E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • alppiE39
    replied
    Mikä mättää ku bensapumppu jää päälle? Laittaa virrat päälle ja jää siis surisemaan, eikä auto lähe käyntiin. Eikös bensapumpun pitäs vaan paineistaa ja sitten sammua. Kokeiltu toisilla releillö yms, tekee saman.
    Uusia releitö en oo vielä testannut.
    Välillä pumppu saattaa yhtäkkiä toimia normaalisti, auto lähtee käyntiin, eikö oireile mitenkään ihmeellisemmin.

    Vinkkejä?

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Tyyppivika tuo e36:n mittaristo, ehjä tilalle. En muista korjaako niitä kukaan/onko saatu kuntoon.
    Availin mittariston ja kolvasin erään foorumin ohjeiden mukaan paria juotosta. Mittari takaisin kiinni ja nyt toimii kaikki mittarit. Ainut vika mikä jäi on tripin ja matkamittarin taustavalojen toimimattomuus. Polttimoita kokeilin ja ne olivat ehjät. Voisikohan tämä liittyä siihen, että valokatkaisija oli palasina kun vaihdoin sinne rapistuneen muovirenkaan?

    Leave a comment:


  • Suru
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Tuon ikäiseen tarvinnee koneen josta löytyy oikea rs232 portti, ja siihen ADS-kaapeli.
    Ootko kyselly Oulun seudun vikakoodinluku-ketjusta?
    Kiitos, alan tutkimaan noita piuhoja. En oo tollasta ketjua hoksannukkaa, käyn kyselemässä sieltä!

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Tyyppivika tuo e36:n mittaristo, ehjä tilalle. En muista korjaako niitä kukaan/onko saatu kuntoon.

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Löytyykös täältä pikaista tietämystä e36 mittaristovikaan . Mittariston on siis hyvin harvoin buuttaillut kesken ajon ja tänään aamulla koko mittaristo oli mykkä lukuunottamatta nopeutta. Samalla poltti käsijarrun merkkivaloa vaikka käsijarru oli pois päältä. Käytin eilen valokatkaisijan irti, mutta tällä ei liene vaikutusta mittaristoon?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Tuon ikäiseen tarvinnee koneen josta löytyy oikea rs232 portti, ja siihen ADS-kaapeli.
    Ootko kyselly Oulun seudun vikakoodinluku-ketjusta?

    Leave a comment:


  • Suru
    replied
    Ois kohtuullisen ärsyttävä ongelma itsellä johon tarttisin hieman apua.
    Tilanne on siis sellanen että omistan 1992/06 e36 320i m50b20nv coupen josta en saa pikkukylällä yhdeltäkään korjaamolta vikakoodeja luettua kun ei ole kenelläkään sopivia laitteita. Lähin merkkiliike ois tunnin päässä Oulussa jonne on vähän turhan jännittävä lähteä ajamaan autolla joka ei nyt aivan kunnossa ole.

    Minkälaisia, ja minkä hintaisia laitteita tarvii tämmösen auton vikakoodien lukuun? Kyseessähän siis tuo vanhanmallinen 20 pinninen obd portti mihinkä nyt tarvis ainaki sen adapterin, mutta mitä muuta? Adapteri pajalta löytyi jossa yritin käydä vikakoodeja lukemassa mutta ei yhdistänyt heillä olevaan vikakoodinlukijaan.

    Joutuuko näihin jo hommaamaan INPA/ISTAn tjsp? ABSivalo ei hävinnyt anturia vaihtamalla elikkä sitä pitäisi päästä tutkimaan, ja ois mukava nähdä koneen sielunelämää kun startatessa kierrokset heijaa miten sattuu.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Ainut kemiallinen apuväline joka auttaa ruostuneisiin pultteihin on asetyleeni-happi -yhdistelmä oikein käytettynä. Eli toisin sanoen pillillä kuumaa ja pyssyllä paukuttaa auki. Vääntäminen katkaisee pultit helpommin kuin pyssyn hakkaava aukaisu.

    Leave a comment:


  • Visa57
    replied
    Jollain kokemusta miten lähtis pakosarjasta pakoputkeen liittyvät pultit auki ilman et ei välttämättä menis poikki.. Pultit punahehkuun ja kylmäsprayta mopolla auki? vai miten kannattais koittaa

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by AXELONE View Post
    Eli pakki ja takasumuvalot yhtäkkiä lakkas toimimasta molemmilta puolilta polttimot ehjät, kokeiltu kumminkin uusilla polttimoilla, ei vaikutusta. Takasumarin kun laittaa päälle niin sisempi "ajovalo" palaa kirkkaammin. Kannat näyttäisi ottavan hyvin kiinni umpion pohjiin, ei hapettumista missään kannassa ja liitinkin näyttää hyvältä molemmin puolin.
    Takaluukun johtosarjan vika tekee kaikkea hassua vaikka luukussa ei ko. valoja olekaan.

    Leave a comment:


  • AXELONE
    replied
    -92 Coupe pakki- ja sumuvalo ongelma

    Eli pakki ja takasumuvalot yhtäkkiä lakkas toimimasta molemmilta puolilta polttimot ehjät, kokeiltu kumminkin uusilla polttimoilla, ei vaikutusta. Takasumarin kun laittaa päälle niin sisempi "ajovalo" palaa kirkkaammin. Kannat näyttäisi ottavan hyvin kiinni umpion pohjiin, ei hapettumista missään kannassa ja liitinkin näyttää hyvältä molemmin puolin.

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Originally posted by mikkod View Post
    Mullahan ne on, tai siis ovat edelleen (oman saamattomuuden takia) nikillä Vicious_36 lainassa.
    Pikkusen on pitkä matka täältä Keski-Suomesta. Jos joku on näillä poraillut niin kiinnostaisi mitat helman pokkauksesta reikään

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Originally posted by _ville View Post
    M-helmojen porausjigit tuntuvat olevan melkoisia yksisarvisia nykyään, joten onko kellään varmaa tietoa porattavien reikien mitoista? Myös jigit kiinnostaisi.
    Originally posted by jr66 View Post
    Jollakin täällä on jigit, sen verran aikaa että en muista kellä. Taisi tarjota vuokralle niitä silloin. M- ja normihelman jigit samoja ?
    Mullahan ne on, tai siis ovat edelleen (oman saamattomuuden takia) nikillä Vicious_36 lainassa.

    Leave a comment:


  • Temzer
    replied
    En muista tarkkaa vikakoodia, diagnosointiin käytin ms41 quickflashia. Kannattasko vianetsintään käyttää jotain muuta softaa? :think

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Mikä se vikakoodi tarkalleen on?

    Leave a comment:

Working...
X