Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toNmbbA
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2009
    • 2329
    • Espoo

    Originally posted by Jampsu87 View Post
    Onko coupe? Itelläkin on vänkärinpuolen lasi noussut aina vinoon, mutta ei sentään pomppaa pois kiskoilta. Mukavasti kuitenkin syönyt sen tiivisteen lasin alareunasta ja hienosti rämähtää aina oven sulkiessa lasin ylänurkka b-pilariin. Varmasti menee vielä joku päivä hajalle.

    Itsekin vaihtanut liukupalat eikä vaikuttanut mitään. Lasin-nostin on vaihdettu. Oon myös yrittänyt säätää lasia onnistumatta siinä.

    Eikait tuossa ole oikeen muuta vaihtoehtoa kuin että ne sivuilla olevat kiskot on jostain syystä vääntyneet. :think

    Niin joo siis mulla sedan.
    Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
    Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

    Comment

    • Spiddu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 3563
      • Nla

      Originally posted by jouni.325 View Post
      viilataan pilkkua 323 sama kysynys?
      samat viat kun muissakin ja ruostepaikatkin identtisiä
      BMW F30 330e 2017

      Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
      e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

      Comment

      • siksta
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 675
        • Orimattila

        Autona sigun E36 325i (M50B25) ja ongelma seuraava:

        Kun auton käynnistää, niin käy vaivoin, kierrokset heittelee jossain 200-700rpm ja
        välillä meinaa sammua. Kaasuun ei vastaa kunnolla tai ei ollenkaan.
        Välillä saa kierrokset nostettua johonkin pariin tonniin, mutta sitten laskee taas
        tuonne alle 700.
        Koneesta myös kuuluu jotakin kolinaa ja pätkimistä kun vika on "päällä", mutta
        varmaankin johtuu siitä, että meinaa sammua kun kierrokset tuolla parissa sadassa? :think

        Tuota kaikkea tekee n. minuutin, sitten jatkuvalla kaasun pumppaamisella saa
        nostettua kierrokset yli kolmen tonnin, tämän jälkeen toimii aivan normaalisti,
        ihan kuin ei mitään vikaa olisi koskaan ollutkaan. Ja kun taas seuraavan kerran
        käynnistää on oireet samat.

        Oireet on pahimmat, kun on lämmin kone, mutta oireilee myös kylmänä.
        Välillä kylmänä pääsee ekan kilometrin normaalisti, sitten oireilee minuutin ja
        taas matka jatkuu.

        Ilmamäärämittari vaihdettu ja tyhjäkäyntimoottori putsattu, kummallakaan ei
        mitään mainittavaa muutosta tapahtunut. Myöskään imuvuotoja en ole huomannut.

        Kellään mitään ideaa mitä seuraavaksi tutkitaan/vaihdetaan?
        F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16355
          • Leppävirta

          Originally posted by siksta View Post
          Autona sigun E36 325i (M50B25) ja ongelma seuraava:

          Kun auton käynnistää, niin käy vaivoin, kierrokset heittelee jossain 200-700rpm ja
          välillä meinaa sammua. Kaasuun ei vastaa kunnolla tai ei ollenkaan.
          Välillä saa kierrokset nostettua johonkin pariin tonniin, mutta sitten laskee taas
          tuonne alle 700.
          Koneesta myös kuuluu jotakin kolinaa ja pätkimistä kun vika on "päällä", mutta
          varmaankin johtuu siitä, että meinaa sammua kun kierrokset tuolla parissa sadassa? :think

          Tuota kaikkea tekee n. minuutin, sitten jatkuvalla kaasun pumppaamisella saa
          nostettua kierrokset yli kolmen tonnin, tämän jälkeen toimii aivan normaalisti,
          ihan kuin ei mitään vikaa olisi koskaan ollutkaan. Ja kun taas seuraavan kerran
          käynnistää on oireet samat.

          Oireet on pahimmat, kun on lämmin kone, mutta oireilee myös kylmänä.
          Välillä kylmänä pääsee ekan kilometrin normaalisti, sitten oireilee minuutin ja
          taas matka jatkuu.

          Ilmamäärämittari vaihdettu ja tyhjäkäyntimoottori putsattu, kummallakaan ei
          mitään mainittavaa muutosta tapahtunut. Myöskään imuvuotoja en ole huomannut.

          Kellään mitään ideaa mitä seuraavaksi tutkitaan/vaihdetaan?
          Olikos se tyhjäkäynninsäädin ehjä? Ravistelit edestakas, pitikö se kalkatusta vai oliko se hiljaa?
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • Spiddu
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 3563
            • Nla

            jollakin lahden hurjalla varmasti vikakoodiluku laitteet niin ei tarvi vältämättä arvailla
            BMW F30 330e 2017

            Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
            e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

            Comment

            • JanesQ
              Bimmer Rookie
              • Jul 2010
              • 113
              • Nurmijärvi

              Auto on 92 vuoden 325 Coupe manuaalilootalla ja ongelma on seuraavanlainen.

              Eli reippaammin kiihdyttäessä tuntuu vänkärin puolen takarengas "jäävän jälkeen", sellainen kuminauhaefekti tjsp. Mietin, että onkohan nyt kyseessä surullisen kuuluisa perän repeäminen vai oireileeko jokin muu samalla tavalla?
              Ei ole mahdollisuutta päästä nosturille ihan heti, joten kysyn valmiiksi mitä rupean ihmettelemään kun auton saan ilmaan.

              Ja jos perä on ratkennut, niin onko jotain mitä kannattaa samalla vaihtaa kun perän hitsaa takaisin paikalleen? Kannattaa ilmeisesti niillä vahvikelätkillä korjata?

              Comment

              • siksta
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 675
                • Orimattila

                Originally posted by Haju69 View Post
                Olikos se tyhjäkäynninsäädin ehjä? Ravistelit edestakas, pitikö se kalkatusta vai oliko se hiljaa?
                Ei se mielestäni mitään ääntä pitänyt. :think
                Ja jos se ois rikki, ni mikä selittäis tuon, että minuutin sisään alkaa käymään kunnolla..
                F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16355
                  • Leppävirta

                  Originally posted by siksta View Post
                  Ei se mielestäni mitään ääntä pitänyt. :think
                  Ja jos se ois rikki, ni mikä selittäis tuon, että minuutin sisään alkaa käymään kunnolla..
                  Jos ei pitänyt mitään ääntä ravistellessa edestakas, se on paskana. Pitäis "kilkattaa"

                  Veljellä oli säädin paskana, toimi miten sattuu. Välillä ei mitään ongelmaa mutta useimmiten oli. Ehjä säädin ja ei ole auto vittuillu sen koommin.
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4049
                    • Turku

                    Originally posted by JanesQ View Post
                    Auto on 92 vuoden 325 Coupe manuaalilootalla ja ongelma on seuraavanlainen.

                    Eli reippaammin kiihdyttäessä tuntuu vänkärin puolen takarengas "jäävän jälkeen", sellainen kuminauhaefekti tjsp. Mietin, että onkohan nyt kyseessä surullisen kuuluisa perän repeäminen vai oireileeko jokin muu samalla tavalla?
                    Ei ole mahdollisuutta päästä nosturille ihan heti, joten kysyn valmiiksi mitä rupean ihmettelemään kun auton saan ilmaan.

                    Ja jos perä on ratkennut, niin onko jotain mitä kannattaa samalla vaihtaa kun perän hitsaa takaisin paikalleen? Kannattaa ilmeisesti niillä vahvikelätkillä korjata?
                    Kuullostais enemmän pitkittäisvarren etumaiselta puslalta. Pitää aika meteliä, jos on kelkka irti.
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • JanesQ
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2010
                      • 113
                      • Nurmijärvi

                      Oolrait, vkl pääsee nosturille niin pitää nuo katsoa. Ei tosiaan ääntele mitenkään kummallisesti. Kiitoksia.

                      Comment

                      • Jookuj
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2009
                        • 940
                        • Kemi

                        -93 vuoden 325, tarvis saada tietää etu- ja taka kallistuksen vakaajan halkaisija puslan kohdalta? Powerflexin puslia meinasin tilata niin sinne tarvii tiedon. Edessä vaihtoehtoina 23, 24 ja 25mm ja takana 19 ja 20mm. Mitkä siis on oikeat?
                        ___________________
                        BMW G30 520d -17
                        ----------------------------------------------------------------------
                        MB c350 -11
                        BMW F11 M550D -14
                        Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
                        MB w211 -07
                        BMW e39 525i -01
                        BMW e36 325i -93
                        BMW e36 320i -92

                        Comment

                        • Naamis
                          Newbiemmer
                          • Apr 2011
                          • 14
                          • Nivala

                          Mistä sais tilattua kattoluukun tiivisteen ? Autona 92vm 325. Tulee vettä läpi ku tiiviste repsottaa ni tarvis uuden.

                          Comment

                          • Sene
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 925
                            • Enschede, The Netherlands

                            Originally posted by Naamis View Post
                            Mistä sais tilattua kattoluukun tiivisteen ? Autona 92vm 325. Tulee vettä läpi ku tiiviste repsottaa ni tarvis uuden.

                            Merkkiliikkeestä tai OEM osia myyvältä.

                            Maksaa varmaan sen pari kymppiä ni aika turha niitä lähteä arpomaan.
                            F11 LCI 535xi


                            Ex.

                            E36 320i sedan
                            E36 LCI 328i coupe
                            E61 LCI 530xi

                            Comment

                            • Sene
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 925
                              • Enschede, The Netherlands

                              Originally posted by Jookuj View Post
                              -93 vuoden 325, tarvis saada tietää etu- ja taka kallistuksen vakaajan halkaisija puslan kohdalta? Powerflexin puslia meinasin tilata niin sinne tarvii tiedon. Edessä vaihtoehtoina 23, 24 ja 25mm ja takana 19 ja 20mm. Mitkä siis on oikeat?

                              Tietääkseni kyllä takana on 15mm normaalisti ja 18mm M-alustan kanssa.

                              Ja edessä on 24mm normaali ja 25.5mm M-alustan kanssa.
                              F11 LCI 535xi


                              Ex.

                              E36 320i sedan
                              E36 LCI 328i coupe
                              E61 LCI 530xi

                              Comment

                              • dumppi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 4351
                                • sotkamo

                                Originally posted by Naamis View Post
                                Mistä sais tilattua kattoluukun tiivisteen ? Autona 92vm 325. Tulee vettä läpi ku tiiviste repsottaa ni tarvis uuden.
                                ei pitäis tulla vesi sisään vaikka ei olis tiivistettä ollenkaan.. oliskohan putki tukossa mistä veden pitäis valua pois.. itella ollu pariinkin otteeseen ja on tälläkin hetkellä ilman tiivistettä kun oon tuota aina maalaillut.. ja ei tule vesi sisään asti vaikka oon autoa pessytkin ihan reilulla vedellä..

                                kannattaa se tiivi silti vaihtaa mutta kokeileppa samalla vaikka paineilmalla puhaltaa putkiin kulkeeko ilma läpi:think

                                ite tilasin aikoinaan muistaakseni mtt tradingiltä ja olikohan 32€ tjsp...
                                Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                                e36 325i coupé R.I.P
                                e30 316 2d
                                e36 318is coupé
                                e36 323i 4d ac schnitzer replica


                                Käyttis: e39 523i 4d
                                Originally posted by rizzo
                                Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                                |Sotkamo Connection|

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎