Originally posted by BiltemaMotorWork
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Huski View PostAlkuperäiset meni ainakin itellä ihan heittämällä kiinni, ei olisi tarvinnu ottaa edes ovipahveja pois.
Comment
-
-
Pukkaako muilla 25tds kuinka lämmintä? Tuntuu ettei tarkene varmasti jos tulee parikyrsää miinusta. Nyt oli jo matka-ajossa suht hoilakkaa ilma mitä puhalsi. Koitin kaikki namikat käännellä ja automaatin manuaaliksi, pelkälle lasille ja maksimit tauluun mitä sai eli +32c'. Jäähynesteet katoin ja vähän lisäsin ja hetken huuattelin että "mahdolliset" ilmat poistuis ja lutkutin letkuja käsinki varuiks. Ei se sen lämpösempää puhalla. Taajamassa jos antaa runtua nii sit tulee hetkellisesti lämpösempää. Kai se on pahvia pistettävä keulille kun lämpötila nollassa se puhaltaa ihan mukavasti lämpöstä ja pitäny tasasee automaatilla +25c'
E.matka-ajossa puhaltaa hyvinkin viileää. Kenkää kun antaa niin lämpenee ilma normaaliin. Vesipumppu, vesiventtiilit, ilmaa järjestelmässä (kansipahvi) nyt äkkiseltään tulee vaihtoehdoista mieleen. Lämmöt pysyy kuitenkin aika keskellä. Eilen kotiin ajellessa ehkä jopa hitusen alle puolenvälin.Last edited by pazq; 09-01-2018, 08:03.
Comment
-
-
Vesiventtiili vittuilee kuskinpuolella. Koputtelin ja aukes. Hetken ku kävi tyhjää ni taas sama juttu, repsikka puhaltaa kuumaa ja kuskinpuoli kylmää. Koputtelin ja otin johdon irti että tulkoo sit kuumaa pelkästään ja säädetään lämpö puhaltimen nopeudella, ni hetken päästä taas sama homma. Saako noita purettua ja putsattua paikallaan vai pitääkö irrottaa pöydälle asti?
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostVesiventtiili vittuilee kuskinpuolella. Koputtelin ja aukes. Hetken ku kävi tyhjää ni taas sama juttu, repsikka puhaltaa kuumaa ja kuskinpuoli kylmää. Koputtelin ja otin johdon irti että tulkoo sit kuumaa pelkästään ja säädetään lämpö puhaltimen nopeudella, ni hetken päästä taas sama homma. Saako noita purettua ja putsattua paikallaan vai pitääkö irrottaa pöydälle asti?
Comment
-
-
Täytyy varmaan sit tilailla uusi. Tuota rapia 200€ en ala maksamaan kuitenkaan. Ja sen mitä kattelin niin ei kummoselta irrotus näytä. Kerran oon startin vaihtanu yläkautta imusarja paikallaan m50 koneeseen ja siihen verrattuna tuossa on tilaa hienosti. Ja koneena m51 niin imusarjakaan ei ole tiellä vrt vaikka m50. Turha sinne mitään käytettyäkään on laittaa kun voi olla vuoden päästä sama soppa edessä. Tuo paska vetää jumiin kokoajan vaikka naputtelee sen auki. Jättää piuhan irti tai kiinni niin hetken päästä se on taas lähes kiinni. Vesipumpun jos pistää samalla vaihtoon niin on sekin sit varmasti huoleton. Vähän on kivinen alkutaival tuon tds kanssa. Ekalla viikolla lopetti kuskin ovi pelaamasta kapulasta, sit meni laturi ja nyt tuo kaveri kuitenkin 3v ajellu tuolla ja alle 200€ menny korjauksiin yhteensä
Comment
-
-
Originally posted by tjv View PostMistäs kannattaa tilailla taka-akseliston kiinnityspisteisiin hitsattavia vahvikepaloja?? Muutkin hommaan liittyvät vinkit otetaan mielellään vastaan....
Jos sulla ei oo vielä kiinnityspisteet murtunu, niin ei kannata hitsata niitä. Liimaa ennemmin.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostPukkaako muilla 25tds kuinka lämmintä?
Eilen kotiin ajellessa ehkä jopa hitusen alle puolenvälin.
E39 nokalla ainakin pysyi kone erinomaisesti lämpimänä kaikenmoisessa ajossa ja yli parinkympin pakkasellakin, ilman mitään pahveja. Puhalsi myös hyttiin hyvin lämmintä ja aika nopeasti jopa kylmäkäynnistyksen jälkeen liikkeelle lähdettyä. Paikalla ollessaan, tyhjäkäynnillä kylmäkäynnistyksen jälkeen ei kyllä lämpene mittarin sinistä aluetta korkeammaksi nopeasti jos koskaan pakkasella.
Ikävä on tds moottorin lämpeämistä M47 kanssa..
Originally posted by pazq View Postkaveri kuitenkin 3v ajellu tuolla ja alle 200€ menny korjauksiin yhteensä
Comment
-
-
Originally posted by jj5 View PostJos ei vesiventtiilillä lämpeneminen korjaannu kokonaan niin mahtaa olla termari tms vaihtokunnossa.
E39 nokalla ainakin pysyi kone erinomaisesti lämpimänä kaikenmoisessa ajossa ja yli parinkympin pakkasellakin, ilman mitään pahveja. Puhalsi myös hyttiin hyvin lämmintä ja aika nopeasti jopa kylmäkäynnistyksen jälkeen liikkeelle lähdettyä. Paikalla ollessaan, tyhjäkäynnillä kylmäkäynnistyksen jälkeen ei kyllä lämpene mittarin sinistä aluetta korkeammaksi nopeasti jos koskaan pakkasella.
Ikävä on tds moottorin lämpeämistä M47 kanssa..
Tuo voi nyt kostautua
Comment
-
-
Originally posted by jj5 View PostJos ei vesiventtiilillä lämpeneminen korjaannu kokonaan niin mahtaa olla termari tms vaihtokunnossa.
E39 nokalla ainakin pysyi kone erinomaisesti lämpimänä kaikenmoisessa ajossa ja yli parinkympin pakkasellakin, ilman mitään pahveja. Puhalsi myös hyttiin hyvin lämmintä ja aika nopeasti jopa kylmäkäynnistyksen jälkeen liikkeelle lähdettyä. Paikalla ollessaan, tyhjäkäynnillä kylmäkäynnistyksen jälkeen ei kyllä lämpene mittarin sinistä aluetta korkeammaksi nopeasti jos koskaan pakkasella.
Ikävä on tds moottorin lämpeämistä M47 kanssa..
Originally posted by jj5 View PostTuo voi nyt kostautua
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostTäytyy ostella termari, vesiventtiilit ja vesipumppu ja vaihtaa kaikki samalla.
Kyllä, eilen kyykkäs akku keskelle mettää kun menin hinaamaan kaverin ladaa missä jäi 6v seisomisen jälkeen etujarrut jumiin "koeajolla". Piti hinata ja jätin pakkivalot päälle että näkee sitoa köyden. Aikaa meni about 2min ja wouwouwou. VITTU!!!! Kaapelit löyty paksista muttei ladan akkukaan jaksanu sitä käynnistää niin serkkupoika tuli buusterin kans ja samantien lähti. Optima odottaa asentamista mikä jäi edellisestä kolmekutosesta.. Semmonen alkutaival
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostE39:ssä taitaa olla kiertovesipumppu jota ei e36:ssa ole joten lämpiää sen takia varmaankin nopeasti. Oma e36 m50b25 on surkea lämpiämään sisältä ennenkuin lämpömittari on lähellä puolta väliä, ei muuttunut mikään uudella vesiventiilillä jokunen vuosi sitten. Tosin ko. konetta ei ole e39:ssä, m52 lienee heti nokalla auton tullessa markkinoille ?
M50Bxx tuntuu tosiaan lämpiävän hitaasti, vaikka bensa maistuu. M51 taitaa olla edistyksellisempää suunnittelua kun lämpiää
Comment
-
-
Mikä on oikeasti tuon avomallin lisätukisysteemin merkitys? Kuvan osa 1.
Klik
Eilen ohjaustehostinta tyhjentäessä äkkäsin, että lukuisien karille ajojen jäljiltä mokoma häkkyrä on vääntynyt ja ottaa kiinni öljypohjaan. Paikallaan sitä ei suorista millään, alashan se on otettava ja toivottava, että reikien paikat ei oikoessa muutu liikaa ja menee vielä takaisin paikalleenkin.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
Comment