Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16371
    • Asikkala

    Originally posted by tommi--fi View Post
    H1/H7 näissä on käytetty. Näkemättä mahdoton sanoa. Compactissa jopa H4B tai joku vastaava merkintä.
    Taitaa compactin olla HB7, tjs.

    Comment

    • Chailou
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2009
      • 370
      • Hki

      Multa lähti 328 1995 autosta ilmalämpötilanmittari irti, ja nyt obc näyttää koko ajan -37 astetta. Näissähän on se juttu, että ilmastointi ei mene päälle jos on esim. alle +5 lämmintä, eli ottaako toi ilmastointi tuosta ilmalämpömittarista tuon lämpötilan, vai onko ilmastoinnilla joku oma anturi jossain? Maanantaina alko ilmastointi vähän temppuilemaan ja ei puhalla kuin haaleaa ilmaa, ja sekin vain jalkatilaan. Vaikka laittaa puhaltamaan 4. voimakkuudella kasvoihin, niin siitä isosta keskellä olevasta ritilästä ei tule mitään. Manuaali ilmastointi siis.

      Ja toinen onkelma: oikeasta takapäästä kuuluu kolinaa aina kun ajaa töyssyjen yli / myökkysellä tiellä. Autoon on vaihdettu coilover setti n. 2kk sitten. Otin renkaan pois ja kattelin vähän, mutta puslat näyttäis olevan kunnossa, ja paikkoja heiluttelemalla ei kuulunut mitää ihmeellisiä ääniä. Tänään nosturille tutkimaan lisää, mutta ehdotuksia äänen aiheuttajasta?

      Comment

      • tonmppa
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2009
        • 276
        • nurmijärvi

        Originally posted by tonmppa View Post
        nyt se sitten teki mukavat ja jätti välille eilen. e36 m50b25
        oireet: aluksi teki ensimmäisen 2km jälkeen silleen että nykäs aivan pirusti yhtäkki, tuntu että pää lentää takapenkille. nykäsyjä tuli jotain 3-5kpl 2km matkalla. sitten pääsin motarille, ni yhtäkkiä tehot lähti kokonaan. pintakaasulla yritin sievästä päässä pois koko motarilta. seuraavassa liittymässä ~5km päässä käyntiääni (tai pakoäänet) kuulosti siltä että se ei käy ku 2-3 pytyllä, aivan hirveä. no pysähdyin , sitten kone rupes tavallaa ite hakemaan optimi kierroksia että pysyy käynnissä, pääsin pari kilsaa nilkuttamalla ja siihen sammu, pari kertaa löin käyntiin mutta käynti ei muuttunu mihinkään. sitten se ei ees yritä enää lähtiä käyntiin (jumissa?) ja hinauksen aikana päästi kaikki bensat imusarjaan ja sieltä ilmansuodatinkotelon kautta pihalla ja hajusta päätellen osan öljyn sekaan alakertaan.
        no purin venakopan pois, se vaikutti vähän siltä että siellä ei ole öljyä ollu hetkeen ollenkaan, kopan sisä pinta oli aivan tummunu ja kuiva, "nokkien nostot" ei ollu kuitenkaan sinistyny että olisi palaneet tai vastaavaa.

        niin jos tähän onkelmaan ois jollaki heittää jotaki järkevää vinkkiä että mistä alkaa vikaa paikallistamaan, huomena kuitenkin ois tarkotus vikakoodit lukia, jos sieltä jotaki ilmenis.
        PS:millä helvetin ilveellä ne kaikki bensat tuli sinne minne ne ei kuulu tulla tuossa vaiheessa???

        eikö kellään ole tähän mitään vinkkiä heittää??

        Comment

        • Risto113
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 1204
          • GrassLake

          Originally posted by Chailou View Post
          Multa lähti 328 1995 autosta ilmalämpötilanmittari irti, ja nyt obc näyttää koko ajan -37 astetta. Näissähän on se juttu, että ilmastointi ei mene päälle jos on esim. alle +5 lämmintä, eli ottaako toi ilmastointi tuosta ilmalämpömittarista tuon lämpötilan, vai onko ilmastoinnilla joku oma anturi jossain? Maanantaina alko ilmastointi vähän temppuilemaan ja ei puhalla kuin haaleaa ilmaa, ja sekin vain jalkatilaan. Vaikka laittaa puhaltamaan 4. voimakkuudella kasvoihin, niin siitä isosta keskellä olevasta ritilästä ei tule mitään. Manuaali ilmastointi siis.

          Ja toinen onkelma: oikeasta takapäästä kuuluu kolinaa aina kun ajaa töyssyjen yli / myökkysellä tiellä. Autoon on vaihdettu coilover setti n. 2kk sitten. Otin renkaan pois ja kattelin vähän, mutta puslat näyttäis olevan kunnossa, ja paikkoja heiluttelemalla ei kuulunut mitää ihmeellisiä ääniä. Tänään nosturille tutkimaan lisää, mutta ehdotuksia äänen aiheuttajasta?

          Ainakin e39:ssä tuo ulkolämpötilan anturi vaikuttaa lämmönsäädön ja ilmastoinnin toimintaan.

          Kolinaan vahva veikkaus, takaiskarin yläpää. Leviävät herkästi jäykällä alustalla.

          Comment

          • Perlenbacher
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2010
            • 1103
            • Suomi

            Oli äsken pakokaaaumittauksessa auto 328i, hiilivedyt lipuu hiljalleen tyhjäkäynnillä korkealle, olisko ollu 200 tjs. Kierroksilla 30-50 eli ihan normaalia. Tulpat on tuoreet eli meinas että pakoventtiilit kantais. Suositteli kuitenkin kokeilemaan fortea nostimien elvytykseen. Halvemmaks tulee jos lähtee sillä toimimaan. Voisko olla sytytyksessä häikkää? Mitään vikakoodeja ei löytynyt. Mitäs ootte mieltä mihin ryhdyn seuraavaks? Kiitos auttaneille !
            Last edited by Perlenbacher; 16-07-2010, 17:15.

            Comment

            • tonmppa
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2009
              • 276
              • nurmijärvi

              Originally posted by Chailou View Post
              Ja toinen onkelma: oikeasta takapäästä kuuluu kolinaa aina kun ajaa töyssyjen yli / myökkysellä tiellä. Autoon on vaihdettu coilover setti n. 2kk sitten. Otin renkaan pois ja kattelin vähän, mutta puslat näyttäis olevan kunnossa, ja paikkoja heiluttelemalla ei kuulunut mitää ihmeellisiä ääniä. Tänään nosturille tutkimaan lisää, mutta ehdotuksia äänen aiheuttajasta?
              itellä kans kuulunu monta kk joku ihme kolina takaa. no sitä en ite meinannu löytää ensin millään. kolinan aiheuttajaa ei ole löytäny korjaamoilla eikä katsastus setäkään. niimpä löysin semmosen paikan, takaa alemman tukivarren sisempi pää kolisee. sitä ei kuulu ollenkaan jos jousto on vapaana. ite otin renkaan pois ja joka paikkaa kolistelin monta tuntia ja vääntelin, ei kuulunu mitään. lopussa laitoin toisella tunkilla iskarin kasaan ja rupesin sitten hakkaamaan paikkoja ni vika selvisi

              Comment

              • Chailou
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2009
                • 370
                • Hki

                Originally posted by tonmppa View Post
                itellä kans kuulunu monta kk joku ihme kolina takaa. no sitä en ite meinannu löytää ensin millään. kolinan aiheuttajaa ei ole löytäny korjaamoilla eikä katsastus setäkään. niimpä löysin semmosen paikan, takaa alemman tukivarren sisempi pää kolisee. sitä ei kuulu ollenkaan jos jousto on vapaana. ite otin renkaan pois ja joka paikkaa kolistelin monta tuntia ja vääntelin, ei kuulunu mitään. lopussa laitoin toisella tunkilla iskarin kasaan ja rupesin sitten hakkaamaan paikkoja ni vika selvisi
                No nosturillahan toi selvis. Oikean iskarin alapään pultti oli karvan verran löysällä ja se iskarin alapää sitten liikku siinä sen millin pari. Outoa, kun pyssyllä se pultti kumminkin kiristettiin kunnolla.

                Comment

                • MinDBeaT
                  BTCF Member
                  • Jul 2009
                  • 321
                  • Raahe

                  Coupessa alkaa olemaan vissiin tuo vänkärin oven mikrokytkin loppu kerta ei rupee välillä nostaan lasia millään, vaikka se nappia painamalla toimiikin ihan oikeen. Ei taida olla iso homma vaihtaa, mutta enemmänki kiinnostais paljonkohan se maksaa? että kannattaako tuota jollain patentilla lähtä korjaamaan
                  BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
                  Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16371
                    • Asikkala

                    Originally posted by Perlenbacher View Post
                    Oli äsken pakokaaaumittauksessa auto 328i, hiilivedyt lipuu hiljalleen tyhjäkäynnillä korkealle, olisko ollu 200 tjs. Kierroksilla 30-50 eli ihan normaalia. Tulpat on tuoreet eli meinas että pakoventtiilit kantais. Suositteli kuitenkin kokeilemaan fortea nostimien elvytykseen. Halvemmaks tulee jos lähtee sillä toimimaan. Voisko olla sytytyksessä häikkää? Mitään vikakoodeja ei löytynyt. Mitäs ootte mieltä mihin ryhdyn seuraavaks? Kiitos auttaneille !
                    Lambda ?

                    Comment

                    • tonmppa
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2009
                      • 276
                      • nurmijärvi

                      Originally posted by MinDBeaT View Post
                      Coupessa alkaa olemaan vissiin tuo vänkärin oven mikrokytkin loppu kerta ei rupee välillä nostaan lasia millään, vaikka se nappia painamalla toimiikin ihan oikeen. Ei taida olla iso homma vaihtaa, mutta enemmänki kiinnostais paljonkohan se maksaa? että kannattaako tuota jollain patentilla lähtä korjaamaan
                      fans antaa hinnaksi alle 20e että ei kait se marmorillakaan kovin paljon maksa :think

                      kaveri se vasta niitä osti muutamia mutta en muista hintaa....

                      Comment

                      • tonmppa
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2009
                        • 276
                        • nurmijärvi

                        Originally posted by jr66 View Post
                        Lambda ?
                        eikö tuosta pitäs vikakoodi tulla??

                        Comment

                        • Perlenbacher
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2010
                          • 1103
                          • Suomi

                          Mites kun tuossa mulla M52B28 koneessa oli puolavika (pätki vedättäessä lämpimänä pahasti). Vaihdoin puolan kokeilemalla mikä oli rikki, ja sitten tämä iso tärinä/pätkintä loppui. Jäljelle jäi vedättäessä esim. motarilla vitosvaihteella esiintyvä tärinä, koneen äänikin muuttuu, ihankuin 1 pannu olisi pimeänä. Pintakaasulla ei ongelmaa. Olisko toinenkin puola ollut sökönä? Kun kone ei anna mitään vikakoodia, niin ajattelin kysyä teiltä, sillä nuo ei ole ihan ilmaisia

                          Comment

                          • Perlenbacher
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2010
                            • 1103
                            • Suomi

                            Originally posted by tonmppa View Post
                            eikö tuosta pitäs vikakoodi tulla??
                            Kiitos molemmille! Sama kävi lyhyesti mielessä, mutta kun jos lambdan lämmitys ei pelaa niin sehän viilenee pikkuhiljaa tyhjäkäynnillä ja sitten on päästöt persiillään Olikos tässä titania-lambdat? Entä jotai kikkaa jolla ne olis helppo mitata? En oikein googlettelemalla tajunnut että mitataanko noiden seostietoa resistanssina vai voltteina. Lämppärivastuksen osaan kyllä mitata ja sen teen kunhan joudan.
                            Last edited by Perlenbacher; 17-07-2010, 10:26.

                            Comment

                            • Janzki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 4947
                              • Lohja

                              Originally posted by Perlenbacher View Post
                              Mites kun tuossa mulla M52B28 koneessa oli puolavika (pätki vedättäessä lämpimänä pahasti). Vaihdoin puolan kokeilemalla mikä oli rikki, ja sitten tämä iso tärinä/pätkintä loppui. Jäljelle jäi vedättäessä esim. motarilla vitosvaihteella esiintyvä tärinä, koneen äänikin muuttuu, ihankuin 1 pannu olisi pimeänä. Pintakaasulla ei ongelmaa. Olisko toinenkin puola ollut sökönä? Kun kone ei anna mitään vikakoodia, niin ajattelin kysyä teiltä, sillä nuo ei ole ihan ilmaisia
                              Viallinen kampuran tunnistinkin kyllä tekee tuollaista..Mutta ei ne puolatkaan ihan älyttömän hintaisia, 35e taisi olla marmoritiskilta kappaleelta.
                              Sähköposti.
                              IG: janzki_

                              Comment

                              • Jampsu87
                                BTCF Member
                                • Oct 2007
                                • 1335
                                • Rovaniemi

                                Mites on, uskaltaako m42:sen jakopään ketjunkiristimen vaihtaa ns. lennosta? Eli tyyliin vanha pois, uusi tilalle, auto käymään ja pitelee kierroksia siellä 3500rpm pitemmän aikaa että öljynpaine laukaisee kiristimen?

                                Tuo alfamerin opas sanoo että uusi kiristin pitäisi laukaista esim. kampeamalla meisselilla venttiilikopan ollessa irti.
                                E91 lci 330xd.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎