Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GARFFi
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 5546
    • Kankaanpää

    Originally posted by Arde92 View Post
    Nyt kävi kusiset. Konepellin vaijeri poikki ja pelti on edelleen kiinni.

    Sen verran sain ruuvattua että sain ne tapit pois konepellistä joten pelti aukesi. Mutta miten nyt saan ne lukot auki?
    Searchilla löytää pätevät ohjeet, joilla mäkin avasin konepeltini, kun vaijeri meni poikki.
    MB E220 CDI -10
    Ex.VW T5.1 -11
    Ex. Ford Transit Custom -14
    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
    Ex. VW Golf+ -06
    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
    Ex. Honda CBR900RR -96
    Ex. E36 325i Coupé -94
    Ex. LADA 2105 1200S -89
    Ex. LADA 2107 1300S -87
    Ex. E36 320i -91

    Comment

    • maukk1s
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2009
      • 565
      • Kangasala

      Originally posted by Haju69 View Post
      Juu, ei tuu kumimattoja tännekään. Hyvin pärjännyt tähänkin asti noilla kangas matoilla. Kopistelee kengät ihan normaalisti ja kaiken varalta vaikka kuivattaa sillon tällön niitä siinä lomassa kun autoa muutenkin siivoilee.
      Kangasmatoilla menin viime talven, mutta autossani suurin vika onkin, että ilmastointi ei pelitä, niin mukavasti varsinkin noista aina kosteus tulee laseihin sisälle ja piti koko talvi ajaa ikkuna auki jonkun verran
      Toki ei kumimatot tätäkään kokonaan estä
      E60 530i -05


      Ex. E36 325iA -92, E36 328i -96

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16360
        • Leppävirta

        Originally posted by maukk1s View Post
        Kangasmatoilla menin viime talven, mutta autossani suurin vika onkin, että ilmastointi ei pelitä, niin mukavasti varsinkin noista aina kosteus tulee laseihin sisälle ja piti koko talvi ajaa ikkuna auki jonkun verran
        Toki ei kumimatot tätäkään kokonaan estä
        Niin, mutta tosiaan kun autoakin välillä kuivattelee ja matot samalla niin ei mitn ongelmaa. Tosin sitä toimenpidettä haittaa jos ei ole paikkaa missä kuivatella autoa välillä. Sisätilan lämmitinkin mulla on joka talvi huutanut joka aamu, sekä töistä lähtiessä.

        Useita vuosia pärjännyt kangasmatoilla. No problem.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Originally posted by maukk1s View Post
          Kangasmatoilla menin viime talven, mutta autossani suurin vika onkin, että ilmastointi ei pelitä, niin mukavasti varsinkin noista aina kosteus tulee laseihin sisälle ja piti koko talvi ajaa ikkuna auki jonkun verran
          Toki ei kumimatot tätäkään kokonaan estä
          Taitaa kyllä vuotaa lämppärinkenno tai olla pohjasta tulpat irti -> lattiamatto ui. Ei ne ikkunat huurussa ole ilman ilmastointiakaan niin että tarttis ajaa ikkunat auki...
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • -Tepe-
            Bimmer Rookie
            • Oct 2004
            • 149
            • Liperi

            Originally posted by Cell View Post
            Aina jossain välissä ja vituillaan. Parhaimmillaan bägivalot alkaa vilkkua kun ne tuolla penkin alla vääntelee piuhoja.

            Orkkismattoja saa joskus halvalla (tyyliin 15e sarja), eikä uudetkaan maksa hirveitä. Esim. takamatot orkkiksena schmiedmannilta 20e, koko sarjaa siellä ei ollutkaan mutta veikkaisin että merkkiliikkeestä joku 40-50e max. Ilman kiinnikkeitä olevia kuramattoja ei kannata edes miettiä, aina polkimien seassa miten sattuu.
            Itse ostin kumimatot marraskuussa 2007 merkiltä, kun ei viittynyt kastella saksantuonti "veluuri" mattoja:
            Eteen 82 55 9 405 057 40€
            taakse 82 55 9 405 059 20€
            sisältää myös uudet kiinnikkeet mutta samoilla kiinnikkeilä toki käy kiinnitys kuin kangasmatotkin.


            edit: onko nuo muuten veluurimatot vai millä nimellä mahtaavat kulkea linkki kuviin ?
            Last edited by -Tepe-; 08-10-2010, 22:22.
            Nyt: E39 530da touring -03 , E36 328i touring -96
            Ex: E30 320i -91 , E21 320/6 -78

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16360
              • Leppävirta

              Paljonko orkkis M-Sport jouset madaltavat E36 koppaa vakiovietereistä?

              Kyseessä olisi -96 325tds Touring johon vietereitä katellaan. Kai tuohon koppaan menee -92 325i(bensa) mallista etutolpat paikalleen ongelmitta?
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                Originally posted by -Tepe- View Post
                Itse ostin kumimatot marraskuussa 2007 merkiltä, kun ei viittynyt kastella saksantuonti "veluuri" mattoja:
                Eteen 82 55 9 405 057 40€
                taakse 82 55 9 405 059 20€
                sisältää myös uudet kiinnikkeet mutta samoilla kiinnikkeilä toki käy kiinnitys kuin kangasmatotkin.


                edit: onko nuo muuten veluurimatot vai millä nimellä mahtaavat kulkea linkki kuviin ?
                On.

                Originally posted by Haju69 View Post
                Paljonko orkkis M-Sport jouset madaltavat E36 koppaa vakiovietereistä?

                Kyseessä olisi -96 325tds Touring johon vietereitä katellaan. Kai tuohon koppaan menee -92 325i(bensa) mallista etutolpat paikalleen ongelmitta?
                n. 20mm pitäisi pudottaa. Tolpat sopii jos ne on 6/92> otetusta.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Shifter
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2009
                  • 538
                  • Keski-Suomi. Pihtipudas

                  Te jotka olette muutoskatsastaneet korkeusäädettävän alustan, niin lukeeko teillä rekisteriotteessa nimenomaan korkeussäädettävä alustasarja ja sitten ne etäisyydet navasta kaariin?

                  Itelläni on merkattu pelkkä alustasarja ja etäisyydet 337 ja 290. Meinaan mennä leimalle korkeussäädettävällä johon laitan nuo samat korkeudet. Onko kuinka tuhoon tuomittu yritys :think

                  Tietty kannattas muutoskatsastaa tuo korkeussäädettävä mutta tuv laput on tällä erää sopivasti hukassa...

                  Ja toinen juttu samaan asiaan liittyen noista vakiorengas mitoista; että saako sen vakiorengas koko 17" otteeseen pelkästään sanomalla vai pitääkö nimenomaan tehdä sekin muutoskatsastuksen kautta ja 17 tuuman pyörät alla?

                  nimim. ikinä ennen autoa käyttäny leimalla
                  G4 -00

                  Entiset ajokit:
                  e36 328i Coupé -95
                  e36 316i Sedan -98

                  Comment

                  • Arde92
                    BTCF Member
                    • Aug 2010
                    • 1330
                    • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                    Originally posted by GARFFi View Post
                    Searchilla löytää pätevät ohjeet, joilla mäkin avasin konepeltini, kun vaijeri meni poikki.
                    Tilannehan on sillai outo, että. Se konepellin tappi on lukossa kiinni. ja vaijeri meni aivan sieltä juuresta poikki, joten sitä ei saa vedettyä vaijerista auki.

                    Luin jostain että olis joku ruuvattava kohta joka avaa lukon? missäköhän mahtaisi olla?
                    E39 M5 Titansilber<------
                    F11 530D Spacegray
                    E36 323i M-sport Med Hölsteri
                    Ex :E61 525D Lci Carboni
                    Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                    Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                    Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                    Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16360
                      • Leppävirta

                      Originally posted by Shifter View Post
                      Ja toinen juttu samaan asiaan liittyen noista vakiorengas mitoista; että saako sen vakiorengas koko 17" otteeseen pelkästään sanomalla vai pitääkö nimenomaan tehdä sekin muutoskatsastuksen kautta ja 17 tuuman pyörät alla?

                      nimim. ikinä ennen autoa käyttäny leimalla

                      Juurikin kysyin tätä asiaa vähän aikaa sitten. Ja kerrottiin (katsastusasemalla) että monesti tuontiautoihin ei ole merkitty tuota 17" rengaskokoa otteeseen. Syytä ei tienneet.. Mutta siis otteeseen tulee sen tyylinen merkintä että 17" vanteet ja renkaat(olikohan 225-235 väliltä?) ja autossa tulee olla ohjauskulman rajoittimet. Tällöin ei tarvitse muutoskatsastaa jos ne rajoittimet siis löytyy, niin pitäisi onnistua pelkällä teknisten tietojen päivityksellä. Eli uusi ote. Jos ei ole rajoittimia niin tulee 17" muutoskatsastaa mutta ei onnistu jos renkaat ottaa sisäloksuihin kiinni. Eli eli.. Selitinkö helposti..? :think
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • Shifter
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2009
                        • 538
                        • Keski-Suomi. Pihtipudas

                        Originally posted by Haju69 View Post
                        Juurikin kysyin tätä asiaa vähän aikaa sitten. Ja kerrottiin (katsastusasemalla) että monesti tuontiautoihin ei ole merkitty tuota 17" rengaskokoa otteeseen. Syytä ei tienneet.. Mutta siis otteeseen tulee sen tyylinen merkintä että 17" vanteet ja renkaat(olikohan 225-235 väliltä?) ja autossa tulee olla ohjauskulman rajoittimet. Tällöin ei tarvitse muutoskatsastaa jos ne rajoittimet siis löytyy, niin pitäisi onnistua pelkällä teknisten tietojen päivityksellä. Eli uusi ote. Jos ei ole rajoittimia niin tulee 17" muutoskatsastaa mutta ei onnistu jos renkaat ottaa sisäloksuihin kiinni. Eli eli.. Selitinkö helposti..? :think
                        Jo vain, thänks
                        G4 -00

                        Entiset ajokit:
                        e36 328i Coupé -95
                        e36 316i Sedan -98

                        Comment

                        • Jampsu87
                          BTCF Member
                          • Oct 2007
                          • 1335
                          • Rovaniemi

                          Originally posted by Haju69 View Post
                          Juurikin kysyin tätä asiaa vähän aikaa sitten. Ja kerrottiin (katsastusasemalla) että monesti tuontiautoihin ei ole merkitty tuota 17" rengaskokoa otteeseen. Syytä ei tienneet.. Mutta siis otteeseen tulee sen tyylinen merkintä että 17" vanteet ja renkaat(olikohan 225-235 väliltä?) ja autossa tulee olla ohjauskulman rajoittimet. Tällöin ei tarvitse muutoskatsastaa jos ne rajoittimet siis löytyy, niin pitäisi onnistua pelkällä teknisten tietojen päivityksellä. Eli uusi ote. Jos ei ole rajoittimia niin tulee 17" muutoskatsastaa mutta ei onnistu jos renkaat ottaa sisäloksuihin kiinni. Eli eli.. Selitinkö helposti..? :think
                          Syy merkkaamatta jättämiseen on aivan varmasti se että saadaan tietämättömiltä rahat pois kun muutoskatsastavat noita 17" renkaita TURHAAN, omaankin autoon entinen omistaja on muutoskatsastanut 225\45\17 setin. Itsekin olisin asiasta tietämätön ilman tätä topickia.

                          Mullakin on vakiorengaskooksi merkattu joku 155\85\15". Pitäisi käydä joku päivä konttorilla ja käskeä laittaa se 17" vakiokooksi. Rajoittimet pitäisi varustelistan mukaan autosta jo löytyä.
                          E91 lci 330xd.

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16360
                            • Leppävirta

                            Originally posted by Jampsu87 View Post
                            Syy merkkaamatta jättämiseen on aivan varmasti se että saadaan tietämättömiltä rahat pois kun muutoskatsastavat noita 17" renkaita TURHAAN, omaankin autoon entinen omistaja on muutoskatsastanut 225\45\17 setin. Itsekin olisin asiasta tietämätön ilman tätä topickia.

                            Mullakin on vakiorengaskooksi merkattu joku 155\85\15". Pitäisi käydä joku päivä konttorilla ja käskeä laittaa se 17" vakiokooksi. Rajoittimet pitäisi varustelistan mukaan autosta jo löytyä.
                            Milläs nimellä ne rajoittimet sitten varustelistassa on?
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • nuuki
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2010
                              • 42
                              • N/A

                              Originally posted by Haju69 View Post
                              Milläs nimellä ne rajoittimet sitten varustelistassa on?
                              "Retrofit kit, steering angle stop" nimen antaa ainakin varaosanumero 32 11 1 140 479

                              Comment

                              • huusko
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2010
                                • 59
                                • Kajaani

                                Morjens! Oltiin menossa tänään katsomaan e36:sta 328:ia vm1998. Myyjä kuitenkin ilmotti viime tingassa, että hänellä oli jääny autoon valot päälle ja akku tyhjentynyt kokonaan. Auto ei kuitenkaan ollut lähtenyt käyntiin täydellä akullakaan tämän jälkeen. Eli onko autossa joku ajonestojärjestelmä sit kytkeytyny päälle niinku myyjä sano(tuntui kyllä itsekkin olevan asiasta hämillään) vai onko tollanen ollenkaan mahdollista, et ei koko rotjake lähe tulille ku virrat käy nollissa?:think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎