Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Affen
    Newbiemmer
    • Dec 2009
    • 17
    • Suomi

    Vaihdoin tuossa -98 323 coupen BMW business RDS soittimen Alpine CDA-117Ri:hin. Kaikki pelaa nytten muuten ok, mutta radio ei kuulu.

    Antennivahvistimelle tulee heräte, tosin ei vaikuta mitenkään onko liitin kiinni vai irti.

    Antennivahvistimelle tulee kaksi antennijohtoa, normi isohko antenniliitin ja sitten todella pieni antenniliitin (?). Kummatkin tulevat myös mankan päähän ja alkuperäisessä soittimessa kumpikin oli kytkettynä, nyt on vain tuo isohko liitin Alpinen takana kiinni ja pienemmälle ei edes alpinesta löydy paikkaa.

    Olen tässä katellut kuvia muitten E36 Bemujen antennivahvistimesta ja niistä puuttuu kokonaan tuo pieni antenniliitin (?).

    Onko se jokin vaihtoehto vai miten saisin radion pelittämään?

    Comment

    • Juhode
      Bimmer Rookie
      • Jan 2010
      • 50
      • Kemiö

      Tota noin, ei ehkä suora e36 kysymys, mutta kysytään nyt kumminkin.

      Eli, mistä lähteä vikaa etsimään, kun ei kone starttaa joka kerta? Kuullostaa siltä että starttimoottori pyörähtäis, mutta mitään ei tapahdu. Tekee tätä yleensä lämpimällä koneella. Välillä lähtee laakista käyntiin, välillä saa väännellä avainta jopa 10 kertaa.

      Starttimoottori vaihdettu kerran, vaihdon jälkeen pelasi niin kun kuulunkin noin viikon/kaksi, sen jälkeen sama rumba taas. Ei siinä mitään, lähtee aina käyntiin mutta olishan se kivaa jos lähtis aina ekalla.

      Ja joo, autonahan oli 318iS, vuosimalli -92.

      Comment

      • Havokki
        Newbiemmer
        • Jul 2010
        • 16
        • Kuusamo

        Originally posted by Juhode View Post
        Tota noin, ei ehkä suora e36 kysymys, mutta kysytään nyt kumminkin.

        Eli, mistä lähteä vikaa etsimään, kun ei kone starttaa joka kerta? Kuullostaa siltä että starttimoottori pyörähtäis, mutta mitään ei tapahdu. Tekee tätä yleensä lämpimällä koneella. Välillä lähtee laakista käyntiin, välillä saa väännellä avainta jopa 10 kertaa.

        Starttimoottori vaihdettu kerran, vaihdon jälkeen pelasi niin kun kuulunkin noin viikon/kaksi, sen jälkeen sama rumba taas. Ei siinä mitään, lähtee aina käyntiin mutta olishan se kivaa jos lähtis aina ekalla.

        Ja joo, autonahan oli 318iS, vuosimalli -92.
        Oliko uusi starttimoottori aivan upouusi vai hajottamolta ostettu?
        kuulostaa hyvin paljon starttimoottorin solenoidi tai pendix vialta.
        jos taas startti on uusi niin kokeile vaihtamalla uudenpaa akkua alle!

        Comment

        • esa`pentula
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2009
          • 1390
          • Tampere

          Originally posted by Juhode View Post
          Tota noin, ei ehkä suora e36 kysymys, mutta kysytään nyt kumminkin.

          Eli, mistä lähteä vikaa etsimään, kun ei kone starttaa joka kerta? Kuullostaa siltä että starttimoottori pyörähtäis, mutta mitään ei tapahdu. Tekee tätä yleensä lämpimällä koneella. Välillä lähtee laakista käyntiin, välillä saa väännellä avainta jopa 10 kertaa.

          Starttimoottori vaihdettu kerran, vaihdon jälkeen pelasi niin kun kuulunkin noin viikon/kaksi, sen jälkeen sama rumba taas. Ei siinä mitään, lähtee aina käyntiin mutta olishan se kivaa jos lähtis aina ekalla.

          Ja joo, autonahan oli 318iS, vuosimalli -92.
          solenoidin kannalle itsekin taipuisin jos ei uusi startti

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2305
            • Uusimaa

            Originally posted by Affen View Post
            Vaihdoin tuossa -98 323 coupen BMW business RDS soittimen Alpine CDA-117Ri:hin. Kaikki pelaa nytten muuten ok, mutta radio ei kuulu.

            Antennivahvistimelle tulee heräte, tosin ei vaikuta mitenkään onko liitin kiinni vai irti.

            Antennivahvistimelle tulee kaksi antennijohtoa, normi isohko antenniliitin ja sitten todella pieni antenniliitin (?). Kummatkin tulevat myös mankan päähän ja alkuperäisessä soittimessa kumpikin oli kytkettynä, nyt on vain tuo isohko liitin Alpinen takana kiinni ja pienemmälle ei edes alpinesta löydy paikkaa.

            Olen tässä katellut kuvia muitten E36 Bemujen antennivahvistimesta ja niistä puuttuu kokonaan tuo pieni antenniliitin (?).

            Onko se jokin vaihtoehto vai miten saisin radion pelittämään?
            No mullahan on vm.1997 E36 Alpinassa tuo samanlainen kahden antennijohdon systeemi. Joskus täällä kyselinkin samaa ilman kummoista vastausta. Eikä siihen sen paremmin osannut merkkiliikkeenkään miehet vastata. Jokatapauksessa jätin sen pienemmällä fakra-liittimellä olevan johdon rauhaan, ja käytän vain sitä paksumpaa johtoa Beckerin perässä. Niin, ja itsellänihän oli myös sama ongelma, ettei mikään kanava alkuun meinannut kuulua. Syynä oli sen paksumman "perinteisen" antennijohdon katkos jossain kohtaa piuhaa. Teetätin Partcolla uuden 5m pituisen antennikaapelin, ja voilà, kanavat alkooivat toimimaan. Joku varmaan kysyy seuraavaksi, että miksi piti teetättää se uusi piuha? No siksi että se antennivahvarin päähän tuleva liitin ei ole ihan s-marketista löytyvää standardikamaa. Koko piuha maksoi räätälintyönä tehtynä 20 euroa. Veikkaan että samat syyt toimimattomuuteen löytyvät sinunkin autostasi. Vanha radiosi on kuulunut sen ohuemman fakra-liitin-piuhan avustuksella.
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • Juhode
              Bimmer Rookie
              • Jan 2010
              • 50
              • Kemiö

              Originally posted by Havokki View Post
              Oliko uusi starttimoottori aivan upouusi vai hajottamolta ostettu?
              kuulostaa hyvin paljon starttimoottorin solenoidi tai pendix vialta.
              jos taas startti on uusi niin kokeile vaihtamalla uudenpaa akkua alle!
              Originally posted by esa`pentula View Post
              solenoidin kannalle itsekin taipuisin jos ei uusi startti
              Eipä ollut upouusi, purkuosa siis. Pitänee uutta laitella tilalle. Kiitos vastauksista!

              Comment

              • Naa
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 30

                Moro!

                Ei viittis uutta topickia tehdä niin kyselen nyt sit täältä jos sattuis Turun alueella olemaan joku jolla ois joku vikakoodienlukulaite? -95 318ti ois auto.

                Kiven alla tuntuu moiset olevan.:think
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=202473
                e36 318ti -95 "BostonGrün"

                Comment

                • Juhode
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2010
                  • 50
                  • Kemiö

                  Originally posted by Naa View Post
                  Moro!

                  Ei viittis uutta topickia tehdä niin kyselen nyt sit täältä jos sattuis Turun alueella olemaan joku jolla ois joku vikakoodienlukulaite? -95 318ti ois auto.

                  Kiven alla tuntuu moiset olevan.:think
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=163546 <-- tuolta

                  Comment

                  • Naa
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2009
                    • 30

                    Originally posted by Juhode View Post
                    Kiitoksia!
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=202473
                    e36 318ti -95 "BostonGrün"

                    Comment

                    • Spiddu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 3565
                      • Nla

                      onko konepellin äänieriste pahvilla muuta tarkoitusta kun äänieristeenä toimiminen? vai onko samalla lämmöneriste? ettei ala maalit kuplimaan pois lämmöntakia tällä hetkellä kun se on poissa paikoiltansa kun putsasin sen, mutta aloin miettimään miksi laittaa takaisin.
                      BMW E90 330dA 2007
                      BMW F30 330e 2017

                      Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                      e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

                      Comment

                      • esa`pentula
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2009
                        • 1390
                        • Tampere

                        Originally posted by Spiddu View Post
                        onko konepellin äänieriste pahvilla muuta tarkoitusta kun äänieristeenä toimiminen? vai onko samalla lämmöneriste? ettei ala maalit kuplimaan pois lämmöntakia tällä hetkellä kun se on poissa paikoiltansa kun putsasin sen, mutta aloin miettimään miksi laittaa takaisin.

                        eikös se ihan äänieristeenä vain tarkoitus ole toimia, varmaksi en mene sanomaan. on niitä autoja nähty ilman eristeitäkin eikä oo toistaseks maalit lähteny valuu lämmöstä.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by Spiddu View Post
                          aloin miettimään miksi laittaa takaisin.
                          Mun mielestä pitäis kyllä miettiä, että miksei laittaisi takaisin. On kohtuu typerää jättää äänieristeitä pois autosta laiskuuden tms. takia.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Shifter
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2009
                            • 538
                            • Keski-Suomi. Pihtipudas

                            Tänää sain auton taas ajokuntoon ja lähin testilenkille ja paluumatkalla huomasinkin melko mielenkiintoisen jutun, tällaisella formuloille tyypillisellä renkaiden lämmitys ajolla, eli nopeasti käännellen puolelta toiselle, noin 40km/h ylöspäin, tuntuu kuin takapää seuraisi jotenkin viiveellä Takapää tulee kuin ajokoira. Eli jos nopeasti käännän vaikka vasemmalle, takapää miettii jonkun sekunnin murto-osan ennenkuin seuraa, sama oikealle. Ei vaella suoraan ajettaessa ja muutenkin kulkee kuin pitääkin.

                            Mielestäni tätä ei ole ennen ollut, voisikohan vaikuttaa jotenkin, että auto on maannut nostimella jotain kolme viikkoa putkeen :think madallus on melko maltillinen 310/315 (navasta kaareen) ja melko pintakova.

                            Pyörät on vanhat talvirenkaat 205/55-16¨joista nastat nyvitty irti, ilmanpaineet pitäs olla kohillaan.
                            Mikähä siellä nyt mättää, ei todellakaan mikään mukava homma, lähinnä pelottaa, että jos se perkele jää jommalle kummalle puolelle ajossa :think
                            G4 -00

                            Entiset ajokit:
                            e36 328i Coupé -95
                            e36 316i Sedan -98

                            Comment

                            • kmn
                              Moderator
                              • May 2009
                              • 6020
                              • Sipoo

                              Morot, pitäis taakse vaihtaa alatukivarren uloimmat puslat.. Eli ainakin apparin puolelta tursuaa irti hyvinkin helposti, kun camber -pultin irroittaa, vai johtuneeko siitä, että on niin päreinä? Paskanahan se on juu, mutta ajan tässä takaa sitä, että onkos kuinka sadistinen homma alkaa uutta vääntämään paikalleen? Mitään ulosvetimiä jne tuohon ei taida tarvita?

                              Tarkennukseksi vielä, niin kyseessä tästä osa nro. 3.

                              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                              --
                              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16371
                                • Asikkala

                                Originally posted by Shifter View Post
                                Tänää sain auton taas ajokuntoon ja lähin testilenkille ja paluumatkalla huomasinkin melko mielenkiintoisen jutun, tällaisella formuloille tyypillisellä renkaiden lämmitys ajolla, eli nopeasti käännellen puolelta toiselle, noin 40km/h ylöspäin, tuntuu kuin takapää seuraisi jotenkin viiveellä Takapää tulee kuin ajokoira. Eli jos nopeasti käännän vaikka vasemmalle, takapää miettii jonkun sekunnin murto-osan ennenkuin seuraa, sama oikealle. Ei vaella suoraan ajettaessa ja muutenkin kulkee kuin pitääkin.

                                Mielestäni tätä ei ole ennen ollut, voisikohan vaikuttaa jotenkin, että auto on maannut nostimella jotain kolme viikkoa putkeen :think madallus on melko maltillinen 310/315 (navasta kaareen) ja melko pintakova.

                                Pyörät on vanhat talvirenkaat 205/55-16¨joista nastat nyvitty irti, ilmanpaineet pitäs olla kohillaan.
                                Mikähä siellä nyt mättää, ei todellakaan mikään mukava homma, lähinnä pelottaa, että jos se perkele jää jommalle kummalle puolelle ajossa :think
                                Onko madallus tehty seisonnan aikana ja nyt 1. koeajo ? Pyöränkulmat ?
                                Paljonko on painetta näissä parhaissa mahd. formulatyyliseen lämmitykseen sopivissa renkaissa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎