Originally posted by GARFFi
View Post
E36 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Kiitän ja kumarran. Paljonkohan niitä baareja pitäisi koneesta löytyä kun mitataan puristukset? Sen kun joku osaa kertoa niin olen tyytyväinen.Originally posted by JJT View PostTulppa-avain 16mm.
-e30 2d m10b18
EX -e53 X5 3.0D
EX -e39 523i Sedan
EX -e36 325i Coupe
EX -e46 323i Sedan
EX -e36 320i Touring
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Comment
-
Vinkki FAQista löytyy korjausopas tosin englanniksi. Sieltä pitäis löytyä puristuspaine arvot, jotka muistaakseni pitäis olla 10-11 luokkaa.Originally posted by HerraHuu View PostMinkä kokoinen hylsy tulpille käy? Minkälaiset puristukset löytyy jos kaikki ok? M52 Vanos 320i -95. Onko normaalia että vesipumpun propellipäässä "päätylevy" irti? Voiko esim. liimata kiinni? Ei kukaan ole keksinyt keinoa testata vesipumppua jotta näkisi onko rikki vai ei? Propelli pyörii akselin kanssa mutta on niinkin käynyt kaverilla että pumppu silti rikki. Onko se ostettava vaan uusi?
Comment
-
Keittämäänhän se toukka rupesi viikon omistuksen jälkeen ja nyt selvitelty syytä. Puristukset vielä mittaamatta joilla toivotaan vastauksia mahdolliseen kannentiiviste/kansivikaan. Vesipumput ja muut irrotettu valmiiksi jos sattuisi pääsemään sellaisten vaihdolla, termostaatti tosin toimi moitteetta kun sen kattilassa keitin. Alaletku oli umpijäässä. Keino pitäisi myös keksiä paisarin ehjyyden testaamiseksi, josko vetäisi ilmat sieltä välistä? Jonkunlainen koeponnistus siis? Hyvin joutuin se 10litraa sieltä koneesta häviää kun tuossa aikaisemmin testailin. Mutta se puristusten mittaus nyt ensin niin tietää mistä lähdetään liikkeelle vai pistetäänkö juhannuksena kokon koristeeksi. Jos ei kansi halki tai tiivistevika niin lupaan pitää bemaria ainakin 2 viikkoa remontin jälkeen. Itseäni ei kiinnosta laite millä ei pääse aamulla töihin tai saa vietyä lasta lääkäriin, projekti-autot erikseen. Muuten kyllä näppärä auto mutta tästä jäi kyllä paha maku suuhun.. Vikahan ei taida auton olla mutta kusettaminen autokaupoissa sotkee hyvienkin autojen maineen.Originally posted by jr66 View PostEi ainakaan alle tämän. HerraHuu:lla jotain ongelmaa ?
-e30 2d m10b18
EX -e53 X5 3.0D
EX -e39 523i Sedan
EX -e36 325i Coupe
EX -e46 323i Sedan
EX -e36 320i Touring
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Comment
-
Onko se letku siis ollu rehellisesti jäässä? Eli nesteet ei kestä pakkasta?Originally posted by HerraHuu View PostKeittämäänhän se toukka rupesi viikon omistuksen jälkeen ja nyt selvitelty syytä. Puristukset vielä mittaamatta joilla toivotaan vastauksia mahdolliseen kannentiiviste/kansivikaan. Vesipumput ja muut irrotettu valmiiksi jos sattuisi pääsemään sellaisten vaihdolla, termostaatti tosin toimi moitteetta kun sen kattilassa keitin. Alaletku oli umpijäässä. Keino pitäisi myös keksiä paisarin ehjyyden testaamiseksi, josko vetäisi ilmat sieltä välistä? Jonkunlainen koeponnistus siis? Hyvin joutuin se 10litraa sieltä koneesta häviää kun tuossa aikaisemmin testailin. Mutta se puristusten mittaus nyt ensin niin tietää mistä lähdetään liikkeelle vai pistetäänkö juhannuksena kokon koristeeksi. Jos ei kansi halki tai tiivistevika niin lupaan pitää bemaria ainakin 2 viikkoa remontin jälkeen. Itseäni ei kiinnosta laite millä ei pääse aamulla töihin tai saa vietyä lasta lääkäriin, projekti-autot erikseen. Muuten kyllä näppärä auto mutta tästä jäi kyllä paha maku suuhun.. Vikahan ei taida auton olla mutta kusettaminen autokaupoissa sotkee hyvienkin autojen maineen.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Ei kivikova mutta kyllä se jäässä oli. Kunhan ei jäähdyttäjään olisi mitään tullut, uusi kuitenkin.. Nesteet oli aikaisemmin hävinny aika hyvin joten lisäilin ja ilmasin huolella. Tein varmuuden vuoksi vahvaa seosta kun oli kovat pakkasetkin täällä päässä. Ilmeisesti koneessa oli vielä niin paljon puhdasta vettä että laimenti seoksen jäätyväksi. Oireet alkoivat niin että ei puhaltanut enää lämmintä sisälle. Ensin korkeilla kierroksilla, sitten ei enää ollenkaan. Ajattelin ilmauksella ja koputtelulla pääseväni mutta eihän se mennyt niinkuin elokuvissa. Autosta muutenkin kauppojen jälkeen löytyi jos jonninmoista pikku ja isoa vikaa. Pistää harmittamaan kun ei aikuiset miehet osaa totta puhua, prkl.Originally posted by Haju69 View PostOnko se letku siis ollu rehellisesti jäässä? Eli nesteet ei kestä pakkasta?
Kannentiivisteestä ei merkkejä kuitenkaan, ei öljyä vedessä tai toisinkaanpäin. Ei savuja tai höyryjä. Mutta eihän se sitä tarkoita että ehjä olisi. Takapäästä kantta kuitenkin mennyt mistä kuuminkin.. Vielä tosin on toivoa! Ei paljon mutta sillä on mentävä mitä saa.
-e30 2d m10b18
EX -e53 X5 3.0D
EX -e39 523i Sedan
EX -e36 325i Coupe
EX -e46 323i Sedan
EX -e36 320i Touring
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Comment
-
Nyt olis uusi patruuna virtalukossa.
Entisestä oli rikki ainoastaan pieni, n.1,5mmx1mm haitta. (Ylempi kuva)
Se lipukka joka noista kuulemma yleensä rikkoutuu, oli tässä ehjä. (Alempi kuva)
Jospa tuo asettuisi nyt.
Vaihtaminen on helppo homma, ei mene monta minuuttia. 1,2mm pianolangasta tein "työkalun".

Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Paljonkos tarvii ostaa öljynvaihtoa varten öljyä? Koneena M43B16 vuodelta 1996. Autosta on ohjekirja hävinny matkan varrella enkä oikeen searchilla löytäny mitään.
Castrolin öljynvalinta sivulla ilmottaa että 4 Litraa, mikä kuullostaa vähän pieneltä?E61 525dA M57 -04 668 Schwarz II
EX E38 728iA M52 -95 303 Cosmosschwarz
EX E36 316/2 M43 -96 668 Schwarz II
EX E32 730iA M60 -92 244 Sterlingsilber
EX E32 730iAL M60 -93 252 Calypsorot
EX E32 750iAL M70 -87 189 Cirrusblau
EX E32 730iA M60 -92 244 Sterlingsilber
EX E32 740iA M60 -93 244 Sterlingsilber
Vikakoodinlukua ja perus koodauksia pääkaupunkiseudulla!
Comment
-
En tosiaan tiedä miten on M43 mutta M40 ainakin tasan 4 litraa. Tuskin paljon eroaa. Eli voinee riittää se 4 litraakin.Originally posted by kasinoll View PostPaljonkos tarvii ostaa öljynvaihtoa varten öljyä? Koneena M43B16 vuodelta 1996. Autosta on ohjekirja hävinny matkan varrella enkä oikeen searchilla löytäny mitään.
Castrolin öljynvalinta sivulla ilmottaa että 4 Litraa, mikä kuullostaa vähän pieneltä?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Tämä sama vika vaivaa. Tai vaivaa ja vaivaa, koska en oo tehny asialle mitään, ku ei o vitunkaan hajua mistä lähtis taas tekemään.Originally posted by GARFFi View PostTulipahan nyt mieleen kun muovi teki tenän keskiviikkoaamuna. En viitti käyttää hakua nyt ku oon täsä puhelimella.
Aamulla pidin autoa normaalisti roikan päässä. Auto lähtee huonommin roikan päästä käyntiin kuin kylmällä koneella.(nokka-akselin tunnistin?) Auto kävi hetken ja sammui, joten ajattelin että venttiilit liimautu. Noh, pitkänkään starttailun jälkeen auto ei käyny enempää kuin kolmella. Ajattelin että koitetaan muutaman tunnin päästä kylmällä koneeöla ku se on sillä paremmin lähtenyt. Ei lähteny käymään edes kolmella.
nokka-akselin tunnistin on ostettu kl-varaosilta. joku sano joskus että niiden arvot on ollu päin prinkkalaa. akku anto 12.68 ku mittasin paikallaan.
Huomenna kipinäpuolen osia auki tarkistukseen, mutta onko kukaan taistellu vastaavan asian kanssa aiemmin?
Kiitos.
Sen takia myöhemmin kyselin että mistä kohtaa tankkia lähtee bensalinjat keulaa kohti, kun auto on perse ylhäällä kohtuu jyrkässä mäessä kotipihassa, niin jos ois hörpänny tyhjää tjsp. ja sen takia ei käy.
Tuskin mistään isosta asiasta on kyse, muttakun ei vaan välähdä. Bensa haisi kyllä startatessa.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
vika koodien luku... mutta joo voisi viitata vialliseen nokka anturiin jos kylmänä käynnistyy helpommin. itselläkun teki näin oli kyseinen antusi rikkiOriginally posted by GARFFi View PostTämä sama vika vaivaa. Tai vaivaa ja vaivaa, koska en oo tehny asialle mitään, ku ei o vitunkaan hajua mistä lähtis taas tekemään.
Sen takia myöhemmin kyselin että mistä kohtaa tankkia lähtee bensalinjat keulaa kohti, kun auto on perse ylhäällä kohtuu jyrkässä mäessä kotipihassa, niin jos ois hörpänny tyhjää tjsp. ja sen takia ei käy.
Tuskin mistään isosta asiasta on kyse, muttakun ei vaan välähdä. Bensa haisi kyllä startatessa.
Edit: Kele oon Timon tunnuksilla T: SPIDDUTimo Puustinen, Tuusula, Finland
-Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
-Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F
Oma Connection
Kaide Motorsport
Comment
-
Ourait. Kiitos. Sitä mä oon vähä veikkaillukki ja vituttaa vaan ku menee 90e sen anturin mukana hukkaan - kun ei vanha anturi ole ja en tienny aiemmin noista KL:n antureista. Noh, soitan kaverille jos se lukis koodit tänään tosta vehkeestä.Originally posted by TheKnight View Postvika koodien luku... mutta joo voisi viitata vialliseen nokka anturiin jos kylmänä käynnistyy helpommin. itselläkun teki näin oli kyseinen antusi rikki
Edit: Kele oon Timon tunnuksilla T: SPIDDUMB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
Comment