En.. Koska en ole päässyt autolla mihkään nosturille nyt. Ja silloin kun sitä viimeksi räpläsin niin autosta tippu tallilla vesi kun suli niin ei alle viittinyt mönkiä. Pitänee tutkailla. Ajattelin että onko siinä "kannassa" jokin maadoitus juttu mikä ei sitten pelaa kun sen kiinni laittaa umpioon, että korjautuuko se kantaa vaihtamalla. Mutta kai se on vaan roplattava lisää.
Kannattaahan ne johdot ja liittimet ensin tarkastaa ennenku ostelee osia
En.. Koska en ole päässyt autolla mihkään nosturille nyt.
Ei siinä nosturia tarvita, lamppuhan irtoaa eteenpäin. Osta koko lyhty uusi motonetista, ei paljoa maksa. Tosin mulla on noita vanhoja lyhytyjä ja kantoja vaikka kuinka...
Ei siinä nosturia tarvita, lamppuhan irtoaa eteenpäin. Osta koko lyhty uusi motonetista, ei paljoa maksa. Tosin mulla on noita vanhoja lyhytyjä ja kantoja vaikka kuinka...
Enpä ole vaan ikinä saanut ehjänä sumaria omasta autosta irti, vaikka kuinka varovasti yrittää sitä talttapää meisseliä sinne väliin työntää niin aina se sumuvalon kannakkeen pikku muoviklipsi napsahtaa poikki.
Miten sen oikeasti saa irti rikkomatta sitä kannaketta?
Onko noihin sähköpeileihin sulaketta vai mikähän noihin nyt tuli, aiemmin ei kuskinpuolella toiminu mutta apukuskilla toimi ja enään ei toimi kumpikaan? :think
Ei välttämättä kansipahvi ole mennyt. Kuulostaa sille, että jostain on oksentanut jäähdytinnesteet ulos (=vuoto jossain), ja tämän seurauksena vetässy reilusti ilmoja järjestelmään. Kattele nyt ihan ensin löytyykö vuoto kohtaa ja kokeile ilmailla sitä järjestelmää josko tokenisi. Pukkaako pakoputkesta valkoista savua?
No, selvisi ainakin että termari ei toiminut, keitin sitä useamman minuutin kiehuvassa vedessä eikä auennut. Uusi termari ja vesipumppu on nyt paikoillaan mutta homma kusi kun termarikotelon muovinen kansi "yllättäen" halkesi, -20c asennuspakkanen ehkä hieman edesauttoi asiaa.
Enpä ole vaan ikinä saanut ehjänä sumaria omasta autosta irti, vaikka kuinka varovasti yrittää sitä talttapää meisseliä sinne väliin työntää niin aina se sumuvalon kannakkeen pikku muoviklipsi napsahtaa poikki.
Miten sen oikeasti saa irti rikkomatta sitä kannaketta?
En oo ite kyllä onnistunu vielä kertaakaan hajottamaan:think
elikkäs vaihdoin tuohon 325:seen viikonloppuna tuon ilmanotto kumihaitari putken.. ja korjauksen yhteydessä pääsipä ilmanmääränmittari tipahtamaan pöydältä
noh siinä hetken sitä tsiikailin ja ainakin päällisin puolin vaikutti kunnossa olevan, kaikki hengen ohkaiset langat sun muut mitä sisälläkin nyt on..
mutta nyt kun sillä tämän alkuviikon olen ajellut on pensan kulutus hieman noussut, enne meni hienosti koko ajan siihen 8l tuoss 12km työajossa, ja matkalla jotain 6L pintaan, mutta nyt 9-10l...
ja olen kokeillut nypätä sen mittarin piuhan irti ja tästä seuraa tyhjäkäynnin heikentyminen ja ei kärsi nimeksikään kaasua.. oikein???
kaveri joka näitä työkseen merkkiliikkeessä korjaa sanoi että nyt se kuluttaa sen minkä pitääkin.. meni vissiin vanhalla kumihaitari putkella laihoilla seoksilla?? oli meinaan aika rapsakkaa mallia..
Omassa kyllä pompsahtaa sumari ihan ilosesti irti ehjänä kun painaa pienellä ruuvimeisselillä siitä sumuvalon vieressä olevasta pienestä reiästä? Mutta niin, onko peileille omaa sulaketta, en oo jaksanu tossa pakkasessa rueta tutkimaan.
Teen sen sitten varmaan jotenkin väärin, mutta tosiaan kahdesti on mennyt se ohut muovi poikki siitä syvennyksestä johon se tappi "lukittuu".
Älä ainakaan pakkasessa niitä irti ota, mutta..Monesti tuohon auttaa, kun sitä sumaria painaa pikkasen sisäänpäin irroittaessa, lukitus aukeaa paljon helpommin.
Olisi tällainen ohimennen esitetty kysymys: E36 Alpina, jossa aivan perus sport-alusta B8-iskareilla, Koni-jousilla ja vakioilla kallistuksenvakaajilla (=15mm/24mm). Ajossa auto tuntuu muuten ihan jämäkältä - jopa jäykältä - koska alustassa on kaikki pistettu uusiksi. Ja osa puslista jopa powerflexeillä. Silti tuntuu meno varsinkin motarilla joskus sellaiselta vaappuvalta/retkulta jos vaikka vertaa ihan normialustaiseen E90:seen.
Voisiko syy olla noissa vakioissa kallistuksenvakaajissa, jotka ei vastaa enää muun alustan ominaisuuksia? Onko jollakin heittää kokemusperäistä kommenttia miten E36:nen on muuttunut jäykempien kallistuksenvakaajien vaihdon myötä? Muuttaako ne tuntuman liian jäykäksi siviilikäyttöä ajatellen? Vielä parempi jos joku osaisi suositella jotain settiä laitettavaksi jos siitä ylipäätään on hyötyä.
Olisi tällainen ohimennen esitetty kysymys: E36 Alpina, jossa aivan perus sport-alusta B8-iskareilla, Koni-jousilla ja vakioilla kallistuksenvakaajilla (=15mm/24mm). Ajossa auto tuntuu muuten ihan jämäkältä - jopa jäykältä - koska alustassa on kaikki pistettu uusiksi. Ja osa puslista jopa powerflexeillä. Silti tuntuu meno varsinkin motarilla joskus sellaiselta vaappuvalta/retkulta jos vaikka vertaa ihan normialustaiseen E90:seen.
Voisiko syy olla noissa vakioissa kallistuksenvakaajissa, jotka ei vastaa enää muun alustan ominaisuuksia? Onko jollakin heittää kokemusperäistä kommenttia miten E36:nen on muuttunut jäykempien kallistuksenvakaajien vaihdon myötä? Muuttaako ne tuntuman liian jäykäksi siviilikäyttöä ajatellen? Vielä parempi jos joku osaisi suositella jotain settiä laitettavaksi jos siitä ylipäätään on hyötyä.
Renkaat? Sieltä tuollaiset ongelmat yleensä alkaa..
Eilen kun lähdin töistä kotiin ni autossa minua odotti disco. Sisävalo vilkkui ku laitoin oven kiinni. Huomasin että ikkuna ei noussutkaan kiini ku suljin oven. Myöskään ikkunan nappulat ei toiminut. Hetken käytin virtoja päällä ja pois ja ränäsin nostoa-laskua ni ni sitte se rupesi toimimaan jotenkuten.
Mikähän moduli nyt on menossa rikki?
Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
~~Sälinkään Moottorikerho~~
Täytyyköhän tuossa nyt uusia tuo osa numero #5 vai koko umpio?
Eiköhän ole vika siinä liittimessä, mihin nuo piuhat tulee tyyliin painamalla kiinni. Eli tulee liitin kiinni tuohon osa #5:een ja se liitin on peiska/ne puhat heiluu ja pyörii siinä ku hullun mulkku. Itselläni oli samaa ongelmaa --> huonosti kiinni vain. Sumari lähtee irti, kun painaa siitä "liipasimesta". Sormen saa tungettua tuonne siitä ilmanottoaukosta ja yläreunasta muistaakseni kulmasta löytyy ihan selkeä vipu, jota painamalla sumari loikkaa irti!
EDIT: Näkyy tässä kuvassa osa #7 vasemmalla puolella tommonen L:n muotonen. Tosta ku tökkäset peukalolla, ni johan lähtee! Kuvassa muuten apparin puoleinen sumari, jos helpottaa hahmottamaan.
EDIT: Näkyy tässä kuvassa osa #7 vasemmalla puolella tommonen L:n muotonen. Tosta ku tökkäset peukalolla, ni johan lähtee! Kuvassa muuten apparin puoleinen sumari, jos helpottaa hahmottamaan.
Paitsi ihmisillä kenellä on ilmanohjurit paikallaan vielä puskureissa niin ei kyllä mahdu sormella töntämään vipua vaan ruuvarilla siihen varatusta reiästä ilmakanavan reunasta, toisesta vapautuu vipu (muistaakseni ylempi) ja toisen kautta tehdään suuntauksen säätö.
Comment