / Ohjearvo max 0.3
HC 202 / Ohjearvo max 100
Lambda 0.906 / Ohjearvo 0.97-1.03
Putki ei vuoda, kattien jälkeiset pöntöt poistettu. Venakopan kaikki tiivisteet vaihdettu. Käyntihäiriöitä ei ole. Mitähän tosta nyt kannattaisi lähteä tutkimaan? Haitariputki ja nuo kaksi ohuempaa letkua halkeemien tsekkaus? Lambda tai katit tiensä päässä? Piuhan päähän pääsen ensi viikolla..
Tattista!
Comment
-
-
Originally posted by rasssi View PostKävin ottamassa vähän päästöjä seuraavin lukemin:
@2000rpm
CO% 4.23 / Ohjearvo max 0.3
HC 202 / Ohjearvo max 100
Lambda 0.906 / Ohjearvo 0.97-1.03
Putki ei vuoda, kattien jälkeiset pöntöt poistettu. Venakopan kaikki tiivisteet vaihdettu. Käyntihäiriöitä ei ole. Mitähän tosta nyt kannattaisi lähteä tutkimaan? Haitariputki ja nuo kaksi ohuempaa letkua halkeemien tsekkaus? Lambda tai katit tiensä päässä? Piuhan päähän pääsen ensi viikolla..
Tattista!
Comment
-
-
Tommoset päästöt katsastuksessa. M50B25 moottori, non vanos.
Tyhjäkäynti: Kierroksilla:
CO% 0,03 0,22
CO2 13,10 14,40
HC ppm 150 80
O2 1,70 0,60
Lambda 1,030
Mistähä vikkaa ettis? Uusittu tulpat ja ilmanputsari ennen leimaa. Kansiremontin tein jossa läpätty kaikki venat ettei ne ainakkaa vuoja ellei nostaja rikki ja kanna. Uuet tiivisteet joka paikassa mitä kannentiivistesarjassa tullee. Myös haitariletku uus orkkis joka on kaasuläpän ja sen jonku ilmamittarin välis. Ei humpaa tyhjäkäynti enään remontin jälkeen, aluksi vähän mutta tasottu ja loppu itekseen.
Auton ajoin kyllä konttorin pihalle 7 aikaa ja 9 aikaa vein avaimet sinne ja sanoin et katastakkaa jossaki välissä ja hain 12 aikaa sen pois. Keli nollassa ja katsuri väitti et on polettu et pitäs olla katti lämmin. Uskosko vai lämpeekö se tässä paikallaa kaasutelles ko on aika kaukana katti/katit putkessa? Takapönttö on myös joku tarvike tuninki jossa kaks ulostuloa.E61 535D
E46 330D
Comment
-
-
320i m50 nonvanos -92 bemarissa kulutusmittari tekee pientä 2 litran seilausliikettä. Kun lähtee ajamaan hiljaa ja nostamatta kierroksia missään vaiheessa yli 3k:n voi ajaa kuinka kauan tahansa ilman kulutusmittarin heiluntaa. Jos ajaa normaalisti ja kiihdyttää kunnolla alkaa kulutusmittari tehdä tuota 2 litran heijausta. Ilmavuodot on tarkistettu, kaikki letkut uusittu, uusi kaasuläpänasentotunnistin, uudet kannentiivisteet, puolat, tulpat, imusarjantiivisteet, asentotunnistimet ja lambda. Suuttimet on vaihdettu toisesta koneesta. Ilmamassamittari testattu bentley service manualin mukaan, kuumalanka hehkui 4s sammuttamisen jälkeen 3000rpm:stä. Bensapumppu uusittu vuosi sitten. Keskikulutus on 11l/100km. Lambda on hajonnut 2 kertaa puolentoista vuoden sisällä joka ilmeni kunnollisen kiihdytyksen jälkeisenä n.5 minuuttia kestävänä nykimisenä ja putkeen paukuttamisena. Onko ketään kuka osaisi antaa ajatusta/neuvoja kun itseltä on loppu kuten kohta hermotkin. Vikakoodeja ei ole pystynyt kukaan lukemaan 5 huoltamosta joista 2 on bmw:n merkkihuoltamoita (mm.Rinta-Jouppi).e60 530d M57N2, -05
Ex:
e36 320i M50B20, -92
e36 320i M52B20, -93
Comment
-
Comment