E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Freak
    replied
    Auton nopeus vaikuttaa pyyhintänopeuteen eli auton ollessa paikoillaan jatkuva pyyhintä menee tihkuasentoon. Jotakuinkin näin se menee... :think

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Onko joku perehtyny enemmän e36 pyyhkijöiden ohjainmoduuleihin? Tyypillisesti pyyhkijät pyyhkii taukoamatta normaali nopeudella ja viiksestä toimii vain viiminen vieläkin nopeampi asento. Viimeiselle asennolle laittaessa rele liikkuu, mut eikö tuon vasemman puoleisen pitäisi myöskin liikkua 0-1 asentoa vaihtamalla? Koitin purkaa ja putsailla kosketuspinnat, mutta ei vaikutusta.

    Varmaan vaan uutta purkkia tilalle?

    Leave a comment:


  • ippeex
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Iso on tankin huohotukselle. 2 pienempää on bensanpaineen säädin ja pakoputken läpän alipaine säiliölle (jos on)
    kiitos! säiliö nakattu mäelle aikaa sitten joten tukkoon menee

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Iso on tankin huohotukselle. 2 pienempää on bensanpaineen säädin ja pakoputken läpän alipaine säiliölle (jos on)

    Leave a comment:


  • ippeex
    replied
    Mihinkäs näistä kuuluisi lähteä alipaineletkut. M52b28 moottorilla varustettu e36. Kone ollut puolivuotta pukissa ja ei enää mitään muistikuvaa mitä letkuja menee minne :think

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Etuiskarit pitäs vaihtaa. Olen kerennyt jo aiemmin vaihtamaan bilsteinit taakse ja haluaisin ne mieluusti myös eteen. Autodoc ja aeromotors myivät eioota vasemmalle puolelle. Mistä muualta nuo järkeään hintaan/aikatauluun vois saada tai oisko jotain muuta järkevää suositella. Entiset taitaa olla sachsit jos oikein muistan. Paskana ne nyt kuitenkin on.

    Auto tuo sigun 328i

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Mitä väliä, kun ylämutteri on kiinni niin jousi on paikallaan.
    Voi se jousi olla silti päin vittua siellä paikallaan...

    Leave a comment:


  • jonis93
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Mitä väliä, kun ylämutteri on kiinni niin jousi on paikallaan.
    Näin mäki oon sen päätellyt, mutta kunhan arvailin ja koitin käydä vaihtoehtoja läpi

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by jonis93 View Post
    Pitäis olla kyll ainaki Pitääkö toi jousi kuinkaki kasaan puristella, ennen yläpään laittamista?:think
    Mitä väliä, kun ylämutteri on kiinni niin jousi on paikallaan.

    Leave a comment:


  • jonis93
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Perusasioista jos lähtee liikkeelle että on kai siellä kaikki osat paikoillaan?

    http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...taching_parts/

    Pitäis olla kyll ainaki Pitääkö toi jousi kuinkaki kasaan puristella, ennen yläpään laittamista?:think

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    316i ’94 purkaa akkua

    Tyttären urbaani latolöytö purkaa hissuksiin akkua. Jos auto on ajamatta pari viikkoa niin akku on tyhjä.

    Purkuvirta on 110mA. Irrotin kaikki sulakkeet konepellin alta; purkuvirta laski vain 10-20mA, eli ei selitä ongelmaa. Irrotin kaikki releet; ei vaikutusta. Irrotin laturin johdot; ei vaikutusta. Autossa ei ole mitään muita jälkiasennuslaitteita kuin ’90 luvulla asennettu Nokia 2110:n hands free. Irroitin sen johdot; ei vaikutusta.

    Sitten huomasin, että kun avaa jomman kumman etuoven ja sisävalokatkaisija on off-asennossa, niin purkuvirta tipahtaa 70mA:in. Kun oven sulkee, taas 110mA. En tiedä onko tuolla nyt akun tyhjenemisen kannalta merkitystä, mutta eikö tuo ole vähän outoa?

    Osaatteko antaa vinkkiä, mistä probleemaa kannattaisi seuraavaksi tutkia?

    Auto on siis ’94 316i, alkuperäiskuntoinen. Muuten perusvarusteet, paitsi kattoluukku ja sähköikkunat.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by jonis93 View Post
    Vaiheltiin nyt eteen camber yläpään tilalle uus tavallinen yläpää. Auto kasaan ja hallista ulos. Nyt siel eessä vasta joku kolisee paukkuukin
    Voiko se yläpää olla jäänyt ns. Löysälle? Kuinka kovaa / ”alas” se yläpää pitää vääntää kiinni?
    Perusasioista jos lähtee liikkeelle että on kai siellä kaikki osat paikoillaan?

    Leave a comment:


  • jonis93
    replied
    Vaiheltiin nyt eteen camber yläpään tilalle uus tavallinen yläpää. Auto kasaan ja hallista ulos. Nyt siel eessä vasta joku kolisee paukkuukin
    Voiko se yläpää olla jäänyt ns. Löysälle? Kuinka kovaa / ”alas” se yläpää pitää vääntää kiinni?

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    pitääkö sinne laittaa tiiviste liimaa vielä?
    pitää. ja näin myös ohjeistaa TIS:


    edit: oho olikin jo vastattu mutta sattui olemaan tuubi pöydällä, niin lisätään nyt vielä kuva
    siitä osanumeron takia, jos vaikka alkuperäistä haluat:
    Last edited by aae30; 03-05-2022, 17:30.

    Leave a comment:


  • Leinoo
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    Mikä avuksi m52b28 venttiilikoppa mehii öljyä ulospäin,vaihdettu kaikki venakopan tiivisteet ja venttiilikoppakin uuteen (muovinen), silti vuotaa vanoksen kulmasta ja likaa konehuoneen, pitääkö sinne laittaa tiiviste liimaa vielä? Ei oo ennen ollu tällästä ongelmaa uusien osien laiton jälkeen.

    Ite oon aina laittanut pikkasen liimaa siihen vanoksen ja kannen väliseen saumaan samalla kun takapään puoli kuihin laittanut, eikä oo koskaan vuotanut.

    Leave a comment:

Working...
X