E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Freak
    replied
    Originally posted by Iemel View Post
    Jees eiköhän se kestä, aika tyhjä on kori mutta varmaan vois vielä ovet napata pois, 4d kori kyseessä, kiitos



    Tuo grilli jonka sain käyttöön on alunperin e30:lle suunniteltu ja siinä on laakerointipiste pikkaisen runkoaisoja ylempänä, oletettavasti siinä missä se on e30:ssä passeli, toivottavasti natsaa edes jotenkuten kohdilleen.
    Jos sulla ei kauhea kiire ole sen häkkyrän kanssa, niin voin viikonloppuna ottaa mittoja mun omasta. Siis, jos muistan. Mulla on sen verran hyvin tasapainossa, että putkien välinen kitka estää koria pyörähtämästä, vaikka sen jättää mihin tahansa asentoon. Silti kohtuu helppo ja kevyt
    pyöritellä.

    Niin, 4d kori mullakin kyseessä. Täysin riisuttuna (pl takalasi) ja kaaret sisässä.
    Last edited by Freak; 27-09-2022, 18:02.

    Leave a comment:


  • Iemel
    replied
    Originally posted by Jaska T View Post
    [ATTACH]165440[/ATTACH]

    Kestäähän ne jos aisan päät on terveet ja hylsy on kohtuu tyhjä. Väkersin muistaakseni vanhoista törmäysiskareista kiinnikkeet.
    Jees eiköhän se kestä, aika tyhjä on kori mutta varmaan vois vielä ovet napata pois, 4d kori kyseessä, kiitos

    Originally posted by Freak View Post
    Mulla on roikkunut jo jonkun aikaa e36:n kori vartaassa. En luottanut pelkästään noihin etupään pultteihin ja tein kiinnityksen lisäksi myös vakaajan kohtiin.

    Kori ei muuten ole likelläkään tasapainossa, jos laakerointipiste tulee runkoaisojen päiden kohtaan.
    Tuo grilli jonka sain käyttöön on alunperin e30:lle suunniteltu ja siinä on laakerointipiste pikkaisen runkoaisoja ylempänä, oletettavasti siinä missä se on e30:ssä passeli, toivottavasti natsaa edes jotenkuten kohdilleen.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by Iemel View Post
    Onko täällä ketään jolla olisi ollut joskus e36 korigrillissä?
    Olis koppa menossa vartaaseen ja mietityttää etupään kiinnitys, riittääköhän jos kiinnityksen tekee vain noihin m6 pultteihin jotka on runkoaisojen etupäässä?
    Mulla on roikkunut jo jonkun aikaa e36:n kori vartaassa. En luottanut pelkästään noihin etupään pultteihin ja tein kiinnityksen lisäksi myös vakaajan kohtiin.

    Kori ei muuten ole likelläkään tasapainossa, jos laakerointipiste tulee runkoaisojen päiden kohtaan.

    Leave a comment:


  • Jaska T
    replied
    Originally posted by Iemel View Post
    Onko täällä ketään jolla olisi ollut joskus e36 korigrillissä?
    Olis koppa menossa vartaaseen ja mietityttää etupään kiinnitys, riittääköhän jos kiinnityksen tekee vain noihin m6 pultteihin jotka on runkoaisojen etupäässä?


    Click image for larger version

Name:	IMG_20150521_211816.jpg
Views:	1
Size:	183.4 KB
ID:	4839816

    Kestäähän ne jos aisan päät on terveet ja hylsy on kohtuu tyhjä. Väkersin muistaakseni vanhoista törmäysiskareista kiinnikkeet.

    Leave a comment:


  • Iemel
    replied
    Onko täällä ketään jolla olisi ollut joskus e36 korigrillissä?
    Olis koppa menossa vartaaseen ja mietityttää etupään kiinnitys, riittääköhän jos kiinnityksen tekee vain noihin m6 pultteihin jotka on runkoaisojen etupäässä?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by AXELONE View Post
    Coupen kuskin oven ikkuna liikkuu lyhyitä pätkiä ja pitää nappia "rämppäämällä" liikutella jos haluaa vähänkin enemmän laskea tai nostaa. Saa kumminkin laskettua ja nostettua kokonaan. Kokeiltu napin vaihto ja kiskojen voitelu. Sähkömoottori seuraavaksi vaihtoon?
    Comfort relay. Eli "mukavuusrele".



    Tuolta kun pläräilet loppupäähän tarinaa niin alkaa valjeta.

    Leave a comment:


  • AXELONE
    replied
    E36 -92 coupe oven lasin toiminta

    Coupen kuskin oven ikkuna liikkuu lyhyitä pätkiä ja pitää nappia "rämppäämällä" liikutella jos haluaa vähänkin enemmän laskea tai nostaa. Saa kumminkin laskettua ja nostettua kokonaan. Kokeiltu napin vaihto ja kiskojen voitelu. Sähkömoottori seuraavaksi vaihtoon?

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by jonis93 View Post
    Mikähän vois olla 36 mittaristolle tullu? :think Pelkkä nopeusmittari toimii, bensamittari jämähtäny paikalleen, ja abs, jarrupalojen sekä jarrunesteen valot palaa kokoajan.
    ihan tämän osion tuoreimpia vastaavasta:


    edit: joku sulake oli siis ratkaisu.

    Leave a comment:


  • jonis93
    replied
    Mikähän vois olla 36 mittaristolle tullu? :think Pelkkä nopeusmittari toimii, bensamittari jämähtäny paikalleen, ja abs, jarrupalojen sekä jarrunesteen valot palaa kokoajan.

    Täsä viel pari kuvaa havainnollistamaan epäselvää selitystä



    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    Laatikko tuli irti. Aikansa ohjurin tappia rost offilla ja nitkutuksella liennytti, nöyrtyi se viimein. Mutta kardaanin Stefan vaihdan kytkimen lisäksi ja näyttää vanha stefa syöneen kunnon loven kardaanin lähtöön. Tuossahan olisi varaa sorvata stefaa hieman eri kohtaan, mutta jonkun millin kardaanin tulisi sitten eteenpäin. Onko kukaan tehnyt näin vai onko viisainta etsiä parempi tumppi?

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Kyllä. Joskus se ohjuritappi saattaa olla jumittunut siihen laatikkoon.

    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    Eikös tuossa startissa ole vain nuo 2kpl kiinnitys ruuvia? Yksi reikä näyttäisi ohjurin tapin reiältä?Vaihdelaatikkoa otan pois ja tuntuu kuin startti olisi hitsattu laatikkoon kiinni. Kaikki ruuvit on muutoin laatikosta irti ja laatikokko tulossa pois mutta startti haluaisi mukaan.Täytyy imusarja kohta purkaa pois, jos ei tuohon mitään keksi.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Onko vinkkiä firmasta joka tekisi avoon kattoremonttia? Sisäkaton ja tension strapit voisi uusia. Mieluiten Etelä-Suomesta.

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Oliko foorumilla joku joka teki tuplasatuloille carrierit joiden kanssa sai pidettyä abs anturin paikoillaan?:think Muistelisin et joku niitä kauppaili, tai että täällä ois pyöriny joku linkki/kaavio oikeanlaisiin. Toki niitä sais tilattua 300€ ulkomailta, mut nyt hakusessa halvempi ratkasu.

    E. Vai oliko jossain vaihtoehtoisesti ohjeet mihin abs anturin pysty siirtämään, kun poraa uuden reiän?

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Originally posted by energy View Post
    Ei näissä e36 mittaristoissa ole mitään muuta eroa kuin nuo taulut/viisarit/merkkivalojen liuskat. Elektroniikka on kaikissa sama (kun verrataan mittariston samoja versioita keskenään), koodauksilla laitetaan kaikki näyttämään oikein. Tuo mittaristo on elektroniikaltaan täysin sama kuin samanikäisessä 316 esim. eikä ole väliä onko EU/US

    (Ainoana poikkeuksena on loppupään Z3 / Compact mittaristot, ne on keskenään vaihtokelpoisia. Niitä ei kannata normaaliin e36 koppaan laittaa, muuten kuin tekniikanvaihdon yhteydessä )
    hienoa !
    maxxeculla saankin rpm:n konffattua kohdilleen ja nopeus pitäisi näkyä suoraan oikein koska perän nopeusanturi näyttää olevan osanumeroiden perusteella sama kaikissa e36:ssa.

    Leave a comment:

Working...
X