Onkohan nyt mitä rikki kun ei keskimmäisen puhallus suulakkeen lämmönsäätö nupista tapahdu mitään muutosta. Eli tulee vain raitista ilmaa. Punaiselle kääntäessä ei tapahdu muutosta. Ja se säätörulla onkin hieman rempula. Korjautuuko vaihtamalla se keskiritilä rullineen vai mitä..?
Kokemuksia?
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Onkohan nyt mitä rikki kun ei keskimmäisen puhallus suulakkeen lämmönsäätö nupista tapahdu mitään muutosta. Eli tulee vain raitista ilmaa. Punaiselle kääntäessä ei tapahdu muutosta. Ja se säätörulla onkin hieman rempula. Korjautuuko vaihtamalla se keskiritilä rullineen vai mitä..?
Kokemuksia?
Itellä aikoinaan meni ihan veltoksi koko rulla, rämppäilin sitä vaan edestakaisin niin alkoi toimimaan. Eriasia tietysti jos on jo pidempään ollut hajalla.
Tällänen vaivaa, että kun käynnistää auton niin käsijarrun ja se huutomerkki jäävät palamaan.
voi olla että ne sammuu 2min kuluttua ajossa tai 1h päästä. jarrunestettä on tarpeeksi. ja aina ne ei edes syty kun käynnistää.
Mutta ajoon ei vaikuta mitenkään, mikähän tuolla kummittelee??
Tällänen vaivaa, että kun käynnistää auton niin käsijarrun ja se huutomerkki jäävät palamaan.
voi olla että ne sammuu 2min kuluttua ajossa tai 1h päästä. jarrunestettä on tarpeeksi. ja aina ne ei edes syty kun käynnistää.
Mutta ajoon ei vaikuta mitenkään, mikähän tuolla kummittelee??
Saattaapi olla se kasijarrukahvan juuresta löytyvä kontaktori hajonnut, nyrjähtänyt paikaltaan, tai muuten vain jumittelee. Löytyy kahvan juuresta suojapussin irroittamalla kuskin puolelta. En saata nyt muistaa että pitääkö ottaa jopa se käkkärin ympärillä oleva konsolikin irti. Mutta sehän on pikkujuttu. Sieltä kuitenkin löytyy sellainen kontaktori, joka maadoittaa merkkivalon maadoituksen kun käsijarru on päällä.
No nyt toimii keskuslukitus jotenkuten, ekaks repäsin rattlerin hälyn irti, vaan eipä auttanut, sitten tutkimaan niitä takaluukun johtoja, joopas joo, onhan niitä korjailtu, mut menny pari johtoa ristiin, nuo kun laittoi oikein, niin johan menee ovet lukkoon kuskin ovesta kerralla. Kartturin ovesta ei, mutta tutkitaan sitä myöhemmin.
Ihmetyttää kyllä tuo toinen (musta)liitin tuossa kuskin ovessa mikä menee lukolle, sen jos laittaa kiinni, niin eipäs taas toimi lukitus. Pitää joku päivä kurkata tuonne kartturin oven sisälle, minkälaisia/värisiä liittimiä siellä pyörii.
BMW 335i coupe -06
BMW 330i coupe -00
Ja pari vanhempaa menOpeliä
Kannattaakohan vaihtaa öljyt laatikkoon, ku kylmänä vaihto on aika nykäsevä. Lämpimänä vaihtaa tosi nätisti. Samat jutut "paskashokista" pätee vissiin näihin laatikoihin, samaten ku muihinki. Mikähän laatikon virallinen tyyppi ja valmistaja on? Laatikko on nelivaihteinen. Jossain vaiheessa sinne on pantu jotain Mobilin ATF:ää, sen tarkemmin en tiedä mitä. Onkohan sekään edes sitte oikeaa öljyä.
Kannattaakohan vaihtaa öljyt laatikkoon, ku kylmänä vaihto on aika nykäsevä. Lämpimänä vaihtaa tosi nätisti. Samat jutut "paskashokista" pätee vissiin näihin laatikoihin, samaten ku muihinki. Mikähän laatikon virallinen tyyppi ja valmistaja on. Laatikko on nelivaihteinen. Jossain vaiheessa sinne on pantu jotain Mobilin ATF:ää, sen tarkemmin en tiedä mitä. Onkohan sekään edes sitte oikeaa öljyä.
Mitä horiset paskashokeista? Ne koskee vain ikiöljylaatikoita, vanhemmissa vaihto kuuluu huolto ohjelmaan.
Mikä auto mikä laatikko? Mobil atf 320 käy melkein kaikkiin.
Mitä horiset paskashokeista? Ne koskee vain ikiöljylaatikoita, vanhemmissa vaihto kuuluu huolto ohjelmaan.
Mikä auto mikä laatikko? Mobil atf 320 käy melkein kaikkiin.
Jaa, kuuluu vai? Epäilen kovasti, mutta en väitä vastaan. Mutta yhtäkaikki, jos autolla on kuitenki ajettu vaikka se reilu 200tkm, eikä öljyjä oo vaihdettu, niin se paskako ei sitte lähe liikkeelle, ku ei oo ikiöljylaatikko? Sigussahan tuo mun auto lukee ja turha kysyä mikä laatikko, ku sitä kyselin itsekkin tuossa tekstissäni
Miten etukeskikyynärnojan noja osa irtoaa rungosta? Miten automaatin vaihdekepin kehys irtoaa?
Se noja lähtee kun irrottaa koko väkkärän. Ei sitä saa muuten irti. Takana on se tuhkaluukku tai säilytysrasia josta pitää lähtee purkamaan. Vaihteen kehyksestä en tiedä miten irtoaa.
"Position One, Position One" Punainen miesten voimisteluauto
BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18
Kello tai ajotietokone pois ja sieltä alakautta muljauttamalla lähtee kepin kehys pois. Tiivistettynä TISsin ohjeet.
Tuohon kyllä joutuu lisäämään, että pitää ottaa se ajotietokoneen alapuolinen säilytyslokero myös pois että jotenkin jollain edes yltää sinne kehykselle asti.
"Position One, Position One" Punainen miesten voimisteluauto
BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18
Jaa, kuuluu vai? Epäilen kovasti, mutta en väitä vastaan. Mutta yhtäkaikki, jos autolla on kuitenki ajettu vaikka se reilu 200tkm, eikä öljyjä oo vaihdettu, niin se paskako ei sitte lähe liikkeelle, ku ei oo ikiöljylaatikko? Sigussahan tuo mun auto lukee ja turha kysyä mikä laatikko, ku sitä kyselin itsekkin tuossa tekstissäni
Kyllä kuuluu, insp2 vaihto. Juurihan kerroit, että jossain vaiheessa laitettu Mobil öljyä, joten ainakin joskus vaihdettu. Luulisi, että ensimmäinenkin vaihto tehty, jos vielä ollut takuu voimassa n.60tkm kohdalla. Pariin ikiöjylaatikolliseen n.190tkm ajettuun e36:seen olen vaihtanut ilman shokkia (paitsi öljyn hinta aiheutti shokin).
Mulla on signaturen näyttö off (matkapuhelin köytön takia), joten en näe sun sigua.
Se noja lähtee kun irrottaa koko väkkärän. Ei sitä saa muuten irti. Takana on se tuhkaluukku tai säilytysrasia josta pitää lähtee purkamaan. Vaihteen kehyksestä en tiedä miten irtoaa.
Koko härpäke on irti autosta, mutta se noja ei irtoa siitä rungosta.
Comment