Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • däädää
    Bimmer Fanatic
    • May 2010
    • 756
    • Tornio

    Originally posted by bmw_e36_316 View Post
    http://aijaa.com/ivFmgR
    -kuva kuskinpuolen takaiskarista. Iskari siis ihan irti . Pystyy ajaa, (ei tietenkään hyväksi), mutta pakon edessä joudun käyttämään autoa, nyt kysynkin että saattaako mennä jotain muuta sököksi jos tuolla vielä ~30km ajaa erittäin rauhallisesti.

    Näkeekö kontista tuonne iskarin yläpäähän siis purkamalla verhoilun?
    Mitä tekisitte omassa tilanteessani, tunkki käytössä+Työkalut, muttei tallia..

    Viitsiikö itse ruveta korjaamaan vai onko se pakkohuolto edessä?

    Havaitsin myös iskarin olevan kuprussa hieman tuosta ylhäältä, kuuluuko olla noin vai onko sekin paskana? :/ (näkyy kuvasta)
    Purat takakontista sivuverhoilun pois ja sieltä näkyy iskarin yläpää, se taas lähtee korista muutamalla mutterilla irti, alhaalta aukaset sen 18mm pultin ja kas iskari on irti..

    Kuvasta en saa juuri mitään selvää, lähinnä näyttää minun silmään siltä että iskari olis poikki Jos pakko ajella ja pelottaa niin ota sen puolen iskari vaikka pois sieltä..

    Comment

    • bmw_e36_316
      Newbiemmer
      • Sep 2013
      • 7
      • Suomi

      Originally posted by jr66 View Post
      Tuota noin, tuossahan ei näy iskarin vartta ollenkaan vai onko se alhaalla ? Entäs yläkiinnityskumi, mennyt läpi konttiin ? Ja juu, löytyy verhoilun takaa tuo kiinnityskohta.
      Se on tuossa alhaalla iskarin "putki".
      Kuva lähinnä sitä varten, että näkee sen irronneen paikastaan missä sen kuuluisi olla. Takakonttiin en ole vielä katsonut. Renkaan sivuprofiilista kun katsoo läpi iskaria, niin sen näkee selvästi kuinka se on irti..

      Kannattaako lähteä ite räpeltämään vai viedä suoraan huoltoon?
      Neuvoja apuja kaikki otetaan vastaan :think:

      Comment

      • däädää
        Bimmer Fanatic
        • May 2010
        • 756
        • Tornio

        Originally posted by bmw_e36_316 View Post
        Se on tuossa alhaalla iskarin "putki".
        Kuva lähinnä sitä varten, että näkee sen irronneen paikastaan missä sen kuuluisi olla. Takakonttiin en ole vielä katsonut. Renkaan sivuprofiilista kun katsoo läpi iskaria, niin sen näkee selvästi kuinka se on irti..

        Kannattaako lähteä ite räpeltämään vai viedä suoraan huoltoon?
        Neuvoja apuja kaikki otetaan vastaan :think:
        Iskari nyt ainaki on sökö jos kerran makkaa pohjassa tuossakin, iskari yläpäästä irti/yläpää paskana.. Otahan tuo iskari ainakin alapäästä irti niin ei kolkuta siellä koria vasten

        Räpellä vain itte, takaiskarit todella helppo vaihtaa jos vain mielenkiintoa löytyy.

        Comment

        • jj5
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 1338
          • pks

          Originally posted by jr66 View Post
          Kyllä ne taitaa molemmat toimia samalla lailla:
          kun luukku on kiinni, napin takareunasta painaminen avaa koko reiän ja sulkeutuu kun painaa etureunasta.
          Luukku kiinni etureunasta painaminen nostaa takareunan ylös ja kiinni se menee painamalla takareunasta.
          E34:ssä kattoluukun kytkin tosiaan on erilainen kun e36:ssa. Siinä kytkimessä on siis 3 asentoa, Se liikkuu eteen ja taaksepäin ja sitä voi painaa. Itse kattoluukulla toki on samat toiminnot.
          sigpic

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16453
            • Asikkala

            Originally posted by jj5 View Post
            E34:ssä kattoluukun kytkin tosiaan on erilainen kun e36:ssa. Siinä kytkimessä on siis 3 asentoa, Se liikkuu eteen ja taaksepäin ja sitä voi painaa. Itse kattoluukulla toki on samat toiminnot.
            Jaa jaa, enpä olisi arvannut että eri systeemi. Ei ole tuo luxusmalli e34 niin tuttu.

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16355
              • Leppävirta

              Originally posted by jr66 View Post
              Jaa jaa, enpä olisi arvannut että eri systeemi. Ei ole tuo luxusmalli e34 niin tuttu.
              Joo, minäkin tarkoitin että luukun toimivuus samanlainen, kytkin on kylläkin erilainen.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • IKa
                BTCF Member
                • Apr 2007
                • 877
                • Klaukkala

                Originally posted by ___TK___ View Post
                sellaista kyselisin että itsellä on tuollaine e36 320 ja siihen kuulemma edellinen omistaja vaihtanut 50% lukkoperän onko millaisia periä noihin missä on 50% lukko onko jollain itsellä kiinni?
                Originally posted by Topi08 View Post
                vakiona 25%, kiristettyä on voitu.
                Eipä tuota typ 168 perää noin vain kiristetä http://fiwww.btcf.fiwww.btcf.fi/foru...2&postcount=19
                G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

                Comment

                • Matuh
                  BTCF Member
                  • Apr 2013
                  • 3702
                  • Kouvola

                  Mikäs on kun keskuslukko toimii kontista mutta ei kuskin ovesta:think

                  Muistaakseni joku kytkin
                  E36 328i M50B30 turbo
                  Skoda vRS
                  Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                  Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                  EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                  Comment

                  • däädää
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2010
                    • 756
                    • Tornio

                    Alko lämmittimen puhallin värkkään tuossa käyttiksessä.. Eka ei puhunut mitään, ajossa alkoi yhtäkkiä toimimaan ja taas ei puhunut mitään kun pihassa virtoja käytin päällä?
                    Pääseekö puhaltimelle helpommin keskikonsolia purkamalla vai tulipellin kautta? :think

                    Comment

                    • Spiddu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 3563
                      • Nla

                      Löytäisikö joku varaosanumeron etulokarin kiinnitys ruuveille ne 4kpl mitkä jäävät konepellin ja lokarin sauman kohdille torx kantaset.
                      BMW F30 330e 2017

                      Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                      e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                      Comment

                      • conna
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 324

                        Originally posted by IKa View Post
                        Eipä tuota typ 168 perää noin vain kiristetä http://fiwww.btcf.fiwww.btcf.fi/foru...2&postcount=19
                        Ainakin (historic)ralli käyttöön 02 korisissa on muutetuilla ramppikulmilla kiristettyjä ollut käytössä. Vakiomäärä kitkalevyjä. Lukon pääty on tehty paremmasta aineesta ainakin osaan peristä.
                        %

                        Comment

                        • Topi08
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 4461
                          • .

                          Originally posted by IKa View Post
                          Eipä tuota typ 168 perää noin vain kiristetä http://fiwww.btcf.fiwww.btcf.fi/foru...2&postcount=19
                          Empäs moista tiennytkään.

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4181

                            Jäähdytysnesteen pakkaskesto oli -20c mittarin mukaan. Meneekö tuo suoraan "jäähän" jos pakkanen on yli -30c, vai rupeeko vaan hyytymään/hilettymään ja ei mene mitään rikki jos autolla ei ajeta? Mietin, että rupeenko terästämään nestettä ennen kovia pakkasia vai vai en. :think

                            Nesteet menee muutenkin vaihtoon kannentiivisteiden vaihdon yhdeydessä, mutta se on vasta kovimpien pakkasien jälkeen.
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16453
                              • Asikkala

                              Originally posted by bemmeri View Post
                              kannentiivisteiden vaihdon yhdeydessä, mutta se on vasta kovimpien pakkasien jälkeen.
                              Häh ? Miksei ennen pakkasia ?

                              Comment

                              • bemmeri
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4181

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Häh ? Miksei ennen pakkasia ?
                                No, ei se säästä ole kiinni, vaan ajankohta muuten sopii paremmin kevättalvella. Lähinnä tarkoitin, tarviiko vahventaa nesteen seosta, vai pärjääkö tuolla jos auto seisoo talven. Muuta jumppaa on ennen sitä kansiremppaa.
                                EVERYTHING | WORKS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎