Originally posted by M1cc0
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Koliseeko e36? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
F31 320iX Schwarz II
E39 530iA Cosmosschwarz metallic
E36 328i Moreagrün metallic
Entiset:
E36 316i Alpinweiss II
E36 323ti Titansilber metallic
-
-
Päivän purku-urakka takana ja nyt lepää apurunko perämurikan kans lattialla.. Nätti homma purkaa muuten että pakoputken laippaliitos umpiruosteessa (rälläkällä ja puukkosahalla pultit poikki leikkaamalla lopulta irtos) ja käsijarruvaijereiden irroittaminen pyörännavasta täyttä hel***ttiä Jarrusatulat irti ja kiinni iskareihin roikkumaan ja tieten piuhat irti pistokkeista. Otin vetonivelet irti perän vetolaipasta ja irrotin poikittaistuista pyörännavan "kehdon". Vielä pitkittäis tuen 3 pulttia irti korista ja iskarin alapäät irti niin AVOT johan tipahti nätisti alas.
Apurungon etummaiset isot puslat aivan loppu muut ihan ok kunnossa..
Orkkis puslat kävin hakemassa ja pitäs huomenna alkaa värkkään paikalle mikäli vain menee kierretanko/hylsy viritelmällä... Kaikki apurungon puslat lähtee vaihtoon vaikka eivät vaihdon tarpeessa vielä ehkä olekaan mutta eipä tuota apurunkoa joka viikko jaksa alkaa irrottamaan. Ei ollu onneks rungosta ratkennut eli ei tarvi sinne alkaa omia viritelmiä tekeen
Ei muuten lähtenyt käsijarruvaijerit kahvanpuolelta irrottamalla ja läpi vetämällä niin kuin joku oli tänne kirjoittanut... Jumii kiinni apurungon läpivientiin eikä tullut läpi...
Millä kardaaniakseli on kiinni perämurikassa muuten kuin niillä 4 pultilla laipassa kun ei hievahtanutkaan eteenpäin vaikka kuinka yritin? Meneekö boorille perän puolelta ja jumahtanut siihen vai?:think
Comment
-
-
Se kardaani on varmaan vaan ruostunu perään kiinni. Varovasti naputtelee, niin kyllä se irtoaa. Ne käsijarrun vaijereitten läpiviennit ei oo missään apurungossa, vaan semmosissa pienissä peltilipareissa ja ne saa irti yhdellä pultilla
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Menee muuten e46 vaijerit läpi apurungosta en tiedä miten e36 on kiinnitetty voin pistää kuvan ko vain kerkeen mutta eipä se suuri murhe ole ko sen tietää.. Luultavasti pitäs tulla vaijerit vetämällä läpi mutta mahtaa olla läpivientiputki ruosteessa ja karstassa sen verran ettei onnistu ihan kevyesti niin olkoot kiinni kerta ei ole tarkoituksena vaihtaa..
Jep ja olihan se korroosio iskeny kardaanin ja perän väliin että piti tosissaan vääntöraudalla ja vasaralla auttaa liikkeelle mutta kyllä se antautu lopulta
Comment
-
-
Originally posted by M1cc0 View PostMenee muuten e46 vaijerit läpi apurungosta en tiedä miten e36 on kiinnitetty voin pistää kuvan ko vain kerkeen mutta eipä se suuri murhe ole ko sen tietää.. Luultavasti pitäs tulla vaijerit vetämällä läpi mutta mahtaa olla läpivientiputki ruosteessa ja karstassa sen verran ettei onnistu ihan kevyesti niin olkoot kiinni kerta ei ole tarkoituksena vaihtaa..
Jep ja olihan se korroosio iskeny kardaanin ja perän väliin että piti tosissaan vääntöraudalla ja vasaralla auttaa liikkeelle mutta kyllä se antautu lopultaHarraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
Harley Davidson Dyna Streetbob -08
Ex. M140i -17
Ex. 430D -14
Ex. F20 M135i -15
Comment
-
-
Aa joo oletin että kyseessä on e36, kun e36 puolella kirjoittelet.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Mikä mahtaa olla menossa omasta 323 E36:sesta, kun kiihdyttäessä kovaa alkaa peräpäässä kolisemaan ja tuntuu persiissä kun hakkaa oikeen? Kolina alkaa jossain 3-4t rpm kohdalla ja jatkuu loppuun asti 1. ja 2. vaihteella.
Kolina on tuntunut jo melkein vuoden kun olen omistanut auton ja nyt se on hieman koventunut (alussa kolisi vain välillä). Katsastuksessakaan ei mitään sanottu. Perä ainakin näytti päällepäin olevan vielä talvella kiinni, kun vaihdettiin vetaria.
Normaalissa ajossa ei mitään ylimääräisiä kolinoita huomaa, vain kovaa kiihdyttäessä pienemmillä vaihteilla..ex: Technoviolet M-Sport E36 323Ci -96
Topaz Blue E46 323Ci -00
Comment
-
-
Originally posted by Sturbi View PostMikä mahtaa olla menossa omasta 323 E36:sesta, kun kiihdyttäessä kovaa alkaa peräpäässä kolisemaan ja tuntuu persiissä kun hakkaa oikeen? Kolina alkaa jossain 3-4t rpm kohdalla ja jatkuu loppuun asti 1. ja 2. vaihteella.
Kolina on tuntunut jo melkein vuoden kun olen omistanut auton ja nyt se on hieman koventunut (alussa kolisi vain välillä). Katsastuksessakaan ei mitään sanottu. Perä ainakin näytti päällepäin olevan vielä talvella kiinni, kun vaihdettiin vetaria.
Normaalissa ajossa ei mitään ylimääräisiä kolinoita huomaa, vain kovaa kiihdyttäessä pienemmillä vaihteilla..
Comment
-
-
Kyllä ne ihan silmällä näkee jos on tommosessa kolinakunnossa jo. Rättilaippa saattaa olla jo aika murusina ja narunpätkät sojottaa miten sattuu. Jos on kannatinlaakeri niin jos on ihan velttona se kumi niin vaihtoon vaan. Ei ole kummankaan vaihto nenänkaivamista kummempaa jos osaa pitää avainta kädessa..
Comment
-
-
Mitkä on ohjearvot M3/M-sport alustan pyöränkulmille?
Pitäiskö etenkin edessä pyrkiä saamaan pyörät mahdollisimman pystyyn, kuten esim. e39 kanssa matalaprofiilien kanssa?
Renkaat 17" 235/40 ja 265/35. Alustassa kaikki puslat uutta (sronflexia) ja 3,2 M3 yläpäät edessä, eli varmaan ohjearvoihin menee helposti, mutta mietin olisiko parempi laittaa pyörät pystympään ja ostaa varuille ohemmat tolppaan tulevat pultit etupään varalle suuntaukseen mukaan. :thinkEVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Ohjearvoja nyt muista, mutta tällaisilla kävi pirssi hyvin käteen talvella ja kesäksi sitten lisää -camberia ja etuauraus nollaan (koska ratapäivät). Toki korkeuttakin tulee kans muutettua.
Etumus
Camber: -2.20' /puoli
Caster: 5 tai 6 astetta en juuri nyt muista
Kokonaisauraus: 0.10'
Takamus
Camber: -1.50' / puoli
Kokonaisauraus: 0.20'
Tääkin on niin siitä kiinni mitä haluaa. Stance, track, economy u name it... :thinkBostongrün E36 328i coupe M-sport
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostMeinasin että ois mukava ajella ja mahdollisesti vetopitoa enempi. Eli sillä mietin jos joutuu laittaa pystympään takaset, käsittääkseni tämä auttaa hivenen siihen.
Comment
-
Comment