Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6693
    • .......

    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Nostetaan vielä tämä kysymys esille...
    Pulteillahan ne on kiinni että kyllä sinne reiät jää.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • 426_HEMI
      Bimmer Rookie
      • Sep 2013
      • 29
      • Kerava

      Dodii, vikakoodit näytti kampiakselin asentotunnistimesta, lambdasta ja immittarista löytyvän vikaa. Missä järjestyksessä näitä kannattais lähteä vaihtamaan?
      e36 325iA, ex e39 530dA, ex e87 116 (elämäni virhe).

      Comment

      • Roisto
        BTCF Member
        • Nov 2010
        • 2537
        • Kajaani

        Originally posted by 426_HEMI View Post
        Dodii, vikakoodit näytti kampiakselin asentotunnistimesta, lambdasta ja immittarista löytyvän vikaa. Missä järjestyksessä näitä kannattais lähteä vaihtamaan?
        Mä nollaisin koodit ja kattosin mitä tulee takas. Lambdasta ja IMMistä ainakin jää koodit jos oot käyttäny piuhoja irti auton käydessä.

        Lambdaan kuitenkin kallistun veikkauksessani :think
        2001 E39 525iA
        1992 E34 "540i/5"

        Comment

        • Kaimu
          BTCF Member
          • Nov 2011
          • 462
          • Turun kupeessa

          Originally posted by Roisto View Post
          Mä nollaisin koodit ja kattosin mitä tulee takas. Lambdasta ja IMMistä ainakin jää koodit jos oot käyttäny piuhoja irti auton käydessä.

          Lambdaan kuitenkin kallistun veikkauksessani :think
          lambdaa heitellään myös täältä, tuo kampuran asentotunnistin tulee monella vikakoodinlukijalla "viaksi" kun auto ei ole käynnissä, vaikka olisikin täysin toimiva.
          sigpic

          E82 n55

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11047
            • Oulu

            Mutta mikä se lamdan koodi on? Aika suuri ero, et onko se esim. Lamdasäädön raja ylittynyt, vai vaikka lämmitys rikki. Eka meinaa yleensä imuvuotoa, tai äärimmäisessä tapauksessa imm on valmis. Sillon ei paljo lamdan vaihto auta. Jos taas lämmitys on rikki, niin sillon taas lamdan vaihto auttaa.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • 426_HEMI
              Bimmer Rookie
              • Sep 2013
              • 29
              • Kerava

              Originally posted by Pazi88 View Post
              Mutta mikä se lamdan koodi on? Aika suuri ero, et onko se esim. Lamdasäädön raja ylittynyt, vai vaikka lämmitys rikki. Eka meinaa yleensä imuvuotoa, tai äärimmäisessä tapauksessa imm on valmis. Sillon ei paljo lamdan vaihto auta. Jos taas lämmitys on rikki, niin sillon taas lamdan vaihto auttaa.
              En tiedä mikä koodi kyseessä. Mikähän imm tohon sopii tilalle, ku tossa on se putkimallinen? Bentleyn manuaali sanoo, että kampuran tunnistimen resistanssin pitäisi olla 1280 ohmia+- 10%, mutta joissain teksteissä tulee ilmi, että uudessakin olis vain jotain 500 ohmin luokkaa. Omasta mittasin 489 ohmia...
              Last edited by 426_HEMI; 05-10-2016, 21:05.
              e36 325iA, ex e39 530dA, ex e87 116 (elämäni virhe).

              Comment

              • e36ville
                Bimmer Rookie
                • Aug 2016
                • 31
                • Finland

                Onko madallusjousien asennus vakioiskareillen kanssa millään tasolla järkevää? Keulaa pitäisi saada hieman alemmas vain. Kyseessä 320 msport.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16371
                  • Asikkala

                  Originally posted by e36ville View Post
                  Onko madallusjousien asennus vakioiskareillen kanssa millään tasolla järkevää? Keulaa pitäisi saada hieman alemmas vain. Kyseessä 320 msport.
                  Kai ne max. -40 mm. madalluksen kanssa toimii, jotenkin, siis iskarit. Jos laitat niin mulle kelpaa vanhat jouset, olisko nykykorkeudesta kuvaa ? Ja uudempi kuin 6/92 pitäisi auton olla.

                  Comment

                  • tjv
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2011
                    • 83
                    • Akaa

                    Tuulilasi pitäs coupesta koittaa ehjänä ottaa irti. Mites nuo sivuilla ja ylhäällä olevat listat on kiinni? Muutkin vinkit suorittamiseen otetaan vastaan...
                    Last edited by tjv; 07-10-2016, 11:42.

                    Comment

                    • >bemari<
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2011
                      • 239
                      • P-karjala

                      M52 alulohkoon uudet kannenpultit kuivana vai öljyttynä?

                      Ja tuosta m50 imusatsi swapista viellä et voinko käyttää m50 huohotin osia suoraan? Separaattori paska ja saisin imusarjan mukana nuo hilut

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11047
                        • Oulu

                        Originally posted by >bemari< View Post
                        M52 alulohkoon uudet kannenpultit kuivana vai öljyttynä?

                        Ja tuosta m50 imusatsi swapista viellä et voinko käyttää m50 huohotin osia suoraan? Separaattori paska ja saisin imusarjan mukana nuo hilut
                        Öljyttynynä. Ei mene m50 osat suoraan. Joutuu soveltaan jossain kohtaa.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • >bemari<
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2011
                          • 239
                          • P-karjala

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Öljyttynynä. Ei mene m50 osat suoraan. Joutuu soveltaan jossain kohtaa.
                          Ookoo. Saanko kysyä miks pitää öljytä? Ammattikoulussa neuvottin kuivana ainakin rauta lohkoon?:think

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11047
                            • Oulu

                            Originally posted by >bemari< View Post
                            Ookoo. Saanko kysyä miks pitää öljytä? Ammattikoulussa neuvottin kuivana ainakin rauta lohkoon?:think
                            Että pultit menis oikeaan tiukkuuteen. Vaikka momoemtti on oikea, pultin tiukkuus saattaa olla mitä sattuu ilman öljyä tms. Eipä oo itelle tullu yhtään moottoria vastaan, johon ei sais öljytä kannenpultteja.

                            Ja ei tarvi arvailla miten kiristellään, kun kattoo tuolta bmw:n omat ohjeet: http://translate.google.ca/translate...ed=0CFYQ7gEwAw

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • 426_HEMI
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2013
                              • 29
                              • Kerava

                              Lambdahan se oli vika. Tai tarkemmin varmaan lambdan johtojen liitokset, mitkä oli toteutettu kieputtamalla johdot yhteen ja laittamalla kutistesukka päälle...
                              e36 325iA, ex e39 530dA, ex e87 116 (elämäni virhe).

                              Comment

                              • Yazer
                                BTCF Member
                                • Nov 2011
                                • 28
                                • Uusikaupunki

                                Tiukka kyssäri: Tuli tuossa hankittua 325, joka on ohjelmoitu kulkemaan etanolilla. Ei nakuta kylmänä, mutta lämpimänä kuuluu melko kovaäänisesti ja kuulostaisi tulevan pakosarjan puolelta. Ääni kuuluu yhtä kovaäänisesti, mutta nopeutuu kierrosten mukaan. Ei kumminkaan haise öljyltä ja vedot tuntuu olevan aika hyvin tallessa. Entisen omistajan kertoman mukaan on tehnyt sitä pari vuotta, tosin niinhän ne aina väittää "ei vakavaa, aina ollut". :think
                                Mahtaisiko olla nostajavikaa, venttiili antautumassa tai kiertokangen laakeri?
                                Nakutus kuulostaa siltä, että tulee vain yhdestä lähteestä, eikä monesta. Tällä hetkellä en pääse sen tarkemmin kuuntelemaan tai ottamaan ääninäytettä kun auto makaa pukkien päällä.

                                Toiseksi: Mahtaako ecu osata säätää automaattisesti bensan saantia m3:en suuttimilla, jos lyön bensalastun tuon etanolin tilalle vai ajellaanko suosiolla säädätettäväksi?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎