Originally posted by Jesse93
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Jesse93 View PostOnko m50 vanoksen ja kannen välistä tiivistettä saatavilla sekä metallitiivisteenä että massana(mikälie oikea nimike, vihreä joustava)? vanha oli massatiiviste ja uusi tuli peltisenä niin mietin vaan onko jompikumpi parempi laittaa
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
e36 m3 takapään kolina/naputus
Terve!
Osaiskohan täällä joku mestari hieman auttaa tyhmempää.
Eli autona siis e36 M3 3.2l evo -97. Viime kesän lopulla alkoi takapäästä kuulumaan kolinaa/ naputusta. veto päällä ääni loppuu mutta kun kaasun nostaa niin alkaa kuulua napnapnap.. ääni tihenee vauhdin kasvaessa mutta ei kuitenkaan sillain että vauhdin tuplaantuessa naputuksen rytmi tuplaantuisi. lisäksi jos kaasun nostaa vauhdissa ja painaa sitä sitten uudelleen niin peräpäästä kuuluu kolahdus ja auto nytkähtää. (ei tehnyt mitään tälläistä ennen) Tuntui ihan selvältä että vika voimansiirrossa vaan nyt oon sitä talven aikana pajalla tutkiskellu ja pyöritelly nii ei ainakaan kardaanissa tuntunu olevan mitää väljää, (keskikannatinlaakeri sekä guibo vaihdettu vasta. Ja kyllä, meni kardaanin liitos samoille booreille ) nyt otin peränkin irti ja tuntui sekin olevan aivan kunnossa. eli mikähän siinä mahtaa olla vikana? yritin searchilla etsiä ja onhan noita kolinatopicceja vaan ei oikein näihin oireisiin passannu mikään.
Comment
-
-
Miten e36 voimansiirto kestämää isoja tehoja?
Haussa "isoille" väännöille (800-1000nm) "varma" paketti. Laatikkona on gs6-53dz, sille on kova vauhtis ja 765sre asetelma + sintteri. Peräksi tulee e32/34 typ210 ja siihen saa suoraa muutossarjaa, kardaani yhdistellään e90 ja e34 kardaaneista, peruskauraa mutta.. Mitkä vetarit? e34 on 94mm vetarin laipan reikien väli ja perusmallin e36 on 84mm (?) Amerikan joet myy "1000hp proof" vetaria tonnin pari joka olis kyllä ihan straight fit 210 perän kanssa mutta maksaa tosiaan ton tonnin..
Sama 94mm on myös 3.0 m3 ja 3.2 m3 vetareissa. Sopiiko 3.0 m3 vetarit 210 perän kanssa vai onko liian pitkät kun tarkotettu 188 perälle, kestääkö ne kuinka voimaa? 3.2 vetaria ei näyttäs saavan tarvikkeena ja en halua edes tietää paljon orkkis maksaa. Mites e46 330d vetarit, niissäkin on 94mm reikien väli, onko navan boori sama, onko mitta oikea? :think Ja onko m3 eri navan boori kun perus e36?
Kiinnostais tietää miten porukalla on voimansiirto tehty jos on otettu vähän yli tehtaan tehojen. En tajua näistä mitään, aina oon harrastanut vaan e32/34Last edited by -Sipe-; 22-01-2018, 22:05.M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
E36 PANDEM - M50B28+HX40
+muut vartin hommat
Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostPaskaakaan en tiedä mutta 100 € panoksellako tuo 1000 Nm kesto pitäisi saada ?
3 litrasen m3 vetareita saa tarvikkeena alle satasen kpl, 3.2 ontot vetarit on kuulemma ihan kestävätkin, tarvii sellasia koittaa. Kiitokset asiallisista vastauksistaLast edited by -Sipe-; 24-01-2018, 09:52.M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
E36 PANDEM - M50B28+HX40
+muut vartin hommat
Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39
Comment
-
-
Originally posted by -Sipe- View PostKiitokset asiallisista vastauksista
BTW Member puolella supra nimimerkin topikissa oli aika hyvin spekuloitu tuota typ210 perähommaa e36:een.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Tuli vaihdettua kesäpirssiin kummankin puolen etulokasuoja ku kumpikin oli aika maukkaasti mädäntynyt kun siellä sisälokasuojan takana on se "tasku" mihin sit ajan mittaan roska/vesi pääsee muhimaan ja ruostuttamaan puhki koko alakiinnikkeen.
Millä tuon ongelman voisi poistaa jotta tulevaisuudessa vastaavaa ei pääsisi alkamaan. Olen ostanut jo uudet sisälokasuojat mutta tarvikelokasuoja ei istu 100% pyöräkotelon kaaren mukaan ja vahvasti epäilen että vaikka sisälokasuoja on ruuveilla tiukasti paikallaan niin silti sitä paskaa ja vettä pääsee ajan mittaan tuonne "taskuun"
Olen "taskun" suojannut 2x kotelosuojalla ja nyt mietin että voisiko siihen taskun eteen tehdä jostain kumiläpyskästä suojaa minkä laittaisi siihen ja sen jälkeen sisälokasuoja paikalleen.
Ehdotuksia otetaan vastaan.Wrapped e36 cabriolet
Comment
-
-
Originally posted by Vartiomies View PostTuli vaihdettua kesäpirssiin kummankin puolen etulokasuoja ku kumpikin oli aika maukkaasti mädäntynyt kun siellä sisälokasuojan takana on se "tasku" mihin sit ajan mittaan roska/vesi pääsee muhimaan ja ruostuttamaan puhki koko alakiinnikkeen.
Millä tuon ongelman voisi poistaa jotta tulevaisuudessa vastaavaa ei pääsisi alkamaan. Olen ostanut jo uudet sisälokasuojat mutta tarvikelokasuoja ei istu 100% pyöräkotelon kaaren mukaan ja vahvasti epäilen että vaikka sisälokasuoja on ruuveilla tiukasti paikallaan niin silti sitä paskaa ja vettä pääsee ajan mittaan tuonne "taskuun"
Olen "taskun" suojannut 2x kotelosuojalla ja nyt mietin että voisiko siihen taskun eteen tehdä jostain kumiläpyskästä suojaa minkä laittaisi siihen ja sen jälkeen sisälokasuoja paikalleen.
Ehdotuksia otetaan vastaan.
Comment
-
-
Siellä lokarin ja korin välissä on 2-3 vedenpoistokoloa jotka kannattaa pitää puhtaana ja auki. Eikä esim. massata umpeen tai täyttää kotelosuojalla (kuten yleensä on tehty). Lisäksi sinne sisälokarinreunaan tulee kumitiiviste joka tiivistyy lokarin pokkauksen sisään. Se kun on kunnolla paikallaan, niin ongelma on pääasiassa ratkaistu. Joskus silloin tällöin kun autoa pesee, niin muistaa painepesurilla ruutata vettä sinne sisälokarin taakse jostain raosta. Ei tarve ees aukasta sitä sisälokaria. Kuhan sinne menee vettä joka huuhtelee pohjalle kerääntyneen pölyn pois.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Nikke700 View PostPitäs viisaammilta saada vähä tietoo oia tarkotus vaihtaa kone m52b28-m50b25 käykö jos vaihtaa pelkät anturit,nokan sun muut?
M52 hajalla nii pitäs siks toi m50b25 ilman vanosta laittaa tilalle. Ei viittis alkaa sähköi purkaa ja ettiii uusia m50 koneelle että sais toimimaan.
Mut laita nyt ihmeessä ehjä m52 sinne tilalle.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostKerta se m50 on ilman vanosta, niin huomattavasti helpommalla pääset, kun hommaat siihen johtosarjat, boksit yms. Sen saaminen kunnolla käymään m52 sähköillä vaatii niin paljon kikkailuja, etten jaksa tässä ees luetella Vanoksellinen ois vielä ihan kohtuu operaatio.
Mut laita nyt ihmeessä ehjä m52 sinne tilalle.
Comment
-
Comment