Originally posted by Jambo
View Post
E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by _ville View PostJos kelkan kiinnitykset on ehjät, niin liimaamalla vahvilätkät kiinni ja kelkka takas uusien puslien kanssa. Pärjää tunkilla ja perustyökaluilla. Jos taas on korjattavaa niin sitten tarvii hitsiä ja tankin pudottelua. Repeämistä on oman käsityksen mukaan vähemmän noissa pikkukutosissa ja nelosissa. Kannattaa tarkastella tarjontaa ja lähtee potkimaan renkaita. Voi moni ilmoituksessa hyväksi mainostettu muuttua matkalla melkoiseksi pommiksi.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jambo View PostJep en varsinaisesti kattonu sen suurempia kun tuo 320. Muutamaa tuhatta euroa sille aattelin mahdollisesti sopivaksi. Tosiaan ei siinä vaiholle mitään järkisyytä missään nimeessä olekkaanMites sitten ton takakelkan kanssa, vaaditaanko "pystymiseen" paljoa muuta kuin halua ja jaksamista?
Leave a comment:
-
Originally posted by _ville View PostNettiauton auki vaan ja kattomaan, mutta esim 325 ei varmaan edes kannata ajatella kauheesti alle 6000 € budjettia. Jos oma nelikuutio on hyvässä kunnossa niin järjellä perusteltuja syitä vaihtaa vanhempaan ei oikein oo, varsinkin jos on tulossa käyttikseks. Muut syyt toki sit erikseen. Äkkiä tollaseen 30 vuotta vanhaan autoon uppoaa rahaa kun alkaa vaihdella alustaan osia jos ovat vielä alkuperäisiä.
Jäähdytysjärjestelmää suuremmaksi "ongelmaksi" nostaisin takakelkan kiinnityspisteet, jotka tuntuu olevan heikko kohta. Tuota hommaa jos ei ite pysty tekemään niin saa laittaa käden aika syvälle taskuun.Mites sitten ton takakelkan kanssa, vaaditaanko "pystymiseen" paljoa muuta kuin halua ja jaksamista?
Leave a comment:
-
Originally posted by Jambo View PostMinkälaista budjettia suurinpiirtein kannattais olla varaamassa? Ei tosiaan mitään tonnin romua ollu ajatus ostaaMitä oon jotain saanut selville niin ilmeisesti muuta suurempaa yleistä murhetta ei pitäs olla kun jäähytyshilppeitten läpikäynti? Mahollisimman tarkasti joku siisti yksilöhän ois ajatus löytää ton pahimman ruosteen välttämiseks jne.
. Äkkiä tollaseen 30 vuotta vanhaan autoon uppoaa rahaa kun alkaa vaihdella alustaan osia jos ovat vielä alkuperäisiä.
Jäähdytysjärjestelmää suuremmaksi "ongelmaksi" nostaisin takakelkan kiinnityspisteet, jotka tuntuu olevan heikko kohta. Tuota hommaa jos ei ite pysty tekemään niin saa laittaa käden aika syvälle taskuun.
Leave a comment:
-
Originally posted by _ville View PostVarmaan suurin varautuminen on henkisesti siihen, että hyvästä saat maksaa aika reilusti. Jos halvalla koittaa päästä niin kannattaa varautua ruosteesta edellisten omistajien patentteihin ja kaikkeen siltä väliltä.Mitä oon jotain saanut selville niin ilmeisesti muuta suurempaa yleistä murhetta ei pitäs olla kun jäähytyshilppeitten läpikäynti? Mahollisimman tarkasti joku siisti yksilöhän ois ajatus löytää ton pahimman ruosteen välttämiseks jne.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jambo View PostMorjens. Tosiaan oon tässä ny viimisen vuoden käyttäny päivittäisajossa tota nelikuutosta. Tässä lähipäivinä eksyny selailemaan noita e36 ja suunnitteilla jos tekisi pienen vaihdon tossa kesän paikkeilla. Lähinnä mietin että olenko tunkemassa kättäni ulosteeseen vai onko kenties mainiokin idea?Onko jotain mihin kannattaisi vaikka henkisesti varautua tms.
Leave a comment:
-
Morjens. Tosiaan oon tässä ny viimisen vuoden käyttäny päivittäisajossa tota nelikuutosta. Tässä lähipäivinä eksyny selailemaan noita e36 ja suunnitteilla jos tekisi pienen vaihdon tossa kesän paikkeilla. Lähinnä mietin että olenko tunkemassa kättäni ulosteeseen vai onko kenties mainiokin idea?Onko jotain mihin kannattaisi vaikka henkisesti varautua tms.
Leave a comment:
-
Originally posted by DirtyDiesel View PostKiitoksia vastauksesta!Ajattelin kans, että parempi ehkä ottaa roikkuva eriste pois, kun ei ainakaan melut itseä haittaa. Lähinnä tuo niiden syttyminen kävi mielessä ja siksi kyselin. Kävi ajatus mielessä, että olisiko sinne kannattanu johonkin esim. Kultafoliota tms. Laittaa tilalle? Itsellä tuo orkkis putken lämpöpelti oli jo siinä kunnossa kiinnikkeiden osalta, että oli parempi ottaa pois ennen kuin se on jonkun tuulilasissa
Ei tääkää ny iha kymppi ollu mutta tarpeeks isoa korinaluslevyä ni kyl se sinne istahti.
Tuosta vähän näkyy missä kunnossa omat eristeet oli. On muuten mahtavaa tavaraa kun hipaiseekaan noita rättejä niin silmät oli täynnä sellaista pölyks muuttunutta asiaa joka joskus toimittanut jotain äänenvaimennusmateriaalin virkaa.
On muutenkin hienoa että kaikkia koriliimat ja ruosteenestoasiat mitä baijerissa on näihin laitettu on sellaista että jos ajattelet koskevasi hitsikoneella niin ne syttyy ilmiliekkeihin eikä sammu millään
Leave a comment:
-
Originally posted by Oksanen View PostItsellä oli tunnelin alkupään eristeet imeny jotain öljyä ja aika huonosti kiinni, otin ne pois (sai myös lisämillejä vaihdelaatikolle). Myös niiltä kohdin missä pakoputki oli liki katsoin paremmaksi repästä kuuseen. Mielessä oli jotkut vuosien takaiset bimmerpartyjen kuminpoltot missä joillain alkoi lyömään liekkiä pohjasta kun punahehkuinen pakoputki sytytti vanhoja öljyisiä eristeitä. Varmastihan ne melua vaimentaisi. Alkuperäisen lämpöpellin kardaanin ja putkiston välistä pesin alustamassasta ja vuosien scheissesta höyrypesurilla ja laitoin takaisin, jospa pakoputkistolta hohkaava lämpö ei menisi niin kovin kardaanin nivelten rasvoja keittämään.Ajattelin kans, että parempi ehkä ottaa roikkuva eriste pois, kun ei ainakaan melut itseä haittaa. Lähinnä tuo niiden syttyminen kävi mielessä ja siksi kyselin. Kävi ajatus mielessä, että olisiko sinne kannattanu johonkin esim. Kultafoliota tms. Laittaa tilalle? Itsellä tuo orkkis putken lämpöpelti oli jo siinä kunnossa kiinnikkeiden osalta, että oli parempi ottaa pois ennen kuin se on jonkun tuulilasissa
Leave a comment:
-
Originally posted by DirtyDiesel View PostMitäs kanssaharrastajat on tehny noille pohjassa puoliksi kiinni oleville eristeille laatikon/kardaanin päällä?:think Kokonaan pois vai korvaisko jollain?
Leave a comment:
-
Mittarivalot/kojelaudan taustavalot sekä kilvenvalot jää itekseen palamaan. Nämä sammuu kun laittaa ovet lukkoon. Valokatkaisija, virtalukon pohja vai muu, mikä?
Leave a comment:
-
Mitäs kanssaharrastajat on tehny noille pohjassa puoliksi kiinni oleville eristeille laatikon/kardaanin päällä?:think Kokonaan pois vai korvaisko jollain?
Leave a comment:
-
Originally posted by aae30 View Postjos DME:n päällä on tarra jossa VIN, niin sillähän sen näkee.
esim. mdecoder.com tai bimmer.work.
edit: ja saahan sen VINin sieltä boxiltakin kaivettua, mutta vaatii johtosarjaa diagnostiikalle, että irtoboxista helpoiten tarrasta päältä.
Käykö noissa moottoreissa DME:t ristiin (esim M52B28 -> M52B25)?
Jos jollakin on myydä M52 DMS josta poistettu EWS (tai purkin kyljestä löytyy "index xxx" merkintä) nii nakkaa YV:tä.
Leave a comment:
-
Originally posted by m.luukkonen View PostOstin M52B25 moottorin (kuulemma purettu E36:sta) joka on menossa E30:Iin. Tuossa sitten tuli mieleen EWS ja siihen liittyvät asiat. Oliko näin että jos ECUssa ei lue sarjanumeron perässä "index" niin EWSiä ei saa koodattua pois? Itsellä ei tuota indexiä lue.
Toinen kysymys, voiko jostain tarkistaa onko ECU peräisin automaatista vai manuaalista?
esim. mdecoder.com tai bimmer.work.
edit: ja saahan sen VINin sieltä boxiltakin kaivettua, mutta vaatii johtosarjaa diagnostiikalle, että irtoboxista helpoiten tarrasta päältä.
Leave a comment:
Leave a comment: