E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Auton nopeus vaikuttaa pyyhintänopeuteen eli auton ollessa paikoillaan jatkuva pyyhintä menee tihkuasentoon. Jotakuinkin näin se menee... :think
-
Onko joku perehtyny enemmän e36 pyyhkijöiden ohjainmoduuleihin? Tyypillisesti pyyhkijät pyyhkii taukoamatta normaali nopeudella ja viiksestä toimii vain viiminen vieläkin nopeampi asento. Viimeiselle asennolle laittaessa rele liikkuu, mut eikö tuon vasemman puoleisen pitäisi myöskin liikkua 0-1 asentoa vaihtamalla? Koitin purkaa ja putsailla kosketuspinnat, mutta ei vaikutusta.
Varmaan vaan uutta purkkia tilalle?
Leave a comment:
-
Iso on tankin huohotukselle. 2 pienempää on bensanpaineen säädin ja pakoputken läpän alipaine säiliölle (jos on)
Leave a comment:
-
Mihinkäs näistä kuuluisi lähteä alipaineletkut. M52b28 moottorilla varustettu e36. Kone ollut puolivuotta pukissa ja ei enää mitään muistikuvaa mitä letkuja menee minne :think
Leave a comment:
-
Etuiskarit pitäs vaihtaa. Olen kerennyt jo aiemmin vaihtamaan bilsteinit taakse ja haluaisin ne mieluusti myös eteen. Autodoc ja aeromotors myivät eioota vasemmalle puolelle. Mistä muualta nuo järkeään hintaan/aikatauluun vois saada tai oisko jotain muuta järkevää suositella. Entiset taitaa olla sachsit jos oikein muistan. Paskana ne nyt kuitenkin on.
Auto tuo sigun 328i
Leave a comment:
-
Originally posted by Haju69 View PostPerusasioista jos lähtee liikkeelle että on kai siellä kaikki osat paikoillaan?
http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...taching_parts/
Pitäis olla kyll ainakiPitääkö toi jousi kuinkaki kasaan puristella, ennen yläpään laittamista?:think
Leave a comment:
-
316i ’94 purkaa akkua
Tyttären urbaani latolöytö purkaa hissuksiin akkua. Jos auto on ajamatta pari viikkoa niin akku on tyhjä.
Purkuvirta on 110mA. Irrotin kaikki sulakkeet konepellin alta; purkuvirta laski vain 10-20mA, eli ei selitä ongelmaa. Irrotin kaikki releet; ei vaikutusta. Irrotin laturin johdot; ei vaikutusta. Autossa ei ole mitään muita jälkiasennuslaitteita kuin ’90 luvulla asennettu Nokia 2110:n hands free. Irroitin sen johdot; ei vaikutusta.
Sitten huomasin, että kun avaa jomman kumman etuoven ja sisävalokatkaisija on off-asennossa, niin purkuvirta tipahtaa 70mA:in. Kun oven sulkee, taas 110mA. En tiedä onko tuolla nyt akun tyhjenemisen kannalta merkitystä, mutta eikö tuo ole vähän outoa?
Osaatteko antaa vinkkiä, mistä probleemaa kannattaisi seuraavaksi tutkia?
Auto on siis ’94 316i, alkuperäiskuntoinen. Muuten perusvarusteet, paitsi kattoluukku ja sähköikkunat.
Leave a comment:
-
Originally posted by jonis93 View PostVaiheltiin nyt eteen camber yläpään tilalle uus tavallinen yläpää. Auto kasaan ja hallista ulos. Nyt siel eessä vasta joku kolisee paukkuukin
Voiko se yläpää olla jäänyt ns. Löysälle? Kuinka kovaa / ”alas” se yläpää pitää vääntää kiinni?
Leave a comment:
-
Vaiheltiin nyt eteen camber yläpään tilalle uus tavallinen yläpää. Auto kasaan ja hallista ulos. Nyt siel eessä vasta joku kolisee paukkuukin
Voiko se yläpää olla jäänyt ns. Löysälle? Kuinka kovaa / ”alas” se yläpää pitää vääntää kiinni?
Leave a comment:
-
Originally posted by mehtojarvi View Postpitääkö sinne laittaa tiiviste liimaa vielä?
edit: oho olikin jo vastattumutta sattui olemaan tuubi pöydällä, niin lisätään nyt vielä kuva
siitä osanumeron takia, jos vaikka alkuperäistä haluat:
Last edited by aae30; 03-05-2022, 17:30.
Leave a comment:
-
Originally posted by mehtojarvi View PostMikä avuksi m52b28 venttiilikoppa mehii öljyä ulospäin,vaihdettu kaikki venakopan tiivisteet ja venttiilikoppakin uuteen (muovinen), silti vuotaa vanoksen kulmasta ja likaa konehuoneen, pitääkö sinne laittaa tiiviste liimaa vielä? Ei oo ennen ollu tällästä ongelmaa uusien osien laiton jälkeen.
Ite oon aina laittanut pikkasen liimaa siihen vanoksen ja kannen väliseen saumaan samalla kun takapään puoli kuihin laittanut, eikä oo koskaan vuotanut.
Leave a comment:
Leave a comment: