Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juchelius
    BTCF Member
    • Sep 2009
    • 298
    • Oulu

    Mitä perävälitys vaihtoehtoja löytyy e36 328:iin? Nyt vakio perävälitys ja haluaisin vaihtaa pykälää tiuhemman. Mistä löytyy vaihtoehtoa? Käykö muiden mallien esim. 325 välitykset heittämällä paikalleen? Koko perää en halua vaihtaa kun nykyinen on lukkoineen ihan täydessä latingissa.
    1985 e30 320i Baur Cabriolet
    1995 328 ex ratakikkare

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      Originally posted by Juchelius View Post
      Mitä perävälitys vaihtoehtoja löytyy e36 328:iin? Nyt vakio perävälitys ja haluaisin vaihtaa pykälää tiuhemman. Mistä löytyy vaihtoehtoa? Käykö muiden mallien esim. 325 välitykset heittämällä paikalleen? Koko perää en halua vaihtaa kun nykyinen on lukkoineen ihan täydessä latingissa.
      Sinulla on varmaankin vakio 2,93:1 perä?
      325i:ssä ja 3,0 M3:ssa on vähän tiheämpi 3,15. Välitys tosin pitäisi sopia kaikista typ188 peristä.
      En nyt muista sopiko noihin sama lukkoyksikkö, kaikkiin välityksiin ei käy sama.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Juchelius
        BTCF Member
        • Sep 2009
        • 298
        • Oulu

        Originally posted by JJT View Post
        Sinulla on varmaankin vakio 2,93:1 perä?
        325i:ssä ja 3,0 M3:ssa on vähän tiheämpi 3,15. Välitys tosin pitäisi sopia kaikista typ188 peristä.
        En nyt muista sopiko noihin sama lukkoyksikkö, kaikkiin välityksiin ei käy sama.
        Juu, vakio perä kaikilta osin 2,93:1 välityksellä. Tuo 3,15 olis just hyvä. Pikkusen tiuhempi, eikä mene kierrätykseksi maantielläkään.
        1985 e30 320i Baur Cabriolet
        1995 328 ex ratakikkare

        Comment

        • Arppa
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1046
          • Lumbriver

          ajonesto päällä?

          Ongelmana on ettei auto lähde käyntiin... lueskelin jo että tunnisterengas aiheuttaa samanlaista vikaa, pistin uuden ja ei mitään vaikutusta. Kaukosäätimestä ovet aukeaa ja menee lukkoon normaalisti, virrat tulee yms.

          Elikkäs, pitääkö mun käydä töpselin päässä naittamassa auto ja avain toisilleen?
          Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
          Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
          Kauppakassina: Hyundai i30 -21
          -Raahe Connection-
          -Team Kärppä- limited edition

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16453
            • Asikkala

            Originally posted by Juchelius View Post
            Juu, vakio perä kaikilta osin 2,93:1 välityksellä. Tuo 3,15 olis just hyvä. Pikkusen tiuhempi, eikä mene kierrätykseksi maantielläkään.
            Taitaa vaan olla just niin että 2,93:n lukko ei käy 3,15 välityksen pariksi.

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by jr66 View Post
              Taitaa vaan olla just niin että 2,93:n lukko ei käy 3,15 välityksen pariksi.
              Näin taitaa olla. Tuo maaginen raja on käsittääkseni juuri 3 paikkeilla.
              Itellä kanssa 2,93 täysin kunnostettuna tällähetkellä alla ja hommasin 3,15 lukkoperän myös. Tuo pitäisi vielä puhaltaa, maalata sekä vaihtaa stefat yms.
              Mutta tuo 2,93 ois kohta myynnissä jos joku tarvii huollettua avointa perää
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Jansu
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 315
                • Pori

                Lähetään aamulla kattomaan kaverille talviautoksi e36 m40b18 -91.

                Elikkä m40 ongelmakohdat on tiedossa, mutta jos joku viitsisi kertoa, että mitä kannattaa tarkkailla? Mitkä alustan osat kuluu nopeiten, puslat, nivelet etc,? mistä kori yleensä ruostuu? Elikkä vähän sellasesta ostokatsastuksesta jos saisi infoa niin kiitollinen olisin
                Last edited by Jansu; 09-08-2011, 23:51.
                -E34 525ia Touring
                -E36 323ia Touring ///M

                Comment

                • --nismo200sx--
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 169
                  • Lohja

                  m42b18 puutuu

                  ongelmana seuraava: kiihdytyksessä m42b18 puutuu.
                  Kierrokset kyllä nousevat koko kiihdytyksen ajan,mutta ajoittain puutuu niinkuin joku painaisi jarrua.
                  Vikakoodit pitäisi käydä luetuttamassa elektromekassa,mutta ajattelin ensin täältä kysyä,jos löytyisi ratkaisua?
                  -e30 325tic track

                  Comment

                  • Vertigo
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2005
                    • 806
                    • Paska Kaupunni

                    Originally posted by Arppa View Post
                    Ongelmana on ettei auto lähde käyntiin... lueskelin jo että tunnisterengas aiheuttaa samanlaista vikaa, pistin uuden ja ei mitään vaikutusta. Kaukosäätimestä ovet aukeaa ja menee lukkoon normaalisti, virrat tulee yms.

                    Elikkäs, pitääkö mun käydä töpselin päässä naittamassa auto ja avain toisilleen?
                    tämän ongelman kanssa koko kevään painineena voin sanoa että vikamahdollisuuksia on enemmän ku tarpeeksi. Omassani viaksi osoittautui väärin kytketty jälkiasenteinen hälärisysteemi joka oli polttanut boksista ajonestoon liittyvän diodin ja tätä ei pahemmin testerissä huomattu. Kerettiin vaihtaa ajoneston antenni ja koko ajonestoboksi ilman tulosta mutta onneksi selvisi.
                    I Don't Know! I Don't Like It!
                    Nykyiset:
                    E36 328i cöype
                    Exät:
                    Fiat Uno 60ies '93
                    E30 316i
                    E28 520ia
                    Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
                    Fiat 127
                    Saab 900

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Taitaa vaan olla just niin että 2,93:n lukko ei käy 3,15 välityksen pariksi.
                      Kyllä se käy.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Arppa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1046
                        • Lumbriver

                        Originally posted by Vertigo View Post
                        tämän ongelman kanssa koko kevään painineena voin sanoa että vikamahdollisuuksia on enemmän ku tarpeeksi. Omassani viaksi osoittautui väärin kytketty jälkiasenteinen hälärisysteemi joka oli polttanut boksista ajonestoon liittyvän diodin ja tätä ei pahemmin testerissä huomattu. Kerettiin vaihtaa ajoneston antenni ja koko ajonestoboksi ilman tulosta mutta onneksi selvisi.
                        Just just, elikkäs voipi olla mielenkiintoista... Kun tuo lähti käyntiin ihan normaalisti ennen kun laiton uuden patterin kaukosäätimen ja taustapeiliin johdon paikalleen. Tosin akku kerkes tyhjentyä välillä, liekkö sillä mitään vaikutusta?
                        Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                        Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                        Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                        -Raahe Connection-
                        -Team Kärppä- limited edition

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Originally posted by Arppa View Post
                          Just just, elikkäs voipi olla mielenkiintoista... Kun tuo lähti käyntiin ihan normaalisti ennen kun laiton uuden patterin kaukosäätimen ja taustapeiliin johdon paikalleen. Tosin akku kerkes tyhjentyä välillä, liekkö sillä mitään vaikutusta?
                          Oisko patterin vaihdossa voinut siru irrota ja tippua avaimen sisältä? Tarkista ainakin että löytyy.
                          Sitten kannattaa aloittaa vikakoodien luvulla ews moduulilta ja katsoa tunnistaako avainta ja antaako käynistyslupaa.

                          EDIT: Jos pyörittää starttia niin tunnistaa avaimen kyllä mutta on hävittänyt jostain syystä synkkauksen moottorinohjauksen välillä.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Inhuman
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2010
                            • 507
                            • Oulu ja Haukipudas

                            Oisko netissä tai valmiina jossain e36 "huoltokirjan" niitä sivuja mihin merkitään mitä huoltoja on tehty ja millä kilometreillä? Lähinnä itselle muistiin olis kiva laittaa öljynvaihtokilometrit, suodattimet, tulpat jne...

                            Jos ei bemarin alkuperästä löydy, niin joku vastaavakin kelpaa... vai joutuko tässä ite Excelin käyttöön
                            MOI !

                            Comment

                            • Vertigo
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2005
                              • 806
                              • Paska Kaupunni

                              Originally posted by Arppa View Post
                              Just just, elikkäs voipi olla mielenkiintoista... Kun tuo lähti käyntiin ihan normaalisti ennen kun laiton uuden patterin kaukosäätimen ja taustapeiliin johdon paikalleen. Tosin akku kerkes tyhjentyä välillä, liekkö sillä mitään vaikutusta?
                              Don't worry
                              Jos ews boksin joutuu vaihtaan niin uusi maksaa about 130e wetteriltä. Sitä vaan saa vähän aikaa odotella ku se pitää runkonumeron perusteella tilata ja koodata. Jos joudut vaihtaan sen niin se pitää "naittaa auton oman boksin kanssa" taitava autosähkömies osaa sen tehdä puolessa tunnissa...
                              Ensi alkuun neuvoisin tosiaan tsekkaan sen avaimen ja sitten kaikki piuhat läpi ettei ole poikki mistään. Tietenki töpselin nokkaan se kannattaa viedä. Jos lähtee työntämällä käyntiin niin silloin se on auton omassa ajonestossa vika. Ainakin omassa oli auton oma ajonesto linkitty starttimoottoriin ja sitte tämä jälkiasennettu bensapumppuun. Mulla lähti aina työntämällä käyntiin.
                              I Don't Know! I Don't Like It!
                              Nykyiset:
                              E36 328i cöype
                              Exät:
                              Fiat Uno 60ies '93
                              E30 316i
                              E28 520ia
                              Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
                              Fiat 127
                              Saab 900

                              Comment

                              • Arppa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1046
                                • Lumbriver

                                Originally posted by Vertigo View Post
                                Don't worry
                                Jos ews boksin joutuu vaihtaan niin uusi maksaa about 130e wetteriltä. Sitä vaan saa vähän aikaa odotella ku se pitää runkonumeron perusteella tilata ja koodata. Jos joudut vaihtaan sen niin se pitää "naittaa auton oman boksin kanssa" taitava autosähkömies osaa sen tehdä puolessa tunnissa...
                                Ensi alkuun neuvoisin tosiaan tsekkaan sen avaimen ja sitten kaikki piuhat läpi ettei ole poikki mistään. Tietenki töpselin nokkaan se kannattaa viedä. Jos lähtee työntämällä käyntiin niin silloin se on auton omassa ajonestossa vika. Ainakin omassa oli auton oma ajonesto linkitty starttimoottoriin ja sitte tämä jälkiasennettu bensapumppuun. Mulla lähti aina työntämällä käyntiin.
                                Töpselissä käyty ja herjaa avainta. Siru oli paikoillaan mutta ilmeisesti rikki. Näin ainakin veikkaili Clavurion kun otin puhelin konsultaation... pitää tilata huomenissa uusi avain ja kokeilla sillä.

                                Tuossa ei pyöri startti ja eikä lähde työntämällä käyntiin
                                Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                                Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                                Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                                -Raahe Connection-
                                -Team Kärppä- limited edition

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎