Olipa hyvä linkki Itsekin noitten klipsien kanssa vasta tuskailin ja irroittamattahan ne lopulta jäi kun tuntui että ei niitä ehjänä irti saa eikä täältäkään kehannut kysyä kun tunti ittensä niin vajakiksi.
Aivan väärin minä niitä näköjään yritinkin irroittaa kun luulin että se nuoli meinaa että sen osoittamaan suuntaan pitää kammeta Olipa muuten alfamerin kirjassakin tosi huonosti selostettu tuo irroittaminen.
Joo, kyllähän tuota joskus sai vähä aikaa rimpuilla noitten kanssa
Nyt kun noista e36 lämmöistä on paljon ollut juttua, niin ajattelin jakaa omia kokemuksia asiasta. Eli auto on ollut lähes sietämättömän kylmä ja kolea nyt talven tultua. Ajon aikana puhalsi jollain tavalla siedettävästi lämmintä, pienillä kierroksilla ajaessa ja esim. valoissa seistessä lakkasi puhaltamasta kokonaan.
Korjaustoimenpiteitä tähän päivään mennessä oli: ilmaus (aika moneen kertaan eri menetelmin mm. alipaineella), termarin vaihto, vesiventtiilin puhdistus ja toiminnan tarkastus sekä järjestelmän tiiviyden tarkastus. Nämä aika laihoin tuloksin.
Viikonloppuna tuli sitten vaihdettua autoon lämppärin kenno (olihan se vanha hiukan paskassa ulkoisesti) ja asennettua Webasto. Webaston asennus jäi vielä perjantaina kesken kennon vaihdon jälkeen, joten ilmasin vain järjestelmän pullokonstilla ja ajelin kotiin. Tässä vaiheessa hiukan pettyneenä totesin saman oireilun jatkuvan, eli ei tule lämmintä pienillä kierroksilla. Noh, tänään Webaston asennus tuli päätökseensä ja varmuuden vuoksi kaatelin sitten letkujen kautta kennon vettä täyteen jo valmiiksi, ennen kuin laitoin klemmarit kiinni. Ilmauksen suoritin niin, että laitoin Webaston kierrättämään vettä ja ilmausruuvi auki niin kauan, että lakkasi pulputtamasta. Tämän jälkeen pullo paisarin suulle, auto käyntiin ja annoin käydä sitten tyhjäkäyntiä siinä muun toiminnan ohessa. Pari kertaa kävin puristelemassa alavesiletkua, ilmakuplia ei pahemmin tullut. Näin kunnes lämmöt olivat nousseet normaaliin ja puhalsi lämmintä.
Lopputuloksena se, että auto puhaltaa tyhjäkäynnillä ja ajossa oikeasti lämmintä ilmaa, teki jopa mieli vääntää lämpötilansäädintä kylmemmälle - ensimmäistä kertaa koko talvena. Enpä sitten tiedä mikä tuon ongelman loppupeleissä ratkaisi. Varmaan aika monen asian summa taas kerran.
Nyt kun noista e36 lämmöistä on paljon ollut juttua, niin ajattelin jakaa omia kokemuksia asiasta. Eli auto on ollut lähes sietämättömän kylmä ja kolea nyt talven tultua. Ajon aikana puhalsi jollain tavalla siedettävästi lämmintä, pienillä kierroksilla ajaessa ja esim. valoissa seistessä lakkasi puhaltamasta kokonaan.
Korjaustoimenpiteitä tähän päivään mennessä oli: ilmaus (aika moneen kertaan eri menetelmin mm. alipaineella), termarin vaihto, vesiventtiilin puhdistus ja toiminnan tarkastus sekä järjestelmän tiiviyden tarkastus. Nämä aika laihoin tuloksin.
Viikonloppuna tuli sitten vaihdettua autoon lämppärin kenno (olihan se vanha hiukan paskassa ulkoisesti) ja asennettua Webasto. Webaston asennus jäi vielä perjantaina kesken kennon vaihdon jälkeen, joten ilmasin vain järjestelmän pullokonstilla ja ajelin kotiin. Tässä vaiheessa hiukan pettyneenä totesin saman oireilun jatkuvan, eli ei tule lämmintä pienillä kierroksilla. Noh, tänään Webaston asennus tuli päätökseensä ja varmuuden vuoksi kaatelin sitten letkujen kautta kennon vettä täyteen jo valmiiksi, ennen kuin laitoin klemmarit kiinni. Ilmauksen suoritin niin, että laitoin Webaston kierrättämään vettä ja ilmausruuvi auki niin kauan, että lakkasi pulputtamasta. Tämän jälkeen pullo paisarin suulle, auto käyntiin ja annoin käydä sitten tyhjäkäyntiä siinä muun toiminnan ohessa. Pari kertaa kävin puristelemassa alavesiletkua, ilmakuplia ei pahemmin tullut. Näin kunnes lämmöt olivat nousseet normaaliin ja puhalsi lämmintä.
Lopputuloksena se, että auto puhaltaa tyhjäkäynnillä ja ajossa oikeasti lämmintä ilmaa, teki jopa mieli vääntää lämpötilansäädintä kylmemmälle - ensimmäistä kertaa koko talvena. Enpä sitten tiedä mikä tuon ongelman loppupeleissä ratkaisi. Varmaan aika monen asian summa taas kerran.
Tuossahan ei ole muuttuvia tekijöitä kuin tuo uusi kenno.
Onko 328i coupessa joku tyypillinen osa joka hajotessaan tai muutenvaan alkaa kuluttaa virtaa ominpäin? Eilen oli aamulla akku niin tyhjä että kojelaudan valot vain vähän hehkui. Latasin patterin ja arvelin että jäänyt vaan sisävalo päälle tms. Mutta tänä aamuna sama, akku lähes tyhjä. Täytyy töissä mitata paljonko virtaa kuluu ja koittaa selvittää mihin. Siellä se nyt latailee...
EDIT: Ei vittu... Takaluukku ollu raollaan ja lunta päällä ni en oo huomannu.
Onko 328i coupessa joku tyypillinen osa joka hajotessaan tai muutenvaan alkaa kuluttaa virtaa ominpäin? Eilen oli aamulla akku niin tyhjä että kojelaudan valot vain vähän hehkui. Latasin patterin ja arvelin että jäänyt vaan sisävalo päälle tms. Mutta tänä aamuna sama, akku lähes tyhjä. Täytyy töissä mitata paljonko virtaa kuluu ja koittaa selvittää mihin. Siellä se nyt latailee...
EDIT: Ei vittu... Takaluukku ollu raollaan ja lunta päällä ni en oo huomannu.
Sori, mutta repesin tolle sun editoimalles.
Itehän nyppäsin BP09' takaluukun valon pois ku kokoajan tarvi olla hakemas -tavaraa ja valo ois palanu 24/7 -> ei mihinkään, ku ois ajokunnos ollu.
nyt olis tämmönen ongelma. ei antannut jostain syystä uutta topikkia tehdä.
m50b25 kun käynnistää auton kuuman (joskus kylmänäkin) niin nostaa kierroksia ylöspäin mutta sitten laskee ja sammuaa. Joskus saattaa ruveta kaasuttelemaan kierroksia jtn 400-1200.
Osia vaihdettu
:IMM haitariputki, tyhjäkäyntiventtiilin kumiletkut, koneen lämpötila anturi, Lambda. Minkäs tuon voi vielä tehdä?
325i e36 -92
toinen että mistä mahtaa öljyä kusta kun venttiilinkopan tiiviste ja ne kumiholkit vaihettu? mahtaakohan vähäinen määrä tiivisteliimaa vaikuttaa nuin paljo asiaan?
E39 M5 Titansilber<------ F11 530D Spacegray E36 323i M-sport Med Hölsteri
Ex :E61 525D Lci Carboni
Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
Ex :E61 530XD Monacoblau<------
Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
Ex: E34 540 6-Gang Mtech<------
nyt olis tämmönen ongelma. ei antannut jostain syystä uutta topikkia tehdä.
m50b25 kun käynnistää auton kuuman (joskus kylmänäkin) niin nostaa kierroksia ylöspäin mutta sitten laskee ja sammuaa. Joskus saattaa ruveta kaasuttelemaan kierroksia jtn 400-1200.
Osia vaihdettu
:IMM haitariputki, tyhjäkäyntiventtiilin kumiletkut, koneen lämpötila anturi, Lambda. Minkäs tuon voi vielä tehdä?
325i e36 -92
toinen että mistä mahtaa öljyä kusta kun venttiilinkopan tiiviste ja ne kumiholkit vaihettu? mahtaakohan vähäinen määrä tiivisteliimaa vaikuttaa nuin paljo asiaan?
Varmaankin joudut sen säädin paneelin irroittamaan.
Termostaatista: Nostaako lämmöt miten? Jos ne on normaalisti eikä lämmintä anna niin sitten sanoisin että vesiventtiili kaipaa remppaa tai vaihtoa. Tästä on nyt ollut todella paljon keskustelua tälle talvelle, et ole ainut jolla ei lämmintä puhaltele.
Itselle vaihdettiin vesiventtiili,vesipumppu sekä termarikin samalla tuossa vähän aikaa sitten. Ja nyt tarkenee. Voin vakuuttaa että lämmintä puskee!
Ihan normaalisti lämmöt nostaa puoleenväliin! Mutta ei se kyllä kovin lämmintä puhalla.. Pitää nyt kattoo että antaako tän talven mennä noilla lämmöillä vai rupeenko tekee jonkinlaista operaatiota..
Viime talvena oli ainakin syylärin ilmauksen kanssa ongelmia, ku sattu olemaan rikkinäinen syylärin korkki joka ei pitäny tarpeeks painetta, mut korkkia vaihtamalla ja kunnon ilmauksella rupes taas toimii.. Liekkö sit jostain taas ois ilmaa vetässy :think
Puhaltimen laakerikin on ruvennut pitämään aika kuivaa ääntä
Ihan normaalisti lämmöt nostaa puoleenväliin! Mutta ei se kyllä kovin lämmintä puhalla.. Pitää nyt kattoo että antaako tän talven mennä noilla lämmöillä vai rupeenko tekee jonkinlaista operaatiota..
Viime talvena oli ainakin syylärin ilmauksen kanssa ongelmia, ku sattu olemaan rikkinäinen syylärin korkki joka ei pitäny tarpeeks painetta, mut korkkia vaihtamalla ja kunnon ilmauksella rupes taas toimii.. Liekkö sit jostain taas ois ilmaa vetässy :think
Puhaltimen laakerikin on ruvennut pitämään aika kuivaa ääntä
Voit kopauttaa jollain vesiventtiiliäkin auton pyöriessä ja jos sen jälkeen antaa edes toiselta puolen lämpimämpää hönkyä kuin aikaisemmin niin vesiventtiili jumittaa.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
imusarjan tiivisteet vaihdettu, ja kaikki nuo letkut. niin mitä siihen nyt vielåä jäis tarkistettavaks?
ilmamäärä-/ilmamassamittari koneesta riippuen. kokeile vaikka kaveriltasi toimivaa. kai tuli ostettua alkuperäinen lambda? ei meinaa nuo mätänetin sun muiden tarvike lambdat toimia aina, tarkastit varmaan että antaa oikeita lukuja?
ilmamäärä-/ilmamassamittari koneesta riippuen. kokeile vaikka kaveriltasi toimivaa. kai tuli ostettua alkuperäinen lambda? ei meinaa nuo mätänetin sun muiden tarvike lambdat toimia aina, tarkastit varmaan että antaa oikeita lukuja?
Voiko öljymerkin vaihto vaikuttaa öljynsyöntiin paljonkin, aikaisemmin oli castrollit sisällä ja kokeeksi laitoin mobil merkkistä sen takia,että josko ventiilinnostajien naputus vähenisi, eihän se vähentynyt mutta öljyn syönti olis tuntunut ainakin lisääntyvän aikalailla?
Comment