Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GARFFi
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 5546
    • Kankaanpää

    Originally posted by Ranger Walker View Post
    varmistetaas...

    Vesipumppu ja termari vaihdettuna, koko päivä,ilta ja yö meni hallilla eri projektien parissa =pitkä mad croc putki oli päällä (sotkee ainakin allekirjoittaneen ajattelun) ,joten laitoin termarin samaan asentoon missä vanha oli...yhtään miettimättä eli nuoli ylävesiletkuun päin meni.(koilliseen) Ilmattu ja lämpiää kuten pitää.

    -Nyt vasta tässä aamusella muistuikin mieleen että aikaisemmin on kyllä aina laitettu nuoli ylöspäin. Eli pitäisiköhän vielä purkaa ja laittaa pystympään?
    Originally posted by JJT View Post
    No ei mielestäni kannata. Miks sitä purkamaan jos toimii?
    Näinpä. Mutta ens kerralla varmista siitä uudesta kuuman veden kanssa aukeeko se, ennenku laitat paikalleen..
    MB E220 CDI -10
    Ex.VW T5.1 -11
    Ex. Ford Transit Custom -14
    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
    Ex. VW Golf+ -06
    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
    Ex. Honda CBR900RR -96
    Ex. E36 325i Coupé -94
    Ex. LADA 2105 1200S -89
    Ex. LADA 2107 1300S -87
    Ex. E36 320i -91

    Comment

    • Ranger Walker
      Bimmer Rookie
      • Mar 2009
      • 113
      • Suomen paikkeilla

      Kiitti vaan kaverit!

      Tuossa aamulla oli kiva yllätys auton alla lätäkköä...

      Eikun vilkaisu paisariin, nestettä oli, joten käyntiin. rupesi tihkumaan ilmausruuvin kohdilta, ruuvari käteen ja... -sehän pyöri ihan horona! -otin pois ja poikkihan se oli että näin. Ei näkynyt mitään venymä tai rasitusmurtumaa, taisi käyttövuodet vaan ollut syynä tähänkin.

      Eipä sitten muuta kuin kaasupolttimella ruuvari punaiseksi ja katkenneeseen kantaan. Lähti helposti irti jämät.

      Hain uuden ruuvin(ja toisen varalle) ja samalla uuden syylarin korkin, kun kuulemma kilahtelee usein nekin.

      Tänään siis taas edessä ilmausta...
      Last edited by Ranger Walker; 15-12-2009, 15:00.
      sigpicE36 320i Coupe -92

      Comment

      • GARFFi
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 5546
        • Kankaanpää

        Originally posted by Ranger Walker View Post
        Kiitti vaan kaverit!

        Tuossa aamulla oli kiva yllätys auton alla lätäkköä...

        Eikun vilkaisu paisariin, nestettä oli, joten käyntiin. rupesi tihkumaan ilmausruuvin kohdilta, ruuvari käteen ja... -sehän pyöri ihan horona! -otin pois ja poikkihan se oli että näin. Ei näkynyt mitään venymä tai rasitusmurtumaa, taisi käyttövuodet vaan ollut syynä tähänkin.

        Eipä sitten muuta kuin kaasupolttimella ruuvari punaiseksi ja katkenneeseen kantaan. Lähti helposti irti jämät.

        Hain uuden ruuvin(ja toisen varalle) ja samalla uuden syylarin korkin, kun kuulemma kilahtelee usein nekin.

        Tänään siis taas edessä ilmausta...
        Sama vika Rahikaisella..
        MB E220 CDI -10
        Ex.VW T5.1 -11
        Ex. Ford Transit Custom -14
        Ex. VW Passat 2.0FSI -06
        Ex. VW Golf+ -06
        Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
        Ex. Honda CBR900RR -96
        Ex. E36 325i Coupé -94
        Ex. LADA 2105 1200S -89
        Ex. LADA 2107 1300S -87
        Ex. E36 320i -91

        Comment

        • maukk1s
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2009
          • 565
          • Kangasala

          Coupen tyhjäkäynti käy n.500-700rpm, onko turhan vähän?
          E60 530i -05


          Ex. E36 325iA -92, E36 328i -96

          Comment

          • JonasG
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 2160
            • Porvoo/Helsinki

            Originally posted by maukk1s View Post
            Coupen tyhjäkäynti käy n.500-700rpm, onko turhan vähän?
            700rpm kuulostaa normaalilta.

            Comment

            • ka00z
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1805
              • Varsinais-Suomi

              Tekipäs kepposet. Kauko-ohjattava keskuslukko sekoili alkutalvesta seuraavalla tavalla:

              Avaat ovet (ja samalla kytket hälyn pois päältä), niin 2sek päästä lyö ovet takaisin lukkoon.

              Nyt se ei enää niitä lukkoon lyö, mutta takakontin lukko on kuollut. Toisin sanoen en saa paksia auki mistään suunnalta, joka alkaa tourinkimiehen mielestä olla jo aika huono vitsi

              Mahtaako olla moottori rikki vai johdot poikki? Täytynee ruveta etsimään vikaa.
              W124 voll, markalla pidemmälle

              Comment

              • Timppeliini
                BTCF Member
                • Apr 2009
                • 221
                • Joensuu

                Mitä on menny pieleen kun omassa E36:sessa oli kaukosäätöinen keskuslukko jo tehtaalta lähtiessään, niin nyt kun vaihdoin eri cd-soittimen niin enää ei kaukonen keskuslukko pelaa :think
                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten


                Kesä: E36 cabrio m-sport
                Talvi: E36 touring
                Käyttis: E39 touring

                Comment

                • asis
                  BTCF Member
                  • Mar 2009
                  • 1138
                  • Joensuu

                  Onko e36:ssa tuo vikakoodinlukupistoke samassa paikassa?

                  Last edited by asis; 16-12-2009, 16:29.
                  E39 540iA M-Sport Imolarot II
                  E36 323i touring
                  Volvo V70 2.4D mk3
                  Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                  Honda Civic 1.4 4d ES
                  Chevy Caprice Classic
                  ex:
                  E32 730iA
                  E39 528i Calypsorot metallic
                  E36 325i x2

                  Comment

                  • eldrin
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 521
                    • Espoo

                    Originally posted by asis View Post
                    Onko e36:ssa tuo vikakoodinlukupistoke samassa paikassa?

                    On se.
                    e60 530iA -04 Olivine Grün
                    e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
                    e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
                    e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
                    e34 540iA -94 Arktissilber
                    ///ex

                    Comment

                    • maukk1s
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2009
                      • 565
                      • Kangasala

                      Noni 16tkm tällä miinalla ajeli huoletta ja nytte alko tyhjäkäynti olee n.1200rpm ja auto täristää+savuttaa helvetisti. Mikähän siinä nyt ois? Repsikanpuolelta konepellin alta kuuluu epämäärästä ääntä
                      E60 530i -05


                      Ex. E36 325iA -92, E36 328i -96

                      Comment

                      • GARFFi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 5546
                        • Kankaanpää

                        Mikähän mahtaa olla, ku lämmöt normaalit, kabiiniin ei tuu ekalla ajokerralla lämmintä? Kävin piruuttani kokeilemas ku eilen rupes tollasta pitään, ja tänään samaten. Molemmilla kerroilla otin auton roikan päästä lämmityksestä.

                        Äsken lähin tekeen veikkausta ja tankkaan nii sinneppäin mentäes puhalsi vaan kylmää. Takasin päin tultaes josain kohtia yhtäkkiä rupes tuleen lämmintä. Ilmaa vissiinkin? Ilmailin jo eilen lämmöt kaakossa ja kabiiniin puhalsi lämmintä. Nyt tänään lähtiessä haistatti vitut.

                        Kaiken kruunaa se vielä että eilen meni koneppellin nostovipu paskaks, ja nyt siellä on enään jäljellä pelkkä vaijeri. Kaikki muut lähteny helvettiin siitä. Hyvä kirjottaa ku puolet sormista toimi ku nykiny sitä konepeltiä auki ja kaikki sormet auki/turvoksis. saatanan saatana. Varmaan joutuu uuden vivun ostaan ja vetään vaijerin uudestaan sinne, mikäli ton pellin saa auki ilman rälläkkää?
                        MB E220 CDI -10
                        Ex.VW T5.1 -11
                        Ex. Ford Transit Custom -14
                        Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                        Ex. VW Golf+ -06
                        Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                        Ex. Honda CBR900RR -96
                        Ex. E36 325i Coupé -94
                        Ex. LADA 2105 1200S -89
                        Ex. LADA 2107 1300S -87
                        Ex. E36 320i -91

                        Comment

                        • Jpää
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2007
                          • 1909
                          • Ylitornio

                          Originally posted by GARFFi View Post
                          Mikähän mahtaa olla, ku lämmöt normaalit, kabiiniin ei tuu ekalla ajokerralla lämmintä? Kävin piruuttani kokeilemas ku eilen rupes tollasta pitään, ja tänään samaten. Molemmilla kerroilla otin auton roikan päästä lämmityksestä.

                          Äsken lähin tekeen veikkausta ja tankkaan nii sinneppäin mentäes puhalsi vaan kylmää. Takasin päin tultaes josain kohtia yhtäkkiä rupes tuleen lämmintä. Ilmaa vissiinkin? Ilmailin jo eilen lämmöt kaakossa ja kabiiniin puhalsi lämmintä. Nyt tänään lähtiessä haistatti vitut.

                          Kaiken kruunaa se vielä että eilen meni koneppellin nostovipu paskaks, ja nyt siellä on enään jäljellä pelkkä vaijeri. Kaikki muut lähteny helvettiin siitä. Hyvä kirjottaa ku puolet sormista toimi ku nykiny sitä konepeltiä auki ja kaikki sormet auki/turvoksis. saatanan saatana. Varmaan joutuu uuden vivun ostaan ja vetään vaijerin uudestaan sinne, mikäli ton pellin saa auki ilman rälläkkää?
                          ilmaa ja huonot nesteet voi aiheuttaa tuota ettei puhalla lämmintä sisälle.
                          oletko varma ettei jäähdytys järjestelmä vuoda mistään?
                          VW Crafter
                          e90 320d
                          ex:
                          f31 320xda
                          e61 530da
                          e38 740d
                          e34 535 bt
                          e39 540ia
                          Pårkkana E36
                          e46 320 d
                          e34 525 tds


                          Comment

                          • nut
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 1613
                            • Vaasa/Kauhajoki

                            Häviääkö nesteitä? Mulla E34:ssa vuoti paisari alapäästä pakkasilla ja veteli sieltäkautta ilmaa ja alko nostelemaan lämpöjä. Taas kun ilmas niin toimi no problem.
                            BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              e36:ssa taitaa olla yleistä että vanhat paisarin tiivisteet alkaa kovilla pakkasilla vuotamaan.

                              Joskus m10 e30 teki muutaman kerran sellaista että pakkasella kun lähti ajamaan alkoi puhaltaa vain kylmää ja nosti lämpöjä, auton sammuttamalla ja uudelleen käynnistämällä alkoi taas puhaltaa lämmintä ja moottorin lämpö putos normaaliks.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • nut
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 1613
                                • Vaasa/Kauhajoki

                                Originally posted by JJT View Post
                                e36:ssa taitaa olla yleistä että vanhat paisarin tiivisteet alkaa kovilla pakkasilla vuotamaan.
                                Joo, taitaa olla sama paisari kun M50 koneisessa kolmenelkussa noissa M50 koneisissa. Sieltä alareunasta se ittellä ainakin kusi o-renkaan läpi, ja kyseessä siis uusi Behrin syyläri.
                                BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎