Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jari11
    BTCF Member
    • Feb 2010
    • 225
    • Imatra

    Originally posted by Pazi88 View Post
    Joka tapauksessa voit tuon tempasta sieltä pois. Pistä letkuihin vaan jatkot ilma t-haaraa tai ehkä ennemmäin uudet letkut.

    EDIT tuossa juttua: https://translate.google.com/transla...Kaltlaufregler

    Suomeksi siis laihentaa kylmäkäynnistyksen seoksia, jolla auto saadaan euro 1 päästöluokasta euro 2 päästöluokkaan. Tällä saadaan saksassa veroihin helpotusta.
    Jotai tällästä itsekkin ajattelin, kiitoksia varmistuksesta �� eli poistoon menee tuo mötikkä ��

    Comment

    • duunari76
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 292

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Minulla ei ikinää ole ollu tollaista e36:sta missä on vanhan mallin vakaajan kiinnitys. Mutta jos esim. tätäkin kuvaa kattoo, niin tuon perusteella pitäs mennä kun vain vaihtaa uuden mallisen koiranluun ja sen pidikkeen tukivarteen:


      Toki se koiranluu saattaa mennä vähän outoon kulmaan, mutta mulla omassakin se on aivan vinksallaan ja silti pelaa
      Joo. Kyllä minä olin sovittavinani sitä, että ei se tuohon taitu millään. Pitänee katsoa vielä uudemman kerran, kun vaihtaa jouset jossain vaiheessa. Nyt on siis tuo uusi tanko, johon hitsattiin vähän jatkoa. Tulee taatusti katsastuksessa sanomista...vaikka ammattimies sen kyllä hitsasi.

      Comment

      • biimerrrrville
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 296
        • Suomi

        Originally posted by Pazi88 View Post
        Minulla ei ikinää ole ollu tollaista e36:sta missä on vanhan mallin vakaajan kiinnitys. Mutta jos esim. tätäkin kuvaa kattoo, niin tuon perusteella pitäs mennä kun vain vaihtaa uuden mallisen koiranluun ja sen pidikkeen tukivarteen:


        Toki se koiranluu saattaa mennä vähän outoon kulmaan, mutta mulla omassakin se on aivan vinksallaan ja silti pelaa
        menee kyllä tosiaan outoon kulmaan jos vakaajalle ei tee mitään



        tuon kuvan löysin täältä kun oli joku pohtinu tuota ongelmaa.. uuen mallin vakaajalla koiranluu menee vinoon sitte päinvastaseen suuntaan. ei varmaan tuo pusla tuossa koiranluussa kovin pitkä ikänen ole tuolleen. mites tuo m3 mallin vakaaja, tietäskö joku ?
        Last edited by biimerrrrville; 15-12-2015, 18:53.

        Comment

        • fRONik-_-
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2010
          • 684
          • Helsinki

          Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
          Osanumerot: 51311977277 ja 51318119281.

          Ensimmäinen on yläpuolinen/sivuilta kulkeva tiiviste, jälkimmäinen lasin alaosan tiiviste. Vaihdetaan lasi paikallaan, tilasin tuon juuri smidiltä ~40EUR hintaan.
          Toimiiko coupeen sama resempi? että ei tarvi repii takalasia irti korista.
          Nykyiset.
          Harraste:
          BMW E30 325i -88 700Hv
          Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

          Ex.
          Volkswagen Golf 1.8 -9
          2
          Volkswagen Vento 1.8 -92
          BMW E36 316i -92
          BMW E36 320i -91

          BMW E36 320 -92
          BMW E36 318is M-Sport -95
          BMW E36 323i -99
          BMW E90 330D -07 M-Sport
          BMW E36 325i -92 "M3"

          Comment

          • QUASIMODO
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 2540
            • Pirkkala

            Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
            Osanumerot: 51311977277 ja 51318119281.

            Ensimmäinen on yläpuolinen/sivuilta kulkeva tiiviste, jälkimmäinen lasin alaosan tiiviste. Vaihdetaan lasi paikallaan, tilasin tuon juuri smidiltä ~40EUR hintaan.
            Eilen tuli vaihdettua yläosan ja sivuosien tiiviste.
            Alatiiviste jäi nykyiseksi.

            Tiivisteen vaihto oli odotettua helpompi projekti. Hankalinta oli repiä vanha tiiviste pois naarmuttamatta maalipintaa
            sigpic

            Comment

            • Lainetti
              BTCF Member
              • Jul 2013
              • 55
              • Koski tl

              94 mallinen 325 coupe vetää ovet heti lukkoon kun koskeekaan takaluukun avaus nappiin? Takalaatikon kanttakaan en saa auki? Neuvoja?

              Comment

              • EmH
                BTCF Member
                • Jul 2008
                • 1538
                • Pohjois-Savo

                Originally posted by Lainetti View Post
                94 mallinen 325 coupe vetää ovet heti lukkoon kun koskeekaan takaluukun avaus nappiin? Takalaatikon kanttakaan en saa auki? Neuvoja?
                Mulla meni ovet lukkoon itekseen kahessa E36:ssa, sedan ja coupe. Vika oli takakontin lukossa. Toimi kyllä ihan normaalisti muuten, napista sai luukun auki ja meni keskuslukituksen mukana lukkoon ja auki, mutta lukon sisällä joku mekanismi jumitti sen verran, että sekotti tuota keskuslukitusta. Sain korjattua nuo kun wd-40:llä herkistelin sitä lukkoa. Avaimen reijästä litkua sisälle ja avaimella useamman kerran lukkoo ja auki, vähän lisää litkua ja taas pyörittelyä, vähän lisää ja pöyrittelyä... Rumppasin tuota sen verran, että se lukko pyöri herkästi avaimella.
                E30 M50 Turbo
                E39 lightweight jäärata
                Mitsubishi Lancer Evo VII
                Nissan Skyline R32 gts-t
                Subaru Impreza n/a
                Originally posted by mikkod
                Tälläkin foorumilla on 100x hienompia projekteja kuin joku E30 M50 turbo projekti - joita muuten mahtuu 13 tusinaan.

                Comment

                • QUASIMODO
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 2540
                  • Pirkkala

                  Minulla teki farkun lukko samaa ja vika poistui samalla tavalla kuin Emh:lla
                  sigpic

                  Comment

                  • Lainetti
                    BTCF Member
                    • Jul 2013
                    • 55
                    • Koski tl

                    Originally posted by EmH View Post
                    Mulla meni ovet lukkoon itekseen kahessa E36:ssa, sedan ja coupe. Vika oli takakontin lukossa. Toimi kyllä ihan normaalisti muuten, napista sai luukun auki ja meni keskuslukituksen mukana lukkoon ja auki, mutta lukon sisällä joku mekanismi jumitti sen verran, että sekotti tuota keskuslukitusta. Sain korjattua nuo kun wd-40:llä herkistelin sitä lukkoa. Avaimen reijästä litkua sisälle ja avaimella useamman kerran lukkoo ja auki, vähän lisää litkua ja taas pyörittelyä, vähän lisää ja pöyrittelyä... Rumppasin tuota sen verran, että se lukko pyöri herkästi avaimella.
                    Jeps, tällä keinoin sain luukun aukeamaan

                    Comment

                    • rasssi
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2015
                      • 88
                      • Helsinki

                      Originally posted by EmH View Post
                      Mulla meni ovet lukkoon itekseen kahessa E36:ssa, sedan ja coupe. Vika oli takakontin lukossa. Toimi kyllä ihan normaalisti muuten, napista sai luukun auki ja meni keskuslukituksen mukana lukkoon ja auki, mutta lukon sisällä joku mekanismi jumitti sen verran, että sekotti tuota keskuslukitusta. Sain korjattua nuo kun wd-40:llä herkistelin sitä lukkoa. Avaimen reijästä litkua sisälle ja avaimella useamman kerran lukkoo ja auki, vähän lisää litkua ja taas pyörittelyä, vähän lisää ja pöyrittelyä... Rumppasin tuota sen verran, että se lukko pyöri herkästi avaimella.
                      Kontin lukon siis tulisi aueta/sulkeutua keskuslukituksen mukaan? Itsellä aukeaa vain kun avaimella kääntää kontista, kiinni menee myöskin kontin lukkopesästä ja samalla myös kaikki muutkin ovet.

                      Tulisiko sen avautua/sulkeutua myöskin kaksinappisesta kaukosäätöavaimesta?

                      Comment

                      • Vicious_e36
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2015
                        • 838
                        • Hämeenlinna

                        Mistä voi johtua sigun touringis et hävittää välillä kesken ajon väännöt kokonaan? Tehny nyt pari kertaa 1-2 vaihteella ja 4-5. Eli alkaa vaan nykimään eikä reagoi kaasuun ihan kun tukehtuis ja sit välillä hetken päästä loppuu kokonaan ja voi jatkaa normaalisti ajoa ja välillä jatkaa jonkun aikaa.. Ainut mitä feelua tiiän on se imuilman haitariletku mis on reikä ja "korjattu" jesarilla.

                        E. Voisko syy olla toi sama putki vai ilmamassamittari? Vai jostain muusta?
                        Last edited by Vicious_e36; 18-12-2015, 07:47.
                        e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

                        ex:
                        e36 328i ’95 Touring,
                        e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
                        e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
                        e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
                        e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
                        e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
                        e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
                        e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
                        e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

                        Comment

                        • jimipee
                          Newbiemmer
                          • Jul 2014
                          • 24
                          • Joensuu

                          Miten paljon ajetun m43 koneellisen e36:sen uskaltaa vielä ostaa käyttöautoksi? 250k, 350k vai jopa 450k?

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11047
                            • Oulu

                            Originally posted by jimipee View Post
                            Miten paljon ajetun m43 koneellisen e36:sen uskaltaa vielä ostaa käyttöautoksi? 250k, 350k vai jopa 450k?
                            Riippuu paljolti kunnosta. Kilometrit ei välttämättä kerro ollenkaan kuinka loppu auto on. 450k ajettua en ehkä ottaisi kuin talviruoskaksi, mutta tommoset vähän reilu 300k ajetuista voi löytyä oikein hyviä käyttöautojakin vuosiksi eteenpäin. Ja taas joku "200tkm" rullattu voi olla aivan valmis paaliin.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • jimipee
                              Newbiemmer
                              • Jul 2014
                              • 24
                              • Joensuu

                              Joo. Sitä minäkin että en ihan katsomatta hylkää yli 300 ajettuja. Osathan ei paljoa kustanna mutta se on se työ joka maksaa. Koritöihin löytyisi kiinnostusta muttei kyllä koneen remppaamiseen

                              Comment

                              • Topi08
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2008
                                • 4453
                                • .

                                Originally posted by jimipee View Post
                                Joo. Sitä minäkin että en ihan katsomatta hylkää yli 300 ajettuja. Osathan ei paljoa kustanna mutta se on se työ joka maksaa. Koritöihin löytyisi kiinnostusta muttei kyllä koneen remppaamiseen
                                koneessahan oli muistaakseni 2 vai 3 perus kohtaa mistä joskus alkaa öljyä vuotamaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎