Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Autona sigun E36 325i (M50B25) ja ongelma seuraava:
Kun auton käynnistää, niin käy vaivoin, kierrokset heittelee jossain 200-700rpm ja
välillä meinaa sammua. Kaasuun ei vastaa kunnolla tai ei ollenkaan.
Välillä saa kierrokset nostettua johonkin pariin tonniin, mutta sitten laskee taas
tuonne alle 700.
Koneesta myös kuuluu jotakin kolinaa ja pätkimistä kun vika on "päällä", mutta
varmaankin johtuu siitä, että meinaa sammua kun kierrokset tuolla parissa sadassa? :think
Tuota kaikkea tekee n. minuutin, sitten jatkuvalla kaasun pumppaamisella saa
nostettua kierrokset yli kolmen tonnin, tämän jälkeen toimii aivan normaalisti,
ihan kuin ei mitään vikaa olisi koskaan ollutkaan. Ja kun taas seuraavan kerran
käynnistää on oireet samat.
Oireet on pahimmat, kun on lämmin kone, mutta oireilee myös kylmänä.
Välillä kylmänä pääsee ekan kilometrin normaalisti, sitten oireilee minuutin ja
taas matka jatkuu.
Ilmamäärämittari vaihdettu ja tyhjäkäyntimoottori putsattu, kummallakaan ei
mitään mainittavaa muutosta tapahtunut. Myöskään imuvuotoja en ole huomannut.
Kellään mitään ideaa mitä seuraavaksi tutkitaan/vaihdetaan?F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport
Comment
-
-
Originally posted by siksta View PostAutona sigun E36 325i (M50B25) ja ongelma seuraava:
Kun auton käynnistää, niin käy vaivoin, kierrokset heittelee jossain 200-700rpm ja
välillä meinaa sammua. Kaasuun ei vastaa kunnolla tai ei ollenkaan.
Välillä saa kierrokset nostettua johonkin pariin tonniin, mutta sitten laskee taas
tuonne alle 700.
Koneesta myös kuuluu jotakin kolinaa ja pätkimistä kun vika on "päällä", mutta
varmaankin johtuu siitä, että meinaa sammua kun kierrokset tuolla parissa sadassa? :think
Tuota kaikkea tekee n. minuutin, sitten jatkuvalla kaasun pumppaamisella saa
nostettua kierrokset yli kolmen tonnin, tämän jälkeen toimii aivan normaalisti,
ihan kuin ei mitään vikaa olisi koskaan ollutkaan. Ja kun taas seuraavan kerran
käynnistää on oireet samat.
Oireet on pahimmat, kun on lämmin kone, mutta oireilee myös kylmänä.
Välillä kylmänä pääsee ekan kilometrin normaalisti, sitten oireilee minuutin ja
taas matka jatkuu.
Ilmamäärämittari vaihdettu ja tyhjäkäyntimoottori putsattu, kummallakaan ei
mitään mainittavaa muutosta tapahtunut. Myöskään imuvuotoja en ole huomannut.
Kellään mitään ideaa mitä seuraavaksi tutkitaan/vaihdetaan?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Auto on 92 vuoden 325 Coupe manuaalilootalla ja ongelma on seuraavanlainen.
Eli reippaammin kiihdyttäessä tuntuu vänkärin puolen takarengas "jäävän jälkeen", sellainen kuminauhaefekti tjsp. Mietin, että onkohan nyt kyseessä surullisen kuuluisa perän repeäminen vai oireileeko jokin muu samalla tavalla?
Ei ole mahdollisuutta päästä nosturille ihan heti, joten kysyn valmiiksi mitä rupean ihmettelemään kun auton saan ilmaan.
Ja jos perä on ratkennut, niin onko jotain mitä kannattaa samalla vaihtaa kun perän hitsaa takaisin paikalleen? Kannattaa ilmeisesti niillä vahvikelätkillä korjata?
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostOlikos se tyhjäkäynninsäädin ehjä? Ravistelit edestakas, pitikö se kalkatusta vai oliko se hiljaa?
Ja jos se ois rikki, ni mikä selittäis tuon, että minuutin sisään alkaa käymään kunnolla..F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport
Comment
-
-
Originally posted by siksta View PostEi se mielestäni mitään ääntä pitänyt. :think
Ja jos se ois rikki, ni mikä selittäis tuon, että minuutin sisään alkaa käymään kunnolla..
Veljellä oli säädin paskana, toimi miten sattuu. Välillä ei mitään ongelmaa mutta useimmiten oli. Ehjä säädin ja ei ole auto vittuillu sen koommin.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by JanesQ View PostAuto on 92 vuoden 325 Coupe manuaalilootalla ja ongelma on seuraavanlainen.
Eli reippaammin kiihdyttäessä tuntuu vänkärin puolen takarengas "jäävän jälkeen", sellainen kuminauhaefekti tjsp. Mietin, että onkohan nyt kyseessä surullisen kuuluisa perän repeäminen vai oireileeko jokin muu samalla tavalla?
Ei ole mahdollisuutta päästä nosturille ihan heti, joten kysyn valmiiksi mitä rupean ihmettelemään kun auton saan ilmaan.
Ja jos perä on ratkennut, niin onko jotain mitä kannattaa samalla vaihtaa kun perän hitsaa takaisin paikalleen? Kannattaa ilmeisesti niillä vahvikelätkillä korjata?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
-93 vuoden 325, tarvis saada tietää etu- ja taka kallistuksen vakaajan halkaisija puslan kohdalta? Powerflexin puslia meinasin tilata niin sinne tarvii tiedon. Edessä vaihtoehtoina 23, 24 ja 25mm ja takana 19 ja 20mm. Mitkä siis on oikeat?___________________
BMW G30 520d -17
----------------------------------------------------------------------
MB c350 -11
BMW F11 M550D -14
Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
MB w211 -07
BMW e39 525i -01
BMW e36 325i -93
BMW e36 320i -92
Comment
-
-
Originally posted by Naamis View PostMistä sais tilattua kattoluukun tiivisteen ? Autona 92vm 325. Tulee vettä läpi ku tiiviste repsottaa ni tarvis uuden.
Merkkiliikkeestä tai OEM osia myyvältä.
Maksaa varmaan sen pari kymppiä ni aika turha niitä lähteä arpomaan.F11 LCI 535xi
Ex.
E36 320i sedan
E36 LCI 328i coupe
E61 LCI 530xi
Comment
-
-
Originally posted by Jookuj View Post-93 vuoden 325, tarvis saada tietää etu- ja taka kallistuksen vakaajan halkaisija puslan kohdalta? Powerflexin puslia meinasin tilata niin sinne tarvii tiedon. Edessä vaihtoehtoina 23, 24 ja 25mm ja takana 19 ja 20mm. Mitkä siis on oikeat?
Tietääkseni kyllä takana on 15mm normaalisti ja 18mm M-alustan kanssa.
Ja edessä on 24mm normaali ja 25.5mm M-alustan kanssa.F11 LCI 535xi
Ex.
E36 320i sedan
E36 LCI 328i coupe
E61 LCI 530xi
Comment
-
-
Originally posted by Naamis View PostMistä sais tilattua kattoluukun tiivisteen ? Autona 92vm 325. Tulee vettä läpi ku tiiviste repsottaa ni tarvis uuden.
kannattaa se tiivi silti vaihtaa mutta kokeileppa samalla vaikka paineilmalla puhaltaa putkiin kulkeeko ilma läpi:think
ite tilasin aikoinaan muistaakseni mtt tradingiltä ja olikohan 32€ tjsp...Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstäEi ollu Fallu...
Sotkamo Connection
|
Comment
-
Comment