Originally posted by tommi--fi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Multa lähti 328 1995 autosta ilmalämpötilanmittari irti, ja nyt obc näyttää koko ajan -37 astetta. Näissähän on se juttu, että ilmastointi ei mene päälle jos on esim. alle +5 lämmintä, eli ottaako toi ilmastointi tuosta ilmalämpömittarista tuon lämpötilan, vai onko ilmastoinnilla joku oma anturi jossain? Maanantaina alko ilmastointi vähän temppuilemaan ja ei puhalla kuin haaleaa ilmaa, ja sekin vain jalkatilaan. Vaikka laittaa puhaltamaan 4. voimakkuudella kasvoihin, niin siitä isosta keskellä olevasta ritilästä ei tule mitään. Manuaali ilmastointi siis.
Ja toinen onkelma: oikeasta takapäästä kuuluu kolinaa aina kun ajaa töyssyjen yli / myökkysellä tiellä. Autoon on vaihdettu coilover setti n. 2kk sitten. Otin renkaan pois ja kattelin vähän, mutta puslat näyttäis olevan kunnossa, ja paikkoja heiluttelemalla ei kuulunut mitää ihmeellisiä ääniä. Tänään nosturille tutkimaan lisää, mutta ehdotuksia äänen aiheuttajasta?
Comment
-
-
Originally posted by tonmppa View Postnyt se sitten teki mukavat ja jätti välille eilen. e36 m50b25
oireet: aluksi teki ensimmäisen 2km jälkeen silleen että nykäs aivan pirusti yhtäkki, tuntu että pää lentää takapenkille. nykäsyjä tuli jotain 3-5kpl 2km matkalla. sitten pääsin motarille, ni yhtäkkiä tehot lähti kokonaan. pintakaasulla yritin sievästä päässä pois koko motarilta. seuraavassa liittymässä ~5km päässä käyntiääni (tai pakoäänet) kuulosti siltä että se ei käy ku 2-3 pytyllä, aivan hirveä. no pysähdyin , sitten kone rupes tavallaa ite hakemaan optimi kierroksia että pysyy käynnissä, pääsin pari kilsaa nilkuttamalla ja siihen sammu, pari kertaa löin käyntiin mutta käynti ei muuttunu mihinkään. sitten se ei ees yritä enää lähtiä käyntiin (jumissa?) ja hinauksen aikana päästi kaikki bensat imusarjaan ja sieltä ilmansuodatinkotelon kautta pihalla ja hajusta päätellen osan öljyn sekaan alakertaan.
no purin venakopan pois, se vaikutti vähän siltä että siellä ei ole öljyä ollu hetkeen ollenkaan, kopan sisä pinta oli aivan tummunu ja kuiva, "nokkien nostot" ei ollu kuitenkaan sinistyny että olisi palaneet tai vastaavaa.
niin jos tähän onkelmaan ois jollaki heittää jotaki järkevää vinkkiä että mistä alkaa vikaa paikallistamaan, huomena kuitenkin ois tarkotus vikakoodit lukia, jos sieltä jotaki ilmenis.
PS:millä helvetin ilveellä ne kaikki bensat tuli sinne minne ne ei kuulu tulla tuossa vaiheessa???
eikö kellään ole tähän mitään vinkkiä heittää??
Comment
-
-
Originally posted by Chailou View PostMulta lähti 328 1995 autosta ilmalämpötilanmittari irti, ja nyt obc näyttää koko ajan -37 astetta. Näissähän on se juttu, että ilmastointi ei mene päälle jos on esim. alle +5 lämmintä, eli ottaako toi ilmastointi tuosta ilmalämpömittarista tuon lämpötilan, vai onko ilmastoinnilla joku oma anturi jossain? Maanantaina alko ilmastointi vähän temppuilemaan ja ei puhalla kuin haaleaa ilmaa, ja sekin vain jalkatilaan. Vaikka laittaa puhaltamaan 4. voimakkuudella kasvoihin, niin siitä isosta keskellä olevasta ritilästä ei tule mitään. Manuaali ilmastointi siis.
Ja toinen onkelma: oikeasta takapäästä kuuluu kolinaa aina kun ajaa töyssyjen yli / myökkysellä tiellä. Autoon on vaihdettu coilover setti n. 2kk sitten. Otin renkaan pois ja kattelin vähän, mutta puslat näyttäis olevan kunnossa, ja paikkoja heiluttelemalla ei kuulunut mitää ihmeellisiä ääniä. Tänään nosturille tutkimaan lisää, mutta ehdotuksia äänen aiheuttajasta?
Ainakin e39:ssä tuo ulkolämpötilan anturi vaikuttaa lämmönsäädön ja ilmastoinnin toimintaan.
Kolinaan vahva veikkaus, takaiskarin yläpää. Leviävät herkästi jäykällä alustalla.
Comment
-
-
Oli äsken pakokaaaumittauksessa auto 328i, hiilivedyt lipuu hiljalleen tyhjäkäynnillä korkealle, olisko ollu 200 tjs. Kierroksilla 30-50 eli ihan normaalia. Tulpat on tuoreet eli meinas että pakoventtiilit kantais. Suositteli kuitenkin kokeilemaan fortea nostimien elvytykseen. Halvemmaks tulee jos lähtee sillä toimimaan. Voisko olla sytytyksessä häikkää? Mitään vikakoodeja ei löytynyt. Mitäs ootte mieltä mihin ryhdyn seuraavaks? Kiitos auttaneille !Last edited by Perlenbacher; 16-07-2010, 18:15.
Comment
-
-
Originally posted by Chailou View PostJa toinen onkelma: oikeasta takapäästä kuuluu kolinaa aina kun ajaa töyssyjen yli / myökkysellä tiellä. Autoon on vaihdettu coilover setti n. 2kk sitten. Otin renkaan pois ja kattelin vähän, mutta puslat näyttäis olevan kunnossa, ja paikkoja heiluttelemalla ei kuulunut mitää ihmeellisiä ääniä. Tänään nosturille tutkimaan lisää, mutta ehdotuksia äänen aiheuttajasta?
Comment
-
-
Originally posted by tonmppa View Postitellä kans kuulunu monta kk joku ihme kolina takaa. no sitä en ite meinannu löytää ensin millään. kolinan aiheuttajaa ei ole löytäny korjaamoilla eikä katsastus setäkään. niimpä löysin semmosen paikan, takaa alemman tukivarren sisempi pää kolisee. sitä ei kuulu ollenkaan jos jousto on vapaana. ite otin renkaan pois ja joka paikkaa kolistelin monta tuntia ja vääntelin, ei kuulunu mitään. lopussa laitoin toisella tunkilla iskarin kasaan ja rupesin sitten hakkaamaan paikkoja ni vika selvisi
Comment
-
-
Coupessa alkaa olemaan vissiin tuo vänkärin oven mikrokytkin loppu kerta ei rupee välillä nostaan lasia millään, vaikka se nappia painamalla toimiikin ihan oikeen. Ei taida olla iso homma vaihtaa, mutta enemmänki kiinnostais paljonkohan se maksaa? että kannattaako tuota jollain patentilla lähtä korjaamaanBMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostOli äsken pakokaaaumittauksessa auto 328i, hiilivedyt lipuu hiljalleen tyhjäkäynnillä korkealle, olisko ollu 200 tjs. Kierroksilla 30-50 eli ihan normaalia. Tulpat on tuoreet eli meinas että pakoventtiilit kantais. Suositteli kuitenkin kokeilemaan fortea nostimien elvytykseen. Halvemmaks tulee jos lähtee sillä toimimaan. Voisko olla sytytyksessä häikkää? Mitään vikakoodeja ei löytynyt. Mitäs ootte mieltä mihin ryhdyn seuraavaks? Kiitos auttaneille !
Comment
-
-
Originally posted by MinDBeaT View PostCoupessa alkaa olemaan vissiin tuo vänkärin oven mikrokytkin loppu kerta ei rupee välillä nostaan lasia millään, vaikka se nappia painamalla toimiikin ihan oikeen. Ei taida olla iso homma vaihtaa, mutta enemmänki kiinnostais paljonkohan se maksaa? että kannattaako tuota jollain patentilla lähtä korjaamaan
kaveri se vasta niitä osti muutamia mutta en muista hintaa....
Comment
-
-
Mites kun tuossa mulla M52B28 koneessa oli puolavika (pätki vedättäessä lämpimänä pahasti). Vaihdoin puolan kokeilemalla mikä oli rikki, ja sitten tämä iso tärinä/pätkintä loppui. Jäljelle jäi vedättäessä esim. motarilla vitosvaihteella esiintyvä tärinä, koneen äänikin muuttuu, ihankuin 1 pannu olisi pimeänä. Pintakaasulla ei ongelmaa. Olisko toinenkin puola ollut sökönä? Kun kone ei anna mitään vikakoodia, niin ajattelin kysyä teiltä, sillä nuo ei ole ihan ilmaisia
Comment
-
-
Originally posted by tonmppa View Posteikö tuosta pitäs vikakoodi tulla??Last edited by Perlenbacher; 17-07-2010, 11:26.
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostMites kun tuossa mulla M52B28 koneessa oli puolavika (pätki vedättäessä lämpimänä pahasti). Vaihdoin puolan kokeilemalla mikä oli rikki, ja sitten tämä iso tärinä/pätkintä loppui. Jäljelle jäi vedättäessä esim. motarilla vitosvaihteella esiintyvä tärinä, koneen äänikin muuttuu, ihankuin 1 pannu olisi pimeänä. Pintakaasulla ei ongelmaa. Olisko toinenkin puola ollut sökönä? Kun kone ei anna mitään vikakoodia, niin ajattelin kysyä teiltä, sillä nuo ei ole ihan ilmaisiaSähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Mites on, uskaltaako m42:sen jakopään ketjunkiristimen vaihtaa ns. lennosta? Eli tyyliin vanha pois, uusi tilalle, auto käymään ja pitelee kierroksia siellä 3500rpm pitemmän aikaa että öljynpaine laukaisee kiristimen?
Tuo alfamerin opas sanoo että uusi kiristin pitäisi laukaista esim. kampeamalla meisselilla venttiilikopan ollessa irti.E91 lci 330xd.
Comment
-
Comment