Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16361
    • Leppävirta

    Originally posted by peltone View Post
    M50b20 vesipumppu ja termari vaihettu, ajossa lämmintä, tyhjäkäynnillä kabiiniin haaleaa ilmaa. Kiertovesipumppu?
    Ei ole siinä autossa ainakaan alunperin kiertovesipumppua. Se on vähän tuon tyylinen ominaisuus. Onkos vesipumppua vaihdettu milloin?
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8092
      • Willähde

      Originally posted by Haju69 View Post
      Ei ole siinä autossa ainakaan alunperin kiertovesipumppua. Se on vähän tuon tyylinen ominaisuus. Onkos vesipumppua vaihdettu milloin?
      ~4kk sitten?
      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

      Comment

      • ruupanen
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 5155
        • Joensuu

        Originally posted by peltone View Post
        M50b20 vesipumppu ja termari vaihettu, ajossa lämmintä, tyhjäkäynnillä kabiiniin haaleaa ilmaa. Kiertovesipumppu?
        Sama homma täällä M52B28 kanssa ja näin ollut monissa muissakin. Tuntuu olevan ominaisuus.
        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11122
          • Oulu

          Originally posted by ruupanen View Post
          Sama homma täällä M52B28 kanssa ja näin ollut monissa muissakin. Tuntuu olevan ominaisuus.
          Ei ole ominaisuus vaan vika. Vika on 95% varmuudella vesiventtiilissä, jos jäähdytysjärjestelmä muuten pelaa ongelmitta. e36:n vesiventtiileissä tuntuu olevan joku materiaaliongelma, kun ne sisällä olevat kumit turpoaa ja tukkii pikkuhiljaa koko venttiilin.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16361
            • Leppävirta

            Originally posted by Pazi88 View Post
            Ei ole ominaisuus vaan vika. Vika on 95% varmuudella vesiventtiilissä, jos jäähdytysjärjestelmä muuten pelaa ongelmitta. e36:n vesiventtiileissä tuntuu olevan joku materiaaliongelma, kun ne sisällä olevat kumit turpoaa ja tukkii pikkuhiljaa koko venttiilin.
            Kieltämättä paremmin toiminut tyhjäkäynti lämmityskin vesiventtiilin vaihdon jälkeen.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • peltone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 8092
              • Willähde

              Originally posted by Pazi88 View Post
              Ei ole ominaisuus vaan vika. Vika on 95% varmuudella vesiventtiilissä, jos jäähdytysjärjestelmä muuten pelaa ongelmitta. e36:n vesiventtiileissä tuntuu olevan joku materiaaliongelma, kun ne sisällä olevat kumit turpoaa ja tukkii pikkuhiljaa koko venttiilin.
              Seleeevä. Moista etsimään siis.
              E30 316 -87
              E91 325i -06
              E61 530d -06
              F10 520d -14
              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                N. 10 astetta viileämpää puhaltaa tyhjäkäynnillä uudellakin vesiventtiilillä.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16460
                  • Asikkala

                  Originally posted by JJT View Post
                  N. 10 astetta viileämpää puhaltaa tyhjäkäynnillä uudellakin vesiventtiilillä.
                  Sama. Viikko ennen joulua vaihdettu uusi orkkisosa (saako tarvikkeena edes ?) mutta ei ole mikään lämpöihme tuo auto, uusi Graf vesipumppu laitettu lokakuun alussa, termarista ei tietoa mutta kone lämpiää mittari puoleen väliin. Pitääkö tulla niin kuumaa ettei kättä kärsi pitää tuloilmaröörin edessä kun ulkona -10 ? Raitisilmasuodattimet uusittu syyskuussa (ei ilmastointia) eli tuskin tukossa ja ilmaa kyllä tulee reilusti.
                  406 pösössä on parempi lämppäri

                  Comment

                  • MRX
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2014
                    • 108
                    • -

                    Liikaa bensaa?

                    Elikkä onko kellää ollu vastaavaa ongelmaa: Tyhjäkäynnillä auton pyöriessä vähä tunnustaa että sais liikaa bensaa, meinaa liikkeelle lähtiessä tukehtua ja bensa haisee. Myös pakokaasuarvoissa hc liian korkee tyhjiksellä viittais samaan vähä? Ei kehtais lähtee tonne ulos arvuuttelee ja muutenki päivät menee töissä niin ei joutaskaa muuten vaa ettei halvaannuta sitä ainakaa toho ulos. Auto on siis 318i vm 1992

                    Comment

                    • ///Jone
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2009
                      • 1281
                      • HKI

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Sama. Viikko ennen joulua vaihdettu uusi orkkisosa (saako tarvikkeena edes ?) mutta ei ole mikään lämpöihme tuo auto, uusi Graf vesipumppu laitettu lokakuun alussa, termarista ei tietoa mutta kone lämpiää mittari puoleen väliin. Pitääkö tulla niin kuumaa ettei kättä kärsi pitää tuloilmaröörin edessä kun ulkona -10 ? Raitisilmasuodattimet uusittu syyskuussa (ei ilmastointia) eli tuskin tukossa ja ilmaa kyllä tulee reilusti.
                      406 pösössä on parempi lämppäri
                      Tällaista mittailin vuosi sitten.

                      Mitattu kuskinpuolen suulakkeesta, puhallus käännetty vain puhaltamaan keskisuulakkeista, kaikki rullat punasella, myös keskeltä löytyvä. Keli -30c ajotietokoneen mukaan. Tarkkuus tuolla mittarilla lienee +-2c.

                      45-50C 2/4 puhallus Tyhjäkäynti
                      35-38C 3/4 puhallus Tyhjäkäynti
                      Kierroksia 2500rpm antoi lämpöä 60C 3/4 puhallus

                      M50B25 moottori ja termari on se kuumempi vaihtoehto.
                      Last edited by ///Jone; 13-01-2014, 17:48.
                      ______________________
                      Nykyinen:
                      Model 3

                      BMW:t vuodesta 2009:
                      i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        Originally posted by ///Jone View Post
                        Tällaista mittailin vuosi sitten.

                        Mitattu kuskinpuolen suulakkeesta, puhallus käännetty vain puhaltamaan keskisuulakkeista, kaikki rullat punasella, myös keskeltä löytyvä. Keli -30c ajotietokoneen mukaan. Tarkkuus tuolla mittarilla lienee +-2c.

                        45-50C 2/4 puhallus Tyhjäkäynti
                        35-38C 3/4 puhallus Tyhjäkäynti
                        Kierroksia 2500rpm antoi lämpöä 60C 3/4 puhallus

                        M50B25 moottori ja termari on se kuumempi vaihtoehto.
                        Itekin joskus mittasin:

                        Pakkasta -19, säteilijä+sisätilalämmitin n.1,5 tuntia päällä.
                        Puhallus kakkosella, tuulilasille pelkästään.
                        3km ajon jälkeen puhalsi n. 32-asteista.
                        n.35km ajon jälkeen jätin tyhjäkäynnille, puhalsi reilu 60-asteista.
                        Ajossa puhaltaa sen verran kuumaa että mittarissa luki vaan HH.H. kun piti puhalluksen pelkästään tuulilasiin ja lämmöt täysillä.
                        Käytin ihan halpismittaria mut kai noista jotain vertailukohtaa saa. Anturi oli tuulilasin ritilässä.
                        m52b25, uusi vesipumppu, vesiventtiili ja 92-asteinen termostaatti.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • Adky
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2013
                          • 250
                          • Turku

                          Onko ikkunannostimen moottorille oma sulake (coupe siis)? Tahtoisin ottaa sen kokonaan pois käytöstä talven ajaksi. Ei jaksais ovipahvia irrotella jos vain onnistuu sulakkeen irroittamalla.

                          http://www.bimmerwerkz.com/forum/att...ay-diagram.jpg tuossa sulakerasian sisältö, ei ainakaan mikään viittaa periaatteessa suoraan siihen.

                          Comment

                          • Spiddu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 3564
                            • Nla

                            Originally posted by Adky View Post
                            Onko ikkunannostimen moottorille oma sulake (coupe siis)? Tahtoisin ottaa sen kokonaan pois käytöstä talven ajaksi. Ei jaksais ovipahvia irrotella jos vain onnistuu sulakkeen irroittamalla.

                            http://www.bimmerwerkz.com/forum/att...ay-diagram.jpg tuossa sulakerasian sisältö, ei ainakaan mikään viittaa periaatteessa suoraan siihen.
                            F13 ja F14
                            BMW F30 330e 2017

                            Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                            e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                            Comment

                            • Adky
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2013
                              • 250
                              • Turku

                              Originally posted by Spiddu View Post
                              F13 ja F14
                              Kas, ei osunut silmään. Kiitos.

                              Comment

                              • Rumilus
                                BTCF Member
                                • Jan 2010
                                • 366
                                • Tuusula

                                Originally posted by Adky View Post
                                Onko ikkunannostimen moottorille oma sulake (coupe siis)? Tahtoisin ottaa sen kokonaan pois käytöstä talven ajaksi. Ei jaksais ovipahvia irrotella jos vain onnistuu sulakkeen irroittamalla.

                                http://www.bimmerwerkz.com/forum/att...ay-diagram.jpg tuossa sulakerasian sisältö, ei ainakaan mikään viittaa periaatteessa suoraan siihen.
                                Hankalaks menee, jos sulakkeen otat moottorilta pois. Lasin kuuluis nousta sinne listan/tiivisteen väliin kun oven laittaa kiinni. Ja yllättäen laskeutua sieltä alas, kun oven avaa.

                                Jos siis meinasit tolla toimenpiteellä välttää sen lasin jäätymisen tai muutenvaan kusisen toiminnan näillä keleillä.
                                Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎