E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Originally posted by jonis93 View Post
    Pitäis olla kyll ainaki Pitääkö toi jousi kuinkaki kasaan puristella, ennen yläpään laittamista?:think
    Mitä väliä, kun ylämutteri on kiinni niin jousi on paikallaan.

    Leave a comment:


  • jonis93
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Perusasioista jos lähtee liikkeelle että on kai siellä kaikki osat paikoillaan?

    http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...taching_parts/

    Pitäis olla kyll ainaki Pitääkö toi jousi kuinkaki kasaan puristella, ennen yläpään laittamista?:think

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    316i ’94 purkaa akkua

    Tyttären urbaani latolöytö purkaa hissuksiin akkua. Jos auto on ajamatta pari viikkoa niin akku on tyhjä.

    Purkuvirta on 110mA. Irrotin kaikki sulakkeet konepellin alta; purkuvirta laski vain 10-20mA, eli ei selitä ongelmaa. Irrotin kaikki releet; ei vaikutusta. Irrotin laturin johdot; ei vaikutusta. Autossa ei ole mitään muita jälkiasennuslaitteita kuin ’90 luvulla asennettu Nokia 2110:n hands free. Irroitin sen johdot; ei vaikutusta.

    Sitten huomasin, että kun avaa jomman kumman etuoven ja sisävalokatkaisija on off-asennossa, niin purkuvirta tipahtaa 70mA:in. Kun oven sulkee, taas 110mA. En tiedä onko tuolla nyt akun tyhjenemisen kannalta merkitystä, mutta eikö tuo ole vähän outoa?

    Osaatteko antaa vinkkiä, mistä probleemaa kannattaisi seuraavaksi tutkia?

    Auto on siis ’94 316i, alkuperäiskuntoinen. Muuten perusvarusteet, paitsi kattoluukku ja sähköikkunat.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by jonis93 View Post
    Vaiheltiin nyt eteen camber yläpään tilalle uus tavallinen yläpää. Auto kasaan ja hallista ulos. Nyt siel eessä vasta joku kolisee paukkuukin
    Voiko se yläpää olla jäänyt ns. Löysälle? Kuinka kovaa / ”alas” se yläpää pitää vääntää kiinni?
    Perusasioista jos lähtee liikkeelle että on kai siellä kaikki osat paikoillaan?

    Leave a comment:


  • jonis93
    replied
    Vaiheltiin nyt eteen camber yläpään tilalle uus tavallinen yläpää. Auto kasaan ja hallista ulos. Nyt siel eessä vasta joku kolisee paukkuukin
    Voiko se yläpää olla jäänyt ns. Löysälle? Kuinka kovaa / ”alas” se yläpää pitää vääntää kiinni?

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    pitääkö sinne laittaa tiiviste liimaa vielä?
    pitää. ja näin myös ohjeistaa TIS:


    edit: oho olikin jo vastattu mutta sattui olemaan tuubi pöydällä, niin lisätään nyt vielä kuva
    siitä osanumeron takia, jos vaikka alkuperäistä haluat:
    Last edited by aae30; 03-05-2022, 17:30.

    Leave a comment:


  • Leinoo
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    Mikä avuksi m52b28 venttiilikoppa mehii öljyä ulospäin,vaihdettu kaikki venakopan tiivisteet ja venttiilikoppakin uuteen (muovinen), silti vuotaa vanoksen kulmasta ja likaa konehuoneen, pitääkö sinne laittaa tiiviste liimaa vielä? Ei oo ennen ollu tällästä ongelmaa uusien osien laiton jälkeen.

    Ite oon aina laittanut pikkasen liimaa siihen vanoksen ja kannen väliseen saumaan samalla kun takapään puoli kuihin laittanut, eikä oo koskaan vuotanut.

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    Mikä avuksi m52b28 venttiilikoppa mehii öljyä ulospäin,vaihdettu kaikki venakopan tiivisteet ja venttiilikoppakin uuteen (muovinen), silti vuotaa vanoksen kulmasta ja likaa konehuoneen, pitääkö sinne laittaa tiiviste liimaa vielä? Ei oo ennen ollu tällästä ongelmaa uusien osien laiton jälkeen.

    Leave a comment:


  • biimerrrrville
    replied
    Originally posted by jonis93 View Post
    Väänneltiin tuos viikko takaperin jomin bluulaini e36 alle, ja muutaman päivän päästä alkoi ensin kuskinpuoli paukkumaan kääntäessä, ja hetkee myöhemmin myös apparin puoli Kuuluu sellanen vähän metallinen / jousen kuulonen pauke, melkeen aina, kun renkaita kääntelee kumpaan tahansa suuntaan.
    Samalla vaihettiin eteen camber säädettävät yläpäät, nää toki käytetyt mutta ”Kuulemma uudenveroiset, alle 2tkm ajettu”

    Voiko nuo yläpäät nyt olla sit entiset?
    Vai voiko johtua siitä, että auto vedetty aika lähelle maata, niin jousella on vaikeeta?

    Kaikenmaailman neuvot vinkit ja ideat otetaan vastaan, mankkaa on jo käännetty kovemmalle
    ne säädettävät yläpäät on sen verta jämyt etteivät tahdo pyöriä, jousi sitten paukahtelee siellä.

    Leave a comment:


  • jonis93
    replied
    E36 ja paukkuvat tolpat(?)

    Väänneltiin tuos viikko takaperin jomin bluulaini e36 alle, ja muutaman päivän päästä alkoi ensin kuskinpuoli paukkumaan kääntäessä, ja hetkee myöhemmin myös apparin puoli Kuuluu sellanen vähän metallinen / jousen kuulonen pauke, melkeen aina, kun renkaita kääntelee kumpaan tahansa suuntaan.
    Samalla vaihettiin eteen camber säädettävät yläpäät, nää toki käytetyt mutta ”Kuulemma uudenveroiset, alle 2tkm ajettu”

    Voiko nuo yläpäät nyt olla sit entiset?
    Vai voiko johtua siitä, että auto vedetty aika lähelle maata, niin jousella on vaikeeta?

    Kaikenmaailman neuvot vinkit ja ideat otetaan vastaan, mankkaa on jo käännetty kovemmalle

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Avon apukuskin ovi ei tykkää avautua ulkopuolen kahvasta. Lukkolaiteko siellä nyt on rikki, vai onko näissä jotain säätöjä, tankoja tms jotka voivat olla keturallaan? Kahva alkoi kiukutella jo syksyllä, ja nyt herkesi tyystin toimimattomaksi.

    Myöskään keskuslukitus ei toimi talviseisonnan jälkeen kyseisessä ovessa, mutta tämä lienee edellisestä riippumaton vika ja kirjautunee aktuaattorin vaihdolla?
    Aikoinaan mulla lakkasi sedanissa kuskin ulkokahva toimimasta. Syynä oli että kahvasta itsestään oli murtunut poikki siihen valettu tanko millä se avaa lukon. Sekin taisi toimia hetken aikaa ensin kehnosti, ehkä murtuma oli siinä vaiheessa jo niin että antoi vähän periksi mutta toimi vielä jotenkin ennen kuin katkesi kokonaan.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Avon apukuskin ovi ei tykkää avautua ulkopuolen kahvasta. Lukkolaiteko siellä nyt on rikki, vai onko näissä jotain säätöjä, tankoja tms jotka voivat olla keturallaan? Kahva alkoi kiukutella jo syksyllä, ja nyt herkesi tyystin toimimattomaksi.

    Myöskään keskuslukitus ei toimi talviseisonnan jälkeen kyseisessä ovessa, mutta tämä lienee edellisestä riippumaton vika ja kirjautunee aktuaattorin vaihdolla?
    Näyttääkin noita lukkolaitteita olevan kahdenlaisia oikeanpuoleiseen oveen. Toinen on kommentilla "only applies to remote control": https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=41_0939

    Mitähän eroa tuossa on käytännössä? Oma auto on kauko-ohjatulla keskuslukolla, mutta purkuosista ei tahdo saada selvää kummasta osasta on kyse. Miten mahtanee käydä, jos laittaa vääränlaisen lukkolaitteen tuohon omaan autoon?

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Avon apukuskin ovi ei tykkää avautua ulkopuolen kahvasta. Lukkolaiteko siellä nyt on rikki, vai onko näissä jotain säätöjä, tankoja tms jotka voivat olla keturallaan? Kahva alkoi kiukutella jo syksyllä, ja nyt herkesi tyystin toimimattomaksi.

    Myöskään keskuslukitus ei toimi talviseisonnan jälkeen kyseisessä ovessa, mutta tämä lienee edellisestä riippumaton vika ja kirjautunee aktuaattorin vaihdolla?

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Kuskin oven lukkopesä pyörii tyhjää, onkohan korjattavissa?

    Leave a comment:


  • jonis93
    replied
    SOS Oven kahva rikki

    Eli tilanne on se, että kuskin oven kahva on ulko ja nyt myös sisältä näköjää paskana, Eli ovi on kii eikä aukee kummastakaa suunnasta Ovipahvin sain irti, saako sitä mitenkään, miten? Tuoltä sisältä avattua, että ois helpompi perehtyy

    Leave a comment:

Working...
X