Eli jotain tiivistemassaa väliin? Ja mites kuuluuko vesiletkuissa olla niin kova paine että käsim ei saa oikeen lyttyyn painettua? Tän huomasin n 5 min ajon jälkeen kun piti epämääräistä ääntelyä konehuoneen puolelta
Kyl niissä melko kova paine on. Niin kova, et se syylärin muovipaisari tykkää jopa pullistua. Tiivistemassalla voi laittaa, mut ei se toki ole niin kestävä ratkaisu kuin oikeasti suora kotelo. Itse käytän ehjiä alkuperäisiä, kun ne on sentään suoria. Marmoriltakaan ei nykyään tahdo saade enään suoria termarikoteloita Metallinen on yks hyvä vaihtoehto. http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e36...e=11531722531R
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Kaippa laitan tiivistemassaa ensalkuun, muovisen tilasin juuri tuolta schmiedmannilta. Itse olen kuullu haukkuja siitä metallisesta mutta tiedä onko huhupuheita ollu ja ois mulla vanha muovinen kotelo mistä tiiviste vaan vuosi, mutta en tiiä saako uudesta vaihdettua vanhaan tiivisteen niin että alkais pitämään.
Voisiko joku fiksu kertoa, mitä tapahtuu kun lisäilmaluistin piuhan ottaa irti? Tyhjäkäynti nousee n. 1000rpm hujakoille mutta mitä siis käytännössä tapahtuu, meneekö koneeseen enemmän ilmaa vai mitä?
Yritän tässä oman värkin vikaa selvitellä kun vaihteita vaihtaessa nostaa kierroksia hiukan kun kytkimen painaa pohjaan ja kaasun päästää ylös, kierrokset ikäänkuin leijuu 1-2s vaihteita vaihtaessa mikä tekee ajamisesta vähän tokkuista.. Kun lisäilmaluistista nyppää piuhan irti niin oireet katoavat. Olen uusinut osan = ei vaikutusta.
Olen oikeastaan kaiken käynyt läpi/ vaihtanut koneeseen paitsi en näitä asentotunnistimia ja suuttimien o-renkaita.
Ja lisätään vielä sen verran että tätä vikaa ei myöskään ilmene kun vaihteita vaihtaa alaspäin, vain ylöspäin vaihtaessa. Tyhjäkäynti on muuten normaali ja auto toimii muuten kuin junan vessa, tehot tallessa ym.
M52 siemenssi pitää kierroksia vähän ylempänä vaihto hetkellä, että vaihteiden vaihto olis helpompaa. Tekee tämän nimenomaan tyhjäkäyntiventtiilillä. Mut joo jos on vaikka kaasari koneella ajanu, niin onhan tommonen aluksi vähän outoa, mut kyl siihen tottuu m52tu sähkökaasulla on vielä pahempi tässä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Eli onko kyseessä ominaisuus? :S oon valehtelematta kuukauden miettinyt että mikä helvetti sielä on.
Juu on. Toki itse ajamatta on hankala todeta, et onko leijuminen niin paha, että siellä voiskin olla jotain vikaa, mut kyllä sen kuuluu vähän tehdä niin. Ainoa mitä varmistaisi, et eihän ole imuvuotoja, sillä imuvuoto kaasuläpän jälkeen aiheuttaa ylimäärästä kierrosten leijuntaa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Mahtaako väärin näyttävä kierroslukumittari olla millään lailla haitaksi auton katsastuksessa?
Itselleni vastaten: Väärin näyttävä kierroslukumittari ei tuntunut katsastusmiestä häiritsevän. Hemmo ainoastaan totesi, että mittari on näköjään vaihdettu - that's it.
jaahas..mul yht äkkiä loppu stereoista musiikin kuuluminen? mankka toimii normaalisti mut mitään ei kuulu.
hetken kuuluu musiikki radion käynnistässä mut sit ei enää pihaustakaan.
Mankka ehjä,ilmeisesti otettava yleismittari räpylään ja alettava ihmettelee?
Hommasin tossa 323ti pätkän ja siinä on 120km/h nopeudessa n.3100-3200 rpm. Alla 225/45R17 kummit. Tuntuu huutavan vähän hölmön kovaa?
Edellinen e36 oli 328i coupe ja siinä oli mielestäni paljon vähemmän kierroksia moottoritiellä. Tästä tosin aikaa n.kolme vuotta että muistikuva on vähän hämärä.
Lisäksi kulutus ihmetyttää. Toi pätkä vie tankkaamalla mitattuna 9,28L/100km. Ajo on 98%moottoritietä (marssinopeus n.130km/h) ja loput kaupunkiajoa. Toi isolohko vei kyllä huomattavasti vähemmän ihan samassa ajossa... :think
Comment