eli kannattaa ettiä siis vaan 4-koneisen mittaristo tuohon talviautoon.
E36 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Toimiiko sulla 100% varmana lohkolämppäri? Mulla oli talvenaikana tsipannu ja pelkkiä kylmäkäynnistyksiä nyt vedellyt kun on lauhtunut kelit. 8-10L menee sekalaisessa ajossa, paljon kaupunkia. Mulla tosin m43b18.Originally posted by Sampoq View PostMitä jengillä on ollu m43 koneisen 316i kulutus? Alkaa hirvittää ku täällä kaupungissa nyt kuluttanut parhaillaan 12l/100km tankillisella mitattuna, joka yö on piuhan päässä ja ainoastaan duunista lähdön jälkeen tapahtuu ns. kylmäkäynnistys.
Koitin katsella konehuoneeseen osuisiko silmiin jotain murtuneita kumiletkuja tms mutta turhaan. Olisko ideoita mitä kannattais vaihdella ja ihmetellä että tota kulutusta sais aisoihin?W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
Jos myös lasien kanssa ongelmaa niin kyseessä ns comfort rele.Originally posted by asis View PostItellä joskus käy noin kattoluukun ja sähkölasien kanssa. Ei mitään hajua mistä johtuu.
Nykyisin: VW Crafter '20
+ e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
Toimii 100 varmasti lämppäri. Mulla on kyllä lyhyttä ajoa, mutta aina auto ehtii lämmitä kuitenkin normi lämmöille asti. Tällä tankillisella on ajettu nyt kuitenkin 180km matka-ajoa, tripissä tällä hetkellä reilu 300km ja mittarin mukaan n.40l on mennyt polttoainetta. Eli n. 13l/100km kulutus mittarin mukaan, tarviikin ens viikon alussa heti käydä tankilla ja raportoida todellisesta menekistä. Missään ei näy vuotoja, eikä parkkiin valu muutakuin öljyä (öljynsuodattimen jalantiiviste valskaa, yllätysOriginally posted by ka00z View PostToimiiko sulla 100% varmana lohkolämppäri? Mulla oli talvenaikana tsipannu ja pelkkiä kylmäkäynnistyksiä nyt vedellyt kun on lauhtunut kelit. 8-10L menee sekalaisessa ajossa, paljon kaupunkia. Mulla tosin m43b18.
).
Voisko olla lambda? Kone kuitenkin käy iha ok korvakuuloisesti.
Comment
-
Ne kiinnikkeet liukuu urissa samaan tapaan kuin esim. kylkilistoissa, niin reikien kohdilla ei suurta merkitystä ole. Kuhan vain terpeeksi monta että pysyy kiinni. jotain 15-20cm se väli kummiskin on.Originally posted by mehtojarvi View Postonko jollain tiedossa noitten helmojen reikien välien mitat,kun tilasin tollasen abs muoviset m3 helmat niin ne varmaan on tarkotettu alkuperäsiin helmojen reikiin?siis ne yläreunan pienet reiät
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Heipähei
Tuossa puolia tarkastaessa tuli törmättyä linkin punaiseen irrallaan olevaan piuhaan.
Mikä tämän virka on ja missä sen kuuluisi olla kiinni?
Silmämääräisesti näyttäisi aika nätisti menevän tuon lähimmän puolan kulman alle, eikö? Tuskin ainakaan tuossa puolan päällä kuuluisi irrallan pötkötellä :s///M5 -91 Sebringgrau Metallic
540i -00 Cosmosschwarz Metallic
330i -00 Cosmosschwarz Metallic
320i -97 Cosmosschwarz Metallic
320i -95 Cosmosschwarz Metallic
Ex: 3kpl e30, 7kpl e36, 3kpl e34, 3kpl e39, 1kpl e46
Comment
-
Eikös tuo ole ruskea.Originally posted by Mikke.e View PostHeipähei
Tuossa puolia tarkastaessa tuli törmättyä linkin punaiseen irrallaan olevaan piuhaan.
Mikä tämän virka on ja missä sen kuuluisi olla kiinni?
Silmämääräisesti näyttäisi aika nätisti menevän tuon lähimmän puolan kulman alle, eikö? Tuskin ainakaan tuossa puolan päällä kuuluisi irrallan pötkötellä :s
Arvasit oikein, puolan kiinnitysmutterin alle menee.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Homma menikin mielenkiintoiseksi, sillä puolan kiinnityspultti on huomattavasti paksumpi kuin kyseisen liittimen reikä eikä siten mahdu siitä läpi :thinkOriginally posted by JJT View PostEikös tuo ole ruskea.
Arvasit oikein, puolan kiinnitysmutterin alle menee.
E: Pyörittämällä pultin liittimestä läpi, onnistui.///M5 -91 Sebringgrau Metallic
540i -00 Cosmosschwarz Metallic
330i -00 Cosmosschwarz Metallic
320i -97 Cosmosschwarz Metallic
320i -95 Cosmosschwarz Metallic
Ex: 3kpl e30, 7kpl e36, 3kpl e34, 3kpl e39, 1kpl e46
Comment
-
kysymys missä vika kun kuskin puolen rengas osuu kuoppaan yms ni kuuluu ärsyttävä kolahdus?? koiranluun vaihdoin tuohon viime kesänä mut ei auttanut sekään ja iskari tuntuu myös olevan iha ehjä... seuravaaks tulis mieleen tuo ylätukilaakeri hässäkkä takana ollut tuo ongelma pari kertaa mut kuis todennäköistä edessä
Comment
-
eiköhän tuo iskarin yläpään laakeri. tai vaikuttais ainakin siltä. kokeiles eka kiristää sitä etutolppaa sieltä laakerin juuresta. (itsellä oli iskari löysällä ja siksi kolisi paljon)Originally posted by TAJN88 View Postkysymys missä vika kun kuskin puolen rengas osuu kuoppaan yms ni kuuluu ärsyttävä kolahdus?? koiranluun vaihdoin tuohon viime kesänä mut ei auttanut sekään ja iskari tuntuu myös olevan iha ehjä... seuravaaks tulis mieleen tuo ylätukilaakeri hässäkkä takana ollut tuo ongelma pari kertaa mut kuis todennäköistä edessä
Nykyisin: VW Crafter '20
+ e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
Kuuluisi olla venakopan mutterissa kiinni, jollain vaan mennyt mutterit sekasin kun tuossa kohdin kuuluisi olla samanlainen mutteri kun aivan oikees reunas kuvassa.Originally posted by Mikke.e View PostHeipähei
Tuossa puolia tarkastaessa tuli törmättyä linkin punaiseen irrallaan olevaan piuhaan.
Mikä tämän virka on ja missä sen kuuluisi olla kiinni?
Silmämääräisesti näyttäisi aika nätisti menevän tuon lähimmän puolan kulman alle, eikö? Tuskin ainakaan tuossa puolan päällä kuuluisi irrallan pötkötellä :s
Eli pienempi kierre+mutteri päällä.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Koitetaan nyt uudelleen kun edellisellä kerralla jäi muiden viestien jalkoihin.
Eli tämmöistä olis kysyttävä kun ei muualta oikein juuri tätä asiaa löytynyt ja aika tuorekin ostos vielä nykyinen auto niin ei kaikki ole vielä selvillä. Eli aiheena olisi mittaristo ja kyseessä E36 318tds. Tuossa juuri oli mittaristo pöydällä ja katselin sieltä kuntoon kaikkea mitä pystyi alunperin siis lämpö ja polttoaine mittarit välillä näytteli nollia ja kopauttamalla taas toimi. Kyseisen vian sainkin korjailtua, mutta pari jäi vielä vaivaamaan. Eli ensinnä hehkun valo ei pala ollenkaan vaikka hehkut toimivatkin. Lisäksi virrat päälle laitettaessa mittaristossa ei pala alarivistä moni muukaan valo esim käsijarrun merkkivalo ym. siitä en ole varma kuuluuko siellä virrat laittaessa palaa esim check engine tms, muttei nämäkään pala. palavia valoja vuorostaan on ainakin jarrupalojen kulumisen valo, airbag valo ja luultavasti abs valo jatkuvasti, koska joku on sen joskus ohittanut ja ryöstänyt toiselta valolta. Tosin abs:ssät tuntuu silti toimivan , mutta kesemmällä olisi senkin valon arvoitus selvitettävänä. Koitin myös sillä testimodilla syttyykö tauluun enemmän valoja mutta vain nämä edellämainitut syttyi. Lisäksi kaikki polttimot olivat ehjät kun kävin ne yksitellen läpi. Eli mistähän vikaa kannattaisi etsiä vaiko eikö vain siellä ole käytössä muka enempää valoja? Ainakin käsijarrulle siellä valon kuuluisi toimia eikä käsijarrun katkaisijankaan testailu ja renklaaminen auttanut.
Kiitoksia kuitenkin vastanneille jo etukäteen
ensiauto E30 Bmw 318i -89 sitä seuranneet bemarit e36 318tds touring, e34 525tds touring, e36 325tdsa touring Nykyiset E30 325TD -88 touring powered by mb diesel, E39 525d touring +770tkm
"käyttis"
Comment
-
Comment