Nyt tuleekin taas elämää pidempi kysymys/pohjustus...
Tarkoitus olisi aloittaa lähipäivinä pientä alustajumppaa perän vetelyn + kolinan takia. Ainakin perän napakannattimen etummaiset puslat molemmilta puolilta ovat aivan finaalissa, eikä muutkaan puslat enää kondiksessa varmastikaan ole. Apurungon kiinnityspaikat on myös tarkoitus vahvistaa marmoritiskiltä tilattavilla vahvikepaloilla.
Ebaysta huusin powerflex setin missä tulee mukana seuraavat puslat: (jokaista aina pari)
- Front lower wishbone rear bush (epäkesko-versio)
- Front anti roll bar mounting bush
- Rear anti roll bar mounting bush
- Rear beam mounting front bush
- Rear beam mounting rear bush
- Rear trailing arm front bush
Kysymys kuuluukin nyt, että mitä puslia (tai muita osia) tilaan vahvikepalojen tilauksen yhteydessä noiden powerflexien kaveriksi marmoritiskiltä. Tarkoitus olisi siis estää se tilanne, että jää projekti seisomaan viikoksi sen takia että on unohtunut tilata joku pusla, kuitenkin fiksua varmasti vaihtaa kaikki kerralla kun hommaan ryhtyy. Kuitenkin niin, että nyt tässä vaiheessa keskitytään pääasiallisesti auton takapäähän ja etupäähän vaihdetaan myöhemmin enemmän osia.
http://juubi.hlan.net/index.php?page...i/rearsubframe juubin sivuilta löytyy ainakin hyvä lista mutta en tiedä kaikista noista englanninkielisistä nimistä että mitkä powerflex puslat minulla jo ovat tilattuina...Eli jos joku ystävällisesti viitsii avata sanaista arkkuaan niin pääsisi huomena tilaamaan...
Nyt tuleekin taas elämää pidempi kysymys/pohjustus...
Tarkoitus olisi aloittaa lähipäivinä pientä alustajumppaa perän vetelyn + kolinan takia. Ainakin perän napakannattimen etummaiset puslat molemmilta puolilta ovat aivan finaalissa, eikä muutkaan puslat enää kondiksessa varmastikaan ole. Apurungon kiinnityspaikat on myös tarkoitus vahvistaa marmoritiskiltä tilattavilla vahvikepaloilla.
Ebaysta huusin powerflex setin missä tulee mukana seuraavat puslat: (jokaista aina pari)
- Front lower wishbone rear bush (epäkesko-versio)
- Front anti roll bar mounting bush
- Rear anti roll bar mounting bush
- Rear beam mounting front bush
- Rear beam mounting rear bush
- Rear trailing arm front bush
Kysymys kuuluukin nyt, että mitä puslia (tai muita osia) tilaan vahvikepalojen tilauksen yhteydessä noiden powerflexien kaveriksi marmoritiskiltä. Tarkoitus olisi siis estää se tilanne, että jää projekti seisomaan viikoksi sen takia että on unohtunut tilata joku pusla, kuitenkin fiksua varmasti vaihtaa kaikki kerralla kun hommaan ryhtyy. Kuitenkin niin, että nyt tässä vaiheessa keskitytään pääasiallisesti auton takapäähän ja etupäähän vaihdetaan myöhemmin enemmän osia.
http://juubi.hlan.net/index.php?page...i/rearsubframe juubin sivuilta löytyy ainakin hyvä lista mutta en tiedä kaikista noista englanninkielisistä nimistä että mitkä powerflex puslat minulla jo ovat tilattuina...Eli jos joku ystävällisesti viitsii avata sanaista arkkuaan niin pääsisi huomena tilaamaan...
Sulla on siis tilattuna etutukivarren takapuslat, etuvakaajan puslat, takavakaajan puslat, taka-apurungon puslat ja pitkittäisen tukivarren etupuslat.
Noiden lisäksi voi vaihtaa poikittaisien tukivarsien puslat ja pallonivelet. Perän kannatinkumit ei oo kovin kuluvia osia, mutta nekinhän samalla laittaa jos näyttää huonoilta.
Noiden lisäksi voi vaihtaa poikittaisien tukivarsien puslat ja pallonivelet. Perän kannatinkumit ei oo kovin kuluvia osia, mutta nekinhän samalla laittaa jos näyttää huonoilta.
Kannattaa vaihtaa noi kaikki, varsinkin pallot voi olla väljät. Perästäkin tuntuu menevän se etummainen kannatinkumi vaikka takimmaiset kestää.
Kannattaa vaihtaa noi kaikki, varsinkin pallot voi olla väljät. Perästäkin tuntuu menevän se etummainen kannatinkumi vaikka takimmaiset kestää.
Niin oonko nyt ymmärtäny väärin että noi pallonivelet on pelkästään edessä siinä tukivarressa/reaktiotangossa mihin toi eccentric pusla menee? Eteen kun ei tosiaan tässä vaiheessa vielä sen + kallistuksen vakaajan puslan lisäksi muuta tule...Mutta että sais noi takapään rojut nyt kaikki kasaan ekana.
Niin oonko nyt ymmärtäny väärin että noi pallonivelet on pelkästään edessä siinä tukivarressa/reaktiotangossa mihin toi eccentric pusla menee? Eteen kun ei tosiaan tässä vaiheessa vielä sen + kallistuksen vakaajan puslan lisäksi muuta tule...Mutta että sais noi takapään rojut nyt kaikki kasaan ekana.
Pallot on myös takana ylemmässä poikittaisessa tukivarressa, ulkopäissä.
Mistä kannattaa lähteä etsimään väljyyttä takapäästä kun 325i:ssä lähtee "revittelemään" eli ottaa vauhtia, ja nostaa kaasun kerralla pois ni takaa kuuluu kolahdus. Ihan noviisina kysyn.. Onko perällä jotain kannakekumeja ja että perä kolahtaisi aina kun tekee noin? Vai missä vika? Varmaan aika yleinen vika ja kiinnostaisi vaan tietää missä siellä on väljää.
Toinen juttu on, että liittyykö tämä samaan ongelmaan, mutta paikallaan liikennevaloissa jos vaihde on vapaalla, kytkin pohjaan ja vaihde silmään, saattaa sillon tällön kuulua aina pieni tömähdys takaa (perästä?)
Mistä kannattaa lähteä etsimään väljyyttä takapäästä kun 325i:ssä lähtee "revittelemään" eli ottaa vauhtia, ja nostaa kaasun kerralla pois ni takaa kuuluu kolahdus. Ihan noviisina kysyn.. Onko perällä jotain kannakekumeja ja että perä kolahtaisi aina kun tekee noin? Vai missä vika? Varmaan aika yleinen vika ja kiinnostaisi vaan tietää missä siellä on väljää.
Toinen juttu on, että liittyykö tämä samaan ongelmaan, mutta paikallaan liikennevaloissa jos vaihde on vapaalla, kytkin pohjaan ja vaihde silmään, saattaa sillon tällön kuulua aina pieni tömähdys takaa (perästä?)
Tähän tokaan vastaisin että ei ole huolestuttavaa, ainakin kaikilla tutuilla on e36sissa ollut sama ominaisuus ja itsellänikin aina vapaalta ykköselle kytkettäessä kuuluu takaa pieni tumahdus...
Voiskohan koneen rikkaalla käyminen johtua osasta numero 8? Eli jos anturi rikki ja tunnistaa et kone kävis kylmempänä mitä oikeesti käy, jolloin rikastais turhaan seosta?
Päästöt persillää et co ylhääl ja imuvuodot, lambda ja katalysaattori tarkistettu. M50B20 kone
??? Ois iha kiva tietää et tutkskelenko huomenna iha oikeeta osaa ja liitintä ? Ens viikon keskiviikkoon mennes tarveis puhtaat päästöpaperit jostai saada.
Tähän tokaan vastaisin että ei ole huolestuttavaa, ainakin kaikilla tutuilla on e36sissa ollut sama ominaisuus ja itsellänikin aina vapaalta ykköselle kytkettäessä kuuluu takaa pieni tumahdus...
Joo ei kato mitään hätää, ton takia niitä revenneitä apurunkoja hitsaillaan.
Ei sieltä pitäis mitään tumahduksia kuulua, vaan puslat kun on loppu ni kolisee sen takia.
Comment