Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaHu85
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 607
    • vaasa

    Originally posted by Elementti View Post
    Ollut kuukauden tämän kaunokaisen omistaja ja kaikenlaista on ollut :think
    Nyt auto seisoi kassun pihassa sunnuntaista torstaihin. Tänään kun lomille pääsin, oli jtn -26c pakkasta. Vähän jännitti että lähteekö käyntiin. Hyvinhän se lähti. Kytkintä nostaessa huomasin että kytkin ei noussutkaan, vaan jäi lattiaan kiinni. Kyllä se sieltä kädellä vetämällä tuli. Kytkin siis aivan tunnoton ja ei palaudu ollenkaan. Annoin auton käydä lämpimäksi sisältä ja moottorista. Ei vaikutusta. Poljin on kyllä narissut välillä käytössä muttamutta. Mikäs nyt sitten? Jotain hajonnut vai kovat pakkaset kiusaa vain? Ajattelin ensi viikolla käydä yrittää jos sen pois sieltä saisi, luvattu leudompia pakkasia.
    Kytkimen työsylinteri/vanhat nesteet siellä todennäköisesti aiheuttaa kytkimen tunnottomuuden.

    Aihetta on tänäkin talvena jo moneen kertaan käsitelty foorumilla...
    E30 318i M43 -88

    Comment

    • Arde92
      BTCF Member
      • Aug 2010
      • 1330
      • Lohtaja/keski-pohjanmaa

      Mikä aiheuttaa sen että imusarja on täynnä öljyä? voisiko rikkinäinen venttiilinkoppa vaikuttaa jos siinä on pikku reikä?

      http://koti.welho.com/hkopon11/image...20%2835%29.jpg Tuo osa oli nähtävästi rikki. mikä tuo on?
      Last edited by Arde92; 23-12-2010, 21:35.
      E39 M5 Titansilber<------
      F11 530D Spacegray
      E36 323i M-sport Med Hölsteri
      Ex :E61 525D Lci Carboni
      Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
      Ex :E61 530XD Monacoblau<------
      Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
      Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

      Comment

      • MiKqsu
        Bimmer Fanatic
        • May 2010
        • 404
        • Turku

        saisko m40 konetta nostettua toisilla moottorinkannake kumeilla? Onko porukka nostellut Lipoo vähän liian matalalla.
        sigpic

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16360
          • Leppävirta

          Originally posted by Arde92 View Post
          Mikä aiheuttaa sen että imusarja on täynnä öljyä? voisiko rikkinäinen venttiilinkoppa vaikuttaa jos siinä on pikku reikä?

          http://koti.welho.com/hkopon11/image...20%2835%29.jpg Tuo osa oli nähtävästi rikki. mikä tuo on?
          Mitä tarkoittaa täynnä öljyä? Ihan normaalia jos siellä on öljyiset "pinnat". Mutta jos "täynnä" öljyä niin abnormal.

          Onko se huohottimen separaattori vai mikä se on..? Mistä sen purit ja mikä kone? Jos se nyt separaattori on niin jos paskana niin vaihda ihmeessä. Vähenee öljyn kulutus ainakin huomattavasti.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • Tomba87
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 4029
            • Imatra

            No nyt olis taas compacti ajokunnossa, nyt ongelma on se ettei puhalla kunnolla lämmintä. Auto siis teki viikko sitten temput ja alkoi kesken ajon puhaltaa kylmää ja oli sylkenyt nesteet pihalle paisarin korkista(?). Oletan että johtui termarista joka ei auennut ollenkaan, nyt on uusi termari + vesipumppu ja ilmattu hemin ohjeiden mukaan varmaan lähemmäs kolme tuntia. Muuten toimii hienosti mutta tyhjäkäynnillä puhaltaa vain haalea ja kierroksilla lämmintä, muttei kuumaa. Lämppärin kennolle menevä letku on kyllä kuuma muttei sormia polttava. Voisiko kenno olla niin tukossa ettei sen takia anna kunnolla kuumaa? Ennen tuota episodia antoi lämmintä kuitenkin paremmin, muttei kovin kummoisesti silloinkaan.
            Luukku auki ja risut kyytiin

            Comment

            • Jope86
              Bimmer Rookie
              • Jun 2007
              • 97
              • Imatra

              Originally posted by Tomba87 View Post
              No nyt olis taas compacti ajokunnossa, nyt ongelma on se ettei puhalla kunnolla lämmintä. Auto siis teki viikko sitten temput ja alkoi kesken ajon puhaltaa kylmää ja oli sylkenyt nesteet pihalle paisarin korkista(?). Oletan että johtui termarista joka ei auennut ollenkaan, nyt on uusi termari + vesipumppu ja ilmattu hemin ohjeiden mukaan varmaan lähemmäs kolme tuntia. Muuten toimii hienosti mutta tyhjäkäynnillä puhaltaa vain haalea ja kierroksilla lämmintä, muttei kuumaa. Lämppärin kennolle menevä letku on kyllä kuuma muttei sormia polttava. Voisiko kenno olla niin tukossa ettei sen takia anna kunnolla kuumaa? Ennen tuota episodia antoi lämmintä kuitenkin paremmin, muttei kovin kummoisesti silloinkaan.
              oliks näissä kiertovesipumppu lämppärille? jos se ois sökö..
              jos rupee näyttää siltä et kansipahvi falskaa niin tiedän siulle uuden yläpään tiiviste satsin ja pultit kohtuuhintaan...
              _____________________________________________
              E34 M5
              ex: E36 325 Coupe M-Sport
              ex: E34 535 iA
              ex: E30 318i Touring
              ex: E36 320 Taxi (SeKaSiKiÖ M52B25)
              ex: E34 535
              ex: E34 520 mosselmann turbo
              ex: E30 320 Taxi
              ex: E30 316i

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16360
                • Leppävirta

                Originally posted by Tomba87 View Post
                No nyt olis taas compacti ajokunnossa, nyt ongelma on se ettei puhalla kunnolla lämmintä. Auto siis teki viikko sitten temput ja alkoi kesken ajon puhaltaa kylmää ja oli sylkenyt nesteet pihalle paisarin korkista(?). Oletan että johtui termarista joka ei auennut ollenkaan, nyt on uusi termari + vesipumppu ja ilmattu hemin ohjeiden mukaan varmaan lähemmäs kolme tuntia. Muuten toimii hienosti mutta tyhjäkäynnillä puhaltaa vain haalea ja kierroksilla lämmintä, muttei kuumaa. Lämppärin kennolle menevä letku on kyllä kuuma muttei sormia polttava. Voisiko kenno olla niin tukossa ettei sen takia anna kunnolla kuumaa? Ennen tuota episodia antoi lämmintä kuitenkin paremmin, muttei kovin kummoisesti silloinkaan.
                Lyö vesiventtiiliä jollain auton pyöriessä. Jos antaa hetkellisesti lämpimämpää vaikka jommaltakummalta puolen tai molemmin puolin niin se jumittaa. Tuohon kenno hommaan en osaa sanoa. Mutta itsellä samat oireet oli ja kun vaihtoi termarin,vesipumpun sekä vesiventtiilin niin nyt toimii ja lämmintä puhaltaa. Kokeilin siis ensin ennen uusia osia itsekin sitä venttiiliä kopsauttaa ja antoi apparin puolelta sitten lämpimämpää...

                Edit: Ei ole kiertovesipumppua.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • Arde92
                  BTCF Member
                  • Aug 2010
                  • 1330
                  • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                  Originally posted by Haju69 View Post
                  Mitä tarkoittaa täynnä öljyä? Ihan normaalia jos siellä on öljyiset "pinnat". Mutta jos "täynnä" öljyä niin abnormal.

                  Onko se huohottimen separaattori vai mikä se on..? Mistä sen purit ja mikä kone? Jos se nyt separaattori on niin jos paskana niin vaihda ihmeessä. Vähenee öljyn kulutus ainakin huomattavasti.
                  No, kyllä sitä öljyä on siellä imuventtiilitki on öljysen näköset.

                  Tuo on siinä ilmamassamittarin liittimen kanssa samassa piuhassa. olisiko bensan huohotin tai jokin?? m50b25 moottori kyseessä

                  onko tuossa m50b25 mitään sparaattoria joka tekis tuon öljyn tulemisen imusarjaan?

                  OT: Nyt olis tarvetta Venakopalle (vanos) Mallille !
                  E39 M5 Titansilber<------
                  F11 530D Spacegray
                  E36 323i M-sport Med Hölsteri
                  Ex :E61 525D Lci Carboni
                  Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                  Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                  Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                  Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                  Comment

                  • Tomba87
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 4029
                    • Imatra

                    Originally posted by Jope86 View Post
                    oliks näissä kiertovesipumppu lämppärille? jos se ois sökö..
                    jos rupee näyttää siltä et kansipahvi falskaa niin tiedän siulle uuden yläpään tiiviste satsin ja pultit kohtuuhintaan...
                    Pidetään mielessä.

                    Originally posted by Haju69 View Post
                    Lyö vesiventtiiliä jollain auton pyöriessä. Jos antaa hetkellisesti lämpimämpää vaikka jommaltakummalta puolen tai molemmin puolin niin se jumittaa. Tuohon kenno hommaan en osaa sanoa. Mutta itsellä samat oireet oli ja kun vaihtoi termarin,vesipumpun sekä vesiventtiilin niin nyt toimii ja lämmintä puhaltaa. Kokeilin siis ensin ennen uusia osia itsekin sitä venttiiliä kopsauttaa ja antoi apparin puolelta sitten lämpimämpää...

                    Edit: Ei ole kiertovesipumppua.
                    Ei tuossa vompatissa ole erillistä lämmön säätöä molemmille puolille. Pitää varmaan ihmetellä vielä tuota vesiventtiiliä. Ämmäläisessä se/ne jumittaa silloin tällöin mutta vika on niin päin että puhaltaa vain kuumaa silloin.
                    Luukku auki ja risut kyytiin

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16360
                      • Leppävirta

                      Originally posted by Arde92 View Post
                      No, kyllä sitä öljyä on siellä imuventtiilitki on öljysen näköset.

                      Tuo on siinä ilmamassamittarin liittimen kanssa samassa piuhassa. olisiko bensan huohotin tai jokin?? m50b25 moottori kyseessä

                      onko tuossa m50b25 mitään sparaattoria joka tekis tuon öljyn tulemisen imusarjaan?

                      OT: Nyt olis tarvetta Venakopalle (vanos) Mallille !
                      No ei se sit separaattori ole.. Tai muistaakseni ei M50 ole sitä. Mut en varmakaan ole kun ei ole kokemusta niistä. Siis tuleeko siihen joku sähköliitin kiinni?
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16360
                        • Leppävirta

                        Originally posted by Tomba87 View Post
                        Pidetään mielessä.



                        Ei tuossa vompatissa ole erillistä lämmön säätöä molemmille puolille. Pitää varmaan ihmetellä vielä tuota vesiventtiiliä. Ämmäläisessä se/ne jumittaa silloin tällöin mutta vika on niin päin että puhaltaa vain kuumaa silloin.
                        No on siellä silti vesiventtiili vaikkei molemmin puolin säätöä olisikaan. Sitten se vaan puskee samaa ilmaa molemmin puolin. Eli kopsauta ja tunnustele että tuleeko sitten lämpöisempää.
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • zeneg
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 1238
                          • Oulu

                          Kertokaas mikä on sigun tds;n startilla hätänä. Kylmällä koneella kun starttaa, pyörittää sekunnin tai kaksi ja sitten "lyö tyhjää", eli ei enää pyöritä konetta ja ottaa jengaa ihan tunteella. Vähänkin kun kone lämpiää, häviää kyseinen ongelma.

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            Originally posted by zeneg View Post
                            Kertokaas mikä on sigun tds;n startilla hätänä. Kylmällä koneella kun starttaa, pyörittää sekunnin tai kaksi ja sitten "lyö tyhjää", eli ei enää pyöritä konetta ja ottaa jengaa ihan tunteella. Vähänkin kun kone lämpiää, häviää kyseinen ongelma.
                            Bendix jumii pakkasessa.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • Arde92
                              BTCF Member
                              • Aug 2010
                              • 1330
                              • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                              Originally posted by Haju69 View Post
                              No ei se sit separaattori ole.. Tai muistaakseni ei M50 ole sitä. Mut en varmakaan ole kun ei ole kokemusta niistä. Siis tuleeko siihen joku sähköliitin kiinni?
                              Kyllä siihen näyttäs tulevan.
                              E39 M5 Titansilber<------
                              F11 530D Spacegray
                              E36 323i M-sport Med Hölsteri
                              Ex :E61 525D Lci Carboni
                              Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                              Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                              Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                              Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                              Comment

                              • mikkå
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2010
                                • 95
                                • Kajaani

                                Mistä kannattas lähtee tutkimaan e36 m40b18 koneellinen ja aika kovat käyntihäiriöt. heti kun kone on käynyt noin minuutin ei tyhjäkäynnistä puhettakaan ja auto tuntuu polttavan bensaa putkeen ja kun ajaa niin rupeaa röpöttämään niin pahasti että ajaminen ei oikeen onnistu alle 5 tonnin kierroksilla, jaksaa käydä vaan täysillä kierroksilla mutta heti, kun yrittää ajaa pienemmillä alkaa röpöttää niin pahasti että pakko laittaa enenpi kierrosta että pysyy käynnissä. Tyhjäkäyntisäädin on vaihdettu, imuvuotojakaan ei kyllä pitäisi enää olla. voiko lambda aiheuttaa nuin isot häiriöt? :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎