Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • >bemari<
    Bimmer Fanatic
    • May 2011
    • 239
    • P-karjala

    Oliko noihin m52 hydr nostajiin jotain hyvää huolto ohjetta (puhdistus tai purku) ? , ja kuuluuko niitten painua ihan peukalolla etusormea vasten painaen?

    Ja oliko niin että m50b20/b25 oli vähän jyrkemmät nokat mitä m52 lähinnä jos tehoa hakis, ja vaikuttaako vanoksen poisto kuin radikaalisti kulkupuoleen?

    Comment

    • AnttiR
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 819
      • Jyväskylä

      M50B20tu. Pitkä vieteri lämpimänä. Tyhjäkäynniltä kun polkaisee kaasua niin röpeltää ensin ja tupsauttelee imusarjaan. Yli 1500rpm toimii jo hyvin. Hyviä arvauksia mistä lähtee vikaa etsimään? Perus imuvuodot katsottu ja tulpankoloissakaan ei öljyä näkynyt
      E61 535d -04

      Comment

      • Vlttri
        Bimmer Rookie
        • Sep 2016
        • 66
        • Turku

        Originally posted by Pazi88 View Post
        Tai sit ihan vaan etupään väljä pallonivel.

        Eikös katsastaja olis tän huomannu? Leimattu entisen omistajan toimesta ja jälkitarkastukseen piti mennä käppärin herkistelyn jälkeen..
        e46 320d Touring käyttiksenä
        ex. ///M3 Look e36 325i coupé
        ex. e36 316i Compact

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11047
          • Oulu

          Originally posted by Vlttri View Post
          Eikös katsastaja olis tän huomannu? Leimattu entisen omistajan toimesta ja jälkitarkastukseen piti mennä käppärin herkistelyn jälkeen..
          Ei välttämättä. Monesti jääny aivan väljät nivelet ja "valmiit" kumipuslat huomaamatta.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Vlttri
            Bimmer Rookie
            • Sep 2016
            • 66
            • Turku

            Äh lisää onkelmaa auton kans.. Ei pysy käynnissä/jaksa käydä tyhjäkäynnillä. Startti tuntuu pelittävän ok, pyörittää hyvin ja auto lähtee käyntiin, mutta hyytyy alle sekunnin kuluessa. Jos kaasun kanssa yrittää hieman avustaa niin pysyy sen aikaa käynnissä mitä polkee kaasua (ottaa kierroksia aika epätasaisesti kaasuttaessa)
            e46 320d Touring käyttiksenä
            ex. ///M3 Look e36 325i coupé
            ex. e36 316i Compact

            Comment

            • tjv
              Bimmer Rookie
              • Nov 2011
              • 83
              • Akaa

              Originally posted by Vlttri View Post
              Äh lisää onkelmaa auton kans.. Ei pysy käynnissä/jaksa käydä tyhjäkäynnillä. Startti tuntuu pelittävän ok, pyörittää hyvin ja auto lähtee käyntiin, mutta hyytyy alle sekunnin kuluessa. Jos kaasun kanssa yrittää hieman avustaa niin pysyy sen aikaa käynnissä mitä polkee kaasua (ottaa kierroksia aika epätasaisesti kaasuttaessa)
              Mulla oli samat oireet, lisäksi paukutti. Kädet imusarjan alle. Tyhjäkäyntiventtiililtä lähtee putki kaasuläpälle, mulla se oli pois paikaltaan.

              Comment

              • Vlttri
                Bimmer Rookie
                • Sep 2016
                • 66
                • Turku

                Originally posted by tjv View Post
                Mulla oli samat oireet, lisäksi paukutti. Kädet imusarjan alle. Tyhjäkäyntiventtiililtä lähtee putki kaasuläpälle, mulla se oli pois paikaltaan.
                Letkut ja putket näytti olevan paikoillaa. Tyhjäkäyntiventtiilistä kiskasin liittimen irti ja löin takasi sen jälkeen auto jaksoi hetken käydä OK tyhjäkäynnillä, mutta sit rupes täryyttään ja käymään aika epätasasesti (tippu kierrokset ihan sinne 300-400 paikkeille) auto kävi just ja just..
                Voiko se ite venttiili olla jotenki niin tukossa, että kaipais jonkulaista puhdistusta?
                Ei saatana tulee kalliiksi jos tuon laitoksen joutuu uusimaan
                e46 320d Touring käyttiksenä
                ex. ///M3 Look e36 325i coupé
                ex. e36 316i Compact

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11047
                  • Oulu

                  Sen venttiilin kuuluu heiluttaessa kolista sisältä niinkuin siellä olis jokin irti. Suihkuttele vaikka crc:tä sinne sisään ja heiluttelee niin kauan, että luistin sisällä alkaa liikkumaan kevyesti. Joissain ohjeissa neuvotaan käyttämään jarrucliineriä, mut se tahtoo vaan kuivattaa sen pahemmin jumiin. Vaikkakin kyllä sillä saa paskan liikkeelle.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16371
                    • Asikkala

                    Originally posted by Vlttri View Post
                    Ei saatana tulee kalliiksi jos tuon laitoksen joutuu uusimaan
                    Tämä on niitä vanhan käytetyn auton omistamisen etuja...

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16328
                      • Leppävirta

                      Originally posted by Vlttri View Post
                      Letkut ja putket näytti olevan paikoillaa. Tyhjäkäyntiventtiilistä kiskasin liittimen irti ja löin takasi sen jälkeen auto jaksoi hetken käydä OK tyhjäkäynnillä, mutta sit rupes täryyttään ja käymään aika epätasasesti (tippu kierrokset ihan sinne 300-400 paikkeille) auto kävi just ja just..
                      Voiko se ite venttiili olla jotenki niin tukossa, että kaipais jonkulaista puhdistusta?
                      Ei saatana tulee kalliiksi jos tuon laitoksen joutuu uusimaan
                      Ehjiä purkuosiakin varmaan löytyy.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • Vlttri
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2016
                        • 66
                        • Turku

                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Sen venttiilin kuuluu heiluttaessa kolista sisältä niinkuin siellä olis jokin irti. Suihkuttele vaikka crc:tä sinne sisään ja heiluttelee niin kauan, että luistin sisällä alkaa liikkumaan kevyesti. Joissain ohjeissa neuvotaan käyttämään jarrucliineriä, mut se tahtoo vaan kuivattaa sen pahemmin jumiin. Vaikkakin kyllä sillä saa paskan liikkeelle.
                        Päivitystä kun sai taisteltua tuon auton kans. Eli sieltä niin vaan olikin joku vanhan omistajan do-it-urself letku irti haitarista.. Ei mitään klemmareita tms. joilla ois ollu kiinni sille tarkoitetulla kaulalla
                        Nyt auto taas jaksaa käydä tyhjäkäynnillä. Tosin tyhjäkäynnillä antaessa kaasua ja sen jälkee kun antaa kierrosten tippua takaisin sinne 600-700paikkeille niin vähän röpöttää ja tuntuu siltä et lähellä ollaan ettei hyydy siinä 1000-700 välillä enneku palaa täysin normi kierroksille. Voiko se olla vaan jostain imuvuodosta (se letkupatentti ei varmasti oo ihan 100% tiivis vielä koska sitä kiinni pitämässä vaan nippari tällähetkellä)
                        e46 320d Touring käyttiksenä
                        ex. ///M3 Look e36 325i coupé
                        ex. e36 316i Compact

                        Comment

                        • Juhni
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2014
                          • 53
                          • turku

                          E36, -96 ja m43 koneella, manuaali. Tarttis vaihtaa stefa siihen perän laippaan, johon kardaanikin tulee kiinni. En löytäny motonetista kun niihin johon vetarit tulee kiinni, mut onko sama stefa tossakin?? vai mikäs siihen sopii.

                          Comment

                          • Tonton
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 9101
                            • Raisio

                            Originally posted by Juhni View Post
                            E36, -96 ja m43 koneella, manuaali. Tarttis vaihtaa stefa siihen perän laippaan, johon kardaanikin tulee kiinni. En löytäny motonetista kun niihin johon vetarit tulee kiinni, mut onko sama stefa tossakin?? vai mikäs siihen sopii.
                            Bmwfans.info
                            Sieltä voi tarkistaa stefan koon ja varaosa numeron, ostaa vaikka tarvikkeena sopivan hydrauliikka/laakeri liikkeestä orikedolta tai tilaa esim autodoc.fi, yksi vaihtoehto on hakea metro-autosta uusi alkuperäinen. (alkuperäisessä on ainakin parempi/kestävämpi rihloitettu/vahvistettu tms. kaulus)
                            sigpic
                            M-B Vito -22
                            Transit Custom -18
                            Yamaha vx ho cruiser -22
                            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                            [email protected]

                            Comment

                            • rasssi
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2015
                              • 88
                              • Helsinki

                              Tästä varaosanumero ja marssit vaikka paikalliseen varaosaliikkeeseen

                              Comment

                              • Juhni
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2014
                                • 53
                                • turku

                                Originally posted by rasssi View Post
                                Tästä varaosanumero ja marssit vaikka paikalliseen varaosaliikkeeseen
                                Juu katoin tuolta ja otin vanhan stefan irtikin, mut tossa stefassa lukee 45x65x9 saako akselitiiviste olla millin paksumpi tai ohkasempi? Tota 45x65x10 tuntuis löytyvän paremmin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎