Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1847
    • N/A

    #91
    Originally posted by jr66 View Post
    Joko tuo stefa jonka vaihto ei tule kalliiksi, kannattavuudesta en sano mitään http://www.merteil.fi/verkkokauppa/c...view/457/43/16, tai öljynsuodattimen jalan tiiviste http://www.merteil.fi/verkkokauppa/c...ew/29937/43/16
    entisessä autossa vuoti öljypohjantiiviste etupäästä, ja tuli näkyviin tuossa.
    Nyt:
    BMW X3 xDrive30e (g01)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    BMW 320i (e30)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    • ollime
      Bimmer Rookie
      • Jul 2013
      • 63
      • Lapinlahti

      #92
      E36 kulutusmittari

      Kertokaahan viisammat, että mistä/miten kulutusmittari saa tietonsa? Auto on m43b18 koneella oleva e36 touring. Siis onko auton alipainejärjestelmään yhteydessä vai ihanko pelkällä sähköllä poimii tietonsa? Missä anturi(-t) sijaitsevat fyysisesti? Onko jotain tehtävissä kun seilaa tasakaasullakin yli 5 l toleranssia koko ajan? Ajattelin vaan voiko olla imuilmavuoto jossain päin konetta vielä... kun juuri vaihdoin haljenneen haitariputken ja siitä haarautuvan pienemmän pa-tukille menevän letkun... Ei itse kulutusmittarin toiminnalla mitään suurempaa merkitystä itselle, mutta jos on mahdollinen yhteys nykimiseen kylmällä koneella...

      ps. oletteko huomanneet eroa kyseisen koneen käytöksessä E5 vs E10 bensalla....? Itse ajan E10:llä...

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #93
        Originally posted by ollime View Post
        Kertokaahan viisammat, että mistä/miten kulutusmittari saa tietonsa? Auto on m43b18 koneella oleva e36 touring. Siis onko auton alipainejärjestelmään yhteydessä vai ihanko pelkällä sähköllä poimii tietonsa? Missä anturi(-t) sijaitsevat fyysisesti? Onko jotain tehtävissä kun seilaa tasakaasullakin yli 5 l toleranssia koko ajan? Ajattelin vaan voiko olla imuilmavuoto jossain päin konetta vielä... kun juuri vaihdoin haljenneen haitariputken ja siitä haarautuvan pienemmän pa-tukille menevän letkun... Ei itse kulutusmittarin toiminnalla mitään suurempaa merkitystä itselle, mutta jos on mahdollinen yhteys nykimiseen kylmällä koneella...

        ps. oletteko huomanneet eroa kyseisen koneen käytöksessä E5 vs E10 bensalla....? Itse ajan E10:llä...
        Eculta tulee kulutustieto.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • ollime
          Bimmer Rookie
          • Jul 2013
          • 63
          • Lapinlahti

          #94
          Originally posted by JJT View Post
          Eculta tulee kulutustieto.
          Kiitos tiedosta. Eli ECU poimii nopeustiedon ja ilmamassamittarin osoittaman tiedon ja laskee kulutuksen niistä vai? Onko mitään fyysistä anturia jonka kuntoa voisi tarkastaa?

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16524
            • Asikkala

            #95
            Originally posted by ollime View Post
            Ajattelin vaan voiko olla imuilmavuoto jossain päin konetta vielä...
            Voi koska kyseessä on bmw, sini/musta/valkoiset lasit ovat pudonneet nenältä ainakin minulla jo ajat sitten, näissäkin on vikoja...

            Originally posted by ollime View Post
            Kiitos tiedosta. Eli ECU poimii nopeustiedon ja ilmamassamittarin osoittaman tiedon ja laskee kulutuksen niistä vai? Onko mitään fyysistä anturia jonka kuntoa voisi tarkastaa?
            Kaasuläpän as. tunnistin.

            Comment

            • ollime
              Bimmer Rookie
              • Jul 2013
              • 63
              • Lapinlahti

              #96
              Originally posted by jr66 View Post
              Voi koska kyseessä on bmw, sini/musta/valkoiset lasit ovat pudonneet nenältä ainakin minulla jo ajat sitten, näissäkin on vikoja...


              Kaasuläpän as. tunnistin.
              Se on käynyt näiden kanssa selväksi monesti, että vikoja ilmaantuu, välillä useammin kuin ehtii entisiä korjaamaan. Lähinnä niitä yleisempiä imupuolen vikoja haitariputken jälkeen pohdin...

              Mites se kaasuläpän asentotunnistin, onko se kumpi niistä kaasuläppäkotelon kylkeen tulevista laitteista, se isompi vai pienempi...?

              Kiitän vastauksista.

              Comment

              • Hiittos
                Bimmer Rookie
                • May 2015
                • 34
                • Tampere

                #97
                Kannattaa jarruputsilla tai muulla litkulla suihkia kaikki alipaineletkut läpi, jos jostain se imuvuoto löytyisi. Samalla suihkii kaasuläpän, maffin ja jos tyhjäkäyntikin seilaa niin tyhjäkäyntiventtiilinkin puhtaaksi. Voi olla että auttaa, voi olla että ei. Muttei siitä haittaakaan ole.

                Vikakoodien luku voisi myös kertoa paljon.

                Comment

                • Tala92
                  Banned
                  • Jan 2015
                  • 120
                  • Suomi

                  #98
                  Missä on -92 e36 325:ssa tyhjäkäyntiventtiili?

                  Comment

                  • Roisto
                    BTCF Member
                    • Nov 2010
                    • 2544
                    • Kajaani

                    #99
                    Originally posted by Tala92 View Post
                    Missä on -92 e36 325:ssa tyhjäkäyntiventtiili?
                    Imusarjan alla.
                    2001 E39 525iA
                    1992 E34 "540i/5"

                    Comment

                    • Tala92
                      Banned
                      • Jan 2015
                      • 120
                      • Suomi

                      Originally posted by Roisto View Post
                      Imusarjan alla.
                      Pääseekö sinne helposti käsiks vai pitääkö imusarja purkaa pois?

                      Comment

                      • Kissvesala
                        Moderator
                        • Jun 2010
                        • 3110
                        • Liminka

                        Originally posted by Tala92 View Post
                        Pääseekö sinne helposti käsiks vai pitääkö imusarja purkaa pois?
                        Helposti ei! Mutta ei tartte purkaa imusarjaakaan pois. Putsarikotelo, haitariputki, laturin ilmanottoputki pois eestä niin mahtuu kaivamaan sen pois. Suosittelen tekemään operaation sillon ku kone on kylmä!
                        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                        Kissvesala.fi
                        Priva tai o443424479

                        Comment

                        • e30_M-tech1
                          BTCF Member
                          • Jan 2011
                          • 340
                          • Tampere

                          325 kuoli talliin

                          325 -95 bensa auto on siis ajettu talliin ehjänä seisomaan kesäksi,ja enää ei käynnisty.Samalla siru-avaimella on käynnistelty ku aina ennenkin.

                          Vaihettu polttoainepummpu uuden pa-rele,sulake ehjä.
                          Ongelma kun oli ettei pa-pumppu ei ala surista, eikä auto hörähdä käyntiin startatessa.(Pyöritti tässä vaiheessa startatessa normaalisti.)
                          Tosin pumpun ja releenvaihto ei herätä pa-pumppua surisemaan vieläkään, joten huviks noita vaihtelin...

                          Mitään mittauksia en o tehnyt, kun en noista sähköistä mitään tajua,
                          jos jollain on heittää mittauksiin neuvoja ja lukemia niin

                          Myöhemmin..
                          Vaihdoin akun ladattuun akkuun, ja laitoin virrat 5 kertaa päälle (jos ois oireet ajonestosta johtuvia, jossain oli tällainen vinkki,enää en löydä!)
                          ja koitin käyntiin, jollon kuulu kirskahtava ääni, ja kaasuläpästä ilmansuodatintötteröön pölläytti savut!!Ei kuitenkaan käynnistynyt.

                          Nakkasin ilmatötteröt vex ja painoin kaasuläpän auki, jolloin sieltä yhä tuli savua, hais palaneelle tietty myös.
                          Ja jätin käynnistelyt tällä erää tähän..
                          Kaasuläppä on öljyinen ja myös haitarikumit on öljysiä, ne on jonkun aikaa öljysiä ollutkin ilman mitään käryjä, tosin nyt kesä seisontaa autolla.

                          Löytyykö tähän mitään ideoita?
                          Katsastus umpeutu ja hinaus korjaamolle siirtokilvin
                          seuraava vaihtoehto + vikakoodit
                          Last edited by e30_M-tech1; 07-09-2015, 13:37. Reason: kirjotusvirhe
                          Nykyiset:e39 530i & e36 325
                          ---------------------------------------------------
                          Exät:
                          vw golffi
                          e46 328 -00
                          e30 320 -87
                          e30 325 -83
                          e36 325 -91
                          e36 328 -98
                          e30 325 M-tech1 -87

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11186
                            • Oulu

                            Kutsut jonkun paikallisen harrastajan lukemaan vikakoodit, niin ei tarvii korjaamolle hinailla.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Korker0
                              BTCF Member
                              • May 2014
                              • 113
                              • Oulu roksiti

                              Noniin, elikkäs mulla on 4syl coupe e36.
                              Alustasarjan vaihdon jälkeen ratti alkoi vipattamaan ja auto tärisee ikävästi.
                              Onko jollain kasausohjetta josta tarkastaa että menee oikein.
                              Vaikuttaaki väljä yläpään laakeri edessä tärinään? Tai väljä koiranluu.
                              E93 325i , E36 Cabriolet 325i

                              Comment

                              • Tala92
                                Banned
                                • Jan 2015
                                • 120
                                • Suomi

                                Mulla oli bemarissa sitä pientä nykimisongelmaa, että suurella vaihteella ja pienillä kierroksilla ajettaessa auto nykii pikkusen, ja tyhjäkäynnillä varsinki kosteella kelillä saattaa kierrokset alkaa heittelemään 700-800 väliä.

                                Nyt sitten aloin ottamaan selvää että mikähän siellä vois olla, ilmamassamittarin pistokkeen otin irti, kierrokset hyrähti (eli toimii?)

                                Sitten otin puolan pistokkeita irti yks kerrallaan ja kuuntelin josko moottorin käyntiääni muuttuis, niin joka pistokkeen irrottaessa moottorin käyntiääni muuttui joten käy kaikilla pytyillä.

                                Sen jälkeen aloin irrottaa puolia



                                Ensimmäisenä silmiin pisti pieni hiushalkeama melkein jokaisen puolan sivulla.



                                Yhdestä puolasta oli tulpanpää hajonnut...



                                Tommoset puolat siel on sisässä, en tiiä onko alkuperäset



                                Sitten vielä tulpankoloissa oli öljyä vaikka venttiilikopan tiiviste on vaihdettu vuosi sitten...

                                Jos tohon uudet puolat hommaa niin kelpaako motonetin puolat, siel ois 40e/kpl hinta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎