Originally posted by puliukk0
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E36 kysymyksiä ja vastauksia XII
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Hain motonetistä kun ei ollut niin kalliit vrt ulkomaille.Originally posted by jr66 View PostJokin aika sitten täällä joku kertoi että menee, varmaksi en osaa sanoa. Toinen vaihtoehto jos haluaa kovan alapallon niin laittaa e30 tukivarret, bolt on ja kelpaa leimalla ainakin täällä päin.
 
 Huomenna selviää käykö, näin lupailtiin. Kirjottelen miten käy.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tottakai se menee, nun on siihen tarkoitettukin. Oon käyttänyt pelkästään hd-meylejä reilut kymmenen vuotta. Toki yhtäkään uutta ei ole tarvinnut vaihtaa, vaikka niitä varalla onkin.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
 
 Vanha Uuden liiton mies...
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Näinhän siinä kävi. 314tkm ja ilmeisesti orkkis varret (tai joskus vaihdettu uudet bemarilaiset), tuloksena:Originally posted by Freak View PostTottakai se menee, nun on siihen tarkoitettukin. Oon käyttänyt pelkästään hd-meylejä reilut kymmenen vuotta. Toki yhtäkään uutta ei ole tarvinnut vaihtaa, vaikka niitä varalla onkin.
 1x Ulompi palloväljä
 1x Ulompi pallo irti vulkanoinnista kokonaan
 1x Sisempi pallo umpijumissa (suojakumi halki ollut pitkään)
 
 Eli kolme vaihtamalla tuli taas ajettavuus takaisin, tai no tällä montaakaan sataa kilsaa ole ajettu, mutta alkaa kohta tuntua siltä kuin pitäisi. 
 
 Säikähdin vain noita pallonivelien mittoja kun valmistajilla heitti 2mm jopa ilmotetusta, taitaa todellisuudessa kaikissa olla oikeasti sama mitta...Last edited by puliukk0; 27-05-2019, 17:27.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Muistaako joku ulkoa minkä paksuinen on alkuperäinen takajousen kumilimpun (spring pad) vahvuus? Saatavilla on 7,5mm, 10mm ja 5mm (poor road package). Viimeisin se ei varmastikaan ole.
 
 http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0386
 
 Eikös tuossa kuvassa ole muuten väärinpäin nuo kumet? Eikö tuon missä on tuo kullinnuppi tulisi olla jousen yläpuolella vai muistanko ihan väärin :think
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jousen viimeisen kierroksen sisäänhän se mollukka menee, kuten kuvassa. Jos siis osaa 16 tarkoitat?Originally posted by MikkoJII View PostMuistaako joku ulkoa minkä paksuinen on alkuperäinen takajousen kumilimpun (spring pad) vahvuus? Saatavilla on 7,5mm, 10mm ja 5mm (poor road package). Viimeisin se ei varmastikaan ole.
 
 http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0386
 
 Eikös tuossa kuvassa ole muuten väärinpäin nuo kumet? Eikö tuon missä on tuo kullinnuppi tulisi olla jousen yläpuolella vai muistanko ihan väärin :thinkNyt:
 BMW X3 xDrive30e (g01)
 BMW 335i (e90)
 BMW 323iC (e36)
 BMW 850i (e31)
 BMW 320i (e30)
 Golf GTE
 ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Joo niin menee ja osaa 16 tarkoitan. Tuota on tosiaan saatavilla eri vahvuuksilla.Originally posted by bmw323it View PostJousen viimeisen kierroksen sisäänhän se mollukka menee, kuten kuvassa. Jos siis osaa 16 tarkoitat?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Voi soveltaa, takapäähän on sama (?) Suurin (ja ainoa ?) ero on etupäässä koska lokarit ovat erilaiset joten helmanpellin pituus taitaa olla se suurin ero. Ei siis 100 % sopivuus mutta anna mennä vaan, pohjalevyhän on kuitenkin sama.Originally posted by Tegi View PostTervehdys. Sattuuko kukaan tietämään, että voiko neliovisen e36:sen helmapelti/kynnyskotelon korjauspalaa soveltaa coupeen? Tarvis vasemman puolen etummainen tunkkauspaikka vetää kokonaan uusiks.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Selvä homma, kiitoksiaOriginally posted by jr66 View PostVoi soveltaa, takapäähän on sama (?) Suurin (ja ainoa ?) ero on etupäässä koska lokarit ovat erilaiset joten helmanpellin pituus taitaa olla se suurin ero. Ei siis 100 % sopivuus mutta anna mennä vaan, pohjalevyhän on kuitenkin sama. e36 325 Fidschigrun e36 325 Fidschigrun
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 M52b28 edelleen alavääntö hukassa
 
 Nyt ei tuu enää mitään mieleen mikä ois vikana kun kaikkea on jo vaihdettu ja edelleen alavääntö hukassa, mutta 4500rpm ja ylöspäin kulkee mukavasti. Elikkäs on vaihdettu: vanoksen tiivisteet, ilmamassa mittari, nokka-akselin asento anturi, separaattori, imuvuoto tsekattu ja letkuja vaihdettu, vikakoodit luettu (inpa) eikä näytä mitään. Autoon vaihdettiin äskettäin m54b30 imunokka ja m50b25nv imunokka pakonokaks+ ohjelmointi (alavääntö oli hukassa ennen nokkien vaihtoa) niin edelleen sama ongelma. Keksiikö kukaan missä vois olla vikaa!?!?!?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Nyt ei tiedä että onko se aivan totaalisesti laiska vai kuinka? Se monien ihannoima M50b25 imusarja modi veroittaa hieman alavääntöä mutta tässä ei nyt toki käy ilmi onko sulla sellainen?Originally posted by prestize55 View PostNyt ei tuu enää mitään mieleen mikä ois vikana kun kaikkea on jo vaihdettu ja edelleen alavääntö hukassa, mutta 4500rpm ja ylöspäin kulkee mukavasti. Elikkäs on vaihdettu: vanoksen tiivisteet, ilmamassa mittari, nokka-akselin asento anturi, separaattori, imuvuoto tsekattu ja letkuja vaihdettu, vikakoodit luettu (inpa) eikä näytä mitään. Autoon vaihdettiin äskettäin m54b30 imunokka ja m50b25nv imunokka pakonokaks+ ohjelmointi (alavääntö oli hukassa ennen nokkien vaihtoa) niin edelleen sama ongelma. Keksiikö kukaan missä vois olla vikaa!?!?!?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
 E32 Diamantscwharz 750iL '94
 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
 B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
 Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
 Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kävin mittaamassa asioikseni... 5mm oli ja autossa m-sportti alusta tehtaalta. Jos tulee liian matala niin sit kokeilee paksumpaa kumia.Originally posted by MikkoJII View PostMuistaako joku ulkoa minkä paksuinen on alkuperäinen takajousen kumilimpun (spring pad) vahvuus? Saatavilla on 7,5mm, 10mm ja 5mm (poor road package). Viimeisin se ei varmastikaan ole.
 
 http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0386
 
 Eikös tuossa kuvassa ole muuten väärinpäin nuo kumet? Eikö tuon missä on tuo kullinnuppi tulisi olla jousen yläpuolella vai muistanko ihan väärin :think
 
 
 
 21.5mm on se poor road package.- E36 328iA Touring 4/97 -
 Myynissä:
 - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 On asennettu m50b25 imusarja, mutta oli alavääntö hukassa jo ennen sitä, verrattuna vakio m52b28 on huomattavasti laiskempi. Onko mahdollista et vapaavirtasuodatin vaikuttaa asiaan? ku sellainen on asennettu ja pakoputken loppupäässä tennispallon kokoinen reikä, mut pakopuolta päivittelen lähi viikkoinaOriginally posted by Haju69 View PostNyt ei tiedä että onko se aivan totaalisesti laiska vai kuinka? Se monien ihannoima M50b25 imusarja modi veroittaa hieman alavääntöä mutta tässä ei nyt toki käy ilmi onko sulla sellainen?
 Comment
Comment