E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by DirtyDiesel View Post
    Voikohan johtua kytkimen huonosta ilmauksesta kun n. Kuukauden seisomisen jälkeen laitettiin auto käyntiin niin työsylkän kohilta vaihde vapaalla kuuluu samanlaista vinkunaa kun hihna vinkuisi. Kytkin pohjassa ja vaihde päällä ei kuulu mitään ja siinä vapaalla renklatessa kytkinpoljinta niin hiljenee ja vinkuu riippuen polkimen asennosta. Sylkässä ja letkussa tuntuu värinää silloin kun vinkunaa kuuluu. Autona 325nv ja zf laatikko ja uusi työsylkkä vaihdettu ennen seisontaa ja silloin toimi moitteitta.

    E. Löytykin youtubesta sama ääni ja siinähän se syykin ilmeisesti selvisi; painelaakeri. https://youtu.be/5ef-G6jNXPQ onkohan siellä muutakin jo vaihdettavaa kuin pelkkä painelaakeri
    Nyt on uus painelaakeri, mut edelleen pitää ääntä. Öljyä on täyttöproppuun asti. Missäköhän vois olla vika? Edellisessä autossa zf toimi moitteitta

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by Electroid View Post
    Juurikin tuo osa...


    Ei oo uutenakaan kallis kun kyselin wetteriltä. Korjaamoilla vaan on kalenterit niin täynnä, et täytynee viettää ylimääräinen lomaviikko.
    Kannattaa alkaa haalimaan sitä osaa jostakin. Ei välttämättä löydy Kittilän osulasta, eikä merkkiliikkeen hyllystäkään. Näillä korkeuksilla BMW:n Ruotsin varastosta tilattu osa pitää tilata viimeistään tiistaina aamupäivällä, että ehtii samalle viikolle merkkiliikken tiskille.

    Leave a comment:


  • Electroid
    replied
    Juurikin tuo osa...


    Ei oo uutenakaan kallis kun kyselin wetteriltä. Korjaamoilla vaan on kalenterit niin täynnä, et täytynee viettää ylimääräinen lomaviikko.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    juu ei. siis blokkaamaan joutuu jokatapauksessa, mutta käytettynä löytyy kaikista
    ilmastoiduista e36:sista sama osa, ja tuurilla vanhat o-renkaat pitää.

    edit: ilmeisesti täältä osa nr. 11: http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...or_wden_cable/

    Leave a comment:


  • Electroid
    replied
    Ei taida toisen puolen blokkaaminen auttaa kuitenkaan?


    Taitaa vedet tulla sitten pihalle avoimesta letkuliittimestä väärään suuntaan.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by Electroid View Post
    Nyt E36 tietäjille visa...


    Tulipellin lämmityslaitteen letkuliitin pashana:
    - keskimmäinen mutta onko tää kuskin vai apparin puolelle.


    Oon reissussa ylläksellä eikä tunnu saavan oikeen apuja tälle viikkoo, jos yrittäis tulpata toisen letkulähdön vesiventtiilin jälkeen. Sitten lämmöt siltä puolelta 16c niin pysyykö vesiventtiili kiinni myös pakkasilla?


    Joo viileä voi tulla autossa mut jos toiselle puolelle sais lämpöä ja vedet ei tulis mäelle. Automaatti ilmastointi. #editti#
    En luottais vesiventtiiliin, ne kun aukeaa ilman virtaa, mutta tulo/lähdöthän on saman kokoisia?
    ohita venttiili ja laita suoraan vain ehjään kiinni?

    Leave a comment:


  • Electroid
    replied
    Lämmityslaite putki/letkuliitos

    Nyt E36 tietäjille visa...


    Tulipellin lämmityslaitteen letkuliitin pashana:
    - keskimmäinen mutta onko tää kuskin vai apparin puolelle.


    Oon reissussa ylläksellä eikä tunnu saavan oikeen apuja tälle viikkoo, jos yrittäis tulpata toisen letkulähdön vesiventtiilin jälkeen. Sitten lämmöt siltä puolelta 16c niin pysyykö vesiventtiili kiinni myös pakkasilla?


    Joo viileä voi tulla autossa mut jos toiselle puolelle sais lämpöä ja vedet ei tulis mäelle. Automaatti ilmastointi. #editti#
    Last edited by Electroid; 29-11-2021, 16:00.

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Kiitoksia vinkeistä!

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Painelaakerin kun vaihdat niin samalla menee helpolla se Haarukan Pusla sinne "vapaaseen" päähän.
    Pääakselin Stefan voi vaihtaa jos on vuotanut.

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by DirtyDiesel View Post
    Voikohan johtua kytkimen huonosta ilmauksesta kun n. Kuukauden seisomisen jälkeen laitettiin auto käyntiin niin työsylkän kohilta vaihde vapaalla kuuluu samanlaista vinkunaa kun hihna vinkuisi. Kytkin pohjassa ja vaihde päällä ei kuulu mitään ja siinä vapaalla renklatessa kytkinpoljinta niin hiljenee ja vinkuu riippuen polkimen asennosta. Sylkässä ja letkussa tuntuu värinää silloin kun vinkunaa kuuluu. Autona 325nv ja zf laatikko ja uusi työsylkkä vaihdettu ennen seisontaa ja silloin toimi moitteitta.

    E. Löytykin youtubesta sama ääni ja siinähän se syykin ilmeisesti selvisi; painelaakeri. https://youtu.be/5ef-G6jNXPQ onkohan siellä muutakin jo vaihdettavaa kuin pelkkä painelaakeri
    Samalla kun laatikko on poissa, tarkastamisen arvosia kohteita, kampiakselin stefa, vauhtipyörä,kytkinlevy.

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Voikohan johtua kytkimen huonosta ilmauksesta kun n. Kuukauden seisomisen jälkeen laitettiin auto käyntiin niin työsylkän kohilta vaihde vapaalla kuuluu samanlaista vinkunaa kun hihna vinkuisi. Kytkin pohjassa ja vaihde päällä ei kuulu mitään ja siinä vapaalla renklatessa kytkinpoljinta niin hiljenee ja vinkuu riippuen polkimen asennosta. Sylkässä ja letkussa tuntuu värinää silloin kun vinkunaa kuuluu. Autona 325nv ja zf laatikko ja uusi työsylkkä vaihdettu ennen seisontaa ja silloin toimi moitteitta.

    E. Löytykin youtubesta sama ääni ja siinähän se syykin ilmeisesti selvisi; painelaakeri. https://youtu.be/5ef-G6jNXPQ onkohan siellä muutakin jo vaihdettavaa kuin pelkkä painelaakeri
    Last edited by Vicious_e36; 28-11-2021, 17:14.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Ohessa kuva vehkeestä. Moottorin halkaisija 60mm, siipipyörän halkaisija 150mm ja siipipyörän leveys 72mm. Olisi hienoa jos voisit mitata omastasi. Kiitos jo etukäteen!
    Originally posted by jr66 View Post
    Kuvassa on erittäin paljon behrin näk. tuo pää ja sanoisin että behr, siemensin mitat 59, 76 ja 149. Omassa bmw-logo ja 1393386 ja teksti siemens. Tuo pää erinäköinen ja piuhat punainen ja ruskea, liitin varmaankin sama.
    Tulevaisuuden googlailijoille tiedoksi, että jr66 oli oikeassa, nämä mitat todellakin olivat Behr-tyyppisen puhaltimen mitat.
    Last edited by bmw323it; 28-11-2021, 13:05.

    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    E36 328 kaksoismassa / täydellinen kytkin paketti hakusessa. Onko tuo autodocin Valeonfullpack DMF paketti toimiva? Vähän kahden välillä laittaisiko kovan ja kevyemmän vauhtipyörän, mutta taitaa tuo kaksoismassallinen olla mukavampi ajella?

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Kuvassa on erittäin paljon behrin näk. tuo pää ja sanoisin että behr, siemensin mitat 59, 76 ja 149. Omassa bmw-logo ja 1393386 ja teksti siemens. Tuo pää erinäköinen ja piuhat punainen ja ruskea, liitin varmaankin sama.
    Kiitos!

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Ohessa kuva vehkeestä. Moottorin halkaisija 60mm, siipipyörän halkaisija 150mm ja siipipyörän leveys 72mm. Olisi hienoa jos voisit mitata omastasi. Kiitos jo etukäteen!
    Kuvassa on erittäin paljon behrin näk. tuo pää ja sanoisin että behr, siemensin mitat 59, 76 ja 149. Omassa bmw-logo ja 1393386 ja teksti siemens. Tuo pää erinäköinen ja piuhat punainen ja ruskea, liitin varmaankin sama.

    Leave a comment:

Working...
X