Vaihtelin tossa e46 tukivarret ja e9x rt sisäpäät jota lyhensin vähän, niin tuntuu olevan liian pitkät vaikka säädöt minimissä (kierteitä ei näy ollenkaan) niin silti aurauskulmat viturallaan, et pitäis saada lisää sisäänpäin säädettyä.
Mietin et pitäiskö vaihtaa suosiolla e36 sisäpäät takas? Ulommat myös e36 omat eikä ole kääntyvyys adaptereota
E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Maili View PostAlkoi e36 328 kytkin luistaa ja ajattelin samalla päivittää kaksoismassan kiinteään vauhtipyörään. Tuosta kaksoismassasta kai hitaasti laskevat kierrokset johtuu, muutoin tuo oma vauhtipyörä on kait kunnossa.Onko näihin jotain kohtuu hintaista bolt on settiä saatavilla?
Ostin joskus m52b25 toukkaan Valeo 4p merkkisen kovalla vauhtipyörällä olevan bolt on -setin Se maksoi jotain 400€ Saksasta kotia. En tykännyt siitä poljintuntumasta. mutta auto oli käyttöauto. Vaihdoin sitten takaisin kaksoismassalliseen. Sachsin kaksoismassasetti uudella vauhtipyörällä maksoi muistaakseni jotain 700€ kaikkineen.Last edited by MikkoJII; 04-07-2021, 07:23.
Leave a comment:
-
-
Niinpä, mieti tätä "Ilmastointi on mutta ei käytössä" Kuten todettu, kun ulkona on mitä on päivisin niin mistä sitä viileää tulisi ?
Eli ei erikoisempaa eikä edes tavallista vikaa.
Leave a comment:
-
-
En tiedä ymmärsinkö oikein mutta jos sinulla on ilmastointi pois päältä niin eihän se kovinkaan kylmää näillä keleillä puhalla.
Leave a comment:
-
-
Nonnii morjesta!
Elikkä semmosta vähän erikoisempaa vikaa 36:sessa:
Keskikonsolin lämpö/puhallin säätö moduulista kun säätää kaikki lämmöt 16 asteiseksi, puhallin puhaltaa todella lämmintä ilmaa, yli 20 asteista. Myöskin jos puhalluksen ottaa kokonaan pois eli moduuli sammuu niin tulee silti jaloille tätä lämmintä ilmaa. Elikkä puhallusta ei saa ollenkaan edes viileälle.
Ilmastointi on mutta ei käytössä. Puhallin moottori tuntuu käyvän vähän hitaalla mutta silläkään tuskin merkitystä tähän.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by asis View PostSelvis. Autoon on joskus joku vaihtanut ecun ja ews boksin, niin eihän se tehtaalta tilattu avain niiden kanssa pelaa.
Ja tossa kun aiemmin pohdin että pyöriikö startti, jos ajonesto ei anna käynnistää, niin ei ainakaan tässä pyöri.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 330Driver View PostJos siellä se stratti ei inahdakkaan nii tarkistasin kyllä startin releen ensin. Itellä ennen ewssän poistoa startti kyllä pyöri mutta ews en amtanut auton käynnistyä. Jos kuitenkin luulet että se ews tökkii niin saan sulta kyllä vaikka etänä sen ews:sän siitä ms41sestä pois. Jos ecu vaan on idexi mallinen
Leave a comment:
-
-
Originally posted by asis View PostTilasin avaimen tehtaalta, auto ei starttaa. Mikähän mahtaa olla syynä?:think
Ja tossa kun aiemmin pohdin että pyöriikö startti, jos ajonesto ei anna käynnistää, niin ei ainakaan tässä pyöri.
Leave a comment:
-
-
Alkoi e36 328 kytkin luistaa ja ajattelin samalla päivittää kaksoismassan kiinteään vauhtipyörään. Tuosta kaksoismassasta kai hitaasti laskevat kierrokset johtuu, muutoin tuo oma vauhtipyörä on kait kunnossa.Onko näihin jotain kohtuu hintaista bolt on settiä saatavilla?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jr66 View PostEcu maadoittaa pa-pumpun releen ohjauksen miinuspuolen eli nastan 86, ews päällä näin ei tapahdu eli pumppu ei pyöri.
Antaa vikakoodia 148 Leitungsfehler DWA/EWS eingang
Autosta sulakkeet katottu, pa-suodatin ja pumppu vaihdettu, kampuran ja nokan anturi vaihdettu ja tarkastettu että EWS tosiaan poistettu. Käynnissä ollessaan sammu ja sit ei oo lähteny enään käyntiin, muuten kuin bräkleenin avulla.
Leave a comment:
-
-
Ecu maadoittaa pa-pumpun releen ohjauksen miinuspuolen eli nastan 86, ews päällä näin ei tapahdu eli pumppu ei pyöri.
Leave a comment:
-
-
Kyllä mä muistelisin että kaverin autossa EWS kenkkuili just siten että startti pyöritti mutta ei käynnistynyt (ja se korjattiin poistamalla EWS), eli jos ei startti inahdakaan niin vika on jossain muualla. Virtalukon pohja, sulakkeet, startin rele :think
Leave a comment:
-
-
No nyt kun muistelee, niin joskus kun yritin käynnistää tota kolmekutosta avaimella mistä puuttui koko ajoneston siru, niin startti kyllä taisi pyörittää :think Pitääkö paikkaansa että kolmekutosessa startti pyörittää, vaikka ajonesto ei anna käynnistää? Kyllä jos vika on tosissaan jossain muualla kun uudessa avaimessa, niin on kyllä melkoinen sattuma
Leave a comment:
-
-
Jos siellä se stratti ei inahdakkaan nii tarkistasin kyllä startin releen ensin. Itellä ennen ewssän poistoa startti kyllä pyöri mutta ews en amtanut auton käynnistyä. Jos kuitenkin luulet että se ews tökkii niin saan sulta kyllä vaikka etänä sen ews:sän siitä ms41sestä pois. Jos ecu vaan on idexi mallinen
Leave a comment:
-
-
Originally posted by asis View PostAlunperin siis hävitin ainokaisen avaimen, jossa ajoneston siru oli. Auto siis pelasi loistavasti tätä ennen. Tilasin marmorilta autoon uuden avaimen rekkarilla/runkonumerolla ja startti ei inahdakkaan tällä. Virrat tulee päälle normaalisti. Ilmeisesti nyt ajonesto ei juttele tämän uuden avaimen kanssa, vaikka ilmeisesti pitäisi toimia suoraan.
edit: nvm., ollaankin e36 osios, en tiedä päteekö alkuunkaan.
edit2: tämmöne löyty, eli vahvasti ehkä?
BMW parts & BMW accessories since 1993. Turner Motorsport is the #1 source of high performance BMW parts, OEM BMW replacement parts and BMW accessories. Specialists of BMW brake parts, BMW suspension upgrades. | Turner Motorsport
EWS, E36 9/93-12/93 = links the door lock switch to the DME and OBC. If the door was locked with the key (or factory alarm) the car will not start without the doors unlocked with the factory key or entering the code into the OBC. In other words, you can’t smash the window and hot wire the car because the DME has killed the ignition and fuel systems.
EWS-I, E36 1/94-12/94 = same as above but added a starter immobilization relay and transmission position switch.
In either of the above systems the DME is passive. It only receives signals from sensors and modules. So the DME is not as tied into the body electronics as much as EWS-II.
EWS-II, E36 1/95-8/96 = similar to the above but with an electronic key, EWS module (“brain”), and the DME all linked together. The same door lock logic remains. All systems for starting the engine are run through the EWS module (starter relay, starter power, fuel, ignition). The key sends a signal to the EWS module and the module asks for a matching signal from the DME. If the two signals don’t match the EWS module will not start the car. The EWS module also checks for OBC function and transmission park/neutral position.
EWS-III, E36 9/96-8/99 = revised EWS-II system with added clutch position sensor and revised module and wiring.Last edited by aae30; 25-06-2021, 13:52.
Leave a comment:
-
Leave a comment: