Saako bosch:in "projektorilinssi" umpioista lasit irti? ja käykö niiihin mm zkw?
Kun ei erikseen ole saatavissa laseja. Xenonit on mulla pitkillä ja lyhyillä, hyvin näkee.. Mutta uudet lasit tekisivät gutaa!
Mistäkös vois johtuu, että siinä soittimen yläpuolella olevasta suulakkeesta ei puhalla? Ilmastointi löytyy, joka ei toimi, jos sillä nyt on merkitystä.
Vielä tuosta perän huohotinreijästä. Kyseessä E36 325 coupe -93 normi 25% kitkalukolla. Eli vaihdoin tässä hiljan perän ja apurungon väliset kaikki kolme puslaa. Perämurikka otettiin lattialle asian helpottamiseksi ja koitettiin ettiä tuota huohotinreikää, eikä löydetty. No siinä käänneltiin murikkaa ylösalaisin ja hakattiin vanhoja puslia pois ja öljyä ei tullut tippaakaan mistään ulos.
Eli:
1: Onko edes kaikissa murikoissa tuo huohotinreikä?
2: Voiko öljyä tulla ulos reijästä?
3: Onkohan mahdollista, että reikä on tukossa?
4: Pitäisikö nyt jotenkin huolestua?
5: Mitä virkaa ylipäätään tuolla reijällä on?
Last edited by patu25; 13-12-2009, 02:21.
Reason: Kohta 5
Vielä tuosta perän huohotinreijästä. Kyseessä E36 325 coupe -93 normi 25% kitkalukolla. Eli vaihdoin tässä hiljan perän ja apurungon väliset kaikki kolme puslaa. Perämurikka otettiin lattialle asian helpottamiseksi ja koitettiin ettiä tuota huohotinreikää, eikä löydetty. No siinä käänneltiin murikkaa ylösalaisin ja hakattiin vanhoja puslia pois ja öljyä ei tullut tippaakaan mistään ulos.
Eli:
1: Onko edes kaikissa murikoissa tuo huohotinreikä?
2: Voiko öljyä tulla ulos reijästä?
3: Onkohan mahdollista, että reikä on tukossa?
4: Pitäisikö nyt jotenkin huolestua?
5: Mitä virkaa ylipäätään tuolla reijällä on?
1: Pakko olla, öljy muuttaa tilavuuttaan lämpötilan mukaan.
2: Voi, jos murikka on ylösalasin, tosin vähän.
3: On mahdollista. Usein vuotaa sitten poskilaakerin stefa, jos tukossa. Jostain se paine karkaa...
4: Enpä jaksaisi huolestua, jos/kun ei vuoda.
5: katso 1.
e36 328 kuuluu joskus (2-4h välein) sellanen hassu piipitys (ajotietokoneesta?, isompi malli) tais olla pari vähän lyhempää ja sit vähän pidempi ääni, mitäköhän toi tarkoittaa? ajotietokoneessa ei lue mitään.
sitten toinen asia: joskus kun auton käynnistää / sammuttaa niin ajotietokone sanoo "Check coolant level, see owners manual", jäähdytysneste on oikeassa kohtaa, anturi paskana?
e36 328 kuuluu joskus (2-4h välein) sellanen hassu piipitys (ajotietokoneesta?, isompi malli) tais olla pari vähän lyhempää ja sit vähän pidempi ääni, mitäköhän toi tarkoittaa? ajotietokoneessa ei lue mitään.
sitten toinen asia: joskus kun auton käynnistää / sammuttaa niin ajotietokone sanoo "Check coolant level, see owners manual", jäähdytysneste on oikeassa kohtaa, anturi paskana?
Tasatunnein piippailee, saa pois tuosta memo-nappulasta.
Tuotakin voi säätää että miten paljon ennen tunnin vaihtumista se piipittää.
konepellin vaijeri on poikki, mutta uus vaijeri on vedetty sisätilan vivulta konehuoneeseen, mutta johdon toinen pää ei ole missään kiinni. Joku edellisistä omistajista on laittanut pienen rautalangan pätkän kiinni siihen lukkoon, että pihdeillä saa konepellin auki. Ja kysymys kuuluu: että pitääkö syyläri ja se pelti siitä päältä ottaa kokonaan irti, että sen johdon pään saa laitettua sinne lukkoon kiinni? Edellinen omistaja on jotenkin sen rautalangan pätkän sinne laittanut, mutta tuskin on ottanut sitä peltiä siitä päältä irti, koska torx-ruuvit on ihan koskemattoman näköset, ja perkeleen tiukassa kun kokeilin.
Minkäslainen ääni lähtee väljästä kaksoismassapyörästä? Tuo 323i tahtoo lämpimällä koneella naksuttaa tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla, nyt pakkasten tultua piti ääntä kylmänäkin, vaihdoin hihnojen kiristimet ja rullat, nyt naksuttaa taas kuumana vaan. Venttiilikoneisto kuulostaa hiljaiselta, autolla on ajettu reilu 220tkm. Äänen kuulee parhaiten ehkä kuskin oven tienoilta:think
Jos vauhtipyörä pitää meteliä, pitäiskö sen hiljentyä vaihde päällä kytkintä nostamalla?
Itse itselleni vastaten ja tiedoksi muille: tuo kuumana naputus on lähtöisin aktiivihiilipöntön huohotusventtiilistä, jostain syystä nyt 20 asteen pakkasella ääni kuuluu selvästi kovemmin kuin lämpimällä kelillä.
Vielä tuosta perän huohotinreijästä. Kyseessä E36 325 coupe -93 normi 25% kitkalukolla. Eli vaihdoin tässä hiljan perän ja apurungon väliset kaikki kolme puslaa. Perämurikka otettiin lattialle asian helpottamiseksi ja koitettiin ettiä tuota huohotinreikää, eikä löydetty. No siinä käänneltiin murikkaa ylösalaisin ja hakattiin vanhoja puslia pois ja öljyä ei tullut tippaakaan mistään ulos.
Eli:
1: Onko edes kaikissa murikoissa tuo huohotinreikä?
2: Voiko öljyä tulla ulos reijästä?
3: Onkohan mahdollista, että reikä on tukossa?
4: Pitäisikö nyt jotenkin huolestua?
5: Mitä virkaa ylipäätään tuolla reijällä on?
Mulle laitettiin tuollainen samanlainen perä pari viikkoa sitten ja kyllä niissä on se huohotusreikä, pieni kylläkin ja vaikea havaita jos tukossa eikä tiedä mistä etsiä. Omassakin oli huohotusreikä aivan tukossa savesta,kurasta, öljystä ja muusta skeidasta.
Jos oikein muistan niin se löytyy perää perästä päin katsottuna oikealta ylhäältä ja se ei ole tosiaan kuin muutaman millin suuruinen. Etsivä löytää
Autona vm-96 sedan ja keskuslukitus apukuskin puolelta toimii miten sattuu, lähinnä keleistä riippuen. Eli välillä aukeaa ja lukittuu kuten múutkin ovet, mutta sitten taas ei.
Bentleyn oppaan mukaan yritin korjata viime kesänä mekanismia eli ruutasin lähinnä crc:tä puoli pulloa, kun oletuksena oli että se on vain jumissa. Tästä seurasi se ettei keskuslukitus toiminut siinä ovessa enää lainkaan.
Eli ongelma vaikuttaisi olevan siinä ettei toimilaitteeseen/moottoriin menevässä tangossa[?] riitä kitka ja siksi lukko ei toimi halutulla tavalla. Nyt pakkasilla se on taas välillä toiminut kun ilmeisesti jäätynyt palikat sopivasti kiinni... :/
Olisiko ehdotuksia mikä on todellinen vika ja miten sen saisi korjattua ilman marmoritiskin apuja?
Vesipumppu ja termari vaihdettuna, koko päivä,ilta ja yö meni hallilla eri projektien parissa =pitkä mad croc putki oli päällä (sotkee ainakin allekirjoittaneen ajattelun) ,joten laitoin termarin samaan asentoon missä vanha oli...yhtään miettimättä eli nuoli ylävesiletkuun päin meni.(koilliseen) Ilmattu ja lämpiää kuten pitää.
-Nyt vasta tässä aamusella muistuikin mieleen että aikaisemmin on kyllä aina laitettu nuoli ylöspäin. Eli pitäisiköhän vielä purkaa ja laittaa pystympään?
Vesipumppu ja termari vaihdettuna, koko päivä,ilta ja yö meni hallilla eri projektien parissa =pitkä mad croc putki oli päällä (sotkee ainakin allekirjoittaneen ajattelun) ,joten laitoin termarin samaan asentoon missä vanha oli...yhtään miettimättä eli nuoli ylävesiletkuun päin meni.(koilliseen) Ilmattu ja lämpiää kuten pitää.
-Nyt vasta tässä aamusella muistuikin mieleen että aikaisemmin on kyllä aina laitettu nuoli ylöspäin. Eli pitäisiköhän vielä purkaa ja laittaa pystympään?
No ei mielestäni kannata. Miks sitä purkamaan jos toimii?
Comment