Originally posted by BiltemaMotorWork
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
-
-
Originally posted by BiltemaMotorWork View PostLuotan tähän ja en tilaa niitä ollenkaan.
Sitten noita osia ei saa Schmiedmannilta, niin onko jotain muuta vaihtoehtoa? Ite en ainakaan muilta nettisivuilta löytänyt, vaikka kuinka etsin. Vai pitääkö odottaa 7-14 työpäivää?
Nuokin rikat varmaan löytyisi vaikka Motonetistä, mutta kun en tiedä minkä kokoisia nuo ovat?
Sama tuolle mutterille?
Tuokin on loppu.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostMihin rikat ja mutterit tulee ? Ja tuo muovinen pölysuoja(t) vaikka purkuautosta, tosin käykö tuokaan tuning-tolppaan ?
ja voiko joku selvittää, käykö nuo pölysuojat tuning-toloppaan?
Comment
-
-
Originally posted by BiltemaMotorWork View Postsaattaa kuulostaa koomiselta, mutta en oikeastaan ihan varmasti vielä tiedä mihin ne tulee. Cucco nuo osat miulle listasi, veikkaan, että Yks rikka ja mutteri tulee siihen osaan, joka kiinnitetään alatukivarteen ja toinen mutteri koiranluuhun. (?)
ja voiko joku selvittää, käykö nuo pölysuojat tuning-toloppaan?
Comment
-
-
Kone pitää kylmänä hieman kierroksia päällä alakierroksilla ja lämpimänäkin laskee kierrokset hieman viivellä. kone myös viheltää aika voimakkaasti siinä 2krpm eteenpäin. Ilmeisesti imuvuotoja pitäisi alkaa tilkitsemään ja hommaan liittyen olisi pari kysymystä. Moottori on siis m50b25. Tosiaan lisäilmaluistin putsailin jo ja samalla huomasin, että olisi ehkä aika vaihtaa vähän palikkaa imupuolelle. tuota isoa maffin-kaasuläpän välistä kurkkua oli joku jo kerennyt korjailemaan. Tosiaan saako tuota isoa kurkkua ostettua muualta kuin marmorilta? Tuleeko edullisemmaksi tilata jostain ulkomailta?
Toinen kysymys koskee lisäilmaluistista ja muistaakseni huohottimesta tulevia letkuja ja niiden liitoksia tuohon isoon kurkkuun. Kuinka nuo kuuluu liittää tuohon kurkkuun. itsellä oli liimattu nuo muovisovitteet siihen kurkkuun jollain massalla, joka oli jo kerennyt muuttamaan olomuotoaan aika kivasti ja laitettu letkut kiinni klemmareilla sovitteisiin/liittimiin. Kannattaisiko laittaa esimerkiksi klemmari tai jollain kunnon liima tuon massan sijaan?
Sovitteilla tarkoitan siis osaa nro.12 tässä kuvassa joita itsellä oli ainakin 2kpl erilaisia toisin kuin kuvassa :think http://ills.bmwfans.info/190.png
Näyttää myös että venakopasta tuleva huohotinletkun liitos falskaa hieman. Muutenkin aika heppoisesti tuo on tuossa kiinni. Korjaantuu ilmeisesti, kun vaihdan tuon O-renkaan nro.2 tässä kuvassa http://ills.bmwfans.info/82.png
Seuraava kysymys koskee lisäilmaluistista imusarjaan menevän kumikurkun liitosta imusarjan puolella. Luultavasti osa nro.9 kuvassa http://ills.bmwfans.info/juj.png
Tämäkin liitos on aika heppoisesti kiinni. ilmeisesti yhdellä klipsillä? ja näyttää puhaltavan tuostakin läpi aika huolellisesti. Korjaantuu ilmeisesti uusimalla o-rengas nro.10?
Onko muuten ihan normaalia että tuo imukurkku ja mitä nyt kaasuläpän läpi kurkistin niin imusarjakin oli hieman ruskean karstan peitossa sisältä. öljyähän tuo on mutta, kuuluuko sen kuinka paljon sitä saada kiduksiinsa tuota reittiä?
Onko jotain muita paikkoja joista kannattaisi etsiä imuvuotoja?
Olen kanssa miettinyt, että nykäisen koko imusarjan pois tieltä niin voisi tarkastaa ja uusia imusarjan tiivisteet ja saisi vähän tilaakin työskennellä. Minkämoinen läjä tiivisteitä tai muuta hilpetta kannattaisi uusia ja tarkastaa samalla, jos tähän ryhtyisi?
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostViitataan taas FAQ:hun: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=66977
Toki kuvalinkit on näköjään jo vanhentuneita.
Etu camber säädetään siis vaihtamalla olkavarren ylempi pultti ohuempaan, niin sitä olkavartta saa kallistettua ja camberia muutettua. Auraus säätyy raidetangoista.
Takana auraus säätyy liikuttamalla pitkittäisen tukavarren kiinnikkeitä korissa (osa 17). Ja camber säätyy alemman poikittaisen alatukivarren päässä olevasta epäkeskopultista. (osa 10)
Vien keskiviikkona oman autoni kulmien säätöön ja tämän jälkeen pitäisi mahdollisesti hieman kääntää campereita miinukselle, jotta vanteet mahtuu pyörimään raapimattasigpic
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostKysytään vielä, että miten olette säätäneet camberia, niin että molemmilla puolilla on asteet yhtä paljon? Miten mitataan ilman "säätölaitteita"?:think
Vien keskiviikkona oman autoni kulmien säätöön ja tämän jälkeen pitäisi mahdollisesti hieman kääntää campereita miinukselle, jotta vanteet mahtuu pyörimään raapimatta- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Niin eihän niitä kulmia oo pakko laittaa ohjearvoihin
Itse aina oon tehny niin, että oon säädelly camberit niin ettei raavi kaariin. Sitten säätöön ja ohjeet säätäjälle, että auraukset nollaan ja cambereihin kosketaan sen verran että on tasallaan kummallakin puolella. Menee vielä itte kattomaan siihen viereen, että homma onnistuu, vaikka se nyt sitä säätäjää monesti vituttaakin.
Jälkikäteen jos joudut säätään cambereita, niin siinä on taas se riski, että auraukset menee pieleen ja taas kuluu renkaat...
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostNo miksei sitä voi säätää siellä säädön yhteydessä, en nyt ymmärrä.
Nyt kun ei ole hajuakaan missä kulmassa renkaat ovat, joten en tiedä paljonko kumin yläosa tulee lähemmäs kaarta kun säädöt ovat kohdallaan:think
Täytyy varmaankin änkeä väkisin mukaan katsomaan säätöä ja tiedustella mitkä ovat nykyiset camberit edessä ja takana.
Sen mukaan sitten ohjeistaa takapäähän kevyesti miinus camberia:think
Mitkä ovat oikea arvot camberille?
Pitäisikö renkaat olla täysin suorassa? Paljonko negatiivistä camberia voi takana olla ettei renkaat kulu vielä ihan tolkuttomasti?
Lähtötietona:
Heitin eilen pienen lenkin uusilla kumeilla ja pientä kaariin ropsimista oli havaittavissa.
Max. 20km/h korttelin ympäri
Eli suuremmissa vauhdeissa ottaa kiinni kaareen varmasti "liikaa".
Ajatuksena oli säädättää kulmat ja tämän jälkeen tarkistaa tilanne uudelleen.
Mikäli tilanne ei pahene ihan tolkuttomasti, niin hieman negatiivistä camberia ja kaarimankelilla muutama milli lisää tilaa:think
Ei oo helppoo, ei
Edit. Pazi88:lta tulikin hyvä vinkki..
Eli jos kääntelisin edellisenä päivänä camberi miinuksille omin pikku kätösin, niin että raapisi mahd. vähän.
Huollossa sitten Camberit samoihin ja thäts it?
Mutta edelleen kuinka paljon camberi voi olla miinuksella, että renkaat ei kulu ihan julmetusti?Last edited by QUASIMODO; 19-05-2014, 10:11.sigpic
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostMitkä ovat oikea arvot camberille?
Pitäisikö renkaat olla täysin suorassa? Paljonko negatiivistä camberia voi takana olla ettei renkaat kulu vielä ihan tolkuttomasti?
Näillä esim. on ajettu n. 15tkm:
Edessä camber n. -2.8 astetta
Takana n. -4 astetta:
EDIT ja vielä kolmaskin kuva. Camberia ei ehkä yhtä paljoa, mutta kilometrejä enemmän takana kuvan falkeneilla:
Last edited by Pazi88; 19-05-2014, 09:56.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Mulator View PostKone pitää kylmänä hieman kierroksia päällä alakierroksilla ja lämpimänäkin laskee kierrokset hieman viivellä. kone myös viheltää aika voimakkaasti siinä 2krpm eteenpäin. Ilmeisesti imuvuotoja pitäisi alkaa tilkitsemään ja hommaan liittyen olisi pari kysymystä. Moottori on siis m50b25. Tosiaan lisäilmaluistin putsailin jo ja samalla huomasin, että olisi ehkä aika vaihtaa vähän palikkaa imupuolelle. tuota isoa maffin-kaasuläpän välistä kurkkua oli joku jo kerennyt korjailemaan. Tosiaan saako tuota isoa kurkkua ostettua muualta kuin marmorilta? Tuleeko edullisemmaksi tilata jostain ulkomailta?
Originally posted by Mulator View PostToinen kysymys koskee lisäilmaluistista ja muistaakseni huohottimesta tulevia letkuja ja niiden liitoksia tuohon isoon kurkkuun. Kuinka nuo kuuluu liittää tuohon kurkkuun. itsellä oli liimattu nuo muovisovitteet siihen kurkkuun jollain massalla, joka oli jo kerennyt muuttamaan olomuotoaan aika kivasti ja laitettu letkut kiinni klemmareilla sovitteisiin/liittimiin. Kannattaisiko laittaa esimerkiksi klemmari tai jollain kunnon liima tuon massan sijaan?
Sovitteilla tarkoitan siis osaa nro.12 tässä kuvassa joita itsellä oli ainakin 2kpl erilaisia toisin kuin kuvassa :think http://ills.bmwfans.info/190.png
Näyttää myös että venakopasta tuleva huohotinletkun liitos falskaa hieman. Muutenkin aika heppoisesti tuo on tuossa kiinni. Korjaantuu ilmeisesti, kun vaihdan tuon O-renkaan nro.2 tässä kuvassa http://ills.bmwfans.info/82.png
Originally posted by Mulator View PostSeuraava kysymys koskee lisäilmaluistista imusarjaan menevän kumikurkun liitosta imusarjan puolella. Luultavasti osa nro.9 kuvassa http://ills.bmwfans.info/juj.png
Tämäkin liitos on aika heppoisesti kiinni. ilmeisesti yhdellä klipsillä? ja näyttää puhaltavan tuostakin läpi aika huolellisesti. Korjaantuu ilmeisesti uusimalla o-rengas nro.10?
Onko muuten ihan normaalia että tuo imukurkku ja mitä nyt kaasuläpän läpi kurkistin niin imusarjakin oli hieman ruskean karstan peitossa sisältä. öljyähän tuo on mutta, kuuluuko sen kuinka paljon sitä saada kiduksiinsa tuota reittiä?
Onko jotain muita paikkoja joista kannattaisi etsiä imuvuotoja?
Olen kanssa miettinyt, että nykäisen koko imusarjan pois tieltä niin voisi tarkastaa ja uusia imusarjan tiivisteet ja saisi vähän tilaakin työskennellä. Minkämoinen läjä tiivisteitä tai muuta hilpetta kannattaisi uusia ja tarkastaa samalla, jos tähän ryhtyisi?
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostPikkusen pakkasella on se optimi, mutta ei se lisäcamberi nyt sitä rengasta syö, vaikka täällä siitä pelotellaankin. Oletuksena on kuitenkin että auraus on nollassa, eikä ohjearvossa. Kovaseinäisellä renkaalla toki lisää vetelyä, mutta esim. pehmeällä nankangilla ei mitään haittaa.
Miksi aurausta ei aseteta ohjearvoon, vaan nollaan?sigpic
Comment
-
-
Perjantaina kävi auto vikakoodien luvussa ja lambda täysin pimeenä, sehän nyt olikin jo lähes selvää kulutuksesta katsottuna. Schmiedmannilta osanumerolla sain oikean osan (luulisin ainakin) hintaan 114e, mahtaisikohan ebaystä löytää kuinka paljon halvemmalla? Vielä ei ole tärpännyt, vaikka osanumerolla olen hakenut ja ties millä, aina jokainen ilmoitus sanoo että ei sovi autooni kun tiedot on laittanut. :think
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostPaljonko ohjearvo?
Miksi aurausta ei aseteta ohjearvoon, vaan nollaan?
Tässäkin kyllä on vielä vähän liikaa aurausta, ja jouduin säätämään vielä pienemmäksi.
Siksi nollaan, koska jos sulla on esim. takana tuo camber monta astetta pakkasella ja aurausta on reilun asteen verran, niin muutaman tuhannen kilsan jälkeen sulla on renkaat siliänä. Se ohjearvo auraukselle on siksi tuon, koska perus pullakumeilla aurauksella saadaan menoon vakautta, eikä se sen kummemmin vaikuta renkaiden kulumiseen.
Mutta tuossakin lapussa kun lukee, että taka camber on ohjearvojen sisällä vielä -2 asteen camberilla ja 1.5 asteen aurauksella, niin aivan varmasti sulla on äkkiä kumit siliänä, jos noita käytetään.
Nyrkkisääntönä sanoisin, että joko camber tai auraus lähelle nollaa. Camber karvan verran pakkaselle ja auraus karvan verran plussalla. Omasta setupista riippuen sit se että kumpaan pyritään. Kohtuu korkuisella alustalla ja perus raapimattomilla kumeilla kannattaa mennä mahdollisimman pienellä camberilla. Mutta sitten kun ei haluta/voida käyttää alle asteen cambereita, on ne auraukset laitettava lähelle nollaan, ettei renkaat kulu liikaa (varsinkin sisältä).
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Comment