Kyllä vaikuttaisi rättiniveleltä, se tekee just tollasen vaimean "thumps" äänen. Helppo vaihtaa ihan tunkki/pukki hommana.
Koliseeko e36? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
Käyttökärry: E61 530xd M-sport
Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI
-
Siinä meikäläisen e36 :n perän äänimaailmaa laahaava ääni tulee perästä (mennyt joku peränlaakeri) ja nuo muutaman kerran kuuluvat "jysähdykset/klonksahdukset/pamaukset" kuuluvat kun ajaa hieman isommasta töyssystä esim. ajohidasteesta ja tulevat jostain takaa jos joku osaisi sanoa pelkän videon avulla onko sieltä takaiskari tullut lopullisesti tiensäpäähän vai onko jotain muuta mennyt?
http://www.youtube.com/watch?v=iGON6rqL3Ik noin 2-3 sekunnin kohdalla kuuluu ensimmäiset kolahduksetNykyinen:
BMW e36 323i Touring :think
Ex:
BMW e36 328ia coupe
BMW e36 320i sedan
Originally posted by MiltzuJoku mikä on toiselle kasa muovia ja peltiä on toiselle erittäin rakas harrastus ja kolmannelle jotain siltä väliltä.
Comment
-
ei tuo ihan enää takaiskarilta kuulosta, ellei se ole sitten tullut takapoksin verhoiluista läpi kontin puolelle? Näin pääsee tapahtumaan helposti, kun prikat on laitettu kasattaessa väärässä järjestykessä, väärinpäin tai joku on jättänyt ne pois.Originally posted by Couja View PostSiinä meikäläisen e36 :n perän äänimaailmaa laahaava ääni tulee perästä (mennyt joku peränlaakeri) ja nuo muutaman kerran kuuluvat "jysähdykset/klonksahdukset/pamaukset" kuuluvat kun ajaa hieman isommasta töyssystä esim. ajohidasteesta ja tulevat jostain takaa jos joku osaisi sanoa pelkän videon avulla onko sieltä takaiskari tullut lopullisesti tiensäpäähän vai onko jotain muuta mennyt?
http://www.youtube.com/watch?v=iGON6rqL3Ik noin 2-3 sekunnin kohdalla kuuluu ensimmäiset kolahdukset
Comment
-
Itsellä kävi tuollainen exodus kun vein cäbiä talvisäilöön. Tilasin uudet takayläpäät. Mukana tuli uudet tiivisteet. Mutta mitä prikkoja sinne kuuluu muuta kuin osat numero 6 ja 10? Toisaalla puhuttiin jostain pienemmästä prikasta, onko se osa 7 jolle ei ole osanumeroa tuossa kuvassa ollenkaan?Originally posted by esa`pentula View Postei tuo ihan enää takaiskarilta kuulosta, ellei se ole sitten tullut takapoksin verhoiluista läpi kontin puolelle? Näin pääsee tapahtumaan helposti, kun prikat on laitettu kasattaessa väärässä järjestykessä, väärinpäin tai joku on jättänyt ne pois.
Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
Sama kuva osalistan kanssa autosi tietojen per. haettuna http://bmwfans.info/parts/catalog/E3..._spring_strut/ Kuten näkyy osa 7 tulee mukaan vasta 12/93, samalla osan 6 numero muuttuu, luult. erona on reiän koko :think Oikein listaa lukemalla selviää mitä kuuluu mukaan ja mitä ei.
Comment
-
No osan nro 6 numero ei kyllä muutu mihinkään. 12/93 jälkeen sen yhteydessä tarvitaan sitten myös osa nro 7. Osan nro 10 numero kylläkin muuttuu, mutta vasta 1/95.Originally posted by jr66 View PostSama kuva osalistan kanssa autosi tietojen per. haettuna http://bmwfans.info/parts/catalog/E3..._spring_strut/ Kuten näkyy osa 7 tulee mukaan vasta 12/93, samalla osan 6 numero muuttuu, luult. erona on reiän koko :think Oikein listaa lukemalla selviää mitä kuuluu mukaan ja mitä ei.
Tilaan kuitenkin myös tuon osan nro 7, kun autossa on nuo halpis Ta tekniks pumput takana. Eipä siinä montaa euroa hukkaan mene jos ne ei niihin käykkään.Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
tarkoitin noita isoja KUPPI prikkoja. huolehtikaa, että niitä ei ole korvattu normaaleilla lättäprikoilla, jätetty pois tai laitettu väärinpäin.
Ilman tuota kuvaa tai jos et katso miten päin ne oli siellä (voi olla valmiiksikin jo väärinpäin), niin tulee helposti laitettua väärinpäin, koska kuppi istuu toisinpäin niin hyvin puslan päälle.
Comment
-
Hermo menee ton oman auton kolinan kanssa
Minkä näkönen ehjä iskarin yläpää on? Toi kampe pitää aina töissyissä todella terävän kolahduksen, joka kuuluu sisään selvästi. Ääni on aikalailla saman kuuloinen kuin momenttiavaimella naksautetaan momenttiin, eli KLAK KLAK. Altapäin kaikki näyttäis ehjältä, lekalla ja vääntöraudoilla siellä on nyt useempaan kertaan ährätty, mutta ei mistään löydy väljää tai mitään ei saada kolisemaan. Ei kai siinä muita vaihtoehtoja enään ole kuin toi yläpää..
E: Nyt tota yllä olevaa kukaa hetken tuijotettua tulin siihen päätöseen, ettei noita puslia/heloja pitäs nähdä sisäpuolelta? Jos ny mitään merkkaa, niin auto on -97 toukka.Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.
Comment
-

Tältä näyttää ehjä yläpää, eli pusla EI ole tullut läpi. En oikein tajunnut, että mitä tarkoitit?
Apurunko ei ole revennyt? Peräyksikkö ei heilu? Pakoputki ei kolise runkoon? iskari ei pohjaa?
Comment
-
Kyllä taitaa vika olla noissa yläpäissä, tuoreen näköset pumput, että oisko remppapetteri kasannu ton yläpään väärin.. Vaikee kuvailla, että miltä se tällä hetkellä näyttää, ei ainakaan tolta sun laittamalta kuvalta.Originally posted by esa`pentula View Post
Tältä näyttää ehjä yläpää, eli pusla EI ole tullut läpi. En oikein tajunnut, että mitä tarkoitit?
Apurunko ei ole revennyt? Peräyksikkö ei heilu? Pakoputki ei kolise runkoon? iskari ei pohjaa?
Apurunko ei ole revenny, perä ei heilu, pakoputki ei kolise ja iskarikaan ei pohjaa. Omituista ku ei kuitenkaan selvää vikaa löydy. No pitää taas ens viikonloppuna purkaa verhoilut ja jeesustella.Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.
Comment
-
Mikäköhän kolina alkoi mökkireissun jälkeen takaa kuskin puolelta?
Oireet: Kiihdyttäessä ykkösellä ja kakkosella kuuluu metallinen naputtava kolina, sama myös kuuluu ajettaessa hidasteisiin ja teräviin monttuihin. Myöskin montuissa huomaa miten takaa hieman rengas vaeltaa/muljaa.
Potkin myös kuskin puolen takarengasta etusyrjän kohdalta ja sama metallinen klonkse kuuluu ja tuntuu hieman väljältä..
Mikäköhän mennyt? :think
Comment
-
Originally posted by TseiTsei View PostMikäköhän kolina alkoi mökkireissun jälkeen takaa kuskin puolelta?
Oireet: Kiihdyttäessä ykkösellä ja kakkosella kuuluu metallinen naputtava kolina, sama myös kuuluu ajettaessa hidasteisiin ja teräviin monttuihin. Myöskin montuissa huomaa miten takaa hieman rengas vaeltaa/muljaa.
Potkin myös kuskin puolen takarengasta etusyrjän kohdalta ja sama metallinen klonkse kuuluu ja tuntuu hieman väljältä..
Mikäköhän mennyt? :think
veikkaan osaa #4BMW F30 330e 2017
Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D
Comment
-
Oletko edes viitsinyt katsoa niitä puslia ennen kirjoittamista? Ohjeissa on kerrottuna, että miten katsot puslien ehjyyden. Auto ylös ja sinne alle vain rohkeasti, parhaiten sinä ne viat sieltä löydät. Seuraavat viat tulevat heti mieleeni: pitkittäistukivarren etummainen pusla, iskarin yläpää, apurunko revennyt irti korista tai pyöränlaakeri.Originally posted by TseiTsei View PostMikäköhän kolina alkoi mökkireissun jälkeen takaa kuskin puolelta?
Oireet: Kiihdyttäessä ykkösellä ja kakkosella kuuluu metallinen naputtava kolina, sama myös kuuluu ajettaessa hidasteisiin ja teräviin monttuihin. Myöskin montuissa huomaa miten takaa hieman rengas vaeltaa/muljaa.
Potkin myös kuskin puolen takarengasta etusyrjän kohdalta ja sama metallinen klonkse kuuluu ja tuntuu hieman väljältä..
Mikäköhän mennyt? :think
Edit: Spiddu kerkesikin jo ennen. Osa nro.4 on pitkittäistukivarren etumainen pusla, aivan kuten ohjeissa on kerrottu heti ensimmäisissä lauseissa.Last edited by esa`pentula; 22-04-2013, 21:13.
Comment
Comment