Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mokoma
    replied
    Ja kampuran päähän silmälaakeri kytkinakselia varten.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    Tämmönen kysymys tuli mieleen että mitä kaikkea tollaseen 325 automaattiin tarvii hankkia ja ottaa huomioon jos vaihtaa manuaaliksi?laatikko,polkimet ja vp+kytkin tietty mutta onko vielä jotai onkelmia esim sähköjen kanssa?
    Eipä siellä muuta sähköä ole ku pakkivalot ja jarruvalokatkaisija enää manuualiksi muuttamisen jälkeen. Kardaani ja kytkimen sylinterit putkineen. (Tälleķki lähtö jarruneste säiliössä valmiiksi) siis yllä mainittujen lisäksi.


    Edit: nyt meni puurot ja vellit sekasi mulla. E30 malliin tuo neuvo

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    Tämmönen kysymys tuli mieleen että mitä kaikkea tollaseen 325 automaattiin tarvii hankkia ja ottaa huomioon jos vaihtaa manuaaliksi?laatikko,polkimet ja vp+kytkin tietty mutta onko vielä jotai onkelmia esim sähköjen kanssa?
    Eipä siellä muuta sähköä ole ku pakkivalot ja jarruvalokatkaisija enää manuualiksi muuttamisen jälkeen. Kardaani ja kytkimen sylinterit putkineen. (Tälleķki lähtö jarruneste säiliössä valmiiksi) siis yllä mainittujen lisäksi.

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    Tämmönen kysymys tuli mieleen että mitä kaikkea tollaseen 325 automaattiin tarvii hankkia ja ottaa huomioon jos vaihtaa manuaaliksi?laatikko,polkimet ja vp+kytkin tietty mutta onko vielä jotai onkelmia esim sähköjen kanssa?

    Leave a comment:


  • tiusane
    replied
    sellasta pientä probleemaa, että kierrokset alkaa seilaamaan kun auto on tyhjäkäynnillä ollut noin 20-30 sekunttia, otin imm liittimen irti ja auto sammu samantien, kyseessä 318iS??:think

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    S50 ilmapumpun takaiskuventtiili. Mahtuuko irrottamaan pakosarjojen ollessa autossa kiinni? Viime kesänä tuota ihmettelin, aika ahtaalta näytti.
    Paras tietysti jos saisi tuon putken nro.6 pois ja laippa tilalle, mutta se taitaa vaatia jo pakosarjojen irrotuksen.

    Leave a comment:


  • Juuso Karimo96
    replied
    Originally posted by Juuso Karimo96 View Post
    No nyt tsekkasin tarkemmin, ylöspäin menee pari milliä ja sisään/alaspäin kuskinpuolelta 2 cm ja hanttarin puolelta 1cm jos auttaa vähän :think
    kisko poikki? No mutta en tajua miten saan ton purettua, kuvassa näkyy miltä näyttää sisältä päin, ei anna ollenkaan periksi.
    Ja kattoluukun verhoilu ei liiku mihinkään

    ''Kuva''
    Oon koittanu kaikissa kattoluukun asennoissa, johon se vain liikkuu, mutta verhoilu ei vaan lähde mihinkään...

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Otat slipringin molemmista liittimistä irti (eli bägistä toinen pää ja rattiakselin kotelosta toinen) sitte mittaat yleismittarilla ne molemmat bägin piuhat että kulkee virta läpi. Ohmeina siis. Kannattaa samalla pyöritellä sitä slipringiä kierros suuntaansa mutta ei kannata hukata alkuperäistä asentoa
    Originally posted by Slazha View Post
    Eli yksinkertaisemmin mittaat johtojen resistanssin eli vastuksen, koska slipringissä melko pitkä pätkä johtoa sisällä pitäisi johtimen vastuksen olla luokkaa alle 0,5 ohm
    Menee taas mukavuusalueen ulkopuolelle. För helvete.

    Leave a comment:


  • Slazha
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Otat slipringin molemmista liittimistä irti (eli bägistä toinen pää ja rattiakselin kotelosta toinen) sitte mittaat yleismittarilla ne molemmat bägin piuhat että kulkee virta läpi. Ohmeina siis. Kannattaa samalla pyöritellä sitä slipringiä kierros suuntaansa mutta ei kannata hukata alkuperäistä asentoa
    Eli yksinkertaisemmin mittaat johtojen resistanssin eli vastuksen, koska slipringissä melko pitkä pätkä johtoa sisällä pitäisi johtimen vastuksen olla luokkaa alle 0,5 ohm

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Miten tuota mittaillaan?
    Otat slipringin molemmista liittimistä irti (eli bägistä toinen pää ja rattiakselin kotelosta toinen) sitte mittaat yleismittarilla ne molemmat bägin piuhat että kulkee virta läpi. Ohmeina siis. Kannattaa samalla pyöritellä sitä slipringiä kierros suuntaansa mutta ei kannata hukata alkuperäistä asentoa

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Slazha View Post
    Laitoin sulle whatsupissa viestiä tuosta bagin valosta eilen, eli kuskin turvatyynyn laukaisinpiirin katkos oli se vikakoodi suomennettuna. Slipringi aika yleinen mutta pitäs mittailla ennen kun uskaltaa varmaks sanoa
    Miten tuota mittaillaan?

    Leave a comment:


  • Slazha
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Kappas minulla nyt juuri sama vika päällä. Tuliko aivan yllättäen vai touhusitko auton kanssa jotain ennen tuota? Ja sinullakin siis ilmeisesti palaa airbagin valo?

    Eikä siis auta vikakoodien nollaus. Valo syttyy välittömästi kun taas virrat laittaa päälle.
    Laitoin sulle whatsupissa viestiä tuosta bagin valosta eilen, eli kuskin turvatyynyn laukaisinpiirin katkos oli se vikakoodi suomennettuna. Slipringi aika yleinen mutta pitäs mittailla ennen kun uskaltaa varmaks sanoa

    Leave a comment:


  • dabbe
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Kappas minulla nyt juuri sama vika päällä. Tuliko aivan yllättäen vai touhusitko auton kanssa jotain ennen tuota? Ja sinullakin siis ilmeisesti palaa airbagin valo?

    Eikä siis auta vikakoodien nollaus. Valo syttyy välittömästi kun taas virrat laittaa päälle.
    Yllättäen sytty ja kyllä valo palaa. Syttyy myös välittömästi uusiks itselläkin. Kuukaus aikaa korjata (josta n. 2viikkoa jäljellä :( )

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by dabbe View Post
    Kellään tietoa mistä kannattais aloittaa vianetsintä? Hakua ja googlea käytetty, mutta mitään en ole löytänyt.


    http://aijaa.com/EeILKG
    Kappas minulla nyt juuri sama vika päällä. Tuliko aivan yllättäen vai touhusitko auton kanssa jotain ennen tuota? Ja sinullakin siis ilmeisesti palaa airbagin valo?

    Eikä siis auta vikakoodien nollaus. Valo syttyy välittömästi kun taas virrat laittaa päälle.
    Last edited by Haju69; 27-04-2014, 09:34.

    Leave a comment:


  • dabbe
    replied
    Kellään tietoa mistä kannattais aloittaa vianetsintä? Hakua ja googlea käytetty, mutta mitään en ole löytänyt.


    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎