Originally posted by jr66
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 Kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
-
-
E36 kulutusmittari
Kertokaahan viisammat, että mistä/miten kulutusmittari saa tietonsa? Auto on m43b18 koneella oleva e36 touring. Siis onko auton alipainejärjestelmään yhteydessä vai ihanko pelkällä sähköllä poimii tietonsa? Missä anturi(-t) sijaitsevat fyysisesti? Onko jotain tehtävissä kun seilaa tasakaasullakin yli 5 l toleranssia koko ajan? Ajattelin vaan voiko olla imuilmavuoto jossain päin konetta vielä... kun juuri vaihdoin haljenneen haitariputken ja siitä haarautuvan pienemmän pa-tukille menevän letkun... Ei itse kulutusmittarin toiminnalla mitään suurempaa merkitystä itselle, mutta jos on mahdollinen yhteys nykimiseen kylmällä koneella...
ps. oletteko huomanneet eroa kyseisen koneen käytöksessä E5 vs E10 bensalla....? Itse ajan E10:llä...
Comment
-
-
Originally posted by ollime View PostKertokaahan viisammat, että mistä/miten kulutusmittari saa tietonsa? Auto on m43b18 koneella oleva e36 touring. Siis onko auton alipainejärjestelmään yhteydessä vai ihanko pelkällä sähköllä poimii tietonsa? Missä anturi(-t) sijaitsevat fyysisesti? Onko jotain tehtävissä kun seilaa tasakaasullakin yli 5 l toleranssia koko ajan? Ajattelin vaan voiko olla imuilmavuoto jossain päin konetta vielä... kun juuri vaihdoin haljenneen haitariputken ja siitä haarautuvan pienemmän pa-tukille menevän letkun... Ei itse kulutusmittarin toiminnalla mitään suurempaa merkitystä itselle, mutta jos on mahdollinen yhteys nykimiseen kylmällä koneella...
ps. oletteko huomanneet eroa kyseisen koneen käytöksessä E5 vs E10 bensalla....? Itse ajan E10:llä...Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by ollime View PostAjattelin vaan voiko olla imuilmavuoto jossain päin konetta vielä...
Originally posted by ollime View PostKiitos tiedosta. Eli ECU poimii nopeustiedon ja ilmamassamittarin osoittaman tiedon ja laskee kulutuksen niistä vai? Onko mitään fyysistä anturia jonka kuntoa voisi tarkastaa?
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostVoi koska kyseessä on bmw, sini/musta/valkoiset lasit ovat pudonneet nenältä ainakin minulla jo ajat sitten, näissäkin on vikoja...
Kaasuläpän as. tunnistin.
Mites se kaasuläpän asentotunnistin, onko se kumpi niistä kaasuläppäkotelon kylkeen tulevista laitteista, se isompi vai pienempi...?
Kiitän vastauksista.
Comment
-
-
Kannattaa jarruputsilla tai muulla litkulla suihkia kaikki alipaineletkut läpi, jos jostain se imuvuoto löytyisi. Samalla suihkii kaasuläpän, maffin ja jos tyhjäkäyntikin seilaa niin tyhjäkäyntiventtiilinkin puhtaaksi. Voi olla että auttaa, voi olla että ei. Muttei siitä haittaakaan ole.
Vikakoodien luku voisi myös kertoa paljon.
Comment
-
-
Originally posted by Tala92 View PostPääseekö sinne helposti käsiks vai pitääkö imusarja purkaa pois?Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
325 kuoli talliin
325 -95 bensa auto on siis ajettu talliin ehjänä seisomaan kesäksi,ja enää ei käynnisty.Samalla siru-avaimella on käynnistelty ku aina ennenkin.
Vaihettu polttoainepummpu uuden pa-rele,sulake ehjä.
Ongelma kun oli ettei pa-pumppu ei ala surista, eikä auto hörähdä käyntiin startatessa.(Pyöritti tässä vaiheessa startatessa normaalisti.)
Tosin pumpun ja releenvaihto ei herätä pa-pumppua surisemaan vieläkään, joten huviks noita vaihtelin...
Mitään mittauksia en o tehnyt, kun en noista sähköistä mitään tajua,
jos jollain on heittää mittauksiin neuvoja ja lukemia niin
Myöhemmin..
Vaihdoin akun ladattuun akkuun, ja laitoin virrat 5 kertaa päälle (jos ois oireet ajonestosta johtuvia, jossain oli tällainen vinkki,enää en löydä!)
ja koitin käyntiin, jollon kuulu kirskahtava ääni, ja kaasuläpästä ilmansuodatintötteröön pölläytti savut!!Ei kuitenkaan käynnistynyt.
Nakkasin ilmatötteröt vex ja painoin kaasuläpän auki, jolloin sieltä yhä tuli savua, hais palaneelle tietty myös.
Ja jätin käynnistelyt tällä erää tähän..
Kaasuläppä on öljyinen ja myös haitarikumit on öljysiä, ne on jonkun aikaa öljysiä ollutkin ilman mitään käryjä, tosin nyt kesä seisontaa autolla.
Löytyykö tähän mitään ideoita?
Katsastus umpeutu ja hinaus korjaamolle siirtokilvin
seuraava vaihtoehto + vikakooditNykyiset:e39 530i & e36 325
---------------------------------------------------
Exät:
vw golffi
e46 328 -00
e30 320 -87
e30 325 -83
e36 325 -91
e36 328 -98
e30 325 M-tech1 -87
Comment
-
-
Kutsut jonkun paikallisen harrastajan lukemaan vikakoodit, niin ei tarvii korjaamolle hinailla.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Mulla oli bemarissa sitä pientä nykimisongelmaa, että suurella vaihteella ja pienillä kierroksilla ajettaessa auto nykii pikkusen, ja tyhjäkäynnillä varsinki kosteella kelillä saattaa kierrokset alkaa heittelemään 700-800 väliä.
Nyt sitten aloin ottamaan selvää että mikähän siellä vois olla, ilmamassamittarin pistokkeen otin irti, kierrokset hyrähti (eli toimii?)
Sitten otin puolan pistokkeita irti yks kerrallaan ja kuuntelin josko moottorin käyntiääni muuttuis, niin joka pistokkeen irrottaessa moottorin käyntiääni muuttui joten käy kaikilla pytyillä.
Sen jälkeen aloin irrottaa puolia
Ensimmäisenä silmiin pisti pieni hiushalkeama melkein jokaisen puolan sivulla.
Yhdestä puolasta oli tulpanpää hajonnut...
Tommoset puolat siel on sisässä, en tiiä onko alkuperäset
Sitten vielä tulpankoloissa oli öljyä vaikka venttiilikopan tiiviste on vaihdettu vuosi sitten...
Jos tohon uudet puolat hommaa niin kelpaako motonetin puolat, siel ois 40e/kpl hinta
Comment
-
Comment