Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    Originally posted by petrolhead View Post
    Amatööri kysyy : Onko 325i takajarrukilven uusimista varten irroitettava pyörännapa?
    Helpoiten se onnistuu leikkaamalla kilpi "poikki" siitä jarrusatulan kohdalta ja hieman koukaten pujottaa sen siitä vetoakselin ympäri ja sitten hitsaa kiinni kun on pultannut ekaksi sen kilven paikoilleen.

    ...olikohan nyt tarpeeksi vaikeesti selitetty :think
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      Originally posted by Jürgen_ View Post
      Helpoiten se onnistuu leikkaamalla kilpi "poikki" siitä jarrusatulan kohdalta ja hieman koukaten pujottaa sen siitä vetoakselin ympäri ja sitten hitsaa kiinni kun on pultannut ekaksi sen kilven paikoilleen.

      ...olikohan nyt tarpeeksi vaikeesti selitetty :think
      Tarpeeksi täsmällisesti selitetty.

      Anyway , ymmärrän tuosta että leikkaamatta hitsaamatta napa/laakeri on irroitettava jotta kilven saa vaihdettua.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        Originally posted by petrolhead View Post
        Tarpeeksi täsmällisesti selitetty.

        Anyway , ymmärrän tuosta että leikkaamatta hitsaamatta napa/laakeri on irroitettava jotta kilven saa vaihdettua.
        Noin olen sen ymmärtänyt :think
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • Spiddu
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 3564
          • Nla

          Huudelkaas joku äkkiä mihin kannattaa kiinnittää huomiota kaveri kun menossa katselemaan itselleen e36 318i vm94 tekniikka puolelta siis
          BMW F30 330e 2017

          Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
          e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

          Comment

          • esa`pentula
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2009
            • 1390
            • Tampere

            Originally posted by Spiddu View Post
            Huudelkaas joku äkkiä mihin kannattaa kiinnittää huomiota kaveri kun menossa katselemaan itselleen e36 318i vm94 tekniikka puolelta siis
            yleisin vika on venttiilin nostajat jotka nakuttavat. eikös niissä myös ole hihna eikä ketju? paha vaihdella ja vaihtovälikin oli joku ihan naurettava.

            Comment

            • Shifter
              Bimmer Fanatic
              • May 2009
              • 538
              • Keski-Suomi. Pihtipudas

              Originally posted by esa`pentula View Post
              yleisin vika on venttiilin nostajat jotka nakuttavat. eikös niissä myös ole hihna eikä ketju? paha vaihdella ja vaihtovälikin oli joku ihan naurettava.
              Eikös noissa ole m43b18 joka on siis ketjulla? :thinkKylmäkäynnistyksessä saattaa sekunnin naputtaa ennenkuin ö-paine nousee, sitä ei tartte säikähtää
              G4 -00

              Entiset ajokit:
              e36 328i Coupé -95
              e36 316i Sedan -98

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16457
                • Asikkala

                Originally posted by petrolhead View Post
                Anyway , ymmärrän tuosta että leikkaamatta hitsaamatta napa/laakeri on irroitettava jotta kilven saa vaihdettua.
                Kyllä.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16457
                  • Asikkala

                  Originally posted by Spiddu View Post
                  Huudelkaas joku äkkiä mihin kannattaa kiinnittää huomiota kaveri kun menossa katselemaan itselleen e36 318i vm94 tekniikka puolelta siis
                  Lähinä siihen että ei osta sitä tai mene edes katsomaan

                  Originally posted by esa`pentula View Post
                  yleisin vika on venttiilin nostajat jotka nakuttavat. eikös niissä myös ole hihna eikä ketju? paha vaihdella ja vaihtovälikin oli joku ihan naurettava.
                  Originally posted by Shifter View Post
                  Eikös noissa ole m43b18 joka on siis ketjulla? :thinkKylmäkäynnistyksessä saattaa sekunnin naputtaa ennenkuin ö-paine nousee, sitä ei tartte säikähtää
                  M43 ketjukone -94 ja uudemmat e36 318i.

                  Comment

                  • tonmppa
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2009
                    • 276
                    • nurmijärvi

                    NYT APUA JA ÄKKIÄ. VAIHDOIN KONEEN AUTOONI JA SE ON M50B25 KONEELLA. NO NYT KONE EI ALA KÄYNNISTYMÄÄN MILLÄÄN. ALUKSI VAIKUTTI ETTÄ KIPINÄÄ EI TULE, SITTEN VAIKUTTI ETTÄ SE EI SAA BENSAAKAAN. VAIHDOIN KAIKKI MAHDOLLISET ANTURIT JA KAIKKI JOHDOT ON VARMASTI OIKEIN PAIKOILLAAN. MITÄ ALKAA TUTKIMAAN ENÄÄ KU EI KEKSI ITE ENÄÄ MITÄÄN. JA SEKI ETTÄ JOS JOHTOSARJA ON SAMA VANHA JA ON ENNEN TOIMINU, NI MIKSI SITÄ KIPINÄÄ EI SITTEN TULISI??? ITE KEKSI MUUTAKU ETTÄ KAMPIAKSELIN ASENTOTUNNISTIN , MUTTA ON KOKEILTU KAHELLA TUNNISTIMELLA MUTTA EI VAIKUTUSTA OLLENKAAN. KÄYNNISTYS ÄÄNIKI ON JOTENKI SEMMONEN "VAIMEA" / "MATALA" EIKÄ SEMMONEN NIINKUN SEN PITÄISI OLLA. JA JOS EN IHAN VÄÄRÄSSÄ OLE NIIN TUNTU RATIN TAKANA KÄYNNISTÄESSÄKIN NIINKU SE OLISI JOTENKI TÄRISTÄNY AUTOA

                    AUTTAKAA JOTENKI, ASIALLA TODELLA KIIRE. TESTERIÄ EI OLE, MUTTA EN USKO SEN MITÄÄN VAIKUTTAVAN VAIKKA SEMMOSEN JOSTAIN LÖYTÄISINKIN.

                    Comment

                    • Jampsu87
                      BTCF Member
                      • Oct 2007
                      • 1335
                      • Rovaniemi

                      Originally posted by tonmppa View Post
                      NYT APUA JA ÄKKIÄ. VAIHDOIN KONEEN AUTOONI JA SE ON M50B25 KONEELLA. NO NYT KONE EI ALA KÄYNNISTYMÄÄN MILLÄÄN. ALUKSI VAIKUTTI ETTÄ KIPINÄÄ EI TULE, SITTEN VAIKUTTI ETTÄ SE EI SAA BENSAAKAAN. VAIHDOIN KAIKKI MAHDOLLISET ANTURIT JA KAIKKI JOHDOT ON VARMASTI OIKEIN PAIKOILLAAN. MITÄ ALKAA TUTKIMAAN ENÄÄ KU EI KEKSI ITE ENÄÄ MITÄÄN. JA SEKI ETTÄ JOS JOHTOSARJA ON SAMA VANHA JA ON ENNEN TOIMINU, NI MIKSI SITÄ KIPINÄÄ EI SITTEN TULISI??? ITE KEKSI MUUTAKU ETTÄ KAMPIAKSELIN ASENTOTUNNISTIN , MUTTA ON KOKEILTU KAHELLA TUNNISTIMELLA MUTTA EI VAIKUTUSTA OLLENKAAN. KÄYNNISTYS ÄÄNIKI ON JOTENKI SEMMONEN "VAIMEA" / "MATALA" EIKÄ SEMMONEN NIINKUN SEN PITÄISI OLLA. JA JOS EN IHAN VÄÄRÄSSÄ OLE NIIN TUNTU RATIN TAKANA KÄYNNISTÄESSÄKIN NIINKU SE OLISI JOTENKI TÄRISTÄNY AUTOA

                      AUTTAKAA JOTENKI, ASIALLA TODELLA KIIRE. TESTERIÄ EI OLE, MUTTA EN USKO SEN MITÄÄN VAIKUTTAVAN VAIKKA SEMMOSEN JOSTAIN LÖYTÄISINKIN.
                      Onko akussa virtaa?
                      E91 lci 330xd.

                      Comment

                      • tonmppa
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2009
                        • 276
                        • nurmijärvi

                        Originally posted by Jampsu87 View Post
                        Onko akussa virtaa?

                        on virtaa joo, sain minä sen käymään nyt. vikana ilmeni niinkin tyhmä moka että oli tullu laitettua bensan meno- ja paluu letkut epähuomiossa keskenään vääriin paikkoihin imusarjan alapuolella, paikat kun ovat vierekkäin ja sen kipuna homman sain kuntoon sitten sen kampuran tunnistimen vaihdoksella.

                        mutta eikä siinä vielä kaikki, kone lähti käymään sitten ku palmun alta muuten, mutta se ei ala nostamaan öljynpaineita ollenkaan. laitoin ensin 6,5 litraa öljyä, mikä pitäisi riittää. suodattimesta katottuna ei ollu kastunu ku ala rajasta se suodatin. no kaadettiin litra lisää, öljyvalo sammu hetkeksi, ja nakuttaminen väheni jonkuverran , mutta se ilo ei kestäny ku muutaman sekunnin. pitää koittaa aluksi laittaa vaan tota öljyä tuonne raakasti vaan reilusti jos se alkas sitten niitä paineita nostamaan ja piettämäänkin ylhäällä. tuossa kait ei ole sitten muuta mahollisuutta missä vika olisi ku ainoastaan öljypumpussa????? ja jos sinne asti joutuu menemään ni pystyykö sitä ees vaihtaan jos kone paikoillaan? alkaa vähä turhauttaan jos toi pitää alkaa uudestaa ottaa pois no se homma menis ainaki jo rutiinilla ja siihen nyt kovin kauaa enää mene mutta.....

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          Originally posted by tonmppa View Post
                          on virtaa joo, sain minä sen käymään nyt. vikana ilmeni niinkin tyhmä moka että oli tullu laitettua bensan meno- ja paluu letkut epähuomiossa keskenään vääriin paikkoihin imusarjan alapuolella, paikat kun ovat vierekkäin ja sen kipuna homman sain kuntoon sitten sen kampuran tunnistimen vaihdoksella.

                          mutta eikä siinä vielä kaikki, kone lähti käymään sitten ku palmun alta muuten, mutta se ei ala nostamaan öljynpaineita ollenkaan. laitoin ensin 6,5 litraa öljyä, mikä pitäisi riittää. suodattimesta katottuna ei ollu kastunu ku ala rajasta se suodatin. no kaadettiin litra lisää, öljyvalo sammu hetkeksi, ja nakuttaminen väheni jonkuverran , mutta se ilo ei kestäny ku muutaman sekunnin. pitää koittaa aluksi laittaa vaan tota öljyä tuonne raakasti vaan reilusti jos se alkas sitten niitä paineita nostamaan ja piettämäänkin ylhäällä. tuossa kait ei ole sitten muuta mahollisuutta missä vika olisi ku ainoastaan öljypumpussa????? ja jos sinne asti joutuu menemään ni pystyykö sitä ees vaihtaan jos kone paikoillaan? alkaa vähä turhauttaan jos toi pitää alkaa uudestaa ottaa pois no se homma menis ainaki jo rutiinilla ja siihen nyt kovin kauaa enää mene mutta.....

                          Hmm, m50 en tiedä mut m20 on tehny semmosta että remontin jälkeen kun moottori on kuiva, ei oo alkanu heti nostamaan öljyä.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • Hammu
                            Moderator
                            • Nov 2006
                            • 3971
                            • Nurmijärvi

                            Aika perus, öljypumpussa ilmaa ni se haukkoo hetkenaikaa tyhjää.

                            Comment

                            • 324td
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2005
                              • 82

                              testaa tätä toimii ainakin 324td:ssä

                              Comment

                              • tonmppa
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2009
                                • 276
                                • nurmijärvi

                                Originally posted by Hammu View Post
                                Aika perus, öljypumpussa ilmaa ni se haukkoo hetkenaikaa tyhjää.
                                mitä se hetken aikaa tarkottaa, ku ollu käynnissä moneen otteeseen, mutta aina sama loppu tulos ku on lisänny öljyä. hetken ajan valo on sammuneena ja sitten se taas syttyy uudestaan... niin ja ku ei tuotakaan nyt kovin kauaa kestä varmaan käynnissä piettää ilman öljyn kiertoa ku ylä kertaa ei ainakaan siinä tilassa voidella ollenkaan, nakuttaakin aivan pirusti mikä tietenkin on normaalia ku öljy ei kierrä

                                Originally posted by 324td View Post
                                testaa tätä toimii ainakin 324td:ssä
                                http://www.btcf.fi/forum/showthread....jynpaine+324td
                                joo minäpä katon tuon läpi perusteellisesti

                                Originally posted by JJT View Post
                                Hmm, m50 en tiedä mut m20 on tehny semmosta että remontin jälkeen kun moottori on kuiva, ei oo alkanu heti nostamaan öljyä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎