Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    Originally posted by Jesse93 View Post
    Onko m50 vanoksen ja kannen välistä tiivistettä saatavilla sekä metallitiivisteenä että massana(mikälie oikea nimike, vihreä joustava)? vanha oli massatiiviste ja uusi tuli peltisenä niin mietin vaan onko jompikumpi parempi laittaa
    Peltisenä se tulee ainakin alkuperäisenä.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11099
      • Oulu

      Originally posted by Jesse93 View Post
      Onko m50 vanoksen ja kannen välistä tiivistettä saatavilla sekä metallitiivisteenä että massana(mikälie oikea nimike, vihreä joustava)? vanha oli massatiiviste ja uusi tuli peltisenä niin mietin vaan onko jompikumpi parempi laittaa
      Eikä taida olla kovin suurta merkitystä kumman pistää. Menny jopa ihan tiivistemassalla välillä

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Jesse93
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 937
        • Mustio

        Originally posted by Pazi88 View Post
        Eikä taida olla kovin suurta merkitystä kumman pistää. Menny jopa ihan tiivistemassalla välillä
        Juu peltisellä meni nippuun. Mietitytti vaan kun vanha tosiaan oli massatiiviste
        E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

        Comment

        • Jonkeli
          Newbiemmer
          • Dec 2016
          • 1
          • Suomi

          e36 m3 takapään kolina/naputus

          Terve!

          Osaiskohan täällä joku mestari hieman auttaa tyhmempää.
          Eli autona siis e36 M3 3.2l evo -97. Viime kesän lopulla alkoi takapäästä kuulumaan kolinaa/ naputusta. veto päällä ääni loppuu mutta kun kaasun nostaa niin alkaa kuulua napnapnap.. ääni tihenee vauhdin kasvaessa mutta ei kuitenkaan sillain että vauhdin tuplaantuessa naputuksen rytmi tuplaantuisi. lisäksi jos kaasun nostaa vauhdissa ja painaa sitä sitten uudelleen niin peräpäästä kuuluu kolahdus ja auto nytkähtää. (ei tehnyt mitään tälläistä ennen) Tuntui ihan selvältä että vika voimansiirrossa vaan nyt oon sitä talven aikana pajalla tutkiskellu ja pyöritelly nii ei ainakaan kardaanissa tuntunu olevan mitää väljää, (keskikannatinlaakeri sekä guibo vaihdettu vasta. Ja kyllä, meni kardaanin liitos samoille booreille ) nyt otin peränkin irti ja tuntui sekin olevan aivan kunnossa. eli mikähän siinä mahtaa olla vikana? yritin searchilla etsiä ja onhan noita kolinatopicceja vaan ei oikein näihin oireisiin passannu mikään.

          Comment

          • -Sipe-
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 416
            • Tampere.

            Miten e36 voimansiirto kestämää isoja tehoja?

            Haussa "isoille" väännöille (800-1000nm) "varma" paketti. Laatikkona on gs6-53dz, sille on kova vauhtis ja 765sre asetelma + sintteri. Peräksi tulee e32/34 typ210 ja siihen saa suoraa muutossarjaa, kardaani yhdistellään e90 ja e34 kardaaneista, peruskauraa mutta.. Mitkä vetarit? e34 on 94mm vetarin laipan reikien väli ja perusmallin e36 on 84mm (?) Amerikan joet myy "1000hp proof" vetaria tonnin pari joka olis kyllä ihan straight fit 210 perän kanssa mutta maksaa tosiaan ton tonnin..

            Sama 94mm on myös 3.0 m3 ja 3.2 m3 vetareissa. Sopiiko 3.0 m3 vetarit 210 perän kanssa vai onko liian pitkät kun tarkotettu 188 perälle, kestääkö ne kuinka voimaa? 3.2 vetaria ei näyttäs saavan tarvikkeena ja en halua edes tietää paljon orkkis maksaa. Mites e46 330d vetarit, niissäkin on 94mm reikien väli, onko navan boori sama, onko mitta oikea? :think Ja onko m3 eri navan boori kun perus e36?

            Kiinnostais tietää miten porukalla on voimansiirto tehty jos on otettu vähän yli tehtaan tehojen. En tajua näistä mitään, aina oon harrastanut vaan e32/34
            Last edited by -Sipe-; 22-01-2018, 22:05.
            M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
            E36 PANDEM - M50B28+HX40

            +muut vartin hommat

            Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16438
              • Asikkala

              Paskaakaan en tiedä mutta 100 € panoksellako tuo 1000 Nm kesto pitäisi saada ?

              Comment

              • -Sipe-
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 416
                • Tampere.

                Originally posted by jr66 View Post
                Paskaakaan en tiedä mutta 100 € panoksellako tuo 1000 Nm kesto pitäisi saada ?
                Eipä tuo e34ssa ponnisteluja vaadi, vakiot 210 perän vetarit vaan niin aika hyvin tuntuu kestävän ainakin sen 800+nm, toki slickseillä napsuu mutta katurengasta ja semisliksiä kestää melko huoletta. 750 mallissa on vielä vahvemmat, jotain special matskua, kestää tosi hyvin.

                3 litrasen m3 vetareita saa tarvikkeena alle satasen kpl, 3.2 ontot vetarit on kuulemma ihan kestävätkin, tarvii sellasia koittaa. Kiitokset asiallisista vastauksista
                Last edited by -Sipe-; 24-01-2018, 09:52.
                M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
                E36 PANDEM - M50B28+HX40

                +muut vartin hommat

                Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39

                Comment

                • BiltemaMotorWork
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2013
                  • 460
                  • Joensuu

                  Originally posted by -Sipe- View Post
                  Kiitokset asiallisista vastauksista

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11099
                    • Oulu

                    Originally posted by -Sipe- View Post
                    Kiitokset asiallisista vastauksista
                    Tuosta vastauksesta kun ois vittuilun jättäny pois, niin eipä paljon jäis jäljelle

                    BTW Member puolella supra nimimerkin topikissa oli aika hyvin spekuloitu tuota typ210 perähommaa e36:een.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Vartiomies
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2017
                      • 125
                      • Jyväskylä

                      Tuli vaihdettua kesäpirssiin kummankin puolen etulokasuoja ku kumpikin oli aika maukkaasti mädäntynyt kun siellä sisälokasuojan takana on se "tasku" mihin sit ajan mittaan roska/vesi pääsee muhimaan ja ruostuttamaan puhki koko alakiinnikkeen.

                      Millä tuon ongelman voisi poistaa jotta tulevaisuudessa vastaavaa ei pääsisi alkamaan. Olen ostanut jo uudet sisälokasuojat mutta tarvikelokasuoja ei istu 100% pyöräkotelon kaaren mukaan ja vahvasti epäilen että vaikka sisälokasuoja on ruuveilla tiukasti paikallaan niin silti sitä paskaa ja vettä pääsee ajan mittaan tuonne "taskuun"

                      Olen "taskun" suojannut 2x kotelosuojalla ja nyt mietin että voisiko siihen taskun eteen tehdä jostain kumiläpyskästä suojaa minkä laittaisi siihen ja sen jälkeen sisälokasuoja paikalleen.

                      Ehdotuksia otetaan vastaan.
                      Wrapped e36 cabriolet

                      Comment

                      • jj5
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 1337
                        • pks

                        Originally posted by Vartiomies View Post
                        Tuli vaihdettua kesäpirssiin kummankin puolen etulokasuoja ku kumpikin oli aika maukkaasti mädäntynyt kun siellä sisälokasuojan takana on se "tasku" mihin sit ajan mittaan roska/vesi pääsee muhimaan ja ruostuttamaan puhki koko alakiinnikkeen.

                        Millä tuon ongelman voisi poistaa jotta tulevaisuudessa vastaavaa ei pääsisi alkamaan. Olen ostanut jo uudet sisälokasuojat mutta tarvikelokasuoja ei istu 100% pyöräkotelon kaaren mukaan ja vahvasti epäilen että vaikka sisälokasuoja on ruuveilla tiukasti paikallaan niin silti sitä paskaa ja vettä pääsee ajan mittaan tuonne "taskuun"

                        Olen "taskun" suojannut 2x kotelosuojalla ja nyt mietin että voisiko siihen taskun eteen tehdä jostain kumiläpyskästä suojaa minkä laittaisi siihen ja sen jälkeen sisälokasuoja paikalleen.

                        Ehdotuksia otetaan vastaan.
                        Raottaa muovisisälokaria välillä ja putsaa, esim kerran vuodessa. Kotelosuoja on myös varmasti hyvä. Eiköhän se pöly ja kakka löydä tiensä sinne hiljalleen aina. :think
                        sigpic

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11099
                          • Oulu

                          Siellä lokarin ja korin välissä on 2-3 vedenpoistokoloa jotka kannattaa pitää puhtaana ja auki. Eikä esim. massata umpeen tai täyttää kotelosuojalla (kuten yleensä on tehty). Lisäksi sinne sisälokarinreunaan tulee kumitiiviste joka tiivistyy lokarin pokkauksen sisään. Se kun on kunnolla paikallaan, niin ongelma on pääasiassa ratkaistu. Joskus silloin tällöin kun autoa pesee, niin muistaa painepesurilla ruutata vettä sinne sisälokarin taakse jostain raosta. Ei tarve ees aukasta sitä sisälokaria. Kuhan sinne menee vettä joka huuhtelee pohjalle kerääntyneen pölyn pois.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Nikke700
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2011
                            • 90
                            • finland

                            Kone vaihto

                            Pitäs viisaammilta saada vähä tietoo oia tarkotus vaihtaa kone m52b28-m50b25 käykö jos vaihtaa pelkät anturit,nokan sun muut?
                            M52 hajalla nii pitäs siks toi m50b25 ilman vanosta laittaa tilalle. Ei viittis alkaa sähköi purkaa ja ettiii uusia m50 koneelle että sais toimimaan.

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11099
                              • Oulu

                              Originally posted by Nikke700 View Post
                              Pitäs viisaammilta saada vähä tietoo oia tarkotus vaihtaa kone m52b28-m50b25 käykö jos vaihtaa pelkät anturit,nokan sun muut?
                              M52 hajalla nii pitäs siks toi m50b25 ilman vanosta laittaa tilalle. Ei viittis alkaa sähköi purkaa ja ettiii uusia m50 koneelle että sais toimimaan.
                              Kerta se m50 on ilman vanosta, niin huomattavasti helpommalla pääset, kun hommaat siihen johtosarjat, boksit yms. Sen saaminen kunnolla käymään m52 sähköillä vaatii niin paljon kikkailuja, etten jaksa tässä ees luetella Vanoksellinen ois vielä ihan kohtuu operaatio.

                              Mut laita nyt ihmeessä ehjä m52 sinne tilalle.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Nikke700
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2011
                                • 90
                                • finland

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                Kerta se m50 on ilman vanosta, niin huomattavasti helpommalla pääset, kun hommaat siihen johtosarjat, boksit yms. Sen saaminen kunnolla käymään m52 sähköillä vaatii niin paljon kikkailuja, etten jaksa tässä ees luetella Vanoksellinen ois vielä ihan kohtuu operaatio.

                                Mut laita nyt ihmeessä ehjä m52 sinne tilalle.
                                täytyy vissii sitten ettiä uus m52, ajattelin et ois päässy halvemmalla ku m50 vaihettu lähes kaikki koneese viime kesänä. kdfi ois tohon tulossa kyllä et jos se siitä ois kiinni mut kuitenki m52 korii jossa ajonesto.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎