Originally posted by jr66
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E36 Kysymyksiä ja vastauksia IX
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 entisessä autossa vuoti öljypohjantiiviste etupäästä, ja tuli näkyviin tuossa.Nyt:
 BMW X3 xDrive30e (g01)
 BMW 335i (e90)
 BMW 323iC (e36)
 BMW 850i (e31)
 BMW 320i (e30)
 Golf GTE
 ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä 
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 E36 kulutusmittari
 
 Kertokaahan viisammat, että mistä/miten kulutusmittari saa tietonsa? Auto on m43b18 koneella oleva e36 touring. Siis onko auton alipainejärjestelmään yhteydessä vai ihanko pelkällä sähköllä poimii tietonsa? Missä anturi(-t) sijaitsevat fyysisesti? Onko jotain tehtävissä kun seilaa tasakaasullakin yli 5 l toleranssia koko ajan? Ajattelin vaan voiko olla imuilmavuoto jossain päin konetta vielä... kun juuri vaihdoin haljenneen haitariputken ja siitä haarautuvan pienemmän pa-tukille menevän letkun... Ei itse kulutusmittarin toiminnalla mitään suurempaa merkitystä itselle, mutta jos on mahdollinen yhteys nykimiseen kylmällä koneella...
 
 ps. oletteko huomanneet eroa kyseisen koneen käytöksessä E5 vs E10 bensalla....? Itse ajan E10:llä...
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Eculta tulee kulutustieto.Originally posted by ollime View PostKertokaahan viisammat, että mistä/miten kulutusmittari saa tietonsa? Auto on m43b18 koneella oleva e36 touring. Siis onko auton alipainejärjestelmään yhteydessä vai ihanko pelkällä sähköllä poimii tietonsa? Missä anturi(-t) sijaitsevat fyysisesti? Onko jotain tehtävissä kun seilaa tasakaasullakin yli 5 l toleranssia koko ajan? Ajattelin vaan voiko olla imuilmavuoto jossain päin konetta vielä... kun juuri vaihdoin haljenneen haitariputken ja siitä haarautuvan pienemmän pa-tukille menevän letkun... Ei itse kulutusmittarin toiminnalla mitään suurempaa merkitystä itselle, mutta jos on mahdollinen yhteys nykimiseen kylmällä koneella...
 
 ps. oletteko huomanneet eroa kyseisen koneen käytöksessä E5 vs E10 bensalla....? Itse ajan E10:llä...Myyn:
 M10/20/52 E30-E36 osia
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Voi koska kyseessä on bmw, sini/musta/valkoiset lasit ovat pudonneet nenältä ainakin minulla jo ajat sitten, näissäkin on vikoja...Originally posted by ollime View PostAjattelin vaan voiko olla imuilmavuoto jossain päin konetta vielä...
 
 Kaasuläpän as. tunnistin.Originally posted by ollime View PostKiitos tiedosta. Eli ECU poimii nopeustiedon ja ilmamassamittarin osoittaman tiedon ja laskee kulutuksen niistä vai? Onko mitään fyysistä anturia jonka kuntoa voisi tarkastaa?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Se on käynyt näiden kanssa selväksi monesti, että vikoja ilmaantuu, välillä useammin kuin ehtii entisiä korjaamaan. Lähinnä niitä yleisempiä imupuolen vikoja haitariputken jälkeen pohdin...Originally posted by jr66 View PostVoi koska kyseessä on bmw, sini/musta/valkoiset lasit ovat pudonneet nenältä ainakin minulla jo ajat sitten, näissäkin on vikoja...
 
 
 Kaasuläpän as. tunnistin.
 
 Mites se kaasuläpän asentotunnistin, onko se kumpi niistä kaasuläppäkotelon kylkeen tulevista laitteista, se isompi vai pienempi...?
 
 Kiitän vastauksista.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kannattaa jarruputsilla tai muulla litkulla suihkia kaikki alipaineletkut läpi, jos jostain se imuvuoto löytyisi. Samalla suihkii kaasuläpän, maffin ja jos tyhjäkäyntikin seilaa niin tyhjäkäyntiventtiilinkin puhtaaksi. Voi olla että auttaa, voi olla että ei. Muttei siitä haittaakaan ole.
 
 Vikakoodien luku voisi myös kertoa paljon.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Helposti ei! Mutta ei tartte purkaa imusarjaakaan pois. Putsarikotelo, haitariputki, laturin ilmanottoputki pois eestä niin mahtuu kaivamaan sen pois. Suosittelen tekemään operaation sillon ku kone on kylmä!Originally posted by Tala92 View PostPääseekö sinne helposti käsiks vai pitääkö imusarja purkaa pois?Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
 Kissvesala.fi
 Priva tai o443424479
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 325 kuoli talliin
 
 325 -95 bensa auto on siis ajettu talliin ehjänä seisomaan kesäksi,ja enää ei käynnisty.Samalla siru-avaimella on käynnistelty ku aina ennenkin.
 
 Vaihettu polttoainepummpu uuden pa-rele,sulake ehjä.
 Ongelma kun oli ettei pa-pumppu ei ala surista, eikä auto hörähdä käyntiin startatessa.(Pyöritti tässä vaiheessa startatessa normaalisti.)
 Tosin pumpun ja releenvaihto ei herätä pa-pumppua surisemaan vieläkään, joten huviks noita vaihtelin...
 
 Mitään mittauksia en o tehnyt, kun en noista sähköistä mitään tajua,
 jos jollain on heittää mittauksiin neuvoja ja lukemia niin 
 
 Myöhemmin..
 Vaihdoin akun ladattuun akkuun, ja laitoin virrat 5 kertaa päälle (jos ois oireet ajonestosta johtuvia, jossain oli tällainen vinkki,enää en löydä!)
 ja koitin käyntiin, jollon kuulu kirskahtava ääni, ja kaasuläpästä ilmansuodatintötteröön pölläytti savut!!Ei kuitenkaan käynnistynyt.
 
 Nakkasin ilmatötteröt vex ja painoin kaasuläpän auki, jolloin sieltä yhä tuli savua, hais palaneelle tietty myös.
 Ja jätin käynnistelyt tällä erää tähän..
 Kaasuläppä on öljyinen ja myös haitarikumit on öljysiä, ne on jonkun aikaa öljysiä ollutkin ilman mitään käryjä, tosin nyt kesä seisontaa autolla.
 
 Löytyykö tähän mitään ideoita?
 Katsastus umpeutu ja hinaus korjaamolle siirtokilvin
 seuraava vaihtoehto + vikakoodit Nykyiset:e39 530i & e36 325 Nykyiset:e39 530i & e36 325 
 ---------------------------------------------------
 Exät:
 vw golffi
 e46 328 -00
 e30 320 -87
 e30 325 -83
 e36 325 -91
 e36 328 -98
 e30 325 M-tech1 -87
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kutsut jonkun paikallisen harrastajan lukemaan vikakoodit, niin ei tarvii korjaamolle hinailla.
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Noniin, elikkäs mulla on 4syl coupe e36.
 Alustasarjan vaihdon jälkeen ratti alkoi vipattamaan ja auto tärisee ikävästi.
 Onko jollain kasausohjetta josta tarkastaa että menee oikein.
 Vaikuttaaki väljä yläpään laakeri edessä tärinään? Tai väljä koiranluu.E93 325i , E36 Cabriolet 325i
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mulla oli bemarissa sitä pientä nykimisongelmaa, että suurella vaihteella ja pienillä kierroksilla ajettaessa auto nykii pikkusen, ja tyhjäkäynnillä varsinki kosteella kelillä saattaa kierrokset alkaa heittelemään 700-800 väliä.
 
 Nyt sitten aloin ottamaan selvää että mikähän siellä vois olla, ilmamassamittarin pistokkeen otin irti, kierrokset hyrähti (eli toimii?)
 
 Sitten otin puolan pistokkeita irti yks kerrallaan ja kuuntelin josko moottorin käyntiääni muuttuis, niin joka pistokkeen irrottaessa moottorin käyntiääni muuttui joten käy kaikilla pytyillä.
 
 Sen jälkeen aloin irrottaa puolia
 
  
 
 Ensimmäisenä silmiin pisti pieni hiushalkeama melkein jokaisen puolan sivulla.
 
  
 
 Yhdestä puolasta oli tulpanpää hajonnut...
 
  
 
 Tommoset puolat siel on sisässä, en tiiä onko alkuperäset
 
  
 
 Sitten vielä tulpankoloissa oli öljyä vaikka venttiilikopan tiiviste on vaihdettu vuosi sitten...
 
 Jos tohon uudet puolat hommaa niin kelpaako motonetin puolat, siel ois 40e/kpl hinta
 Comment
Comment