Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    Originally posted by JJT View Post
    Totta kai. Aina n. viisarin verran yli keskiviivan, kelillä ku kelillä. Ja tiedän ettei tuo oma pommi oo ainoo jossa näin on. Ihankun tälläkään taas mitään merkitystä olis
    Ei sillä, mutta tosiaan lähes kaikissa jossa noin on ollut, varsinkin uudemmat m52 on ollut jäähyjärjestelmässä vikaa kun on mennyt hippasen yli..Mm. yhdessä vuosi vesiventtiili ihan snadit minkä huomasi vasta tarkemmalla tutkinnalla, samoin on ollut viallisia paisarin korkkeja jne. Aina indikaattorina toiminut tuo "viisarin yli keskipalkki".
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      Originally posted by Janzki View Post
      Ei sillä, mutta tosiaan lähes kaikissa jossa noin on ollut, varsinkin uudemmat m52 on ollut jäähyjärjestelmässä vikaa kun on mennyt hippasen yli..Mm. yhdessä vuosi vesiventtiili ihan snadit minkä huomasi vasta tarkemmalla tutkinnalla, samoin on ollut viallisia paisarin korkkeja jne. Aina indikaattorina toiminut tuo "viisarin yli keskipalkki".
      Ai, no hyvä tietää. Ainoa "vika" tuossa on ollut että kun pakkasta on 15-20 astetta niin tyhjäkäynnillä puhaltaa vaan haaleeta ilmaa, heti kun nostaa kierrokset n.1000rpm niin alkaa tulla kuumaa, onkohan tuossa sitten jotain vialla m52b25 moottori, vesipumppu ja termari vaihdettu ja ilmattu pullo systeemillä monta kertaa, nestettä ei häviä..

      Tuon haalean puhaltamisen oon luullu olevan vaan ominaisuus.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        Originally posted by JJT View Post
        Ai, no hyvä tietää. Ainoa "vika" tuossa on ollut että kun pakkasta on 15-20 astetta niin tyhjäkäynnillä puhaltaa vaan haaleeta ilmaa, heti kun nostaa kierrokset n.1000rpm niin alkaa tulla kuumaa, onkohan tuossa sitten jotain vialla m52b25 moottori, vesipumppu ja termari vaihdettu ja ilmattu pullo systeemillä monta kertaa, nestettä ei häviä..

        Tuon haalean puhaltamisen oon luullu olevan vaan ominaisuus.
        Kiertovesipumppu?
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          Originally posted by Janzki View Post
          Kiertovesipumppu?
          Joo, tiedän että tuon asennus korjais ongelman. Tiesit varmaan kuitenkin että tehtaalta tuota pumppua ei ole e36:n asennettu.
          Ainakaan realoem mukaan.
          Pumppu olis jo pöydällä, kun keksis vaan että mistä sille ohjaus niin ettei pyöri kun vesiventtiilit on kiinni.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            Originally posted by JJT View Post
            Joo, tiedän että tuon asennus korjais ongelman. Tiesit varmaan kuitenkin että tehtaalta tuota pumppua ei ole e36:n asennettu.
            Ainakaan realoem mukaan.
            Pumppu olis jo pöydällä, kun keksis vaan että mistä sille ohjaus niin ettei pyöri kun vesiventtiilit on kiinni.
            Äh Liian monta rautaa tulessa..Tuossa tuli just E39 kuvia pyöriteltyä. Joo se se ei sitten kyllä ole..
            Mutta kyllä sen pitäisi lämmintä puskea tyhjäkäynnilläkin, ettei lämppärin kenno olisi tukossa hiukan, tai sitten tietysti pieni vuotokin järjestelmässä vaikuttaa asiaan.
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • sauli
              Bimmer Rookie
              • Nov 2007
              • 51
              • Lahti

              Originally posted by JJT View Post
              Ai, no hyvä tietää. Ainoa "vika" tuossa on ollut että kun pakkasta on 15-20 astetta niin tyhjäkäynnillä puhaltaa vaan haaleeta ilmaa, heti kun nostaa kierrokset n.1000rpm niin alkaa tulla kuumaa, onkohan tuossa sitten jotain vialla m52b25 moottori, vesipumppu ja termari vaihdettu ja ilmattu pullo systeemillä monta kertaa, nestettä ei häviä..

              Tuon haalean puhaltamisen oon luullu olevan vaan ominaisuus.
              Itellä ihan sama homma, paitsi että ei ole pakkasesta kiinni, sama homma kesät talvet. Kiinnostais tosiaan tietää ensinnäkin että onko tämä vika vai ominaisuus. Ja jos kyseessä on vika niin miten se korjataan?

              Eikä tosissaan vuoda nesteitä ja lämpötilaneula pystyssä.

              Toisaalta itellä kyllä toi lämpötilamittari/anturi jotenki sontana vissiin, mutta en usko että se aiheuttaa tätä ongelmaa, vai? Kun aina välillä laskee neula hitaasti nollaan ja nousee takaisin ylös. Ja joskus jää vaeltamaan nollan ja keskikohdan väliä edestakas. Välilla saattaa olla viikkoja ettei se heilu mihinkään suuntaan.
              Varsinkin 100km/h+ nopeuksissa tuntuu helposti tippuvan nollaan, eikä oikeen millään nouse takaisin. Kaupunkinopeuksissa näin pakkasilla aina välillä käväisee nollassa, välillä vaeltaa vaan puolestavälistä takaisin ylös. Ja ongelma tosiaankin esiintyy vain sillon kun on kone kuumana (mittarin neula osottaa ylös).

              Ja jos toi vika vaikka korjaantuis sillä anturin vaihdolla, niin kumpikohan anturi se noista nyt sitten on? Osa 8 vai 6? kuva

              Comment

              • Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

                Originally posted by sauli View Post
                Itellä ihan sama homma, paitsi että ei ole pakkasesta kiinni, sama homma kesät talvet. Kiinnostais tosiaan tietää ensinnäkin että onko tämä vika vai ominaisuus. Ja jos kyseessä on vika niin miten se korjataan?

                Eikä tosissaan vuoda nesteitä ja lämpötilaneula pystyssä.

                Toisaalta itellä kyllä toi lämpötilamittari/anturi jotenki sontana vissiin, mutta en usko että se aiheuttaa tätä ongelmaa, vai? Kun aina välillä laskee neula hitaasti nollaan ja nousee takaisin ylös. Ja joskus jää vaeltamaan nollan ja keskikohdan väliä edestakas. Välilla saattaa olla viikkoja ettei se heilu mihinkään suuntaan.
                Varsinkin 100km/h+ nopeuksissa tuntuu helposti tippuvan nollaan, eikä oikeen millään nouse takaisin. Kaupunkinopeuksissa näin pakkasilla aina välillä käväisee nollassa, välillä vaeltaa vaan puolestavälistä takaisin ylös. Ja ongelma tosiaankin esiintyy vain sillon kun on kone kuumana (mittarin neula osottaa ylös).

                Ja jos toi vika vaikka korjaantuis sillä anturin vaihdolla, niin kumpikohan anturi se noista nyt sitten on? Osa 8 vai 6? kuva
                Sanoisin että viasta on kyse...Itsellä kolmekutoset on olleet ehkä lämpimimpiä autoja joita on ollut. Yhdessä oli tuollaista haaleantuloa aina välillä, ja vesiventtiili siinä jumitti..Tuon vaihtamalla parani.
                Vedenkierto ongelmahan se yleensä on jos lämmintä ei puske kokoajan..vuoto ei välttämättä tarvitse olla isokaan, esim. ihan näkymätön pieni sumusuihku, jonka huomaa vasta käsin tms.

                Lämpömittari jos tuollatavoin seilaa, voisi olla termostaatti viallinen..Jumittelee auki jne..toki voi olla anturivikakin.
                Sähköposti.
                IG: janzki_

                Comment

                • Rockford
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 8028
                  • Pinsiö

                  Joo-o. Eilen ostin e36 316i -94:sen M40B16. Tänään onkin muistunut mukavasti mieleen, että miksi pitäisi katsoa hieman uudempaa ja parempaa kalustoa talveksi - ja jätetään panttien hintaiset paskakasat ostamatta. Oli päässyt unohtumaan, mutta tämän helvetillisen päivän jälkeen muistot palasivat.

                  Noh. Lähdinpä ajelemaan tallille ~70km ja löin oven kiinni, niin jaaaaaaaaa - lasi sitten otti ja putosi oven sisään Lunta sataa kuin perseestä ja minä jumppaan lasia matkan ajaksi jotenkin paikalleen. Pääsin hoodeille, niin talli kun on täynnä, niin mukavassa talvisäässä sateessa sitten ovipahvia irti hangessa istuen. Noh, joku helvetin rutkumuna oli nölkkinyt ne kahvan alla olevat torx-ruuvitkin tietenkin, joten hieman leikkasi kiinni.
                  Sain lopulta muutamien esineiden ja komponenttien hajoittamisen jälkeen homman toimiin - hermotkin tuli takaisin, kun sai purkaa paineita, kunnes selvisi vika. Valkoiset kiskoihin tulevat muovikikkareet ihan humpalla ja pudonnut alas.
                  Sain ne pelittämään, joten jeeeee.

                  Sitten himaa kohden, niin aha uusi vika. Miina puhaltaa jääkylmää, vaikka lämmöt on mittarissa normaalit. Runkkasin namikoita, josko niissä häikkää, mutta ei. Käytiin naisen kanssa vielä orivedelläkin tuossa, kun oli niin kivaa ajaa nenä jäässä. Hanskat kädessä ja en tuntenut käsiäni, sekä varpaista lähti tunto - kiva reissu Vaikka puhalluskin oli nollilla, niin jostain puhalsi niin helvetin kylmää että ei tosikaan.
                  Nyt on siis kohtalaisen lähellä, että en vedä osiksi koko paskapersettä, mutta jos joku tietää mistä moinen johtuu niin kiitos vinkeistä.

                  Varmaan jotain vesiventtiili/termari-settiä, mutta olisi mukava tietää mitä alkaa tuolla hangessa vaihtelemaan.

                  On se vaikea löytää nykyään bemari. Yliluonnollista touhua. Ainoa paska mikä lopulta löytyy, niin kaikki mihin kosket -> hajoaa Tuon kun saan myytyä, niin en kovin paljon epäröi mitä ostan tilalle.
                  Nytkin pitäisi vielä lahjaostoksille lähteä -> tosi hienoa, kun vieläkin jalat tunnottomat, vaikka villasukatkin on.
                  -Dodge Charger -73
                  -Mercedes-Benz GLK
                  -VW Transporter

                  Comment

                  • GeeTee
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 374
                    • Lappeenranta

                    No miotäs helvettiä, missähän vika kun ei sehkölasit toimi enää ollenkaan eikä tipu sitä paria senttiä kun ovet avaa? ei reagoi nappeihin mitenkään, ei edes naksahda. sulakkeet on kaikki ehjät.
                    Eipä niitä tämmösillä keleillä tarvi aukoakkaan mutta tekee aina pahaa lyyvä ovi kiinni kun lasi rutisee listaa vasten...
                    e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

                    Comment

                    • Jpää
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2007
                      • 1909
                      • Ylitornio

                      Originally posted by GeeTee View Post
                      No miotäs helvettiä, missähän vika kun ei sehkölasit toimi enää ollenkaan eikä tipu sitä paria senttiä kun ovet avaa? ei reagoi nappeihin mitenkään, ei edes naksahda. sulakkeet on kaikki ehjät.
                      Eipä niitä tämmösillä keleillä tarvi aukoakkaan mutta tekee aina pahaa lyyvä ovi kiinni kun lasi rutisee listaa vasten...
                      mikro kytkin mahtaa olla entinen.
                      VW Crafter
                      e90 320d
                      ex:
                      f31 320xda
                      e61 530da
                      e38 740d
                      e34 535 bt
                      e39 540ia
                      Pårkkana E36
                      e46 320 d
                      e34 525 tds


                      Comment

                      • Joutti
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 305
                        • Ummeljoki

                        Missähän vika kun tuo oma e36 ei puhalla juuri mitään ilmaa mihinkään, vaikka puhallin äänestä päätellen pyörii joka nopeudella?
                        E36 M3 & E39 530d

                        Comment

                        • GeeTee
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 374
                          • Lappeenranta

                          Originally Posted by GeeTee
                          No miotäs helvettiä, missähän vika kun ei sehkölasit toimi enää ollenkaan eikä tipu sitä paria senttiä kun ovet avaa? ei reagoi nappeihin mitenkään, ei edes naksahda. sulakkeet on kaikki ehjät.
                          Eipä niitä tämmösillä keleillä tarvi aukoakkaan mutta tekee aina pahaa lyyvä ovi kiinni kun lasi rutisee listaa vasten...
                          Originally posted by Jpää View Post
                          mikro kytkin mahtaa olla entinen.
                          Pitää nuo mikro kytkimet kattoo mutta voiko se johtua niistä kun ei ikkunat sano mitään nappia painaessakaan:think
                          e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

                          Comment

                          • GeeTee
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 374
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by Joutti View Post
                            Missähän vika kun tuo oma e36 ei puhalla juuri mitään ilmaa mihinkään, vaikka puhallin äänestä päätellen pyörii joka nopeudella?
                            Sulla ei varmaan aukea ne läpät puhaltimesta mistä se imee ilmaa...
                            e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

                            Comment

                            • Joutti
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2008
                              • 305
                              • Ummeljoki

                              Originally posted by GeeTee View Post
                              Sulla ei varmaan aukea ne läpät puhaltimesta mistä se imee ilmaa...
                              Hieman tarkennusta, kiitos?
                              E36 M3 & E39 530d

                              Comment

                              • Rockford
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 8028
                                • Pinsiö

                                Joo tuo miina vetää punaiselle lämmötkin tyhjäkäynnillä ja jääkylmää paskaa vaan puhaltaa. Paleltumat tuli oikeasti käsiin ja sietokyky on aika nollassa nyt. Tekisi oikeasti mieli hakata kyljet sisään ja hinata vittuun tuosta pihasta. Muutakin tekemistä joulun alla, kun ropata jotain helvetin paskaa. Mittaristoonkin syttyy välillä kaikki valot mitä löytyy yms. Aikani vetelin niin sanotusti nokkaan tuota paskaläjää, niin siinäkin hajosi vaan puhaltimen räppänät yms. ja käsi.
                                Enpä tiedä mitä tässä tekisi. Eipä ennen ole tullut autoa ostettua, joka hajoaa päivässä käsiin ja vielä joulun alla. Voi vittu.
                                Last edited by Rockford; 22-12-2009, 20:41.
                                -Dodge Charger -73
                                -Mercedes-Benz GLK
                                -VW Transporter

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎