Liityimpä sitten tähän foorumiin, että pääsee kyseleen bemarin sielun elämästä. 10-vuotta yhteiselämää E36 328iA Coupen kanssa ja ei moitteen sanaa kamppeesta ole, paitsi nyt. Auto meinaa käyntinsä puolesta olla erimieltä kanssani , eikä kerro mikä vaivaa? :think
Menee vikatilaan ja pudottaa tehot pienen ajamisen jälkeen toisinaan 400m toisinaan 5km. Yleensä kuormittaessa "pudottaa" suojatilaan. Vikakoodeista antoi aiemmin kampiakselin tunnistimen, nyt ei koodeja. Suutin puolelta nakuttaa kovasti ja kuulostaa välillä 4-sylinteriseltä. Voi ajaa , mutta voimaa ei ole. Käynnistyy hyvin ja käy 6.lla. Pysyy käynnissä ja tyhjäkäynti ei vaeltele.
Puolat, puolanjohdot, (tulpat vaihdettu) ja palotila kurkattu, kipinä tulee kaikkiin ja tulpat suunnilleen saman värisiä. Ilmaputki putsarilta uusi. Kampiakselin ja nokka-akselin tunnistimet uusia, mallia motonet. Vian tultua tankkiin on mennyt useampi pullo puhdistusaineita, ei vaikutusta.
Aiemmin yskähteli käynnistäessä ja sammuttaessa, tunnistimien vaihdon jälkeen se jäi pois.
Itse arvelen että yksi tai useampi suutin tipahtaa pelistä pois?, koska suuttimien puolelta korostettua nakutusta. Kalliita suuttimia en haluaisi ostaa "osa jumppaan" varalta.
Missä mahtaa vika olla?
-Voiko noista suuttimista nypätä johdon käydessä irti, ettei tykkää sähköpuoli huonoa?.
-Antaako suuttimista missään vaiheessa vikakoodeja?
-Millainen näissä on nakutus tunnistin?
-Onko näihin vaihtoehto suuttimia myynnissä muualla, kuin bmw-tiskillä 148€/kpl? linkki?
-Millainen homma näihin on venttiilien säätö?
Ketju luettu läpi ja suoraa vastausta vaivaan en löytänyt, paljon hyvää 328 vinkkiä kylläkin!
on kasattu oikein. 2 edellisessä autossa on ollut kasattu väärin niin on tullut tutuksi jo toi kuinka ne kuuluu kasata mistähän sitä vikaa lähtisi etsimään?
E91 LCI 320d M-sport '09 Black sapphire metallic Ex: E61 530d '05 Titangrau II E46 320d Sedan '00 Schwarz II E46 320d Touring '00 Topasblau Metallic E39 525tdsa Touring '98 Oxfordgreen E36 325tdsa Touring '99 Stahlbau metallic E36 318is coupe '92 Mauritiusblau E36 316i Sedan '93 Schwarz II
Liityimpä sitten tähän foorumiin, että pääsee kyseleen bemarin sielun elämästä. 10-vuotta yhteiselämää E36 328iA Coupen kanssa ja ei moitteen sanaa kamppeesta ole, paitsi nyt. Auto meinaa käyntinsä puolesta olla erimieltä kanssani , eikä kerro mikä vaivaa? :think
Menee vikatilaan ja pudottaa tehot pienen ajamisen jälkeen toisinaan 400m toisinaan 5km. Yleensä kuormittaessa "pudottaa" suojatilaan. Vikakoodeista antoi aiemmin kampiakselin tunnistimen, nyt ei koodeja. Suutin puolelta nakuttaa kovasti ja kuulostaa välillä 4-sylinteriseltä. Voi ajaa , mutta voimaa ei ole. Käynnistyy hyvin ja käy 6.lla. Pysyy käynnissä ja tyhjäkäynti ei vaeltele.
Puolat, puolanjohdot, (tulpat vaihdettu) ja palotila kurkattu, kipinä tulee kaikkiin ja tulpat suunnilleen saman värisiä. Ilmaputki putsarilta uusi. Kampiakselin ja nokka-akselin tunnistimet uusia, mallia motonet. Vian tultua tankkiin on mennyt useampi pullo puhdistusaineita, ei vaikutusta.
Aiemmin yskähteli käynnistäessä ja sammuttaessa, tunnistimien vaihdon jälkeen se jäi pois.
Itse arvelen että yksi tai useampi suutin tipahtaa pelistä pois?, koska suuttimien puolelta korostettua nakutusta. Kalliita suuttimia en haluaisi ostaa "osa jumppaan" varalta.
Missä mahtaa vika olla?
-Voiko noista suuttimista nypätä johdon käydessä irti, ettei tykkää sähköpuoli huonoa?.
-Antaako suuttimista missään vaiheessa vikakoodeja?
-Millainen näissä on nakutus tunnistin?
-Onko näihin vaihtoehto suuttimia myynnissä muualla, kuin bmw-tiskillä 148€/kpl? linkki?
-Millainen homma näihin on venttiilien säätö?
Ketju luettu läpi ja suoraa vastausta vaivaan en löytänyt, paljon hyvää 328 vinkkiä kylläkin!
Ei kannattais ostaa noita motonetin antureita. Alkuperäistä tilalle.
Tulipa tuossa ostettua vanha buimuri takaisin ja entinen omistaja insinöörännyt vakio karvalakki penkkien tilalle sähköistetyt sportit, kummastutti vaan kun turvavyön lukosta/kiristin systeemistä tulee vaijeri mikä on vapaana, mihin tuo kuuluisi laittaa ?
Myös airbag valo palaa, voiko liittyä tuohon ?
Tulipa tuossa ostettua vanha buimuri takaisin ja entinen omistaja insinöörännyt vakio karvalakki penkkien tilalle sähköistetyt sportit, kummastutti vaan kun turvavyön lukosta/kiristin systeemistä tulee vaijeri mikä on vapaana, mihin tuo kuuluisi laittaa ?
Myös airbag valo palaa, voiko liittyä tuohon ?
Ja autohan on bwm 325 coupe 12/94
Airbagin merkkivalo johtuu hyvin suurella todennäkösyydellä apparin penkin tunnistinmatosta. Vikakoodit lukemalla selviää.
Vaijeriin en osaa kommentoida näkemättä. Ettei ois joku kipin vaijeri tjsp.
Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.
Voiko airbagin vikakoodi tulla airbagin merkkilampun puutteesta. Se puuttui omasta autosta ja laitoin uuden tilalle niin palaa merkkilamppu. Vikakoodeja ei näkynyt kun polttimoa ei ollut, mutta valo näytti palavan varmaan jonkun heijastuksen takia? Nyt kuitenkin valo palaa normaalisti niinkuin kuuluu.
Ja sattuisiko kellään olemaan hyvää sähkökaaviota airbageille, vm97 touring?
Olisi kytkinremonttia tiedossa 3.2 M3:n talven aikana. Ja varmaankin vauhtipyörä menee uusiksi samalla. Minkäslainen setti tuonne kannattaisi laittaa? Kiinteä vai kaksoismassavauhtis? Suosituksia mistä ostaa?
Voiko huono akku vaikuttaa tuohon tyhjäkäyntiongelmaan, kun yritettiin lukea vikakoodeja (ei vissiin se kone tukenut tuota kun ei saanut luettua) niin se rupesi varottamaan että akun jännite olisi vähissä, ja kun käynistin auton niin humppas kierrokset(ennen tätä toimi normaalisti)?
F06 640D "M6"
E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Voiko huono akku vaikuttaa tuohon tyhjäkäyntiongelmaan, kun yritettiin lukea vikakoodeja (ei vissiin se kone tukenut tuota kun ei saanut luettua) niin se rupesi varottamaan että akun jännite olisi vähissä, ja kun käynistin auton niin humppas kierrokset(ennen tätä toimi normaalisti)?
Comment