Onko tolkkua vai ei?Nyt 328i e36 95vm.olis mielessä,jos laittais siihen 3.2l m3 321hv koneen Voisiko joku viisaampi kertoa mitä vaatis käytännössä paljon tulis maksaa ja mitä osia(vaihde lootako?jarrut?)joutuisi vaihtaa.
Onko tolkkua vai ei?Nyt 328i e36 95vm.olis mielessä,jos laittais siihen 3.2l m3 321hv koneen Voisiko joku viisaampi kertoa mitä vaatis käytännössä paljon tulis maksaa ja mitä osia(vaihde lootako?jarrut?)joutuisi vaihtaa.
Onko tolkkua vai ei?Nyt 328i e36 95vm.olis mielessä,jos laittais siihen 3.2l m3 321hv koneen Voisiko joku viisaampi kertoa mitä vaatis käytännössä paljon tulis maksaa ja mitä osia(vaihde lootako?jarrut?)joutuisi vaihtaa.
Postauksesta päätellen ei ole tolkkua. Jos kykenisit aivan varmasti tekemään kaiken itse ja moottorikin olisi lähes ilmainen niin sitten saattaisi jo kannattaa... Tai sitten ei.
328 on tosiaan helppo saada kaupaksi, toki eihän sillä rahalla suoraan saa M3.
Eroja on ainakin vissiin ei-vanos ja vanos moottorit. Tästäkin ollaan montaa mieltä kumpi on parempi
Tästä threadista löytyy etsimällä noita ns. tyyppivikoja. Varmaan yleisin on huono ilmaus m50 sarjan moottoreissa josta johtuvat kansiviat tai piilevät kansiviat (hiusmurtumat -> muuttuvat akuuteiksi jossain vaiheessa)
Ruostepuolelta kannattaa tsekata ainakin takakelkan kiinnityspisteet runkoon. Pintapelleistä helmat edessä, coupeissa takaikkunoiden takareunat, peräkontti/peräkontin alareuna.
Kertokaas joku jolla on TOIMIVA alkupeärinen akuko-ohjattu keskuslukitus coupessa/cabriossa että missä sen ohjainboksi sijaitsee. Koittanut kattella hanskalokeron takaa mutta heikolla tuloksella. Omassa on alkuperäinen kauko-ohjauksen avain mutta sillä se ei toimi, syystä tai toisesta.
Vissiin aika makukysymys, foorumilta löytyy lisää tietoa noista m3-epäkeskopuslista. Itselleni laitoin omaan e36 coupeen noi eccentric bushit ja en osaa sanoa niiden suoraa vaikutusta koska vaihdoin takapäähän samalla powerflexin puslat. Ajotuntuma muuttui kyllä oleellisesti
Alatukivarren puslat kaipaavat uusintaa 98 cabrioletissa, kummat valitsen. Auto on miedosti madallettu -40/15mm
PFF5-301 2 per car
PFF5-303 PFF5-303 is an eccentric bush for
the M3 or where increased castor
is required
Laita vaan nuo "epäkeskot". Itse laitoin ja tuolla saa tosiaan siirrettyä rengasta hieman eteenpäin. Casterin toivossa nuo itse laitoin ja mukavammaltahan se näyttääkin, kun eturengas on hieman lähempänä puskuria, kuin etuovea.. Ajotuntumasta en osaa sanoa (tai sen paratumisesta siis), koska en ole aikaisemmin asentanut powerflexejä mihinkään autoon.
Kertokaas joku jolla on TOIMIVA alkupeärinen akuko-ohjattu keskuslukitus coupessa/cabriossa että missä sen ohjainboksi sijaitsee. Koittanut kattella hanskalokeron takaa mutta heikolla tuloksella. Omassa on alkuperäinen kauko-ohjauksen avain mutta sillä se ei toimi, syystä tai toisesta.
Siellä hanskalokeron takana se on. Vuosmallista hieman riippuu. Alkupään malleissa oli A-pilarin juuressa hieman piilossa, muistakseni ABS boksin takana. Uudemmissa on sitten suunnilleen siinä keskellä missä on muitakin bokseja. Katso varaosanumerot niistä bokseista.
Onko tolkkua vai ei?Nyt 328i e36 95vm.olis mielessä,jos laittais siihen 3.2l m3 321hv koneen Voisiko joku viisaampi kertoa mitä vaatis käytännössä paljon tulis maksaa ja mitä osia(vaihde lootako?jarrut?)joutuisi vaihtaa.
Tee ihmeessä..leimaan et saa kyllä sitten juuri mitenkään. Poikkeusluvalla trafilta ja sitä tuskin heruu.
///M Sarjan autoja ei lasketa noiden normien kanssa samaan kastiin..
Pitäisi varmaankin sitten istua kiinni. Myönnettäköön että itselläkin ne etuovien listat vaati ehkä normaalia riuskempaa painelua kuin muut mutta kyllä asettui sitten loppupelissä. Ensin ajattelin että ei, ei tunnu menevän. Sitten vielä hieman kovempaa painelin kiinni niin menihän ne.. Itsekin siis MTT-Tradingilta hommasin, sedaniin tosin.
Kiinnitys, ne vihreet kuminännit paikalleen, kiinnikkeet perään. Sitten mallaa listaa about paikalleen ja napsauttelee kiinni..Coupen / cabrion ovissa parasta ottaa ovipahvi irti, ja tukea hiukan takaa kun napsauttaa kiinni..Onnistuu kerrasta eikä tarvia liimojen kanssa leikkiä.
Ja orkkis retrofit sarjan saa Saksasta samaan hintaan kun MTT:n tarvikkeet
Ei tosiaankaan kannata mitään liimaa sinne väliin laittaa, niinkun omaani oli tehnyt entinen omistaja niin joutuduin niitä raaputtelamaan irti jotta sain jotenkin ne listat takaisin
Saako noita orkkis värejä spray purkissa mistään kun meinasin ne listan alla olevat pinnat hijoa ja maalata sillä+ takakontin alaosan..?
Millä tavalla tuo mittaa että paljon on bensaa kun tankkasin kympillä niin mittari ei liikahtanutkaan..?:think
F06 640D "M6"
E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Eipähän tuo löpömittari kovinkaan paljoa liikahda jos sinne 7 litraa heität ainetta.
Juuri nyt ei tule mieleen että missä tuo tankin anturi sijaitsee e36, mutta veikkaan ettei siellä ole vikaa
Eipähän tuo löpömittari kovinkaan paljoa liikahda jos sinne 7 litraa heität ainetta.
Juuri nyt ei tule mieleen että missä tuo tankin anturi sijaitsee e36, mutta veikkaan ettei siellä ole vikaa
Sitä minäkin ajattelin, kun en yleensä tankkaa noin vähää..
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
F06 640D "M6"
E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Comment