Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16460
    • Asikkala

    Originally posted by puliukk0 View Post
    Meneekö Meyle HD "kiinteä alapallo" ihan normaalin kumivaimennetun tilalle? :think
    Jokin aika sitten täällä joku kertoi että menee, varmaksi en osaa sanoa. Toinen vaihtoehto jos haluaa kovan alapallon niin laittaa e30 tukivarret, bolt on ja kelpaa leimalla ainakin täällä päin.

    Comment

    • puliukk0
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 71
      • Helsinki

      Originally posted by jr66 View Post
      Jokin aika sitten täällä joku kertoi että menee, varmaksi en osaa sanoa. Toinen vaihtoehto jos haluaa kovan alapallon niin laittaa e30 tukivarret, bolt on ja kelpaa leimalla ainakin täällä päin.
      Hain motonetistä kun ei ollut niin kalliit vrt ulkomaille.

      Huomenna selviää käykö, näin lupailtiin. Kirjottelen miten käy.

      Comment

      • Freak
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 2558
        • .

        Tottakai se menee, nun on siihen tarkoitettukin. Oon käyttänyt pelkästään hd-meylejä reilut kymmenen vuotta. Toki yhtäkään uutta ei ole tarvinnut vaihtaa, vaikka niitä varalla onkin.
        Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

        Vanha Uuden liiton mies...

        Comment

        • puliukk0
          Bimmer Rookie
          • Dec 2010
          • 71
          • Helsinki

          Originally posted by Freak View Post
          Tottakai se menee, nun on siihen tarkoitettukin. Oon käyttänyt pelkästään hd-meylejä reilut kymmenen vuotta. Toki yhtäkään uutta ei ole tarvinnut vaihtaa, vaikka niitä varalla onkin.
          Näinhän siinä kävi. 314tkm ja ilmeisesti orkkis varret (tai joskus vaihdettu uudet bemarilaiset), tuloksena:
          1x Ulompi palloväljä
          1x Ulompi pallo irti vulkanoinnista kokonaan
          1x Sisempi pallo umpijumissa (suojakumi halki ollut pitkään)

          Eli kolme vaihtamalla tuli taas ajettavuus takaisin, tai no tällä montaakaan sataa kilsaa ole ajettu, mutta alkaa kohta tuntua siltä kuin pitäisi.

          Säikähdin vain noita pallonivelien mittoja kun valmistajilla heitti 2mm jopa ilmotetusta, taitaa todellisuudessa kaikissa olla oikeasti sama mitta...
          Last edited by puliukk0; 27-05-2019, 17:27.

          Comment

          • MikkoJII
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 1807
            • Lapua

            Muistaako joku ulkoa minkä paksuinen on alkuperäinen takajousen kumilimpun (spring pad) vahvuus? Saatavilla on 7,5mm, 10mm ja 5mm (poor road package). Viimeisin se ei varmastikaan ole.



            Eikös tuossa kuvassa ole muuten väärinpäin nuo kumet? Eikö tuon missä on tuo kullinnuppi tulisi olla jousen yläpuolella vai muistanko ihan väärin :think
            E32 750i 11/89

            Comment

            • bmw323it
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1827
              • N/A

              Originally posted by MikkoJII View Post
              Muistaako joku ulkoa minkä paksuinen on alkuperäinen takajousen kumilimpun (spring pad) vahvuus? Saatavilla on 7,5mm, 10mm ja 5mm (poor road package). Viimeisin se ei varmastikaan ole.



              Eikös tuossa kuvassa ole muuten väärinpäin nuo kumet? Eikö tuon missä on tuo kullinnuppi tulisi olla jousen yläpuolella vai muistanko ihan väärin :think
              Jousen viimeisen kierroksen sisäänhän se mollukka menee, kuten kuvassa. Jos siis osaa 16 tarkoitat?
              Nyt:
              BMW 530e (g30)
              BMW 335i (e90)
              BMW 323iC (e36)
              BMW 850i (e31)
              Golf GTE
              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

              Comment

              • MikkoJII
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 1807
                • Lapua

                Originally posted by bmw323it View Post
                Jousen viimeisen kierroksen sisäänhän se mollukka menee, kuten kuvassa. Jos siis osaa 16 tarkoitat?
                Joo niin menee ja osaa 16 tarkoitan. Tuota on tosiaan saatavilla eri vahvuuksilla.
                E32 750i 11/89

                Comment

                • Tegi
                  BTCF Member
                  • May 2017
                  • 6
                  • Kuopio

                  Tervehdys. Sattuuko kukaan tietämään, että voiko neliovisen e36:sen helmapelti/kynnyskotelon korjauspalaa soveltaa coupeen? Tarvis vasemman puolen etummainen tunkkauspaikka vetää kokonaan uusiks.
                  e36 325 Fidschigrun

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16460
                    • Asikkala

                    Originally posted by Tegi View Post
                    Tervehdys. Sattuuko kukaan tietämään, että voiko neliovisen e36:sen helmapelti/kynnyskotelon korjauspalaa soveltaa coupeen? Tarvis vasemman puolen etummainen tunkkauspaikka vetää kokonaan uusiks.
                    Voi soveltaa, takapäähän on sama (?) Suurin (ja ainoa ?) ero on etupäässä koska lokarit ovat erilaiset joten helmanpellin pituus taitaa olla se suurin ero. Ei siis 100 % sopivuus mutta anna mennä vaan, pohjalevyhän on kuitenkin sama.

                    Comment

                    • Tegi
                      BTCF Member
                      • May 2017
                      • 6
                      • Kuopio

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Voi soveltaa, takapäähän on sama (?) Suurin (ja ainoa ?) ero on etupäässä koska lokarit ovat erilaiset joten helmanpellin pituus taitaa olla se suurin ero. Ei siis 100 % sopivuus mutta anna mennä vaan, pohjalevyhän on kuitenkin sama.
                      Selvä homma, kiitoksia
                      e36 325 Fidschigrun

                      Comment

                      • prestize55
                        Newbiemmer
                        • Nov 2018
                        • 6
                        • Vantaa

                        M52b28 edelleen alavääntö hukassa

                        Nyt ei tuu enää mitään mieleen mikä ois vikana kun kaikkea on jo vaihdettu ja edelleen alavääntö hukassa, mutta 4500rpm ja ylöspäin kulkee mukavasti. Elikkäs on vaihdettu: vanoksen tiivisteet, ilmamassa mittari, nokka-akselin asento anturi, separaattori, imuvuoto tsekattu ja letkuja vaihdettu, vikakoodit luettu (inpa) eikä näytä mitään. Autoon vaihdettiin äskettäin m54b30 imunokka ja m50b25nv imunokka pakonokaks+ ohjelmointi (alavääntö oli hukassa ennen nokkien vaihtoa) niin edelleen sama ongelma. Keksiikö kukaan missä vois olla vikaa!?!?!?

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16361
                          • Leppävirta

                          Originally posted by prestize55 View Post
                          Nyt ei tuu enää mitään mieleen mikä ois vikana kun kaikkea on jo vaihdettu ja edelleen alavääntö hukassa, mutta 4500rpm ja ylöspäin kulkee mukavasti. Elikkäs on vaihdettu: vanoksen tiivisteet, ilmamassa mittari, nokka-akselin asento anturi, separaattori, imuvuoto tsekattu ja letkuja vaihdettu, vikakoodit luettu (inpa) eikä näytä mitään. Autoon vaihdettiin äskettäin m54b30 imunokka ja m50b25nv imunokka pakonokaks+ ohjelmointi (alavääntö oli hukassa ennen nokkien vaihtoa) niin edelleen sama ongelma. Keksiikö kukaan missä vois olla vikaa!?!?!?
                          Nyt ei tiedä että onko se aivan totaalisesti laiska vai kuinka? Se monien ihannoima M50b25 imusarja modi veroittaa hieman alavääntöä mutta tässä ei nyt toki käy ilmi onko sulla sellainen?
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • Electroid
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 992
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by MikkoJII View Post
                            Muistaako joku ulkoa minkä paksuinen on alkuperäinen takajousen kumilimpun (spring pad) vahvuus? Saatavilla on 7,5mm, 10mm ja 5mm (poor road package). Viimeisin se ei varmastikaan ole.



                            Eikös tuossa kuvassa ole muuten väärinpäin nuo kumet? Eikö tuon missä on tuo kullinnuppi tulisi olla jousen yläpuolella vai muistanko ihan väärin :think
                            Kävin mittaamassa asioikseni... 5mm oli ja autossa m-sportti alusta tehtaalta. Jos tulee liian matala niin sit kokeilee paksumpaa kumia.



                            21.5mm on se poor road package.
                            - E36 328iA Touring 4/97 -
                            Myynissä:
                            - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16460
                              • Asikkala

                              Originally posted by MikkoJII View Post
                              Eikös tuossa kuvassa ole muuten väärinpäin nuo kumet? Eikö tuon missä on tuo kullinnuppi tulisi olla jousen yläpuolella vai muistanko ihan väärin :think
                              Oikein päin ovat.

                              Comment

                              • prestize55
                                Newbiemmer
                                • Nov 2018
                                • 6
                                • Vantaa

                                Originally posted by Haju69 View Post
                                Nyt ei tiedä että onko se aivan totaalisesti laiska vai kuinka? Se monien ihannoima M50b25 imusarja modi veroittaa hieman alavääntöä mutta tässä ei nyt toki käy ilmi onko sulla sellainen?
                                On asennettu m50b25 imusarja, mutta oli alavääntö hukassa jo ennen sitä, verrattuna vakio m52b28 on huomattavasti laiskempi. Onko mahdollista et vapaavirtasuodatin vaikuttaa asiaan? ku sellainen on asennettu ja pakoputken loppupäässä tennispallon kokoinen reikä, mut pakopuolta päivittelen lähi viikkoina

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎