viittaako kovastikkin imuvuotoon? imusarja käynyt irti juuri ja suuttimien o-renkaat vaihdettu. Imupuoli katsottu läpi ja kaikki pitäisi olla kunnossa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
323ti vetää välillä sinistä perässä oikein kunnolla ja öljyn kulutuskin on aika kohdallaan.
purin tuon separaattorin irti,letkut oli ehjät eikä tukossa,separaattorin halkaisin eikä kalvossa näkynyt muuta kuin vähän karstaa,mutta kalvoa irrottaessa se repesi.
saako tuota pelkkää kalvoa mistään? Realoem ei ainakaan tuntenut sitä?
kaasuläpältä imusarja ainakin ui öljyssä,voiko se öljy tulla muualta kuin huohottimesta?
voiko tuo moottori olla niin loppu että työntää öljyä huohottimesta niin paljon että menee separaattorista läpi?
kilsoja on 375000.
Comment
-
-
Originally posted by escort View Post323ti vetää välillä sinistä perässä oikein kunnolla ja öljyn kulutuskin on aika kohdallaan.
purin tuon separaattorin irti,letkut oli ehjät eikä tukossa,separaattorin halkaisin eikä kalvossa näkynyt muuta kuin vähän karstaa,mutta kalvoa irrottaessa se repesi.
saako tuota pelkkää kalvoa mistään? Realoem ei ainakaan tuntenut sitä?
kaasuläpältä imusarja ainakin ui öljyssä,voiko se öljy tulla muualta kuin huohottimesta?
voiko tuo moottori olla niin loppu että työntää öljyä huohottimesta niin paljon että menee separaattorista läpi?
kilsoja on 375000.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Huutelempa tänne ongelmiani, eli ostin m50b20 koneisen e36n. Nyt välillä pätkii ja tuntuu että ihan kaikki tehot ei olisi pelissä, kulutus kuitenkin normaali (kai? 400km maantietä ja itse laskettu kulutus ~7l/100km).
Eli, nappasin mafin töpselin irti -> kierrokset nytkähti -> tökkäsin takaisin -> kierrokset laski ~300rmp tienoille mutta nousivat heti normaalin tyhjäkäynnin tasolle. Tämä ilmeisesti viittaa siihen että maf on kunnossa? Pieni koeajo maf irti jolla huomasin että vetää vähän huonommin + reilumalla polkaisulla putkessa paukkuu.
Tämän jälkeen koneen muovit veks ja se mafin jälkeinen kumimutka kouraan -> ei reikiä, joten imuvuotokaan ei kai voi olla.
Tämän jälkeen näpräilin puolat irti -> joka tulpan juuressa hyvin vähän öljyä PAITSI 5. pytyn tulppa ui puolan 'tikkua' myöten öljyssä, eli venttilikopan tiivisteet ja kumiprikat vaihtoon ja puolien tarkempi tarkastelu.
Eli, olenko nyt (todennäköisesti) paikallistanut tuon vian vai varaanko vielä lambdan ja kampiakselin asennontunnistimen verran rahaa remonttikassaan?
Ja anteeksi, aika mikkihiirimäisiä kysymyksiä mutta harppaus jurakautisesta om605 dieselistä m50 koneeseen tuntuu tällä hetkellä melko isoltaBmw 328i cabriolet cosmosswartc..cosmosswar...cosmos... No se metallinhohtomusta, kyllä te tiedätte
Comment
-
-
Originally posted by hakala- View Postnyt on senverta saatu selville että imm sano sopimuksensa irti, sen vaihdoin ja alkoi pelittämään paremmin vaan vieläkään ei aivan kuten pitäisi, ivc luultavasti myöskin sanonut sopimuksensa irti koska ilman sitä toimii kuten pitää, tyhjäkäynti vain on n. 1000 eli liian korkea mutta ei kiekat leiju vaihteita vaihtaessa.
Itsellänikin jää tohon 1000rpm sekunniksi / pariksi ja laskee siitä sitten. Auttoiko icv:n vaihto tai saitko muuten muutettua koneen käytöstä?Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
Comment
-
-
Originally posted by e36coupe View PostKaivellaan vanhoja... Saitko kierrokset laskemaan halutusti?
Itsellänikin jää tohon 1000rpm sekunniksi / pariksi ja laskee siitä sitten. Auttoiko icv:n vaihto tai saitko muuten muutettua koneen käytöstä?
Comment
-
-
m50b25 -92 nonvanos, tyhjäkäynti on melkein kokoajan lämpimänä/kylmänä 1100rpm, puoli lämpösenä saattaa käydä normaalisti 700-800rpm, kunnes lämpeää ja alkaa käymään korkeammin, muuten ei humputa tai heijaa kierroksia yhtään.
Imm kun ottaa irti nii alkaa humputtamaan eli luultavasti kunnossa,kaasuläpän asentoanturi vaihdettu, ei vaikutusta, imupuolen letkut kunnossa. tulpat vaihdettu 1tkm sitten + venakopan tiiviste ja puolia joissa on ollut halkeamia ja tyhjäkäynti moottori putsattu.
Lamda vaihdettu 30tkm sitten, liekkö jo aikansa taas elänyt, tupruttaa valkoista putkesta joka haisee kitkerälle, kulutus mittari ei nyi tai heilu maantieajossa ja vedot tallella. Ei hukkaa nesteitä tai öljyä, alle 2000rpm kun pitää kierroksia paikallaan niin käynti pätkii hivenen.
Kellään samallaisia oireita tai vinkkejä?E34 535 M-Technic
shadowline
E39 528 M-sport shadowline
Comment
-
-
Originally posted by aplari View Postm50b25 -92 nonvanos, tyhjäkäynti on melkein kokoajan lämpimänä/kylmänä 1100rpm, puoli lämpösenä saattaa käydä normaalisti 700-800rpm, kunnes lämpeää ja alkaa käymään korkeammin, muuten ei humputa tai heijaa kierroksia yhtään.
Imm kun ottaa irti nii alkaa humputtamaan eli luultavasti kunnossa,kaasuläpän asentoanturi vaihdettu, ei vaikutusta, imupuolen letkut kunnossa. tulpat vaihdettu 1tkm sitten + venakopan tiiviste ja puolia joissa on ollut halkeamia ja tyhjäkäynti moottori putsattu.
Lamda vaihdettu 30tkm sitten, liekkö jo aikansa taas elänyt, tupruttaa valkoista putkesta joka haisee kitkerälle, kulutus mittari ei nyi tai heilu maantieajossa ja vedot tallella. Ei hukkaa nesteitä tai öljyä, alle 2000rpm kun pitää kierroksia paikallaan niin käynti pätkii hivenen.
Kellään samallaisia oireita tai vinkkejä?
Comment
-
-
Originally posted by biimerrrrville View Postkaasuläpän stoppari ruuvi pyörinyt itsestään niin että pitää läppää auki ? itellä joskus aiheutti samat oireet. lukitetta kierteisiin vaan ja säätö oikein.E34 535 M-Technic
shadowline
E39 528 M-sport shadowline
Comment
-
-
Koneena M50B25TU. Imupuolen ja huohotuksen letkut ja o-renkaat uusittu imusarjan sekä venttiilikopan liitoksista. Venttiilikopan tiiviste myös uusittu. Oireena on kun tyhjäkäynniltä antaa vähän kaasua ja antaa kierrosten laskea kierrokset putoaa vähän alle tyhjäkäynnin n.100-200rpm alemmas ja nousevat heti normaaliksi. Ei liene normaalia? Ainakaan tuo toinen M52B28 ei tee noin. Mistä moinen voisi johtua? Huolella koitin letkut reitittää ja painaa liitoksiinsa. Pitää käyttää vielä kunnolla lämpimäksi. Ehkä aavistuksen tasaisempi tyhjäkäyntikin tuossa M52B28:ssa, muttei tuo M50B25 mitenkään erityisen huonosti muuten käy.
Comment
-
-
Originally posted by Askelmittari View PostKoneena M50B25TU. Imupuolen ja huohotuksen letkut ja o-renkaat uusittu imusarjan sekä venttiilikopan liitoksista. Venttiilikopan tiiviste myös uusittu. Oireena on kun tyhjäkäynniltä antaa vähän kaasua ja antaa kierrosten laskea kierrokset putoaa vähän alle tyhjäkäynnin n.100-200rpm alemmas ja nousevat heti normaaliksi. Ei liene normaalia? Ainakaan tuo toinen M52B28 ei tee noin. Mistä moinen voisi johtua? Huolella koitin letkut reitittää ja painaa liitoksiinsa. Pitää käyttää vielä kunnolla lämpimäksi. Ehkä aavistuksen tasaisempi tyhjäkäyntikin tuossa M52B28:ssa, muttei tuo M50B25 mitenkään erityisen huonosti muuten käy.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Comment