Mitä perävälitys vaihtoehtoja löytyy e36 328:iin? Nyt vakio perävälitys ja haluaisin vaihtaa pykälää tiuhemman. Mistä löytyy vaihtoehtoa? Käykö muiden mallien esim. 325 välitykset heittämällä paikalleen? Koko perää en halua vaihtaa kun nykyinen on lukkoineen ihan täydessä latingissa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Juchelius View PostMitä perävälitys vaihtoehtoja löytyy e36 328:iin? Nyt vakio perävälitys ja haluaisin vaihtaa pykälää tiuhemman. Mistä löytyy vaihtoehtoa? Käykö muiden mallien esim. 325 välitykset heittämällä paikalleen? Koko perää en halua vaihtaa kun nykyinen on lukkoineen ihan täydessä latingissa.
325i:ssä ja 3,0 M3:ssa on vähän tiheämpi 3,15. Välitys tosin pitäisi sopia kaikista typ188 peristä.
En nyt muista sopiko noihin sama lukkoyksikkö, kaikkiin välityksiin ei käy sama.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostSinulla on varmaankin vakio 2,93:1 perä?
325i:ssä ja 3,0 M3:ssa on vähän tiheämpi 3,15. Välitys tosin pitäisi sopia kaikista typ188 peristä.
En nyt muista sopiko noihin sama lukkoyksikkö, kaikkiin välityksiin ei käy sama.1985 e30 320i Baur Cabriolet
1995 328 ex ratakikkare
Comment
-
-
ajonesto päällä?
Ongelmana on ettei auto lähde käyntiin... lueskelin jo että tunnisterengas aiheuttaa samanlaista vikaa, pistin uuden ja ei mitään vaikutusta. Kaukosäätimestä ovet aukeaa ja menee lukkoon normaalisti, virrat tulee yms.
Elikkäs, pitääkö mun käydä töpselin päässä naittamassa auto ja avain toisilleen?Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostTaitaa vaan olla just niin että 2,93:n lukko ei käy 3,15 välityksen pariksi.
Itellä kanssa 2,93 täysin kunnostettuna tällähetkellä alla ja hommasin 3,15 lukkoperän myös. Tuo pitäisi vielä puhaltaa, maalata sekä vaihtaa stefat yms.
Mutta tuo 2,93 ois kohta myynnissä jos joku tarvii huollettua avointa perää- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Lähetään aamulla kattomaan kaverille talviautoksi e36 m40b18 -91.
Elikkä m40 ongelmakohdat on tiedossa, mutta jos joku viitsisi kertoa, että mitä kannattaa tarkkailla? Mitkä alustan osat kuluu nopeiten, puslat, nivelet etc,? mistä kori yleensä ruostuu? Elikkä vähän sellasesta ostokatsastuksesta jos saisi infoa niin kiitollinen olisinLast edited by Jansu; 09-08-2011, 23:51.-E34 525ia Touring
-E36 323ia Touring ///M
Comment
-
-
m42b18 puutuu
ongelmana seuraava: kiihdytyksessä m42b18 puutuu.
Kierrokset kyllä nousevat koko kiihdytyksen ajan,mutta ajoittain puutuu niinkuin joku painaisi jarrua.
Vikakoodit pitäisi käydä luetuttamassa elektromekassa,mutta ajattelin ensin täältä kysyä,jos löytyisi ratkaisua?-e30 325tic track
Comment
-
-
Originally posted by Arppa View PostOngelmana on ettei auto lähde käyntiin... lueskelin jo että tunnisterengas aiheuttaa samanlaista vikaa, pistin uuden ja ei mitään vaikutusta. Kaukosäätimestä ovet aukeaa ja menee lukkoon normaalisti, virrat tulee yms.
Elikkäs, pitääkö mun käydä töpselin päässä naittamassa auto ja avain toisilleen?I Don't Know! I Don't Like It!
Nykyiset:
E36 328i cöype
Exät:
Fiat Uno 60ies '93
E30 316i
E28 520ia
Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
Fiat 127
Saab 900
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostTaitaa vaan olla just niin että 2,93:n lukko ei käy 3,15 välityksen pariksi.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Vertigo View Posttämän ongelman kanssa koko kevään painineena voin sanoa että vikamahdollisuuksia on enemmän ku tarpeeksi. Omassani viaksi osoittautui väärin kytketty jälkiasenteinen hälärisysteemi joka oli polttanut boksista ajonestoon liittyvän diodin ja tätä ei pahemmin testerissä huomattu. Kerettiin vaihtaa ajoneston antenni ja koko ajonestoboksi ilman tulosta mutta onneksi selvisi.Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
-
Originally posted by Arppa View PostJust just, elikkäs voipi olla mielenkiintoista... Kun tuo lähti käyntiin ihan normaalisti ennen kun laiton uuden patterin kaukosäätimen ja taustapeiliin johdon paikalleen. Tosin akku kerkes tyhjentyä välillä, liekkö sillä mitään vaikutusta?
Sitten kannattaa aloittaa vikakoodien luvulla ews moduulilta ja katsoa tunnistaako avainta ja antaako käynistyslupaa.
EDIT: Jos pyörittää starttia niin tunnistaa avaimen kyllä mutta on hävittänyt jostain syystä synkkauksen moottorinohjauksen välillä.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Oisko netissä tai valmiina jossain e36 "huoltokirjan" niitä sivuja mihin merkitään mitä huoltoja on tehty ja millä kilometreillä? Lähinnä itselle muistiin olis kiva laittaa öljynvaihtokilometrit, suodattimet, tulpat jne...
Jos ei bemarin alkuperästä löydy, niin joku vastaavakin kelpaa... vai joutuko tässä ite Excelin käyttöönMOI !
Comment
-
-
Originally posted by Arppa View PostJust just, elikkäs voipi olla mielenkiintoista... Kun tuo lähti käyntiin ihan normaalisti ennen kun laiton uuden patterin kaukosäätimen ja taustapeiliin johdon paikalleen. Tosin akku kerkes tyhjentyä välillä, liekkö sillä mitään vaikutusta?
Jos ews boksin joutuu vaihtaan niin uusi maksaa about 130e wetteriltä. Sitä vaan saa vähän aikaa odotella ku se pitää runkonumeron perusteella tilata ja koodata. Jos joudut vaihtaan sen niin se pitää "naittaa auton oman boksin kanssa" taitava autosähkömies osaa sen tehdä puolessa tunnissa...
Ensi alkuun neuvoisin tosiaan tsekkaan sen avaimen ja sitten kaikki piuhat läpi ettei ole poikki mistään. Tietenki töpselin nokkaan se kannattaa viedä. Jos lähtee työntämällä käyntiin niin silloin se on auton omassa ajonestossa vika. Ainakin omassa oli auton oma ajonesto linkitty starttimoottoriin ja sitte tämä jälkiasennettu bensapumppuun. Mulla lähti aina työntämällä käyntiin.I Don't Know! I Don't Like It!
Nykyiset:
E36 328i cöype
Exät:
Fiat Uno 60ies '93
E30 316i
E28 520ia
Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
Fiat 127
Saab 900
Comment
-
-
Originally posted by Vertigo View PostDon't worry
Jos ews boksin joutuu vaihtaan niin uusi maksaa about 130e wetteriltä. Sitä vaan saa vähän aikaa odotella ku se pitää runkonumeron perusteella tilata ja koodata. Jos joudut vaihtaan sen niin se pitää "naittaa auton oman boksin kanssa" taitava autosähkömies osaa sen tehdä puolessa tunnissa...
Ensi alkuun neuvoisin tosiaan tsekkaan sen avaimen ja sitten kaikki piuhat läpi ettei ole poikki mistään. Tietenki töpselin nokkaan se kannattaa viedä. Jos lähtee työntämällä käyntiin niin silloin se on auton omassa ajonestossa vika. Ainakin omassa oli auton oma ajonesto linkitty starttimoottoriin ja sitte tämä jälkiasennettu bensapumppuun. Mulla lähti aina työntämällä käyntiin.
Tuossa ei pyöri startti ja eikä lähde työntämällä käyntiinKesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
Comment