Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GARFFi
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 5546
    • Kankaanpää

    Originally posted by Hammu View Post
    Hmm, mä en nyt muista kumpaa oon irrotellu, varmaan sitä mutteria ylhäältä.

    Mul on H&R vakaaja tossa, niin se on ainaki pultilla alapäästäkin, ei pysty muistaa oliks vakioon joku jippo siinä.
    Eikös koiranluussa oo kumia lenkin sisällä, kun se tulee vaan painamalla siihen että se kumi antaa periksi ja pitää sen vakaajan koiranluussa tukevasti paikallaan?
    Joo, toinen pää oli kumia ja toises pääs oli sitten sellanen holkki josta se kiinnitetään pultilla sinne ylös. Perkeles, en tiä onko H&R vakaaja tossa, mut käyn vilasemas yhtäkkiä et onko siel alhaalla pulttia. Ootko sen jousen ottanu pois tieltä? :think
    MB E220 CDI -10
    Ex.VW T5.1 -11
    Ex. Ford Transit Custom -14
    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
    Ex. VW Golf+ -06
    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
    Ex. Honda CBR900RR -96
    Ex. E36 325i Coupé -94
    Ex. LADA 2105 1200S -89
    Ex. LADA 2107 1300S -87
    Ex. E36 320i -91

    Comment

    • Hammu
      Moderator
      • Nov 2006
      • 3971
      • Nurmijärvi

      Originally posted by GARFFi View Post
      Joo, toinen pää oli kumia ja toises pääs oli sitten sellanen holkki josta se kiinnitetään pultilla sinne ylös. Perkeles, en tiä onko H&R vakaaja tossa, mut käyn vilasemas yhtäkkiä et onko siel alhaalla pulttia. Ootko sen jousen ottanu pois tieltä? :think
      H&R vakaajas on sit 2 "säätö" reikää mihin sen pultin saa laitettua, siitä sen tunnistaa hyvin.

      En muista oonko ottanu jousta irti, mut eipä se kummonen homma oo avata iskarin pultti ja nappaa jousi pois sieltä kupistaan.

      Comment

      • GARFFi
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 5546
        • Kankaanpää

        Originally posted by Hammu View Post
        H&R vakaajas on sit 2 "säätö" reikää mihin sen pultin saa laitettua, siitä sen tunnistaa hyvin.

        En muista oonko ottanu jousta irti, mut eipä se kummonen homma oo avata iskarin pultti ja nappaa jousi pois sieltä kupistaan.
        Laitoin pyörän paikalleen, kiitos neuvoista. Katon huomenna uudestaan. Rupeen nyt tuhoon olutta hiukan.
        MB E220 CDI -10
        Ex.VW T5.1 -11
        Ex. Ford Transit Custom -14
        Ex. VW Passat 2.0FSI -06
        Ex. VW Golf+ -06
        Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
        Ex. Honda CBR900RR -96
        Ex. E36 325i Coupé -94
        Ex. LADA 2105 1200S -89
        Ex. LADA 2107 1300S -87
        Ex. E36 320i -91

        Comment

        • Stirlitz
          Bimmer Rookie
          • Aug 2009
          • 170
          • Helsinki

          Onko normaalia, että aina kun käynnistän auton, niin saan ajaa sillä jonkin aikaa "tahmeasti" ja jonkun ajan päästä se ikäänkuin "herää henkiin" ja kaasun asentoa muuttamatta piristyy, minkä huomaa selvästi.
          Tämä siis aina kylmällä koneella.

          Kyseessä sigun auto.

          Comment

          • -rik
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 827
            • Rovaniemi

            Noniin nyt ois tarkotus kokeilla ilmata tuo jäähdytyjärjestelmä sillä pullo menetelmällä. Mutta tässä miettein että mitä sitte kun nestettä ei enää mene enempää sisään ja nestepinta jää ihan ylös ja maximi merkki on siellä puolivälissä, niin pitääkö ne ylimääräset sitte kauhoa sieltä jollain pois vai sylkeekö se ite ne ylivuotoletkusta pois?

            Sori vähä sekava teksti toivottavasti joku ymmärsi.
            ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16457
              • Asikkala

              Originally posted by Stirlitz View Post
              Onko normaalia, että aina kun käynnistän auton, niin saan ajaa sillä jonkin aikaa "tahmeasti" ja jonkun ajan päästä se ikäänkuin "herää henkiin" ja kaasun asentoa muuttamatta piristyy, minkä huomaa selvästi.
              Tämä siis aina kylmällä koneella.

              Kyseessä sigun auto.
              Tiedä normaalista mutta ex e36 318is teki samaa ja noita ongelmia on ollut ainakin tuossa is-koneessa.

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                Originally posted by jr66 View Post
                Tiedä normaalista mutta ex e36 318is teki samaa ja noita ongelmia on ollut ainakin tuossa is-koneessa.

                Liekö tuo Motronikki rajoittaa tehoa kylmällä moottorilla :think oma 325 käppänä tuntuu juuri samoin "tahmealta" kylmänä, siis kesälläkin.
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                • bimmerrlz
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 363
                  • Oulu

                  Osaisikohan kukaan viisas neuvoa kun omat keinot alkaa olla vähissä tuon rottelon kanssa. (e36 -91)

                  Eli autossani on tuo manuaali ilmastointi ja siinä kun on ne ilmastointi-sisäkierto ja takalasinsulatus napit niin ne kaikki on päällä ja niitä ei saa sammumaan vaikka kuin runkkaa niitä nappeja. Ja lämpöhanikoista ei tapahdu mitään vaan lämmöt maximissa kokoajan. Lisäksi uusin tänään ilmestynyt ongelma on että vilkunvalot ei välky mittaristossa vaan niissä van palaa himmeesti se valo. Vilkut vilkkuu nurkissa normaalisti.

                  Akun kenkää käyttänyt irti mutta ei hyötyä. Jos joku tietää mistäpäin ruveta vikaa etsimään niin voisi kertoa

                  Comment

                  • GARFFi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 5546
                    • Kankaanpää

                    Originally posted by -rik View Post
                    Noniin nyt ois tarkotus kokeilla ilmata tuo jäähdytyjärjestelmä sillä pullo menetelmällä. Mutta tässä miettein että mitä sitte kun nestettä ei enää mene enempää sisään ja nestepinta jää ihan ylös ja maximi merkki on siellä puolivälissä, niin pitääkö ne ylimääräset sitte kauhoa sieltä jollain pois vai sylkeekö se ite ne ylivuotoletkusta pois?

                    Sori vähä sekava teksti toivottavasti joku ymmärsi.
                    Se sylkee ne ittellänsä pois.
                    MB E220 CDI -10
                    Ex.VW T5.1 -11
                    Ex. Ford Transit Custom -14
                    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                    Ex. VW Golf+ -06
                    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                    Ex. Honda CBR900RR -96
                    Ex. E36 325i Coupé -94
                    Ex. LADA 2105 1200S -89
                    Ex. LADA 2107 1300S -87
                    Ex. E36 320i -91

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      Originally posted by bimmerrlz View Post
                      Osaisikohan kukaan viisas neuvoa kun omat keinot alkaa olla vähissä tuon rottelon kanssa. (e36 -91)

                      Eli autossani on tuo manuaali ilmastointi ja siinä kun on ne ilmastointi-sisäkierto ja takalasinsulatus napit niin ne kaikki on päällä ja niitä ei saa sammumaan vaikka kuin runkkaa niitä nappeja. Ja lämpöhanikoista ei tapahdu mitään vaan lämmöt maximissa kokoajan. Lisäksi uusin tänään ilmestynyt ongelma on että vilkunvalot ei välky mittaristossa vaan niissä van palaa himmeesti se valo. Vilkut vilkkuu nurkissa normaalisti.

                      Akun kenkää käyttänyt irti mutta ei hyötyä. Jos joku tietää mistäpäin ruveta vikaa etsimään niin voisi kertoa
                      Tähän ilmastointi vikaan veikkasin ihkr boksia, löytyy keskikonsolin edestä obc:n alapuolelta, tosin voihan se vika olla ilmastoinnin paneelissakin:think
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Minkäslaisia eroja on e36 takapenkkien selkänojissa jos on kiinteä vs. kippaava selkäosa?
                        Meinaan että pystyykö kiinteän tilalle järkevällä työllä asentamaan kippiin tarvittavat mekanismit ja saako pellin selkäosan takaa irti järkevästi?
                        Kyseessä sedani.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Mokoma
                          BTCF Member
                          • Jun 2009
                          • 767
                          • 013 - Koskenkorva

                          Käykö Siemenssin ilmamassamittari Boschilaisen kanssa ristiin???
                          BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

                          Originally posted by kaol
                          Ongelma: Kolmekutonen.

                          Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

                          Comment

                          • Stirlitz
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2009
                            • 170
                            • Helsinki

                            Autossani palaa ABS-valo ja vikakoodi ilmoittaa, että etupäässä pitäisi vaihtaa molemmat sensorit. Nuo sensorit pystyn vaihtamaan itsekkin, mutta kuittaantuuko tuo vikavalo noiden vaihdolla vai tarvitseeko vielä testeriäkin? :think

                            Comment

                            • chip-
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2007
                              • 32
                              • Iisalmi

                              Originally posted by Stirlitz View Post
                              Autossani palaa ABS-valo ja vikakoodi ilmoittaa, että etupäässä pitäisi vaihtaa molemmat sensorit. Nuo sensorit pystyn vaihtamaan itsekkin, mutta kuittaantuuko tuo vikavalo noiden vaihdolla vai tarvitseeko vielä testeriäkin? :think
                              Kuittaantuu vaihdolla, ei tarvii testeriä.

                              Comment

                              • Stirlitz
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2009
                                • 170
                                • Helsinki

                                Kiitos vastauksesta

                                Ei sitten muuta kun huomenna ostamaan. Helkkari kun itse en noita kaipaa, mutta katsastusmies kylläkin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎