Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ilezki
    Bimmer Rookie
    • Aug 2013
    • 43
    • Vantaa

    viittaako kovastikkin imuvuotoon? imusarja käynyt irti juuri ja suuttimien o-renkaat vaihdettu. Imupuoli katsottu läpi ja kaikki pitäisi olla kunnossa.
    e90 320i 2007

    Comment

    • escort
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 339

      323ti vetää välillä sinistä perässä oikein kunnolla ja öljyn kulutuskin on aika kohdallaan.
      purin tuon separaattorin irti,letkut oli ehjät eikä tukossa,separaattorin halkaisin eikä kalvossa näkynyt muuta kuin vähän karstaa,mutta kalvoa irrottaessa se repesi.
      saako tuota pelkkää kalvoa mistään? Realoem ei ainakaan tuntenut sitä?

      kaasuläpältä imusarja ainakin ui öljyssä,voiko se öljy tulla muualta kuin huohottimesta?
      voiko tuo moottori olla niin loppu että työntää öljyä huohottimesta niin paljon että menee separaattorista läpi?
      kilsoja on 375000.

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        Originally posted by escort View Post
        323ti vetää välillä sinistä perässä oikein kunnolla ja öljyn kulutuskin on aika kohdallaan.
        purin tuon separaattorin irti,letkut oli ehjät eikä tukossa,separaattorin halkaisin eikä kalvossa näkynyt muuta kuin vähän karstaa,mutta kalvoa irrottaessa se repesi.
        saako tuota pelkkää kalvoa mistään? Realoem ei ainakaan tuntenut sitä?

        kaasuläpältä imusarja ainakin ui öljyssä,voiko se öljy tulla muualta kuin huohottimesta?
        voiko tuo moottori olla niin loppu että työntää öljyä huohottimesta niin paljon että menee separaattorista läpi?
        kilsoja on 375000.
        Ei saa kalvoa erikseen.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • HujaudeR
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 110
          • JKL

          Huutelempa tänne ongelmiani, eli ostin m50b20 koneisen e36n. Nyt välillä pätkii ja tuntuu että ihan kaikki tehot ei olisi pelissä, kulutus kuitenkin normaali (kai? 400km maantietä ja itse laskettu kulutus ~7l/100km).
          Eli, nappasin mafin töpselin irti -> kierrokset nytkähti -> tökkäsin takaisin -> kierrokset laski ~300rmp tienoille mutta nousivat heti normaalin tyhjäkäynnin tasolle. Tämä ilmeisesti viittaa siihen että maf on kunnossa? Pieni koeajo maf irti jolla huomasin että vetää vähän huonommin + reilumalla polkaisulla putkessa paukkuu.
          Tämän jälkeen koneen muovit veks ja se mafin jälkeinen kumimutka kouraan -> ei reikiä, joten imuvuotokaan ei kai voi olla.
          Tämän jälkeen näpräilin puolat irti -> joka tulpan juuressa hyvin vähän öljyä PAITSI 5. pytyn tulppa ui puolan 'tikkua' myöten öljyssä, eli venttilikopan tiivisteet ja kumiprikat vaihtoon ja puolien tarkempi tarkastelu.
          Eli, olenko nyt (todennäköisesti) paikallistanut tuon vian vai varaanko vielä lambdan ja kampiakselin asennontunnistimen verran rahaa remonttikassaan?
          Ja anteeksi, aika mikkihiirimäisiä kysymyksiä mutta harppaus jurakautisesta om605 dieselistä m50 koneeseen tuntuu tällä hetkellä melko isolta
          Bmw 328i cabriolet cosmosswartc..cosmosswar...cosmos... No se metallinhohtomusta, kyllä te tiedätte

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16442
            • Asikkala

            Originally posted by HujaudeR View Post
            5. pytyn tulppa ui puolan 'tikkua' myöten öljyssä, eli venttilikopan tiivisteet ja kumiprikat vaihtoon ja puolien tarkempi tarkastelu.
            Tämä, sitten vasta muuta.

            Comment

            • e36coupe
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 720
              • Nokia

              Originally posted by hakala- View Post
              nyt on senverta saatu selville että imm sano sopimuksensa irti, sen vaihdoin ja alkoi pelittämään paremmin vaan vieläkään ei aivan kuten pitäisi, ivc luultavasti myöskin sanonut sopimuksensa irti koska ilman sitä toimii kuten pitää, tyhjäkäynti vain on n. 1000 eli liian korkea mutta ei kiekat leiju vaihteita vaihtaessa.
              Kaivellaan vanhoja... Saitko kierrokset laskemaan halutusti?

              Itsellänikin jää tohon 1000rpm sekunniksi / pariksi ja laskee siitä sitten. Auttoiko icv:n vaihto tai saitko muuten muutettua koneen käytöstä?
              Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

              Työn alla: E21 320/6
              Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

              Comment

              • rasssi
                Bimmer Rookie
                • Nov 2015
                • 88
                • Helsinki

                Originally posted by e36coupe View Post
                Kaivellaan vanhoja... Saitko kierrokset laskemaan halutusti?

                Itsellänikin jää tohon 1000rpm sekunniksi / pariksi ja laskee siitä sitten. Auttoiko icv:n vaihto tai saitko muuten muutettua koneen käytöstä?
                Mulla tekee käytännössä samaa, mutta vähän alhasimmilla kierroksilla. Vaihteenvaihdossa jää kierrokset hetkeksi "leijumaan". Kaikki mahdolliset kumiletkut vaihdoin. IMM ja ICV olivat toimivia. Joku väitti tätä ominaisuudeksi. Valoihin kun pysähtyy tekee saman, että laskee kierroksia sen 100rpm.

                Comment

                • aplari
                  Newbiemmer
                  • Sep 2012
                  • 25
                  • lieksa

                  m50b25 -92 nonvanos, tyhjäkäynti on melkein kokoajan lämpimänä/kylmänä 1100rpm, puoli lämpösenä saattaa käydä normaalisti 700-800rpm, kunnes lämpeää ja alkaa käymään korkeammin, muuten ei humputa tai heijaa kierroksia yhtään.

                  Imm kun ottaa irti nii alkaa humputtamaan eli luultavasti kunnossa,kaasuläpän asentoanturi vaihdettu, ei vaikutusta, imupuolen letkut kunnossa. tulpat vaihdettu 1tkm sitten + venakopan tiiviste ja puolia joissa on ollut halkeamia ja tyhjäkäynti moottori putsattu.

                  Lamda vaihdettu 30tkm sitten, liekkö jo aikansa taas elänyt, tupruttaa valkoista putkesta joka haisee kitkerälle, kulutus mittari ei nyi tai heilu maantieajossa ja vedot tallella. Ei hukkaa nesteitä tai öljyä, alle 2000rpm kun pitää kierroksia paikallaan niin käynti pätkii hivenen.

                  Kellään samallaisia oireita tai vinkkejä?
                  E34 535 M-Technic
                  shadowline


                  E39 528 M-sport shadowline

                  Comment

                  • biimerrrrville
                    BTCF Member
                    • Apr 2011
                    • 296
                    • Suomi

                    Originally posted by aplari View Post
                    m50b25 -92 nonvanos, tyhjäkäynti on melkein kokoajan lämpimänä/kylmänä 1100rpm, puoli lämpösenä saattaa käydä normaalisti 700-800rpm, kunnes lämpeää ja alkaa käymään korkeammin, muuten ei humputa tai heijaa kierroksia yhtään.

                    Imm kun ottaa irti nii alkaa humputtamaan eli luultavasti kunnossa,kaasuläpän asentoanturi vaihdettu, ei vaikutusta, imupuolen letkut kunnossa. tulpat vaihdettu 1tkm sitten + venakopan tiiviste ja puolia joissa on ollut halkeamia ja tyhjäkäynti moottori putsattu.

                    Lamda vaihdettu 30tkm sitten, liekkö jo aikansa taas elänyt, tupruttaa valkoista putkesta joka haisee kitkerälle, kulutus mittari ei nyi tai heilu maantieajossa ja vedot tallella. Ei hukkaa nesteitä tai öljyä, alle 2000rpm kun pitää kierroksia paikallaan niin käynti pätkii hivenen.

                    Kellään samallaisia oireita tai vinkkejä?
                    kaasuläpän stoppari ruuvi pyörinyt itsestään niin että pitää läppää auki ? itellä joskus aiheutti samat oireet. lukitetta kierteisiin vaan ja säätö oikein.

                    Comment

                    • aplari
                      Newbiemmer
                      • Sep 2012
                      • 25
                      • lieksa

                      Originally posted by biimerrrrville View Post
                      kaasuläpän stoppari ruuvi pyörinyt itsestään niin että pitää läppää auki ? itellä joskus aiheutti samat oireet. lukitetta kierteisiin vaan ja säätö oikein.
                      Vika löytyi juurikin tästä, lukitusmutteri irronnut ja pyöri sormin 😂
                      E34 535 M-Technic
                      shadowline


                      E39 528 M-sport shadowline

                      Comment

                      • Askelmittari
                        Newbiemmer
                        • Oct 2015
                        • 13
                        • Säkylä

                        Koneena M50B25TU. Imupuolen ja huohotuksen letkut ja o-renkaat uusittu imusarjan sekä venttiilikopan liitoksista. Venttiilikopan tiiviste myös uusittu. Oireena on kun tyhjäkäynniltä antaa vähän kaasua ja antaa kierrosten laskea kierrokset putoaa vähän alle tyhjäkäynnin n.100-200rpm alemmas ja nousevat heti normaaliksi. Ei liene normaalia? Ainakaan tuo toinen M52B28 ei tee noin. Mistä moinen voisi johtua? Huolella koitin letkut reitittää ja painaa liitoksiinsa. Pitää käyttää vielä kunnolla lämpimäksi. Ehkä aavistuksen tasaisempi tyhjäkäyntikin tuossa M52B28:ssa, muttei tuo M50B25 mitenkään erityisen huonosti muuten käy.

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          Originally posted by Askelmittari View Post
                          Koneena M50B25TU. Imupuolen ja huohotuksen letkut ja o-renkaat uusittu imusarjan sekä venttiilikopan liitoksista. Venttiilikopan tiiviste myös uusittu. Oireena on kun tyhjäkäynniltä antaa vähän kaasua ja antaa kierrosten laskea kierrokset putoaa vähän alle tyhjäkäynnin n.100-200rpm alemmas ja nousevat heti normaaliksi. Ei liene normaalia? Ainakaan tuo toinen M52B28 ei tee noin. Mistä moinen voisi johtua? Huolella koitin letkut reitittää ja painaa liitoksiinsa. Pitää käyttää vielä kunnolla lämpimäksi. Ehkä aavistuksen tasaisempi tyhjäkäyntikin tuossa M52B28:ssa, muttei tuo M50B25 mitenkään erityisen huonosti muuten käy.
                          Putsaa tyhjäkäyntimoottori.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • Askelmittari
                            Newbiemmer
                            • Oct 2015
                            • 13
                            • Säkylä

                            Näin toimittiin ja korjaantui. Kiitokset varmistuksesta niin ei mennyt käsien raavinta hukkaan. Aavistuksen taisi tupruttelukin vähentyä kylmänä.

                            Comment

                            • jarii
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2014
                              • 55
                              • Äänekoski

                              tyhjäkäynnillä:

                              CO%1.4
                              CO2 14.1
                              HC ppm 339
                              O2 0.6

                              päästöt kierroksilla

                              CO% 1.7
                              CO2 14.3
                              HC ppm 162
                              O2 0.26
                              lambda 0.96


                              missä vois olla?

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16442
                                • Asikkala

                                Originally posted by jarii View Post
                                tyhjäkäynnillä:

                                CO%1.4
                                CO2 14.1
                                HC ppm 339
                                O2 0.6

                                päästöt kierroksilla

                                CO% 1.7
                                CO2 14.3
                                HC ppm 162
                                O2 0.26
                                lambda 0.96


                                missä vois olla?
                                Lambda, tuo 0,96 ei ole perusteena tälle vaan korkeat co ja hc molemmissa sarakkeissa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎