Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16403
    • Asikkala

    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
    Äkkii tulis mieleen laatikko tietysti, kardaani, kytkin, keppi vivustoineen, kytkinpoljin (kai jarrupoljinkin on erilainen) ja perä. Sit pitää johdot kytkee niin, että auto luulee vaihteen olevan koko ajan asennossa P. En tiedä käykö peruutusvalojen liitin suoraan ja sit jos on vakkari nii kytkinpolkimelle katkasija.
    + vauhtipyörä ja kytkinpääsylinteri letkuineen. Onkohan pakoputken etupätkä erilainen :think

    Comment

    • MikkoJII
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 1807
      • Lapua

      Originally posted by Huski View Post
      Alkuperäiset meni ainakin itellä ihan heittämällä kiinni, ei olisi tarvinnu ottaa edes ovipahveja pois.
      Listat laitettu ja eihän se ollu muuta kuin laittaa. Ei tarvinnu mitään vippas konsteja.
      E32 750i 11/89

      Comment

      • pazq
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 3165
        • 47200

        Pukkaako muilla 25tds kuinka lämmintä? Tuntuu ettei tarkene varmasti jos tulee parikyrsää miinusta. Nyt oli jo matka-ajossa suht hoilakkaa ilma mitä puhalsi. Koitin kaikki namikat käännellä ja automaatin manuaaliksi, pelkälle lasille ja maksimit tauluun mitä sai eli +32c'. Jäähynesteet katoin ja vähän lisäsin ja hetken huuattelin että "mahdolliset" ilmat poistuis ja lutkutin letkuja käsinki varuiks. Ei se sen lämpösempää puhalla. Taajamassa jos antaa runtua nii sit tulee hetkellisesti lämpösempää. Kai se on pahvia pistettävä keulille kun lämpötila nollassa se puhaltaa ihan mukavasti lämpöstä ja pitäny tasasee automaatilla +25c'

        E.matka-ajossa puhaltaa hyvinkin viileää. Kenkää kun antaa niin lämpenee ilma normaaliin. Vesipumppu, vesiventtiilit, ilmaa järjestelmässä (kansipahvi) nyt äkkiseltään tulee vaihtoehdoista mieleen. Lämmöt pysyy kuitenkin aika keskellä. Eilen kotiin ajellessa ehkä jopa hitusen alle puolenvälin.
        Last edited by pazq; 09-01-2018, 08:03.

        Comment

        • pazq
          BTCF Member
          • Jan 2008
          • 3165
          • 47200

          Vesiventtiili vittuilee kuskinpuolella. Koputtelin ja aukes. Hetken ku kävi tyhjää ni taas sama juttu, repsikka puhaltaa kuumaa ja kuskinpuoli kylmää. Koputtelin ja otin johdon irti että tulkoo sit kuumaa pelkästään ja säädetään lämpö puhaltimen nopeudella, ni hetken päästä taas sama homma. Saako noita purettua ja putsattua paikallaan vai pitääkö irrottaa pöydälle asti?

          Comment

          • Huski
            BTCF Member
            • Dec 2015
            • 27
            • Vaasa

            Originally posted by pazq View Post
            Vesiventtiili vittuilee kuskinpuolella. Koputtelin ja aukes. Hetken ku kävi tyhjää ni taas sama juttu, repsikka puhaltaa kuumaa ja kuskinpuoli kylmää. Koputtelin ja otin johdon irti että tulkoo sit kuumaa pelkästään ja säädetään lämpö puhaltimen nopeudella, ni hetken päästä taas sama homma. Saako noita purettua ja putsattua paikallaan vai pitääkö irrottaa pöydälle asti?
            Ei kai tuolle paikallaan ollessaan voi oikeen mitään tehdä, kun ainakin m52 oli niin ahas paikka, että irrottaminenki oli yhenlainen operaatio. Oman vesiventtiilin purin niin oli tiivisteet riekaleina. Tilasin kiinasta uuden 50€ ja ainakin nyt reilut pari tuhatta kilometriä on toiminu hyvin.

            Comment

            • pazq
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 3165
              • 47200

              Täytyy varmaan sit tilailla uusi. Tuota rapia 200€ en ala maksamaan kuitenkaan. Ja sen mitä kattelin niin ei kummoselta irrotus näytä. Kerran oon startin vaihtanu yläkautta imusarja paikallaan m50 koneeseen ja siihen verrattuna tuossa on tilaa hienosti. Ja koneena m51 niin imusarjakaan ei ole tiellä vrt vaikka m50. Turha sinne mitään käytettyäkään on laittaa kun voi olla vuoden päästä sama soppa edessä. Tuo paska vetää jumiin kokoajan vaikka naputtelee sen auki. Jättää piuhan irti tai kiinni niin hetken päästä se on taas lähes kiinni. Vesipumpun jos pistää samalla vaihtoon niin on sekin sit varmasti huoleton. Vähän on kivinen alkutaival tuon tds kanssa. Ekalla viikolla lopetti kuskin ovi pelaamasta kapulasta, sit meni laturi ja nyt tuo kaveri kuitenkin 3v ajellu tuolla ja alle 200€ menny korjauksiin yhteensä

              Comment

              • tjv
                Bimmer Rookie
                • Nov 2011
                • 83
                • Akaa

                Mistäs kannattaa tilailla taka-akseliston kiinnityspisteisiin hitsattavia vahvikepaloja?? Muutkin hommaan liittyvät vinkit otetaan mielellään vastaan....

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11071
                  • Oulu

                  Originally posted by tjv View Post
                  Mistäs kannattaa tilailla taka-akseliston kiinnityspisteisiin hitsattavia vahvikepaloja?? Muutkin hommaan liittyvät vinkit otetaan mielellään vastaan....
                  Bmw merkkiliikkestä. Jos et suomen hintoja halua maksaa, niin: https://www.bmwautoparts.net

                  Jos sulla ei oo vielä kiinnityspisteet murtunu, niin ei kannata hitsata niitä. Liimaa ennemmin.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • jj5
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 1324
                    • pks

                    Originally posted by pazq View Post
                    Pukkaako muilla 25tds kuinka lämmintä?
                    Eilen kotiin ajellessa ehkä jopa hitusen alle puolenvälin.
                    Jos ei vesiventtiilillä lämpeneminen korjaannu kokonaan niin mahtaa olla termari tms vaihtokunnossa.

                    E39 nokalla ainakin pysyi kone erinomaisesti lämpimänä kaikenmoisessa ajossa ja yli parinkympin pakkasellakin, ilman mitään pahveja. Puhalsi myös hyttiin hyvin lämmintä ja aika nopeasti jopa kylmäkäynnistyksen jälkeen liikkeelle lähdettyä. Paikalla ollessaan, tyhjäkäynnillä kylmäkäynnistyksen jälkeen ei kyllä lämpene mittarin sinistä aluetta korkeammaksi nopeasti jos koskaan pakkasella.

                    Ikävä on tds moottorin lämpeämistä M47 kanssa..

                    Originally posted by pazq View Post
                    kaveri kuitenkin 3v ajellu tuolla ja alle 200€ menny korjauksiin yhteensä
                    Tuo voi nyt kostautua
                    sigpic

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16403
                      • Asikkala

                      Originally posted by jj5 View Post
                      Jos ei vesiventtiilillä lämpeneminen korjaannu kokonaan niin mahtaa olla termari tms vaihtokunnossa.

                      E39 nokalla ainakin pysyi kone erinomaisesti lämpimänä kaikenmoisessa ajossa ja yli parinkympin pakkasellakin, ilman mitään pahveja. Puhalsi myös hyttiin hyvin lämmintä ja aika nopeasti jopa kylmäkäynnistyksen jälkeen liikkeelle lähdettyä. Paikalla ollessaan, tyhjäkäynnillä kylmäkäynnistyksen jälkeen ei kyllä lämpene mittarin sinistä aluetta korkeammaksi nopeasti jos koskaan pakkasella.

                      Ikävä on tds moottorin lämpeämistä M47 kanssa..


                      Tuo voi nyt kostautua
                      E39:ssä taitaa olla kiertovesipumppu jota ei e36:ssa ole joten lämpiää sen takia varmaankin nopeasti. Oma e36 m50b25 on surkea lämpiämään sisältä ennenkuin lämpömittari on lähellä puolta väliä, ei muuttunut mikään uudella vesiventiilillä jokunen vuosi sitten. Tosin ko. konetta ei ole e39:ssä, m52 lienee heti nokalla auton tullessa markkinoille ?

                      Comment

                      • BiltemaMotorWork
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2013
                        • 460
                        • Joensuu

                        Originally posted by jr66 View Post
                        Tosin ko. konetta ei ole e39:ssä, m52 lienee heti nokalla auton tullessa markkinoille ?
                        Juuri näin.

                        Comment

                        • pazq
                          BTCF Member
                          • Jan 2008
                          • 3165
                          • 47200

                          Originally posted by jj5 View Post
                          Jos ei vesiventtiilillä lämpeneminen korjaannu kokonaan niin mahtaa olla termari tms vaihtokunnossa.

                          E39 nokalla ainakin pysyi kone erinomaisesti lämpimänä kaikenmoisessa ajossa ja yli parinkympin pakkasellakin, ilman mitään pahveja. Puhalsi myös hyttiin hyvin lämmintä ja aika nopeasti jopa kylmäkäynnistyksen jälkeen liikkeelle lähdettyä. Paikalla ollessaan, tyhjäkäynnillä kylmäkäynnistyksen jälkeen ei kyllä lämpene mittarin sinistä aluetta korkeammaksi nopeasti jos koskaan pakkasella.

                          Ikävä on tds moottorin lämpeämistä M47 kanssa..
                          Täytyy ostella termari, vesiventtiilit ja vesipumppu ja vaihtaa kaikki samalla.

                          Originally posted by jj5 View Post
                          Tuo voi nyt kostautua
                          Kyllä, eilen kyykkäs akku keskelle mettää kun menin hinaamaan kaverin ladaa missä jäi 6v seisomisen jälkeen etujarrut jumiin "koeajolla". Piti hinata ja jätin pakkivalot päälle että näkee sitoa köyden. Aikaa meni about 2min ja wouwouwou. VITTU!!!! Kaapelit löyty paksista muttei ladan akkukaan jaksanu sitä käynnistää niin serkkupoika tuli buusterin kans ja samantien lähti. Optima odottaa asentamista mikä jäi edellisestä kolmekutosesta.. Semmonen alkutaival

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16403
                            • Asikkala

                            Originally posted by pazq View Post
                            Täytyy ostella termari, vesiventtiilit ja vesipumppu ja vaihtaa kaikki samalla.


                            Kyllä, eilen kyykkäs akku keskelle mettää kun menin hinaamaan kaverin ladaa missä jäi 6v seisomisen jälkeen etujarrut jumiin "koeajolla". Piti hinata ja jätin pakkivalot päälle että näkee sitoa köyden. Aikaa meni about 2min ja wouwouwou. VITTU!!!! Kaapelit löyty paksista muttei ladan akkukaan jaksanu sitä käynnistää niin serkkupoika tuli buusterin kans ja samantien lähti. Optima odottaa asentamista mikä jäi edellisestä kolmekutosesta.. Semmonen alkutaival
                            Kun käytetyn auton ostaa niin käytetyn saa.

                            Comment

                            • jj5
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 1324
                              • pks

                              Originally posted by jr66 View Post
                              E39:ssä taitaa olla kiertovesipumppu jota ei e36:ssa ole joten lämpiää sen takia varmaankin nopeasti. Oma e36 m50b25 on surkea lämpiämään sisältä ennenkuin lämpömittari on lähellä puolta väliä, ei muuttunut mikään uudella vesiventiilillä jokunen vuosi sitten. Tosin ko. konetta ei ole e39:ssä, m52 lienee heti nokalla auton tullessa markkinoille ?
                              On kiertovesipumppu, mutta minulla ja varmasti monessa muussakin se oli kuollut aikaa sitten joten ei vaikutusta.

                              M50Bxx tuntuu tosiaan lämpiävän hitaasti, vaikka bensa maistuu. M51 taitaa olla edistyksellisempää suunnittelua kun lämpiää
                              sigpic

                              Comment

                              • 525iiäxä
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2005
                                • 1838
                                • Lappeenranta, Finland

                                Mikä on oikeasti tuon avomallin lisätukisysteemin merkitys? Kuvan osa 1.

                                Klik

                                Eilen ohjaustehostinta tyhjentäessä äkkäsin, että lukuisien karille ajojen jäljiltä mokoma häkkyrä on vääntynyt ja ottaa kiinni öljypohjaan. Paikallaan sitä ei suorista millään, alashan se on otettava ja toivottava, että reikien paikat ei oikoessa muutu liikaa ja menee vielä takaisin paikalleenkin.

                                Volvo V70 2.4T -02
                                E30 323i -84 (taas)

                                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎