Eikö niin, että E36 kopassa ei ole tuota allaolevassa kuvassa näkyvää numero 3 kumitulppaa, koska siitä lähtee ilmeisesti letku takapöntön läpälle? Esim. E39 m52b28 -koneisissahan ei ole läppää laisinkaan jolloin tulppa mahdollisesti löytyy ko. paikasta...
							
						
					E36 kysymyksiä ja vastauksia
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Joo, 328i:ssä ei ole tulppaa, 320i:ssä ja 323i:ssä on.Originally posted by Löwen View PostEikö niin, että E36 kopassa ei ole tuota allaolevassa kuvassa näkyvää numero 3 kumitulppaa, koska siitä lähtee ilmeisesti letku takapöntön läpälle? Esim. E39 m52b28 -koneisissahan ei ole läppää laisinkaan jolloin tulppa mahdollisesti löytyy ko. paikasta...
 
 http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...nifold_system/Myyn:
 M10/20/52 E30-E36 osia
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Eikös tuo alusta mene suoraan tuohonkin 9/92 vanhempaan, kun tuossa kerta tulee nuo yläpäät mukana?Originally posted by aaretti View Postpitäskö kokeeksi ottaa itsekkin tuo paketti jossa tulee yläpäät mukana niin tulisi uusattua nekin samalla :think
 
 http://viewitem.eim.ebay.fi/TA-TECHN...562934144/itemE39 540iA M-Sport Imolarot II
 E36 323i touring
 Volvo V70 2.4D mk3 
 Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9 
 Honda Civic 1.4 4d ES  
 Chevy Caprice Classic 
 ex:
 E32 730iA
 E39 528i Calypsorot metallic
 E36 325i x2
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kukaan selvitellyt eekolmikutosen ABS ongelmia?
 Eli tarkoituksena mitata tuosta ABS boksin liittimesta noiden pyöränantureiden kuntoa. Nytvaan ei ole varmuutta, että mistä pinneistä nuo mitataan?
 
 http://jontsu00.kuvat.fi/kuvat/bimmeriremonttia/1.jpg
 
 Eli mitataanko ne noista pinneistä vai jostain ihan muista? Tosiaan mittari on 20k ohmi alueella ja 6 alimmaisesta sarjasta antoi kaikista saman 1.06, mutta tuosta sinisella merkitystä sarjasta ei mitään.
 
 Eli onko syyllinen vasen etuanturi vedoten tähän kuvaan http://www.btcf.fi/forum/attachment....4&d=1159737197 ?(olettaen, että oikeat pinnit kyseessä..)
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by asis View PostEikös tuo alusta mene suoraan tuohonkin 9/92 vanhempaan, kun tuossa kerta tulee nuo yläpäät mukana?
 Ei mene. 9/92 asti erilainen kallistuksenvakaaja jossa pidemmät ns koiranluut ( kiinnittyy iskarin kylkeen, 9/92-> kiinnitys alatukivarteen. )Nykyisin: VW Crafter '20 + e61 + e61
 Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 En nyt muista ulkoa mitkä pinnit boksin puoleisessa liittimessä menee antureihin.. Mutta anturin signaali otetaan kahdelle pinnille ja se liittimen kolmas on "shield" (häiriösäteilyä estävä koaksiaalinen johdin signaali johtimen ympärillä) noitten kahden signaalijohtimen väliltä kuuluisi löytyä jotain 1 kilon luokkaa oleva resistanssi. Anturi on kestomagneetin kenttään käämittyä kuparia joka muodostaa pienen pulssimuotoisen jännitteen pyörän pyöriessä.. (nämä edelliset mittaukset/jutut koskevat jatkoliitintä pyöränkotelossa, ei abs-boksin päässä)Originally posted by Jontsu00 View PostKukaan selvitellyt eekolmikutosen ABS ongelmia?
 Eli tarkoituksena mitata tuosta ABS boksin liittimesta noiden pyöränantureiden kuntoa. Nytvaan ei ole varmuutta, että mistä pinneistä nuo mitataan?
 
 http://jontsu00.kuvat.fi/kuvat/bimmeriremonttia/1.jpg
 
 Eli mitataanko ne noista pinneistä vai jostain ihan muista? Tosiaan mittari on 20k ohmi alueella ja 6 alimmaisesta sarjasta antoi kaikista saman 1.06, mutta tuosta sinisella merkitystä sarjasta ei mitään.
 
 Eli onko syyllinen vasen etuanturi vedoten tähän kuvaan http://www.btcf.fi/forum/attachment....4&d=1159737197 ?(olettaen, että oikeat pinnit kyseessä..)
 Tuo mittaamasi resistanssi kuulostaa olevan "tontilla" mutta anturin kestomagneetin kentän heikentyessä saattaa anturilta saatava jännite jäädä liian pieneksi. Se kolmas pinni joka ei näyttänyt resistanssia menee muistaakseni kiinnitys pultin reiän metalliin (maadoittuu koriin)Last edited by 1031; 06-05-2011, 20:02.E61 520da LCI 2007
 EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ongelma seuraava:
 Mittariston valot ym. toimii kun valot ei ole päällä.
 Heti kun kääntää valot katkaisijasta päälle, mittariston valot ja kaikki muut sammuvat. :think
 Joku laittanut jotkut johdot ristiin vai mikä on?
 
 Auto E36 325i sedan vm. 91F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 10/1991 muuttui koiranluiden kiinnitys alatukivarteen. Itsellänikin 1/92:ssa oli vanha yläpää mutta jo uusi koiranluun kiinnitys.Originally posted by toNmbbA View PostEi mene. 9/92 asti erilainen kallistuksenvakaaja jossa pidemmät ns koiranluut ( kiinnittyy iskarin kylkeen, 9/92-> kiinnitys alatukivarteen. )
 
 http://www.realoem.com/bmw/showparts...67&hg=31&fg=10
 
 Asiksen 8/91:ssa tosin on vielä vanha kiinnitys.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Hmmm.. itsellä ollut 6/92 ja vielä vanhalla mallilla.Originally posted by Herra von Levee View Post10/1991 muuttui koiranluiden kiinnitys alatukivarteen. Itsellänikin 1/92:ssa oli vanha yläpää mutta jo uusi koiranluun kiinnitys.
 
 http://www.realoem.com/bmw/showparts...67&hg=31&fg=10
 
 Asiksen 8/91:ssa tosin on vielä vanha kiinnitys. olisiko jotain maakohtaista (tuskin) vai vaihdettu jälkikäteen vanhaan malliin ko autoon. :think
							
						Nykyisin: VW Crafter '20 olisiko jotain maakohtaista (tuskin) vai vaihdettu jälkikäteen vanhaan malliin ko autoon. :think
							
						Nykyisin: VW Crafter '20 + e61 + e61
 Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kuuluuko tuon aktiivihiilisäiliön poistoputken osa. (4) päätyä ulkoilmaan? Putki ei siis mene mihinkään.
 
 Näyttää olevan täysin samanlainen systeemi ainakin 318is ja 325:ssa.
 
 E91 lci 330xd.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kyllä kuuluu.Originally posted by Jampsu87 View PostKuuluuko tuon aktiivihiilisäiliön poistoputken osa. (4) päätyä ulkoilmaan? Putki ei siis mene mihinkään.
 
 Näyttää olevan täysin samanlainen systeemi ainakin 318is ja 325:ssa.
 
 http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...tainer_tubing/Myyn:
 M10/20/52 E30-E36 osia
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 mitä iskunvaimentimia ootte käyttäneet e36:sen takapäässä ite ostin tuonne konin säädettävät, öljyiskarit oli niin ei vittu vaikka kuin ruuvaa jäykimmälle, Nämä siis olivat 4 portaisella säädöllä, niin eipä oikein auttanut... on se pinta kova mutta lähinnä haen sitä et sais sen takapään mahdollisimman tönkönksi ettei rappaa ku on 10'' vanne takana.
 13xE34
 1xE39
 5xE36
 1xE38
 1xE32
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Katsastuksessa huomautti että etukoiranluut on väljät, niin kannattaako sinne vaihtaa nuo vahvistetut vai normit? Ja onko noissa käsijarrun paloissa eroja niinkun normijarrupalaoissa kun sen takia jäi leima saamatta, että ei tuu mitään paskaa ostettua sinne..?
 
 Ainiin ja saako motonetistä tai jostain pakosarjan loppuun sopivia laippoja jos rupeis vääntelemään uutta putkistoa, vai joutuuko teettämään jossakin?Last edited by JonttuPeke; 07-05-2011, 18:51.F06 640D "M6"
 E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
 Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 edessä vai takana koiranluut väljät? miksi et ostaisi heavyduty mallisia kun hintaeroa on tyyliin 5e schmiedmannilta.Originally posted by JonttuPeke View PostKatsastuksessa huomautti että etukoiranluut on väljät, niin kannattaako sinne vaihtaa nuo vahvistetut vai normit? Ja onko noissa käsijarrun paloissa eroja niinkun normijarrupalaoissa kun sen takia jäi leima saamatta, että ei tuu mitään paskaa ostettua sinne..?
 
 Ainiin ja saako motonetistä tai jostain pakosarjan loppuun sopivia laippoja jos rupeis vääntelemään uutta putkistoa, vai joutuuko teettämään jossakin?
 
 taitaa sieltä jotain yleismallisia laippoja saada, kannattaa käydä katsomassa niin tietää.
 
 eipä niissä käsijarrujen kengissä juuri eroja ole, säädät vaan huolella niin toimii. ekaks tyhjä pois vaijerista, sitten 2 napsua käppäriä ylös ja sen jälkeen perä ilmaan ja säädät niin kauan että ottaa kiinni molemmin puolin saman verran. sen jälkeen käppäri pois päältä ja 1-2 napsua säätöä kengistä takaisin päin.
 Comment
 
	 
							
						
Comment