Originally posted by Maili
View Post
E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Meneekös Z3 ohjausvaihde suoraan e36? Ohjausvaihde vuotaa ja voisi samalla päivittää vähän nopeamman ohjauksen jos tuo sinne menee.
Leave a comment:
-
Vikakoodit luettu
Vikakoodit näytti mykkänä olevaa lambdaa ja lambdan livedata näytti tyhjäkäynnillä ja ajon aikana 0,0V
Voiko viallinen lambda siis aiheuttaa tuon kyseisen vian?
Leave a comment:
-
Originally posted by JontU View PostKäykö tollanen 10pin to obd2 adapteri, vai minkä piuhan tarviin? Melko uus vehe itelle tämä..
Tyhjäkäyntiventtiili ilmeisesti sijaitsee imusarjan alla? Imuvuotoja koitettu kans etsiä bräkleenillä tuloksetta ja käytetty "haitariputki" irti ja tarkastettu.
Moottorista päätellen vikakoodinluku vaatii Ads-kaapelin ja oikealla sarjaportilla varustetun koneen.
Leave a comment:
-
Vikakoodit+imuvuoto
Käykö tollanen 10pin to obd2 adapteri, vai minkä piuhan tarviin? Melko uus vehe itelle tämä..
Tyhjäkäyntiventtiili ilmeisesti sijaitsee imusarjan alla? Imuvuotoja koitettu kans etsiä bräkleenillä tuloksetta ja käytetty "haitariputki" irti ja tarkastettu.
Leave a comment:
-
Originally posted by JontU View PostE36 ja M50B25NV moottori.
Ongelma sellainen, että ajon jälkeen pysähtyessä kierrokset jäävät n. 1000rpm tai välillä jopa vähän yli. Kierrokset eivät laske missään vaiheessa, ennen kun käynnistää auton uudestaan.
Muuten kyllä toimii täydellisesti, tehot ovat normaalit ja kierrokset eivät humppaa ollenkaan. Tärisee myös jonkin verran ja sen tuntee sisällä, sillon kun kierrokset tonnin pinnassa pysähtyessä.
Vinkkejä otetaan vastaan..:think
Leave a comment:
-
M50 korkea tyhjäkäynti ongelma
E36 ja M50B25NV moottori.
Ongelma sellainen, että ajon jälkeen pysähtyessä kierrokset jäävät n. 1000rpm tai välillä jopa vähän yli. Kierrokset eivät laske missään vaiheessa, ennen kun käynnistää auton uudestaan.
Muuten kyllä toimii täydellisesti, tehot ovat normaalit ja kierrokset eivät humppaa ollenkaan. Tärisee myös jonkin verran ja sen tuntee sisällä, sillon kun kierrokset tonnin pinnassa pysähtyessä.
Vinkkejä otetaan vastaan..:think
Leave a comment:
-
Olikos jollain foorumilla myynnissä carrierit, joilla saa toiset satulat paikoilleen ja mahdollista jättää ABS-anturit paikoilleen? Myös mitat sorvaajalle riittää. Anturien paikoilleen jättö helpottaisi katsastusta.
Leave a comment:
-
Originally posted by aae30 View Postjos moottorin huohotus on tukossa öljyä puskee ehjienkin tiivisteiden/stefojen välistä ainakin kierroksilla.
jos ei niiksun mainitsema koppa ole halki, suuntaisin katseen imusarjan alle:think.
edit: eiku joo jos ton quotaamani oikein luin, niin koppahankin on jo vaihdettu.
eli alipainetta mittaamalla, tai osa käsiin purkamalla tutkien oisko se huohotusventtiili/separaattori rikki.
Luonnollisesti työntää helpoimmasta paikasta kamat ulos. Tottakai on varmasti vaihdettu mutskujen alle tulevat kumitkin?
Todennäköisesti huohotin tuukkeessa, onkoha mennyt tikun päästä?
Leave a comment:
-
Originally posted by mehtojarvi View PostMikähän avuksi m52b28 kusee öljyä edelleen venttiilikopan ja kannen välistä, oon vaihtanut nyt uuden venakopan ja kaikki tiivisteet, ketuttaa kun jakopää on öljyssä.
jos ei niiksun mainitsema koppa ole halki, suuntaisin katseen imusarjan alle:think.
edit: eiku joo jos ton quotaamani oikein luin, niin koppahankin on jo vaihdettu.
eli alipainetta mittaamalla, tai osa käsiin purkamalla tutkien oisko se huohotusventtiili/separaattori rikki.Last edited by aae30; 11-03-2022, 07:44.
Leave a comment:
-
Mikähän avuksi m52b28 kusee öljyä edelleen venttiilikopan ja kannen välistä, oon vaihtanut nyt uuden venakopan ja kaikki tiivisteet, ketuttaa kun jakopää on öljyssä.
Leave a comment:
Leave a comment: