Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juho-85
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 753
    • Pirkkala

    Mistäs muista malleista sopis perä e36 325i coupeen vm.94 ja manuaali?

    Eli siis kiinnitykseltään samanlaiset ja vetareiltaan. Perävälityksellä ei niin suurta merkitystä.
    Last edited by juho-85; 19-09-2012, 14:05.
    F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
    Tilattu i4 M50

    Exät:
    e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

    Comment

    • Funki
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2011
      • 375
      • Kouvola

      Mikäköhän mahtaa olla vikana kun toisesta takavalosta on kaikki polttimot pimeenä? ja kyllä polttimot ovat ehjiä
      e39 520i -01 Touring(Stahlblau)
      ex.
      e39 523i -97 Sedan(Oxfordgrün)
      e34 525i Touring -94 (Daytonaviolett)
      e36 325i -93 Coupe(sterlingsilber)
      e30 316 -88 (schwarz)

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16371
        • Asikkala

        Originally posted by juho-85 View Post
        Mistäs muista malleista sopis perä e36 325i coupeen vm.94 ja manuaali?

        Eli siis kiinnitykseltään samanlaiset ja vetareiltaan. Perävälityksellä ei niin suurta merkitystä.
        E36 316-328 suoraan, m3 vaihtamalla kardaanin ja vetarin laipat, nuo 316-320 on 3.45 välityksellä ja pikkuperiä mutta väitetään niidenkin menevän suoraan alle. 328 on 2.93 ja m3 3.15 välityksellä.

        Comment

        • JanesQ
          Bimmer Rookie
          • Jul 2010
          • 113
          • Nurmijärvi

          Originally posted by Funki View Post
          Mikäköhän mahtaa olla vikana kun toisesta takavalosta on kaikki polttimot pimeenä? ja kyllä polttimot ovat ehjiä
          Koitas kierrellä niitä polttimon kantoja edestakaisin ja tarkista maadoituskehä hapettumien varalta. Aiheuttaa kummallisia vikoja valoihin, varsinkin jos ovat jotkut jälkiasenteiset tuikut.

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11047
            • Oulu

            Originally posted by jr66 View Post
            E36 316-328 suoraan, m3 vaihtamalla kardaanin ja vetarin laipat, nuo 316-320 on 3.45 välityksellä ja pikkuperiä mutta väitetään niidenkin menevän suoraan alle. 328 on 2.93 ja m3 3.15 välityksellä.
            316-320 pikkuperä. Ei passaa ison perän tilalle, koska sekä vetarien että kardaanin laipat on erilaiset. Vaihtamalla vetarit ja kardaanin takapätkän saa passaamaan paikalleen. Mutta ei mitään järkiä, koska kesto on paljon huonompi. Jossain luki että isonperän laipat vois vaihtaa pikkuperään, mutta ainakaan 328 perän laipat ei passanu 320 lukkoperään (lukkorenkaat eri kohdissa)

            323, 325 ja 328 on sit isoperä ja menevät ristiin. Välityksissä eroa niin koneiden kun automaatti-manuaalin välillä. Dieseleissä taitaa myös olla isoperä. :think 323 ja 328 on eri vetareilla, kun 325, mutta laippa sama, eli pitäs mennä ristiin.

            3.0 m3 perä menee vetareihin laippojen vaihdolla, mutta kardaanin laippa on eri, koska m3:ssa on cv-joint normi nivelen tilalla. En tiedä voiko vaihtaa ja jos voi, niin joutuu laakerin esijännityksen kanssa pelaamaan, eli ei kannata. Käytännössä siis menee myös kardaani vaihtoon.

            3.2 m3 on taas aivan eri laitos.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • QUASIMODO
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 2540
              • Pirkkala

              Originally posted by Haju69 View Post
              mitkäköhän ovat nuo linkin auton alla olevat vanteet? Osaako joku sanoa?
              Lenso CL5 "halppikset".
              sigpic

              Comment

              • ruupanen
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 5147
                • Joensuu

                Originally posted by Pazi88 View Post
                316-320 pikkuperä. Ei passaa ison perän tilalle, koska sekä vetarien että kardaanin laipat on erilaiset. Vaihtamalla vetarit ja kardaanin takapätkän saa passaamaan paikalleen. Mutta ei mitään järkiä, koska kesto on paljon huonompi. Jossain luki että isonperän laipat vois vaihtaa pikkuperään, mutta ainakaan 328 perän laipat ei passanu 320 lukkoperään (lukkorenkaat eri kohdissa)

                323, 325 ja 328 on sit isoperä ja menevät ristiin. Välityksissä eroa niin koneiden kun automaatti-manuaalin välillä. Dieseleissä taitaa myös olla isoperä. :think 323 ja 328 on eri vetareilla, kun 325, mutta laippa sama, eli pitäs mennä ristiin.

                3.0 m3 perä menee vetareihin laippojen vaihdolla, mutta kardaanin laippa on eri, koska m3:ssa on cv-joint normi nivelen tilalla. En tiedä voiko vaihtaa ja jos voi, niin joutuu laakerin esijännityksen kanssa pelaamaan, eli ei kannata. Käytännössä siis menee myös kardaani vaihtoon.

                3.2 m3 on taas aivan eri laitos.
                325i:n 3.15 välitteinen TYP188 lukkoperä on plug & play 328i:n 2.93 välitteisen TYP188 tilalle, eli menee ristiin. Maanantaina vaihdettiin talvimiinaan. Välityksetkin säilyi järkevänä, vaikka lyhenikin.

                Kardaanin laippa oli erinäköinen, mutta käypänen kuitenkin.
                Last edited by ruupanen; 20-09-2012, 07:09.
                E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6693
                  • .......

                  Originally posted by Pazi88 View Post

                  3.0 m3 perä menee vetareihin laippojen vaihdolla, mutta kardaanin laippa on eri, koska m3:ssa on cv-joint normi nivelen tilalla. En tiedä voiko vaihtaa ja jos voi, niin joutuu laakerin esijännityksen kanssa pelaamaan, eli ei kannata. Käytännössä siis menee myös kardaani vaihtoon.
                  Kardaanin laipan voi kyllä vaihtaa.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • BulletEye
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2011
                    • 36
                    • Karkkila

                    Nyt tarttis neuvoo!

                    Autona 325tds -97
                    Kahen päivän seisonnan jälkeen heitin auton käyntiin, hetken auton käytyä huomasin, ettei puhallin puhalla olleenkaan. Vaikka napista laittaa lisää hönkää mitään ei tapahdu puhaltimen moottori ei lähde päälle.
                    Hetken foorumia selailtua luulin että etu vastus olisi sökö, kysyin kaverilta jos hän toisi uuden töistä tultuaan Schmiedmannilta. Uusi siili http://www.schmiedmann.fi/6411692954...numerolla.aspx
                    Laitoin uuden paikalleen, mutta mitään ei tapahdu siltikään.

                    Vanha siili on http://i77.photobucket.com/albums/j4...1/IMG_2283.jpg
                    Puhaltimen moottori todettu ehjäksi.
                    Autossa Automaatti ilmatointi.
                    Sulakkeet päällisinpuolin ehjät. Ich verstehe nicht Deutsch nii en tiedä mikä kuuluu puhaltimille
                    Mitäs neuvoja teillä nyt olisi ? Onko siili väärä? rele? hiilet?
                    e36 325d M-sport -97 Montrealblau ''Rustyvidual''
                    E91 320d M-sport -07 Le mans blau

                    SOLD
                    F36 418d M-Sport -15 Sapphire black
                    E91 320d -06 Sapphire black

                    Comment

                    • JanesQ
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2010
                      • 113
                      • Nurmijärvi

                      Jos kerran moottori toimii (miten todettu muuten?), niin vikaa voi olla säätöpaneelin takana. Söörtsillä lisää, itsellä ei kokemusta automaatti-ilmastoinneista.

                      Comment

                      • coupe320
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 417
                        • viikkoja tiellä

                        mikä on bensapumpun sulake? suodattimen vaihto ois niin pitäs vissiin "ajaa paineet alas"?:think

                        Comment

                        • sTomi
                          Newbiemmer
                          • Mar 2008
                          • 17
                          • Vaasa



                          Sulake #18.

                          Comment

                          • TNT
                            BTCF Member
                            • Dec 2005
                            • 3521

                            Onko kovin vakava juttu jos n. 170k tkm ajetusta M3 3.0 ei ole säädetty vielä venttiileitä?

                            Myöskään kk laakereiden kunnosta ei ole tietoa, ainakaan ajossa ei havaittu mitään erikoista.
                            Originally posted by Jube
                            Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6693
                              • .......

                              Originally posted by TNT View Post
                              Onko kovin vakava juttu jos n. 170k tkm ajetusta M3 3.0 ei ole säädetty vielä venttiileitä?

                              Myöskään kk laakereiden kunnosta ei ole tietoa, ainakaan ajossa ei havaittu mitään erikoista.
                              Muistaakseni joka toisessa insp.2:ssa pitäis välykset tarkastaa/säätää.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • salamine
                                Bimmer Rookie
                                • May 2011
                                • 109
                                • Finland

                                vikaaa

                                nyt tuli bemariin sitten vikoja kerralla ihan kunnolla. vaihdoin startin ja otin imusarjan irti, nytten ei nesteet pysy enää säiliössä, ei tule lämmintä koppiin, ja kone on naputtanut jonkun aikaa, oisko vanos vai ketju? 320 M52 koneella. Ja laturin valo palaa?? mistähän moiset tuli rempan jälkeen, kaikki on kiinni niinkun ennenkin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎