Originally posted by Pazi88
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E36 Kysymyksiä ja vastauksia IX
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Joo. Kyllä minä olin sovittavinani sitä, että ei se tuohon taitu millään. Pitänee katsoa vielä uudemman kerran, kun vaihtaa jouset jossain vaiheessa. Nyt on siis tuo uusi tanko, johon hitsattiin vähän jatkoa. Tulee taatusti katsastuksessa sanomista...vaikka ammattimies sen kyllä hitsasi.Originally posted by Pazi88 View PostMinulla ei ikinää ole ollu tollaista e36:sta missä on vanhan mallin vakaajan kiinnitys. Mutta jos esim. tätäkin kuvaa kattoo, niin tuon perusteella pitäs mennä kun vain vaihtaa uuden mallisen koiranluun ja sen pidikkeen tukivarteen:
  
 
 Toki se koiranluu saattaa mennä vähän outoon kulmaan, mutta mulla omassakin se on aivan vinksallaan ja silti pelaa 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 menee kyllä tosiaan outoon kulmaan jos vakaajalle ei tee mitäänOriginally posted by Pazi88 View PostMinulla ei ikinää ole ollu tollaista e36:sta missä on vanhan mallin vakaajan kiinnitys. Mutta jos esim. tätäkin kuvaa kattoo, niin tuon perusteella pitäs mennä kun vain vaihtaa uuden mallisen koiranluun ja sen pidikkeen tukivarteen:
  
 
 Toki se koiranluu saattaa mennä vähän outoon kulmaan, mutta mulla omassakin se on aivan vinksallaan ja silti pelaa 
 
  
 
 tuon kuvan löysin täältä kun oli joku pohtinu tuota ongelmaa.. uuen mallin vakaajalla koiranluu menee vinoon sitte päinvastaseen suuntaan. ei varmaan tuo pusla tuossa koiranluussa kovin pitkä ikänen ole tuolleen. mites tuo m3 mallin vakaaja, tietäskö joku ?Last edited by biimerrrrville; 15-12-2015, 19:53.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Toimiiko coupeen sama resempi? että ei tarvi repii takalasia irti korista.Originally posted by Paha Arkkitehti View PostOsanumerot: 51311977277 ja 51318119281.
 
 Ensimmäinen on yläpuolinen/sivuilta kulkeva tiiviste, jälkimmäinen lasin alaosan tiiviste. Vaihdetaan lasi paikallaan, tilasin tuon juuri smidiltä ~40EUR hintaan.Nykyiset.
 Harraste:
 BMW E30 325i -88 700Hv
 Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport
 
 Ex.
 Volkswagen Golf 1.8 -92
 Volkswagen Vento 1.8 -92
 BMW E36 316i -92
 BMW E36 320i -91
 BMW E36 320 -92
 BMW E36 318is M-Sport -95
 BMW E36 323i -99
 BMW E90 330D -07 M-Sport
 BMW E36 325i -92 "M3"
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Eilen tuli vaihdettua yläosan ja sivuosien tiiviste.Originally posted by Paha Arkkitehti View PostOsanumerot: 51311977277 ja 51318119281.
 
 Ensimmäinen on yläpuolinen/sivuilta kulkeva tiiviste, jälkimmäinen lasin alaosan tiiviste. Vaihdetaan lasi paikallaan, tilasin tuon juuri smidiltä ~40EUR hintaan.
 Alatiiviste jäi nykyiseksi.
 
 Tiivisteen vaihto oli odotettua helpompi projekti. Hankalinta oli repiä vanha tiiviste pois naarmuttamatta maalipintaa sigpic sigpic
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mulla meni ovet lukkoon itekseen kahessa E36:ssa, sedan ja coupe. Vika oli takakontin lukossa. Toimi kyllä ihan normaalisti muuten, napista sai luukun auki ja meni keskuslukituksen mukana lukkoon ja auki, mutta lukon sisällä joku mekanismi jumitti sen verran, että sekotti tuota keskuslukitusta. Sain korjattua nuo kun wd-40:llä herkistelin sitä lukkoa. Avaimen reijästä litkua sisälle ja avaimella useamman kerran lukkoo ja auki, vähän lisää litkua ja taas pyörittelyä, vähän lisää ja pöyrittelyä... Rumppasin tuota sen verran, että se lukko pyöri herkästi avaimella.Originally posted by Lainetti View Post94 mallinen 325 coupe vetää ovet heti lukkoon kun koskeekaan takaluukun avaus nappiin? Takalaatikon kanttakaan en saa auki? Neuvoja?E30 M50 Turbo
 E39 lightweight jäärata
 Mitsubishi Lancer Evo VII
 Nissan Skyline R32 gts-t
 Subaru Impreza n/a
 Originally posted by mikkodTälläkin foorumilla on 100x hienompia projekteja kuin joku E30 M50 turbo projekti - joita muuten mahtuu 13 tusinaan.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jeps, tällä keinoin sain luukun aukeamaanOriginally posted by EmH View PostMulla meni ovet lukkoon itekseen kahessa E36:ssa, sedan ja coupe. Vika oli takakontin lukossa. Toimi kyllä ihan normaalisti muuten, napista sai luukun auki ja meni keskuslukituksen mukana lukkoon ja auki, mutta lukon sisällä joku mekanismi jumitti sen verran, että sekotti tuota keskuslukitusta. Sain korjattua nuo kun wd-40:llä herkistelin sitä lukkoa. Avaimen reijästä litkua sisälle ja avaimella useamman kerran lukkoo ja auki, vähän lisää litkua ja taas pyörittelyä, vähän lisää ja pöyrittelyä... Rumppasin tuota sen verran, että se lukko pyöri herkästi avaimella.   
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kontin lukon siis tulisi aueta/sulkeutua keskuslukituksen mukaan? Itsellä aukeaa vain kun avaimella kääntää kontista, kiinni menee myöskin kontin lukkopesästä ja samalla myös kaikki muutkin ovet.Originally posted by EmH View PostMulla meni ovet lukkoon itekseen kahessa E36:ssa, sedan ja coupe. Vika oli takakontin lukossa. Toimi kyllä ihan normaalisti muuten, napista sai luukun auki ja meni keskuslukituksen mukana lukkoon ja auki, mutta lukon sisällä joku mekanismi jumitti sen verran, että sekotti tuota keskuslukitusta. Sain korjattua nuo kun wd-40:llä herkistelin sitä lukkoa. Avaimen reijästä litkua sisälle ja avaimella useamman kerran lukkoo ja auki, vähän lisää litkua ja taas pyörittelyä, vähän lisää ja pöyrittelyä... Rumppasin tuota sen verran, että se lukko pyöri herkästi avaimella.
 
 Tulisiko sen avautua/sulkeutua myöskin kaksinappisesta kaukosäätöavaimesta?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mistä voi johtua sigun touringis et hävittää välillä kesken ajon väännöt kokonaan? Tehny nyt pari kertaa 1-2 vaihteella ja 4-5. Eli alkaa vaan nykimään eikä reagoi kaasuun ihan kun tukehtuis ja sit välillä hetken päästä loppuu kokonaan ja voi jatkaa normaalisti ajoa ja välillä jatkaa jonkun aikaa.. Ainut mitä feelua tiiän on se imuilman haitariletku mis on reikä ja "korjattu" jesarilla.
 
 E. Voisko syy olla toi sama putki vai ilmamassamittari? Vai jostain muusta?Last edited by Vicious_e36; 18-12-2015, 08:47.e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe
 
 ex:
 e36 328i ’95 Touring,
 e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
 e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
 e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
 e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
 e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
 e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
 e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
 e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Riippuu paljolti kunnosta. Kilometrit ei välttämättä kerro ollenkaan kuinka loppu auto on. 450k ajettua en ehkä ottaisi kuin talviruoskaksi, mutta tommoset vähän reilu 300k ajetuista voi löytyä oikein hyviä käyttöautojakin vuosiksi eteenpäin. Ja taas joku "200tkm" rullattu voi olla aivan valmis paaliin.Originally posted by jimipee View PostMiten paljon ajetun m43 koneellisen e36:sen uskaltaa vielä ostaa käyttöautoksi? 250k, 350k vai jopa 450k?
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 koneessahan oli muistaakseni 2 vai 3 perus kohtaa mistä joskus alkaa öljyä vuotamaan.Originally posted by jimipee View PostJoo. Sitä minäkin että en ihan katsomatta hylkää yli 300 ajettuja. Osathan ei paljoa kustanna mutta se on se työ joka maksaa. Koritöihin löytyisi kiinnostusta muttei kyllä koneen remppaamiseen 
 Comment

Comment