E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Originally posted by Maili View Post
    Meneekös Z3 ohjausvaihde suoraan e36? Ohjausvaihde vuotaa ja voisi samalla päivittää vähän nopeamman ohjauksen jos tuo sinne menee.
    Onko z3 nopeampi :think

    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    Meneekös Z3 ohjausvaihde suoraan e36? Ohjausvaihde vuotaa ja voisi samalla päivittää vähän nopeamman ohjauksen jos tuo sinne menee.

    Leave a comment:


  • JontU
    replied
    Vikakoodit luettu

    Vikakoodit näytti mykkänä olevaa lambdaa ja lambdan livedata näytti tyhjäkäynnillä ja ajon aikana 0,0V

    Voiko viallinen lambda siis aiheuttaa tuon kyseisen vian?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Vii83 View Post
    Tyhjäkäyntiventtiili tai imuvuoto
    Tätäkin meinasin ehdottaa mutta digi digi ensin ja samaa mieltä JJT:n kanssa.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by JontU View Post
    Käykö tollanen 10pin to obd2 adapteri, vai minkä piuhan tarviin? Melko uus vehe itelle tämä..
    Tyhjäkäyntiventtiili ilmeisesti sijaitsee imusarjan alla? Imuvuotoja koitettu kans etsiä bräkleenillä tuloksetta ja käytetty "haitariputki" irti ja tarkastettu.

    Moottorista päätellen vikakoodinluku vaatii Ads-kaapelin ja oikealla sarjaportilla varustetun koneen.

    Leave a comment:


  • JontU
    replied
    Vikakoodit+imuvuoto

    Käykö tollanen 10pin to obd2 adapteri, vai minkä piuhan tarviin? Melko uus vehe itelle tämä..
    Tyhjäkäyntiventtiili ilmeisesti sijaitsee imusarjan alla? Imuvuotoja koitettu kans etsiä bräkleenillä tuloksetta ja käytetty "haitariputki" irti ja tarkastettu.

    Leave a comment:


  • Vii83
    replied
    Originally posted by JontU View Post
    E36 ja M50B25NV moottori.

    Ongelma sellainen, että ajon jälkeen pysähtyessä kierrokset jäävät n. 1000rpm tai välillä jopa vähän yli. Kierrokset eivät laske missään vaiheessa, ennen kun käynnistää auton uudestaan.
    Muuten kyllä toimii täydellisesti, tehot ovat normaalit ja kierrokset eivät humppaa ollenkaan. Tärisee myös jonkin verran ja sen tuntee sisällä, sillon kun kierrokset tonnin pinnassa pysähtyessä.

    Vinkkejä otetaan vastaan..:think
    Tyhjäkäyntiventtiili tai imuvuoto

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Tylsä vastaus mutta vikakoodit lukuun.

    Leave a comment:


  • JontU
    replied
    M50 korkea tyhjäkäynti ongelma

    E36 ja M50B25NV moottori.

    Ongelma sellainen, että ajon jälkeen pysähtyessä kierrokset jäävät n. 1000rpm tai välillä jopa vähän yli. Kierrokset eivät laske missään vaiheessa, ennen kun käynnistää auton uudestaan.
    Muuten kyllä toimii täydellisesti, tehot ovat normaalit ja kierrokset eivät humppaa ollenkaan. Tärisee myös jonkin verran ja sen tuntee sisällä, sillon kun kierrokset tonnin pinnassa pysähtyessä.

    Vinkkejä otetaan vastaan..:think

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Olikos jollain foorumilla myynnissä carrierit, joilla saa toiset satulat paikoilleen ja mahdollista jättää ABS-anturit paikoilleen? Myös mitat sorvaajalle riittää. Anturien paikoilleen jättö helpottaisi katsastusta.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    jos moottorin huohotus on tukossa öljyä puskee ehjienkin tiivisteiden/stefojen välistä ainakin kierroksilla.

    jos ei niiksun mainitsema koppa ole halki, suuntaisin katseen imusarjan alle:think.

    edit: eiku joo jos ton quotaamani oikein luin, niin koppahankin on jo vaihdettu.
    eli alipainetta mittaamalla, tai osa käsiin purkamalla tutkien oisko se huohotusventtiili/separaattori rikki.

    Luonnollisesti työntää helpoimmasta paikasta kamat ulos. Tottakai on varmasti vaihdettu mutskujen alle tulevat kumitkin?

    Todennäköisesti huohotin tuukkeessa, onkoha mennyt tikun päästä?

    Leave a comment:


  • niiksu
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    edit: eiku joo jos ton quotaamani oikein luin, niin koppahankin on jo vaihdettu.
    Hupsista joo, no ei se varman sitten ole se Ellei ole uusi käytetty tmv.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    Mikähän avuksi m52b28 kusee öljyä edelleen venttiilikopan ja kannen välistä, oon vaihtanut nyt uuden venakopan ja kaikki tiivisteet, ketuttaa kun jakopää on öljyssä.
    jos moottorin huohotus on tukossa öljyä puskee ehjienkin tiivisteiden/stefojen välistä ainakin kierroksilla.

    jos ei niiksun mainitsema koppa ole halki, suuntaisin katseen imusarjan alle:think.

    edit: eiku joo jos ton quotaamani oikein luin, niin koppahankin on jo vaihdettu.
    eli alipainetta mittaamalla, tai osa käsiin purkamalla tutkien oisko se huohotusventtiili/separaattori rikki.
    Last edited by aae30; 11-03-2022, 07:44.

    Leave a comment:


  • niiksu
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    Mikähän avuksi m52b28 kusee öljyä edelleen venttiilikopan ja kannen välistä, oon vaihtanut nyt uuden venakopan ja kaikki tiivisteet, ketuttaa kun jakopää on öljyssä.
    Eihän ole se koppa halki?

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    Mikähän avuksi m52b28 kusee öljyä edelleen venttiilikopan ja kannen välistä, oon vaihtanut nyt uuden venakopan ja kaikki tiivisteet, ketuttaa kun jakopää on öljyssä.

    Leave a comment:

Working...
X