E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bmw323it
    replied
    Avo narisee oikeasta etukulmasta kun kääntää rattia oikealle. Loppuu kun ottaa renkaan pois.

    Ensin luulin että olisi iskarin yläpään laakeri, mutta ääni tuntuu tulevan alempaa.

    Mikähän se mahtaisi olla?

    Leave a comment:


  • 330Driver
    replied
    Cabriolet oven mikrokytkin....

    onkos kukaan koittanut vaihtaa cabriolettiin oven mikrokytkintä sedan/touring mallista?

    cabrioletissa on ilmeisesti lukkopalassa pitkä johto ja sedanissa liitin heti lukkopalassa kiinni.
    Olen koittanut 5 kertaa tilata mailmalta tuollaista lukkopalaa jossa mikrokytkin kiinni mutta kertaakaan en ole sitä saanut perille sakka...

    cabrioletin lukkopalaa/mikrokytkintä kun ei enää valmisteta mutta sedanin valmistetaan.

    miettinyt jos tilaisi marmorilta liittimen ja muuttaisi tuohon sedanin lukkopalat

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Sopivasti väärillä kulmilla on ihan oikeasti aika hurja ajettava.
    Näköjään.. ei oo aikasemmin tullu kokeiltua, mut pitää käydä säädättää nii pääsee joskus viel ajelemaanki

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by DirtyDiesel View Post
    Tätä jatkaakseni, niin voiko viturallaan olevat kulmat ja camber aiheuttaa sen, että testilenkillä ohjaus oli todella villi ja veteli mihin sattuu. Pienellä ohjausliikkeellä tuntu kääntävän äkäsemmin mitä sitten ääripäässä. Kaikki montut ym. Epätasaudet tiessä käänti rattia enemmän mitä leveet renkaat itekseen.
    Eli kannattaako huolestua, vai säädättää aurauskulmat ja camber ja käydä sit uudestaan kokeilemassa
    Sopivasti väärillä kulmilla on ihan oikeasti aika hurja ajettava.

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by DirtyDiesel View Post
    Vaihtelin tossa e46 tukivarret ja e9x rt sisäpäät
    Tätä jatkaakseni, niin voiko viturallaan olevat kulmat ja camber aiheuttaa sen, että testilenkillä ohjaus oli todella villi ja veteli mihin sattuu. Pienellä ohjausliikkeellä tuntu kääntävän äkäsemmin mitä sitten ääripäässä. Kaikki montut ym. Epätasaudet tiessä käänti rattia enemmän mitä leveet renkaat itekseen.
    Eli kannattaako huolestua, vai säädättää aurauskulmat ja camber ja käydä sit uudestaan kokeilemassa

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by aaape View Post
    Lyhennä sitä ulkopäätä vähän
    Yks harrastelija tuossa kans pohti samaa, mut tämä vahvistaa idean

    E. Sillä selvittiin, kiitoksia!
    Last edited by Vicious_e36; 09-07-2021, 19:00.

    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Ostin joskus m52b25 toukkaan Valeo 4p merkkisen kovalla vauhtipyörällä olevan bolt on -setin Se maksoi jotain 400€ Saksasta kotia. En tykännyt siitä poljintuntumasta. mutta auto oli käyttöauto. Vaihdoin sitten takaisin kaksoismassalliseen. Sachsin kaksoismassasetti uudella vauhtipyörällä maksoi muistaakseni jotain 700€ kaikkineen.
    Lautamäestä kysyin vuhtipyörää ja todennäköisesti sieltä sen haen. Kytkin kombo ei aivan puhelun aikana tullut selville, mutta massa levyn laitan.

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    Originally posted by DirtyDiesel View Post
    Vaihtelin tossa e46 tukivarret ja e9x rt sisäpäät jota lyhensin vähän, niin tuntuu olevan liian pitkät vaikka säädöt minimissä (kierteitä ei näy ollenkaan) niin silti aurauskulmat viturallaan, et pitäis saada lisää sisäänpäin säädettyä.
    Mietin et pitäiskö vaihtaa suosiolla e36 sisäpäät takas? Ulommat myös e36 omat eikä ole kääntyvyys adaptereota
    Lyhennä sitä ulkopäätä vähän

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Vaihtelin tossa e46 tukivarret ja e9x rt sisäpäät jota lyhensin vähän, niin tuntuu olevan liian pitkät vaikka säädöt minimissä (kierteitä ei näy ollenkaan) niin silti aurauskulmat viturallaan, et pitäis saada lisää sisäänpäin säädettyä.
    Mietin et pitäiskö vaihtaa suosiolla e36 sisäpäät takas? Ulommat myös e36 omat eikä ole kääntyvyys adaptereota

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by Maili View Post
    Alkoi e36 328 kytkin luistaa ja ajattelin samalla päivittää kaksoismassan kiinteään vauhtipyörään. Tuosta kaksoismassasta kai hitaasti laskevat kierrokset johtuu, muutoin tuo oma vauhtipyörä on kait kunnossa.Onko näihin jotain kohtuu hintaista bolt on settiä saatavilla?

    Ostin joskus m52b25 toukkaan Valeo 4p merkkisen kovalla vauhtipyörällä olevan bolt on -setin Se maksoi jotain 400€ Saksasta kotia. En tykännyt siitä poljintuntumasta. mutta auto oli käyttöauto. Vaihdoin sitten takaisin kaksoismassalliseen. Sachsin kaksoismassasetti uudella vauhtipyörällä maksoi muistaakseni jotain 700€ kaikkineen.
    Last edited by MikkoJII; 04-07-2021, 07:23.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Niinpä, mieti tätä "Ilmastointi on mutta ei käytössä" Kuten todettu, kun ulkona on mitä on päivisin niin mistä sitä viileää tulisi ?
    Eli ei erikoisempaa eikä edes tavallista vikaa.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    En tiedä ymmärsinkö oikein mutta jos sinulla on ilmastointi pois päältä niin eihän se kovinkaan kylmää näillä keleillä puhalla.

    Leave a comment:


  • alppiE39
    replied
    Nonnii morjesta!

    Elikkä semmosta vähän erikoisempaa vikaa 36:sessa:

    Keskikonsolin lämpö/puhallin säätö moduulista kun säätää kaikki lämmöt 16 asteiseksi, puhallin puhaltaa todella lämmintä ilmaa, yli 20 asteista. Myöskin jos puhalluksen ottaa kokonaan pois eli moduuli sammuu niin tulee silti jaloille tätä lämmintä ilmaa. Elikkä puhallusta ei saa ollenkaan edes viileälle.

    Ilmastointi on mutta ei käytössä. Puhallin moottori tuntuu käyvän vähän hitaalla mutta silläkään tuskin merkitystä tähän.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Selvis. Autoon on joskus joku vaihtanut ecun ja ews boksin, niin eihän se tehtaalta tilattu avain niiden kanssa pelaa.

    Ja tossa kun aiemmin pohdin että pyöriikö startti, jos ajonesto ei anna käynnistää, niin ei ainakaan tässä pyöri.
    Jos avain ei tunnistu, ei pyöri edes startti. Jos taas vain moottorinohjauksen ajonestossa/moottorinohjauksen ja ews purkin keskustelussa on ongelmaa, niin kone pyörii, mutta ei starttaa.

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Originally posted by 330Driver View Post
    Jos siellä se stratti ei inahdakkaan nii tarkistasin kyllä startin releen ensin. Itellä ennen ewssän poistoa startti kyllä pyöri mutta ews en amtanut auton käynnistyä. Jos kuitenkin luulet että se ews tökkii niin saan sulta kyllä vaikka etänä sen ews:sän siitä ms41sestä pois. Jos ecu vaan on idexi mallinen
    Kiitos, mutta ecusta on nyt ews poistettu. Ihan mielenkiinnosta, niin mitenkä se tosta etänä poistetaan?

    Leave a comment:

Working...
X