E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Originally posted by Jambo View Post
    Jep en varsinaisesti kattonu sen suurempia kun tuo 320. Muutamaa tuhatta euroa sille aattelin mahdollisesti sopivaksi. Tosiaan ei siinä vaiholle mitään järkisyytä missään nimeessä olekkaan Mites sitten ton takakelkan kanssa, vaaditaanko "pystymiseen" paljoa muuta kuin halua ja jaksamista?
    Unohda se 320, haluat isompaa viikon päästä.

    Leave a comment:


  • Jambo
    replied
    Originally posted by _ville View Post
    Jos kelkan kiinnitykset on ehjät, niin liimaamalla vahvilätkät kiinni ja kelkka takas uusien puslien kanssa. Pärjää tunkilla ja perustyökaluilla. Jos taas on korjattavaa niin sitten tarvii hitsiä ja tankin pudottelua. Repeämistä on oman käsityksen mukaan vähemmän noissa pikkukutosissa ja nelosissa. Kannattaa tarkastella tarjontaa ja lähtee potkimaan renkaita. Voi moni ilmoituksessa hyväksi mainostettu muuttua matkalla melkoiseksi pommiksi.
    Nooni jees kiitti! Pitää sitte vaa hyvin tarkasti kattella ettei ihan mitä vaan lähe ostelemaan, niin jos sitä sit suurilta murheilta välttyis ja jäis hyväki mieli.

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Originally posted by Jambo View Post
    Jep en varsinaisesti kattonu sen suurempia kun tuo 320. Muutamaa tuhatta euroa sille aattelin mahdollisesti sopivaksi. Tosiaan ei siinä vaiholle mitään järkisyytä missään nimeessä olekkaan Mites sitten ton takakelkan kanssa, vaaditaanko "pystymiseen" paljoa muuta kuin halua ja jaksamista?
    Jos kelkan kiinnitykset on ehjät, niin liimaamalla vahvilätkät kiinni ja kelkka takas uusien puslien kanssa. Pärjää tunkilla ja perustyökaluilla. Jos taas on korjattavaa niin sitten tarvii hitsiä ja tankin pudottelua. Repeämistä on oman käsityksen mukaan vähemmän noissa pikkukutosissa ja nelosissa. Kannattaa tarkastella tarjontaa ja lähtee potkimaan renkaita. Voi moni ilmoituksessa hyväksi mainostettu muuttua matkalla melkoiseksi pommiksi.

    Leave a comment:


  • Jambo
    replied
    Originally posted by _ville View Post
    Nettiauton auki vaan ja kattomaan, mutta esim 325 ei varmaan edes kannata ajatella kauheesti alle 6000 € budjettia. Jos oma nelikuutio on hyvässä kunnossa niin järjellä perusteltuja syitä vaihtaa vanhempaan ei oikein oo, varsinkin jos on tulossa käyttikseks. Muut syyt toki sit erikseen . Äkkiä tollaseen 30 vuotta vanhaan autoon uppoaa rahaa kun alkaa vaihdella alustaan osia jos ovat vielä alkuperäisiä.

    Jäähdytysjärjestelmää suuremmaksi "ongelmaksi" nostaisin takakelkan kiinnityspisteet, jotka tuntuu olevan heikko kohta. Tuota hommaa jos ei ite pysty tekemään niin saa laittaa käden aika syvälle taskuun.
    Jep en varsinaisesti kattonu sen suurempia kun tuo 320. Muutamaa tuhatta euroa sille aattelin mahdollisesti sopivaksi. Tosiaan ei siinä vaiholle mitään järkisyytä missään nimeessä olekkaan Mites sitten ton takakelkan kanssa, vaaditaanko "pystymiseen" paljoa muuta kuin halua ja jaksamista?

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Originally posted by Jambo View Post
    Minkälaista budjettia suurinpiirtein kannattais olla varaamassa? Ei tosiaan mitään tonnin romua ollu ajatus ostaa Mitä oon jotain saanut selville niin ilmeisesti muuta suurempaa yleistä murhetta ei pitäs olla kun jäähytyshilppeitten läpikäynti? Mahollisimman tarkasti joku siisti yksilöhän ois ajatus löytää ton pahimman ruosteen välttämiseks jne.
    Nettiauton auki vaan ja kattomaan, mutta esim 325 ei varmaan edes kannata ajatella kauheesti alle 6000 € budjettia. Jos oma nelikuutio on hyvässä kunnossa niin järjellä perusteltuja syitä vaihtaa vanhempaan ei oikein oo, varsinkin jos on tulossa käyttikseks. Muut syyt toki sit erikseen . Äkkiä tollaseen 30 vuotta vanhaan autoon uppoaa rahaa kun alkaa vaihdella alustaan osia jos ovat vielä alkuperäisiä.

    Jäähdytysjärjestelmää suuremmaksi "ongelmaksi" nostaisin takakelkan kiinnityspisteet, jotka tuntuu olevan heikko kohta. Tuota hommaa jos ei ite pysty tekemään niin saa laittaa käden aika syvälle taskuun.

    Leave a comment:


  • Jambo
    replied
    Originally posted by _ville View Post
    Varmaan suurin varautuminen on henkisesti siihen, että hyvästä saat maksaa aika reilusti. Jos halvalla koittaa päästä niin kannattaa varautua ruosteesta edellisten omistajien patentteihin ja kaikkeen siltä väliltä.
    Minkälaista budjettia suurinpiirtein kannattais olla varaamassa? Ei tosiaan mitään tonnin romua ollu ajatus ostaa Mitä oon jotain saanut selville niin ilmeisesti muuta suurempaa yleistä murhetta ei pitäs olla kun jäähytyshilppeitten läpikäynti? Mahollisimman tarkasti joku siisti yksilöhän ois ajatus löytää ton pahimman ruosteen välttämiseks jne.

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Originally posted by Jambo View Post
    Morjens. Tosiaan oon tässä ny viimisen vuoden käyttäny päivittäisajossa tota nelikuutosta. Tässä lähipäivinä eksyny selailemaan noita e36 ja suunnitteilla jos tekisi pienen vaihdon tossa kesän paikkeilla. Lähinnä mietin että olenko tunkemassa kättäni ulosteeseen vai onko kenties mainiokin idea? Onko jotain mihin kannattaisi vaikka henkisesti varautua tms.
    Varmaan suurin varautuminen on henkisesti siihen, että hyvästä saat maksaa aika reilusti. Jos halvalla koittaa päästä niin kannattaa varautua ruosteesta edellisten omistajien patentteihin ja kaikkeen siltä väliltä.

    Leave a comment:


  • Jambo
    replied
    Morjens. Tosiaan oon tässä ny viimisen vuoden käyttäny päivittäisajossa tota nelikuutosta. Tässä lähipäivinä eksyny selailemaan noita e36 ja suunnitteilla jos tekisi pienen vaihdon tossa kesän paikkeilla. Lähinnä mietin että olenko tunkemassa kättäni ulosteeseen vai onko kenties mainiokin idea? Onko jotain mihin kannattaisi vaikka henkisesti varautua tms.

    Leave a comment:


  • Oksanen
    replied
    Originally posted by DirtyDiesel View Post
    Kiitoksia vastauksesta! Ajattelin kans, että parempi ehkä ottaa roikkuva eriste pois, kun ei ainakaan melut itseä haittaa. Lähinnä tuo niiden syttyminen kävi mielessä ja siksi kyselin. Kävi ajatus mielessä, että olisiko sinne kannattanu johonkin esim. Kultafoliota tms. Laittaa tilalle? Itsellä tuo orkkis putken lämpöpelti oli jo siinä kunnossa kiinnikkeiden osalta, että oli parempi ottaa pois ennen kuin se on jonkun tuulilasissa


    Ei tääkää ny iha kymppi ollu mutta tarpeeks isoa korinaluslevyä ni kyl se sinne istahti.



    Tuosta vähän näkyy missä kunnossa omat eristeet oli. On muuten mahtavaa tavaraa kun hipaiseekaan noita rättejä niin silmät oli täynnä sellaista pölyks muuttunutta asiaa joka joskus toimittanut jotain äänenvaimennusmateriaalin virkaa.

    On muutenkin hienoa että kaikkia koriliimat ja ruosteenestoasiat mitä baijerissa on näihin laitettu on sellaista että jos ajattelet koskevasi hitsikoneella niin ne syttyy ilmiliekkeihin eikä sammu millään

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by Oksanen View Post
    Itsellä oli tunnelin alkupään eristeet imeny jotain öljyä ja aika huonosti kiinni, otin ne pois (sai myös lisämillejä vaihdelaatikolle). Myös niiltä kohdin missä pakoputki oli liki katsoin paremmaksi repästä kuuseen. Mielessä oli jotkut vuosien takaiset bimmerpartyjen kuminpoltot missä joillain alkoi lyömään liekkiä pohjasta kun punahehkuinen pakoputki sytytti vanhoja öljyisiä eristeitä. Varmastihan ne melua vaimentaisi. Alkuperäisen lämpöpellin kardaanin ja putkiston välistä pesin alustamassasta ja vuosien scheissesta höyrypesurilla ja laitoin takaisin, jospa pakoputkistolta hohkaava lämpö ei menisi niin kovin kardaanin nivelten rasvoja keittämään.
    Kiitoksia vastauksesta! Ajattelin kans, että parempi ehkä ottaa roikkuva eriste pois, kun ei ainakaan melut itseä haittaa. Lähinnä tuo niiden syttyminen kävi mielessä ja siksi kyselin. Kävi ajatus mielessä, että olisiko sinne kannattanu johonkin esim. Kultafoliota tms. Laittaa tilalle? Itsellä tuo orkkis putken lämpöpelti oli jo siinä kunnossa kiinnikkeiden osalta, että oli parempi ottaa pois ennen kuin se on jonkun tuulilasissa

    Leave a comment:


  • Oksanen
    replied
    Originally posted by DirtyDiesel View Post
    Mitäs kanssaharrastajat on tehny noille pohjassa puoliksi kiinni oleville eristeille laatikon/kardaanin päällä?:think Kokonaan pois vai korvaisko jollain?
    Itsellä oli tunnelin alkupään eristeet imeny jotain öljyä ja aika huonosti kiinni, otin ne pois (sai myös lisämillejä vaihdelaatikolle). Myös niiltä kohdin missä pakoputki oli liki katsoin paremmaksi repästä kuuseen. Mielessä oli jotkut vuosien takaiset bimmerpartyjen kuminpoltot missä joillain alkoi lyömään liekkiä pohjasta kun punahehkuinen pakoputki sytytti vanhoja öljyisiä eristeitä. Varmastihan ne melua vaimentaisi. Alkuperäisen lämpöpellin kardaanin ja putkiston välistä pesin alustamassasta ja vuosien scheissesta höyrypesurilla ja laitoin takaisin, jospa pakoputkistolta hohkaava lämpö ei menisi niin kovin kardaanin nivelten rasvoja keittämään.

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Mittarivalot/kojelaudan taustavalot sekä kilvenvalot jää itekseen palamaan. Nämä sammuu kun laittaa ovet lukkoon. Valokatkaisija, virtalukon pohja vai muu, mikä?

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Mitäs kanssaharrastajat on tehny noille pohjassa puoliksi kiinni oleville eristeille laatikon/kardaanin päällä?:think Kokonaan pois vai korvaisko jollain?

    Leave a comment:


  • m.luukkonen
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    jos DME:n päällä on tarra jossa VIN, niin sillähän sen näkee.
    esim. mdecoder.com tai bimmer.work.

    edit: ja saahan sen VINin sieltä boxiltakin kaivettua, mutta vaatii johtosarjaa diagnostiikalle, että irtoboxista helpoiten tarrasta päältä.
    Jep, VINillä näin että ollut manuaaliaskilla.

    Käykö noissa moottoreissa DME:t ristiin (esim M52B28 -> M52B25)?
    Jos jollakin on myydä M52 DMS josta poistettu EWS (tai purkin kyljestä löytyy "index xxx" merkintä) nii nakkaa YV:tä.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by m.luukkonen View Post
    Ostin M52B25 moottorin (kuulemma purettu E36:sta) joka on menossa E30:Iin. Tuossa sitten tuli mieleen EWS ja siihen liittyvät asiat. Oliko näin että jos ECUssa ei lue sarjanumeron perässä "index" niin EWSiä ei saa koodattua pois? Itsellä ei tuota indexiä lue.

    Toinen kysymys, voiko jostain tarkistaa onko ECU peräisin automaatista vai manuaalista?
    jos DME:n päällä on tarra jossa VIN, niin sillähän sen näkee.
    esim. mdecoder.com tai bimmer.work.

    edit: ja saahan sen VINin sieltä boxiltakin kaivettua, mutta vaatii johtosarjaa diagnostiikalle, että irtoboxista helpoiten tarrasta päältä.

    Leave a comment:

Working...
X