Originally posted by Haju69
View Post
E36 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kannattaahan ne johdot ja liittimet ensin tarkastaa ennenku ostelee osia
Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
-
-
Enpä ole vaan ikinä saanut ehjänä sumaria omasta autosta irti, vaikka kuinka varovasti yrittää sitä talttapää meisseliä sinne väliin työntää niin aina se sumuvalon kannakkeen pikku muoviklipsi napsahtaa poikki.Originally posted by Bmw Master View PostEi siinä nosturia tarvita, lamppuhan irtoaa eteenpäin. Osta koko lyhty uusi motonetista, ei paljoa maksa. Tosin mulla on noita vanhoja lyhytyjä ja kantoja vaikka kuinka...
Miten sen oikeasti saa irti rikkomatta sitä kannaketta?E91 lci 330xd.
Comment
-
No, selvisi ainakin että termari ei toiminut, keitin sitä useamman minuutin kiehuvassa vedessä eikä auennut. Uusi termari ja vesipumppu on nyt paikoillaan mutta homma kusi kun termarikotelon muovinen kansi "yllättäen" halkesi, -20c asennuspakkanen ehkä hieman edesauttoi asiaa.Originally posted by zeneg View PostEi välttämättä kansipahvi ole mennyt. Kuulostaa sille, että jostain on oksentanut jäähdytinnesteet ulos (=vuoto jossain), ja tämän seurauksena vetässy reilusti ilmoja järjestelmään. Kattele nyt ihan ensin löytyykö vuoto kohtaa ja kokeile ilmailla sitä järjestelmää josko tokenisi. Pukkaako pakoputkesta valkoista savua?
Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
En oo ite kyllä onnistunu vielä kertaakaan hajottamaan:thinkOriginally posted by Jampsu87 View PostEnpä ole vaan ikinä saanut ehjänä sumaria omasta autosta irti, vaikka kuinka varovasti yrittää sitä talttapää meisseliä sinne väliin työntää niin aina se sumuvalon kannakkeen pikku muoviklipsi napsahtaa poikki.
Miten sen oikeasti saa irti rikkomatta sitä kannaketta?Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
elikkäs vaihdoin tuohon 325:seen viikonloppuna tuon ilmanotto kumihaitari putken.. ja korjauksen yhteydessä pääsipä ilmanmääränmittari tipahtamaan pöydältä

noh siinä hetken sitä tsiikailin ja ainakin päällisin puolin vaikutti kunnossa olevan, kaikki hengen ohkaiset langat sun muut mitä sisälläkin nyt on..
mutta nyt kun sillä tämän alkuviikon olen ajellut on pensan kulutus hieman noussut, enne meni hienosti koko ajan siihen 8l tuoss 12km työajossa, ja matkalla jotain 6L pintaan, mutta nyt 9-10l...
ja olen kokeillut nypätä sen mittarin piuhan irti ja tästä seuraa tyhjäkäynnin heikentyminen ja ei kärsi nimeksikään kaasua.. oikein???
kaveri joka näitä työkseen merkkiliikkeessä korjaa sanoi että nyt se kuluttaa sen minkä pitääkin.. meni vissiin vanhalla kumihaitari putkella laihoilla seoksilla?? oli meinaan aika rapsakkaa mallia..
Comment
-
-
Älä ainakaan pakkasessa niitä irti ota, mutta..Monesti tuohon auttaa, kun sitä sumaria painaa pikkasen sisäänpäin irroittaessa, lukitus aukeaa paljon helpommin.Originally posted by Jampsu87 View PostTeen sen sitten varmaan jotenkin väärin, mutta tosiaan kahdesti on mennyt se ohut muovi poikki siitä syvennyksestä johon se tappi "lukittuu".Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
Olisi tällainen ohimennen esitetty kysymys: E36 Alpina, jossa aivan perus sport-alusta B8-iskareilla, Koni-jousilla ja vakioilla kallistuksenvakaajilla (=15mm/24mm). Ajossa auto tuntuu muuten ihan jämäkältä - jopa jäykältä - koska alustassa on kaikki pistettu uusiksi. Ja osa puslista jopa powerflexeillä. Silti tuntuu meno varsinkin motarilla joskus sellaiselta vaappuvalta/retkulta jos vaikka vertaa ihan normialustaiseen E90:seen.
Voisiko syy olla noissa vakioissa kallistuksenvakaajissa, jotka ei vastaa enää muun alustan ominaisuuksia? Onko jollakin heittää kokemusperäistä kommenttia miten E36:nen on muuttunut jäykempien kallistuksenvakaajien vaihdon myötä? Muuttaako ne tuntuman liian jäykäksi siviilikäyttöä ajatellen? Vielä parempi jos joku osaisi suositella jotain settiä laitettavaksi jos siitä ylipäätään on hyötyä.
Comment
-
Renkaat? Sieltä tuollaiset ongelmat yleensä alkaa..Originally posted by JKK View PostOlisi tällainen ohimennen esitetty kysymys: E36 Alpina, jossa aivan perus sport-alusta B8-iskareilla, Koni-jousilla ja vakioilla kallistuksenvakaajilla (=15mm/24mm). Ajossa auto tuntuu muuten ihan jämäkältä - jopa jäykältä - koska alustassa on kaikki pistettu uusiksi. Ja osa puslista jopa powerflexeillä. Silti tuntuu meno varsinkin motarilla joskus sellaiselta vaappuvalta/retkulta jos vaikka vertaa ihan normialustaiseen E90:seen.
Voisiko syy olla noissa vakioissa kallistuksenvakaajissa, jotka ei vastaa enää muun alustan ominaisuuksia? Onko jollakin heittää kokemusperäistä kommenttia miten E36:nen on muuttunut jäykempien kallistuksenvakaajien vaihdon myötä? Muuttaako ne tuntuman liian jäykäksi siviilikäyttöä ajatellen? Vielä parempi jos joku osaisi suositella jotain settiä laitettavaksi jos siitä ylipäätään on hyötyä.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
Eilen kun lähdin töistä kotiin ni autossa minua odotti disco. Sisävalo vilkkui ku laitoin oven kiinni. Huomasin että ikkuna ei noussutkaan kiini ku suljin oven. Myöskään ikkunan nappulat ei toiminut. Hetken käytin virtoja päällä ja pois ja ränäsin nostoa-laskua ni ni sitte se rupesi toimimaan jotenkuten.
Mikähän moduli nyt on menossa rikki?Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
~~Sälinkään Moottorikerho~~
Comment
-
Eiköhän ole vika siinä liittimessä, mihin nuo piuhat tulee tyyliin painamalla kiinni. Eli tulee liitin kiinni tuohon osa #5:een ja se liitin on peiska/ne puhat heiluu ja pyörii siinä ku hullun mulkku. Itselläni oli samaa ongelmaa --> huonosti kiinni vain. Sumari lähtee irti, kun painaa siitä "liipasimesta". Sormen saa tungettua tuonne siitä ilmanottoaukosta ja yläreunasta muistaakseni kulmasta löytyy ihan selkeä vipu, jota painamalla sumari loikkaa irti!Originally posted by Haju69 View PostTäytyyköhän tuossa nyt uusia tuo osa numero #5 vai koko umpio?
EDIT: Näkyy tässä kuvassa osa #7 vasemmalla puolella tommonen L:n muotonen. Tosta ku tökkäset peukalolla, ni johan lähtee! Kuvassa muuten apparin puoleinen sumari, jos helpottaa hahmottamaan.

EDIT: pikkasen edittiä taas..
Last edited by kmn; 16-12-2010, 09:18.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
Paitsi ihmisillä kenellä on ilmanohjurit paikallaan vielä puskureissa niin ei kyllä mahdu sormella töntämään vipua vaan ruuvarilla siihen varatusta reiästä ilmakanavan reunasta, toisesta vapautuu vipu (muistaakseni ylempi) ja toisen kautta tehdään suuntauksen säätö.Originally posted by kmn View PostEDIT: Näkyy tässä kuvassa osa #7 vasemmalla puolella tommonen L:n muotonen. Tosta ku tökkäset peukalolla, ni johan lähtee! Kuvassa muuten apparin puoleinen sumari, jos helpottaa hahmottamaan.
- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
Comment